فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تولید محتوای سایت ، چرا مقاله‌ وبلاگ تولید کنیم؟

خانه » تولید محتوا » تولید محتوای سایت ، چرا مقاله‌ وبلاگ تولید کنیم؟

تولید محتوای سایت ، چرا مقاله‌ وبلاگ تولید کنیم؟

 

چرا مقاله‌ وبلاگ تولید کنیم؟

 

طبق آمارها یک وبلاگ بعنوان بخشی از سایت اصلی شما احتمال رتبه‌بندی بهتر سایت شما در یک موتور جستجوگر مانند گوگل را تا 434 درصد افزایش می‌دهد.چکیده:

تولید محتوای سایت ، چرا مقاله‌ وبلاگ تولید کنیم؟ سوال اصلی این است چرا؟ تولید محتوای وبلاگ و یا تولید مقاله متنی مورد نیاز برای یک وب سایت از موضوعات تخصصی این روزهای کسب و کار می‌باشد. اگر شما هم از افرادی هستید که تازه به فکر راه‌اندازی سایت و معرفی محصولات و خدمات خود افتاده‌اید و یا از افرادی هستید که کسب و کار خود را تازه شروع کرده‌اند، توصیه می‌کنیم با ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.
امروزه وبلاگ‌نویسی و تولید کانتنت وبلاگ بعنوان یک تاکتیک بسیار تأثیرگذار در دیده شدن روی فضای آنلاین و در پی آن برندینگ شناخته می‌شود. تولید محتوای اثربخش بازدید سایت شما را به شدت بالا خواهد برد. در دنیایی که همه از تکنولوژی‌های مختلف به اینترنت و دنیای مجازی دسترسی داشته و بهترین راه جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق استفاده از اینترنت می‌باشد، اگر بتوانید از این تاکتیک استفاده کنید و به خوبی دیده شوید، می‌توانید با ارائه‌ی یک محتوای با کیفیت مشتریان زیادی را بصورت آنلاین و یا حضوری برای خود جذب کنید.

در حال حاضر مردم از چند راه می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند:
⦁ آن‌ها با داشتن نام شرکت و یا آدرس سایت شما و وارد کردن آن در مرورگر اینترنت به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. در این حالت خیلی به شما کمکی نمی‌شود چرا که این افراد مشتریان همیشگی شما هستند و به بازدید بیشتر سایت شما و یا ترافیک بالاتر برای سایت شما کمکی نمی‌شود.
⦁ راه دیگر این است که اقدام به خرید ترافیک از منابع مختلف بکنید. هزاران ایمیل و اکانت داشته باشید و هر روز برای آن‌ها مطالب مختلف ارسال کنید و امیدوار باشید که چند نفر از این افراد ایمیل شما را باز کنند و مشاهده کنند. این راه نه تنها گران است، بلکه راهی غیر قانونی است.
⦁ راه سوم استخدام یک تولیدکننده محتوا است. این کار را می‌توانید در شرکت توسط یک کارشناس و یا با عقد قرارداد با یک گروه متخصص انجام دهید. در این حالت تمامی افرادی که بدنبال محتوای مورد نظر خود می‌گردند با توجه به کلیدواژه‌های مورد نظر به راحتی به سایت و محتوای سایت شما دسترسی خواهند داشت و این باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما و تأثیرات زیاد در رشد سئو شما خواهد شد.

 

اجازه دهید در ادامه به تأثیر و نحوه‌ی کار با این ابزارها بپردازیم:

⦁ فکر می‌کنید در وب سایت شما چند صفحه وجود دارد؟ حالا فکر می‌کنید چقدر این صفحات را بروز می‌کنید؟ احتمالاً خیلی به ندرت. درست است؟
خوب، وبلاگ‌نویسی به حل همه‌ی این مشکلات کمک می‌کند. هر بار که محتوای سایت خود را بروزرسانی می‌کنید، این یک صفحه‌نمایی تازه از وب سایت شما خواهد بود، به این معنا که شما یک فرصت بیشتر برای سایت خود فراهم کرده‌اید تا در موتورهای جستجو نمایش داده شوید. جزئیات زیادی در این خصوص وجود دارد اما در یک کلام گوگل و یا سایر موتورهای جستجو بدنبال سایت‌های فعال هستند. از دیدگاه این موتورها، محتوای اثربخش و محتوای با کیفیت اغلب محتوایی هستند که مرتباً بروز شود.
تولید محتوا برای وبلاگ همچنین به شما کمک می‌کند تا از طریق رسانه‌های اجتماعی بهتر کشف شوید. هر بار که شما یک پست در وبلاگ بنویسید به مردم مختلف در همه جای دنیا کمک می‌کنید تا محتوای وبلاگ شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند Twitter، LinkedIn، Facebook و Pinterest به اشتراک بگذارند. این موضوع بصورت مستقیم و غیرمستقیم محصولات و خدمات شما را معرفی کرده و می‌توانید فعالیت خود را به اطلاع افرادی برسانید که هنوز از آن اطلاع ندارند.
تولید مقاله متنی برای وبلاگ کمک بسیار زیادی به رسانه‌های اجتماعی شما خواهد بود. به جای اینکه از تولیدکننده محتوای خود بخواهید که به تولید محتوای جدید بپردازد، می‌تواند از محتوای سایت شما استفاده کند و با لینک دادن به محتوای سایت شما در بازدید بیشتر از سایت شما کمک مؤثرتری بکند.
بنابراین اولین مزیت وبلاگ‌نویسی کمک به ترافیک بیشتر برای سایت و متعاقباً کمک به بهینه سازی موتورهای جستجو و غنی‌تر شدن رسانه‌های اجتماعی خودتان است.

⦁ افزایش ترافیک بازدید از سایت، شما را در حرفه‌ی خود بعنوان یک رهبر و مرجع معرفی می‌کند.
اکنون که با استفاده از تکنیک تولید محتوای اثربخش توانستید ترافیک بازدید از سایت خود را افزایش دهید، شما می‌توانید از این حجم بازدید، خود را مرجع حرفه‌ی خود معرفی و برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی کنید.
هر تولید محتوای متنی جدید یک فرصت سرمایه‌گذاری برای شما و یک دعوت به همکاری است. راه این کار بسیار ساده بوده و تنها کافیست که شما یک شماره تماس و یا یک راه ارتباطی در پایان محتوای وبلاگ تهیه شده، اضافه کنید.
این نوع دعوت به همکاری و یا سرمایه‌گذاری عموماً یک پیشنهاد برای مخاطب است. مثلاً دعوت به مطالعه‌ی یک کتاب الکترونیکی، یک وبینار را دیدن، مشارکت در پاسخ‌دهی به متن، نظرسنجی و یا… که در آن به مبادله‌ی اطلاعات پرداخته شود. فرآیند کار آسان است:
⦁ بازدیدکننده وارد سایت شما می‌شود.
⦁ پس از مطالعه‌ی کانتنت وبلاگ شما در انتها با یک پیشنهاد مواجه می‌شود.
⦁ بر روی این پیشنهاد کلیک می‌کند و به یک صفحه‌ی جدید وارد می‌شود، صفحه‌ای که حاوی فرمی است که باید اطلاعات خود را در آن وارد کنند.
⦁ فرم را تکمیل کرده و اطلاعات مورد نظر شما را ارائه می‌دهد.
شما می‌توانید این اطلاعات را بررسی و تحلیل کرده و دیتای مورد نیاز خود را استخراج کنید و به سود فعالیت و تولید محتواهای متنی دیگر از آن استفاده کنید. کلیدواژه‌ها را در اختیار تولیدکننده محتوا و متخصص بهبود seo قرار دهید تا تولیدکننده کانتنت وبلاگ بتواند محتوای با کیفیت‌تری تهیه کند. سایر اطلاعات را به تیم بازاریابی و فروش ‌دهید تا فروش و بازاریابی بهتری داشته باشید. در اصل با این شیوه مشتریان و خواسته‌های آن‌ها را می‌شناسید و به لیست مشتریان اصلی خود دست پیدا می‌کنید.

⦁ قدرت تولیدات و خدمات شما گسترش خواهد یافت.
بهترین وبلاگ‌های کسب و کار پاسخ به این ادعاست. این سایت‌ها با انتشار مداوم محتوای با کیفیت و محتوای اثربخش که مناسب مشتریان هدف آن‌ها هستند، توانسته‌اند به مشتریان خود این مفهوم را دیکته کنند که در حوزه‌ی فعالیت خود، قدرت و اقتدار کافی را دارند. در اصل تولید محتوای اثربخش یک ابزار بسیار مفید برای فروش و خدمات حرفه‌ای است.
آیا می‌توانید تأثیر تولید محتوای با کیفیت تهیه شده در جواب به سؤالات مشتریان در خصوص موضوعاتی که در آن‌ها ابهام دارند را تصور کنید؟ یا اینکه چه میزان شرکت شما می‌تواند با مشتری هدف، تماس مستقیم و بدون واسطه‌ از طریق اطلاعاتی که از مشتری در سایت به دست آورده، داشته باشد؟
ایجاد اقتدار یک فرآیند دو طرفه است. مطمئناً بالا رفتن ترافیک و تولید محتوا بدون هدف نمی‌تواند به تنهایی به ایجاد اعتماد، قدرت و اقتدار شما بپردازد. شما باید محصولات با کیفیت خود را در کنار فروش خوب خود حفظ کنید و در خصوص ویژگی‌های محصول اطلاعات لازم را ارائه کنید.
تولیدکننده محتوای وبلاگ باید بر اساس محصولات و نیاز مشتریان به تولید کانتنت وبلاگ شما بپردازد. پست‌ها باید هدفمند باشند. جواب مشتریان باید در سایت داده شود، مشتری باید با محتوای وبلاگ شما به پاسخ خود برسد، این موضوع اعتماد وی را به شما افزایش می‌دهد و این اعتماد علاقه‌ی او برای مراجعه و یا خرید از شما را بالاتر می‌برد.
چشم‌اندازهایی که در محتوای وبلاگ شما به خواننده ارائه می‌شود، تأثیر خود را در بازار فروش شما و در محلی که مشتری برای خرید مراجعه می‌کند، خواهد گذاشت. در تولیدات شما حتی اثرگذار خواهد بود چرا که فیدبک بازار را از طریق نظرات مشتریان دریافت کرده‌اید. فروشندگان نیز در خصوص محصولات شما اطلاعاتی که نیاز دارند را از محتوای وبلاگ و سایت شما برداشت خواهند کرد. آن‌ها هم وقتی در خصوص محصولی اطلاعات کافی داشته باشند، مزایا و معایب آن را به خوبی درک کنند، بهتر آن را تبلیغ خواهند کرده و در فروش آن موفق‌تر خواهند بود. فراموش نکنید که فروشنده بعنوان منبع اطلاعات مشتری است و خود فروشنده به محتوایی اثر بخش و با کیفیت نیاز دارد که باید آن را در سایت شما پیدا کند.

⦁ تولید محتوا برای وبلاگ نتایج دراز مدتی برای شرکت به همراه دارد
بسیار جالب است که بدانید هر موضوعی که در سایت برای آن اقدام به تولید محتوا می‌کنید خود می‌تواند باعث ایجاد زمینه‌های جدید تولید محتوا باشد. مثلاً وقتی شما در خصوص سفر به هاوایی، رفتن به ورزشگاه و یا خوابیدن اقدام به تولید محتوای متنی می‌کنید، این مطلب از طریق موتورهای جستجوگر در صفحات مختلف و بسته به کلید واژه‌های شما نمایش داده می‌شود و این دقیقاً همان بلاگینگ می‌باشد. اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم.
فرض کنید روزانه تولیدکننده محتوای سایت شما تنها یک پست را تهیه و انتشار دهد، این پست در روز اول 100 بار نمایش داده می‌شود و 10 نفر از این 100 نفر اقدام به مطالعه‌ی کامل این محتوا می‌کنند. روز دوم این تعداد شاید 50 بار باشد و 5 نفر این محتوا را مطالعه کنند. کم کم میزان نمایش‌ها افزایش پیدا می‌کند و تعداد افرادی که متن شما را مطالعه و به اشتراک می‌گذارند، بیشتر می‌شود و پس از تنها چند روز متوجه خواهید شد که مطلب شما هزاران بار نمایش داده شده و بالغ از صدها نفر آن را به شکل کامل مطالعه کرده‌اند. هرچه تولید محتوای با کیفیت‌تری داشته باشید و لینک‌دهی بهتری شده باشد، آمار بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و این تنها تأثیر یک تولید محتوای متنی است.
در نتیجه در حالی که شما در حال خواب هستید، در مسافرت به سر می‌برید و در یک کلام هیچ کاری برای بازاریابی در آن لحظه انجام نمی‌دهید، وبلاگ شما در حال دیده شدن و تبلیغ کار شماست. در واقع 70 درصد از ترافیک بازدید سایت‌ها به خاطر تولید محتوای با کیفیتی است که در آن ماه تهیه نشده و اغلب قدیمی‌تر هستند. 90 درصد متعلق به ماه‌های پیش و حتی سال‌های قبل هستند.
ما به این نوع پست‌ها، پست ترکیبی می‌گوییم. هر محتوایی نمی‌تواند ترکیبی باشد و معمولاً از هر 10 پست، یکی از آن‌ها حالت ترکیبی می‌شود، یعنی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و خود عاملی است که از سایر محتوای سایت دیدن شود.
اکنون که با تأثیر محتوای وبلاگ و مهارت مورد نیاز برای تولید مقاله متنی آشنا شدید، بهتر است نگاهی به آمارهای رسمی و معتبر دنیا در خصوص وبلاگ‌نویسی و استفاده از شاخص‌های سئو برای تولید محتوا برای سایت‌های کسب و کار بیندازیم:
⦁ طبق آمارها یک وبلاگ بعنوان بخشی از سایت اصلی شما احتمال رتبه‌بندی بهتر سایت شما در یک موتور جستجوگر مانند گوگل را تا 434 درصد افزایش می‌دهد. گوگل عاشق محتوای با کیفیت است و بر اساس شاخص‌های سئو به این محتواها نمره و امتیاز می‌دهد. (منبع: تچ کلاینت)

⦁ خریداران قبل از اولین خرید خود اغلب ابتدا در خصوص آن تحقیق می‌کنند و در واقع ابتدا خریدار محتوای با کیفیت محصولات هستند. آمارها نشان می‌دهد 47 درصد از مشتریان ابتدا محتوای سایت‌ها را برای اعتماد به خرید خود مطالعه می‌کنند. (منبع: هاب اسپات)
⦁ استفاده از عکس در کانتنت وبلاگ باعث افزایش بازدید آن تا 94 درصد می‌شود. (منبع: جف بولاس)

⦁ بیش از 94 درصد از بازدیدکنندگان، محتوای وبلاگ را بدلیل اینکه فکر می‌کنند برای سایرین نیز مفید است، به اشتراک می‌گذارند. (منبع: نی مارکتینگ)

⦁ بازاریابانی که از محتوای وبلاگ خود به منظور تحت تأثیر قرار دادن مشتریان استفاده می‌کنند، تا 67 درصد در ارتباط با مشتریان موفق‌تر هستند. (منبع: هاب اسپات)
⦁ بازاریابانی که از طریق تولید محتوا برای سایت و استفاده از شاخص‌های سئو اقدام به بازاریابی می‌کنند تا حدود بسیار زیادی نسبت به روش سنتی بازاریابی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اند. (منبع: هاب اسپات)
⦁ شرکت‌هایی که در طول ماه اقدام به تولید محتوای وبلاگ به تعداد 16 یا بیشتر می‌کنند و آن را انتشار می‌دