فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

محتوای ویدیویی؛ آینده بازاریابی محتوا

خانه » تولید محتوا » محتوای ویدیویی؛ آینده بازاریابی محتوا

محتوای ویدیویی؛ آینده بازاریابی محتوا

محتوای ویدیویی قدرتمندترین ابزار هر برند در فضای مجازی

محتوای ویدیویی، آینده‌ی بازاریابی محتوای کسب‌ و کار شماست. بهتر است با هم نگاهی به پیش‌بینی‌های هاب‌اسپات و مجله فوربز در این خصوص بیاندازیم. آمارها نشان می‌دهد استفاده از محتوای ویدیویی و اثربخشی آن در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است به طوری که در سال 2017 حدود 74% ترافیک وب مربوط به محتوای ویدیویی است و این درصد تا سال 2019 به 80% خواهد رسید. پیاده‌سازی بازاریابی ایمیلی بر اساس محتوای ویدیویی، نرخ کلیک دکمه‌های فراخوان موجود در ایمیل‌ها را تا 300-200% و افزودن ویدئو در صفحات فرود، نرخ تعامل را تا 80% افزایش می‌دهد. تحقیقات حاکی از آن است که 90% مشتریان اعتقاد دارند که محتوای ویدیوی محصول برای اتخاذ تصمیم خرید به آن ها بسیار کمک کرده است و 64% آن ها بعد از تماشای ویدیو آن محصول را خریداری کرده‌اند. افراد حدود یک سوم زمان آنلاین خود را به تماشای ویدیو می‌پردازند. حدود 59% تصمیم‌گیران سازمانی ترجیح می‌دهند به جای خواندن محتوای متنی به تماشای ویدیو بپردازند. مهم تر از همه آنکه یک دقیقه محتوای ویدیویی برابر است با 1.8 میلیون کلمه!

محتوای ویدیویی بعنوان پر تقاضاترین محتوا، در دنیای بازاریابی محتوا دارای مزایای ویژه‌ای است. محتوای ویدیویی در یادآوری برند در ذهن مخاطبان نقش اساسی ایفا می‌کند. 80% مشتریان محتواهای ویدیویی که در گذشته دیده‌اند را به یاد می‌آورند. بازاریابی ویدیویی SEO وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد. 65% افراد بیش از سه چهارم فایل ویدیویی را مشاهده می‌کنند و پس از مشاهده‌ی ویدیو اقدام به بازدید وب‌سایت آن محصول یا خدمت می‌نمایند و حدود 39% آنها با وب‌سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند. محتوای ویدیویی بر روی همه دستگاه‌های الکترونیک بسیار خوب نمایش داده می‌شود. دیگر نیاز نیست نگران طراحی ریسپانسیو محتوای خود باشید. بازاریابی ویدیویی پیام برند شما را تقویت می‌کند. این محتوا بهترین ابزاری است که شما می‌توانید از طریق آن واقعیت پیام برند خود را به مخاطبانتان انتقال دهید. محتوای ویدیویی قابلیت انتشار ویروسی دارد. مطالعات نشان داده است که 92% افرادی که محتوای ویدیویی را از طریق تلفن همراه خود دریافت می‌کنند، اقدام به اشتراک‌گذاری آن می‌نمایند. ویدیوها 1200% بیشتر از متن‌هایی که حتی حاوی لینک باشند، به اشتراک گذاشته می‌شود. 60% بازدیدکنندگان پیش از آنکه متن‌های شما را بخوانند اقدام به تماشای فایل‌ های ویدیویی شما می‌کنند.

گروه ککس مدیا یکی از بزرگترین رسانه‌های دیجیتالی، چاپ و نشر در جهان، نمونه‌ای از برندهای موفق حوزه بازاریابی محتواست که از محتوای ویدیویی به خوبی استفاده کرده است. اخیراً این شرکت از یک استراتژی به نام Online Success Kit استفاده نموده است که اطلاعات ارزشمندی را برای کمک به موفقیت بیزینس‌ها فراهم نموده است و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را تشویق به غنی‌سازی روش‌های تبلیغاتی خود کرده است. ویدیوهای آموزشی موجود در این بسته در کمتر از یک سال بیش از 5000 بار دانلود شد و 2000 مشتری جدید برای آن ها به ارمغان آورد. ایکسپدیا یکی از برندهای گردشگری معروفی است که به شدت به بازاریابی محتوا وابسته می‌باشد. این شرکت موفقیت بازاریابی محتوای خود را در گرو تولید مجموعه سریالی از ویدیوهای گردشگری با عنوان Find Yours می‌داند. مهم ترین دلیل جلب توجه و اشتراک‌گذاری این ویدیوها این است که بیشتر بر افزایش تعامل مشتریان تمرکز کرد تا اینکه بخواهد تنها تبلیغات ساده‌ای برای پیشبرد مشتریان باشد. اندروید با هدف حمایت از حیوانات ویدیوی Friends Furever را تولید کرد. این ویدیو تا کنون 26.8 میلیون بار بازدید شده است. هدف‌گذاری اندروید بر بُعد احساسی مخاطبان منجر به اشتراک‌گذاری گسترده این ویدیو شد. شرکت ریبوک ویدیویی با نام 25.915 Days منتشر کرد که اشاره به میانگین روزهای عمر افراد داشت. قبل از مشاهده‌ی ویدیو شما با دکمه فراخوان محاسبه باقی‌مانده روزهای زندگی خود مواجه می‌شوید و سپس با مشاهده آن به اهمیت اعضای بدنتان و عضو حیاتی بدن یعنی پا آشنا می‌شوید و با پیام “به بدن خود احترام بگذارید، ساعت‌ها و روزها سپری می‌شوند” پایان می‌یابد. این ویدیو از 10 ماه پیش تا کنون 1.4 میلیون بازدید داشته است علاوه بر اینکه نرخ بازدید وب‌سایت را نیز با استفاده از دکمه فراخوان موجود افزایش داده است. همچنین امکان اشتراک‌گذاری باقی‌مانده عمر خود را در شبکه‌ های اجتماعی دارید!

با توجه به تمامی این آمارها و مطالعات موردی، محتوای ویدیویی قدرتمندترین ابزار برای هر برندی است که دسترس‌پذیری برند را در فضای مجازی افزایش می‌دهد و مخاطبان از آن لذت می‌برند. پیش از تولید محتوای ویدیویی خود ابتدا هدف‌گذاری کنید و انتظارات خود را از آن مشخص کنید. نرخ HiPPO (بیشترین بودجه‌ای که برای تأثیرگذاری بر نظرات هر فرد صرف می‌کنید) خود را در نظر بگیرید. قاطعانه تصمیم بگیرید و فرآیند تولید آن را طولانی نکنید. در نهایت اینکه با حرفه‌ای‌ها کار کنید.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم