فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

سئو برای بازارهای خاص

خانه » سئو » سئو برای بازارهای خاص

سئو برای بازارهای خاص

آیا شما قالیچه‌های پوست را به بازرگانان ثروتمند روسی می‌فروشید؟ آیا شما در تعمیر قفسه‌های عتیقه متخصص هستید؟

همه‌ی بیزنس‌های خاص مانند مثال‌های بالا در زمره‌ی کارهای خاص با بازار خاص قرار می‌گیرند.

اگر شما در بازارهای محتوا یا جستجوگرها جستجو کنید ده‌ها هزار فرد و بیزنس را به دنبال جستجوی چنین خدماتی خواهید دید. مزیت خدمات یا محصولات غیر متداول یا خاص این است که شما رقابت بسیار کمتری را تجربه خواهید کرد، اما در عوض با رقبای ویژه رقابت خواهید کرد و منابع کمتری برای هدایت در مسیر رسیدن به هدف خود دارید.

در این مطلب به کارهایی که برای سئوی وب سایت خود می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم و چند راهکار برای جذب بیشتر مشتریان خاص برای محصولات خاص ارائه می‌دهیم.

 

محصولات خاص، بازارهای خاص

برخی از محصولات و خدمات بسیار خاص و غیر معمول هستند و با بازار محدودی روبه‌رو هستند. این‌ها به عنوان یک بازار خاص شناخته می‌شوند و مزایای زیادی برای جذب مخاطبین منحصر به فرد آنها وجود دارد و طبیعتا روش‌های خاصی را نیز طلب می‌کند. پس اگر شما خاص نباشید و این روش‌های خاص تسلط نداشته باشید به مشکل خواهید خورد. از آنجا که این بازارهای خاص خیلی کوچک هستند، برای دستیابی به مشتریان بالقوه، باید پالایش و تصفیه زیادی صورت گیرد. تقریبا غیرممکن است که بازاریابی سنتی پاسخگوی این مشاغل باشد و اینترنت راهگشا خواهد بود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا سئو برای بازار‌های خاص ضروری است، و آنچه که شما می‌توانید برای پیاده سازی یک استراتژی موفقیت آمیز سئو برای بازار انتخاب کنید، کدام است.

 

بهبود سئو چه کاری می‌تواند برای استراتژی بازاریابی بازارهای خاص انجام دهد؟

بازارهای خاص کوچک هستند، اما می‌توانند در سراسر جهان پراکنده باشند. تنها کانالی که می‌تواند به اندازه مناسب و با هزینه‌های معقول اطلاعات جابجا کند، اینترنت است و اگر شما کالاهای بسیار متفاوتی را به فروش برسانید، مشتریان بالقوه می‌توانند بسیاری از خریدهای خود را به صورت آنلاین  از شما خریداری کنند..

به این ترتیب، این واقعیت که محصولات شما منحصر به فرد است، به این معنی نیست که شما تنها کسی هستید که در کل دنیا چیزی را به فروش می‌رسانید که نیاز به آن وجود دارد. رقبای شما در اینترنت هستند و تنها راه برای اطمینان از این که مشتریان بالقوه شما برای اولین بار شما را پیدا کنند، داشتن رتبه بندی خوب با بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. برای انجام این کار، بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا جستجوگرها را نیاز دارید.

هدف فوری جستجوگرها برای بازارهای خاص، رتبه بندی بالاتر در جستجوهای وب است. هنگامی که به این هدف دست یافتید، احتمال بیشتری برای رسیدن به اهداف بلندمدت بیزنس شما وجود دارد. چند ایده برای کارهایی که در راستای سئوی وب‌ سایت خود می توانید انجام دهید، در اینجا اشاره می شود.

 

  • محصولات خاص خدمات خاصافزایش کلیک کردن

شما بوسیله وبسایتتان می‌توانید با مشتریان احتمالی سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید به شرطی که بتوانند شما را پیدا کنند. با بهبود سئو و بهینه سازی سئوی وب سایت خود برای کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید شانس این که کاربران موتورهای جستجو که به دنبال محصولاتی مانند محصولات شما هستند بتوانند به سرعت و آسانی شما را پیدا کنند، افزایش دهید. در حالی که کلمات کلیدی بسیار خاص ممکن است حجم جستجوی بالایی نداشته باشند، اما افرادی که به دنبال این کلمات هستند به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد و در نتیجه با سئوی مناسب و تمرکز بر تبلیغات کلیکی شما در معرض کلیک بیشتری از سمت این مخاطبان و احتمالا فروش بیشتر قرار خواهد داد.

  • مشارکت عمیق

بازارهای خاص دارای نیازهای خاص هستند. مشتریانی که به دنبال محصولات خاص هستند، نمی‌توانند به طور معمول آنها را از خرده فروشان یا فروشگاه‌های بزرگ خریداری کنند، به این ترتیب آنها به سراغ کسب و کارهای متخصص در این حوزه می‌روند. با تولید محتوایی که به نیازهای آنها پاسخ می‌دهد و  بهینه‌سازی موتورهای جستجو، می‌توانید اعتماد و وفاداری را میان این مشتریان، حتی قبل از خرید ایجاد کنید.

 

  • تفکیک برند

یکی از قواعد کلیدی در استراتژی برند، درک آنچه که بیزنس شما می‌تواند انجام دهد و بیزنس‌های دیگر نمی‌توانند، می‌باشد. بیزنس شما محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهد که جزئی، اما دارای بازار خاص هستند و SEO، بیزنس شما را به افراد بیشتری در این بازار معرفی می‌کند. با گذشت زمان، این می‌تواند به شما برای ایجاد یک اعتبار برای ارائه تخصصی محصولات یا خدمات شما کمک کند و شما اولین شرکتی باشید که وقتی مصرف‌کنندگان محصول خاصی را در نظر دارند، به ذهنشان خطور کنید.

 

  • مخاطبان خود را بشناسید

قبل از اینکه هر کاری را انجام دهید، زمانی را برای شناختن مخاطبان خود اختصاص دهید. تحقیقات اولیه بازار یک شروع خوب است، اما شما باید عمیق‌تر جستجو کنید تا عادت‌های جستجوی مشتریان، نیازهای آنها و محتوای مورد نیاز آنها را متوجه شوید. شناخت مخاطبان به شما کمک می‌کند تا برخی از پیش داوری‌های خود در مورد مخاطبان که برای جستجوی شما انجام می‌دهند را از بین ببرید و به شما برای ارتباط بهتر و بیشتر با نیازهای مخاطبان شما کمک می‌کند.

 

  • از نظرات عنوان شده توسط کاربران بیشتر استفاده کنید

تولید محتوا توسط کاربر یک رویکرد موثر برای کسب و کارهای کوچک است، زیرا شما را قادر می‌سازد تا محصولاتی را که می‌خواهید بفروش برسانید. فیلم‌ها و عکس‌ها در اینستاگرام نمونه خوبی از این کار هستند. محتوای عنوان شده نه تنها به عنوان تبلیغات رایگان برای کسب و کار شما عمل می‌کند، بلکه شما را قادر می‌سازد ارتباطات قوی و محکم با مشتریان موجود خود ایجاد کنید.

 

  • با سایت‌های دیگر برای مبادله لینک توافق کنید

پست‌های اصلی و متمرکز تولید محتوا به طور خاص بر روی محتوای سایت شما کار می‌کنند، اما اگر شما می‌خواهید رتبه بندی جستجوی خود را بالا ببرید ، نیاز به لینک‌های ورودی دارید؛ و این به این معنی است که شما باید با سایت‌های دیگر کار کنید. نگران نباشید و راجع به این موضوع با آنها گفتگو کنید ؛ شما می‌توانید محتویاتی را که فقط برای بیزینس شما مناسب است، بنویسید و مطالب با ارزشی را که می‌تواند روی مخاطب شما تاثیر بگذارد، از طریق صفحات دیگر بر روی صفحه خود لینک کنید.

 

یک وبسایت می‌تواند به هر گوشه ای از جهان سفر کند. این خبر خوبی برای بیزنس‌های کوچک است که پایگاه‌ مشتریان آنها بسیار محدود می‌باشد، اما این به معنی کار بیشتری برای بازاریاب‌ها در تلاش برای رسیدن به این مخاطبان نیز می‌باشد.

با کمک گرفتن از بهینه سازی سئو وب سایت با استراتژی مناسب احتمال این که بیزنس شما بتواند حتی با کوچکترین بازار هم ارتباط برقرار کند، افزایش می‌یابد.

منابع

www.webpagefx.com

www.forbes.com

www.shoutoutuk.org

 

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم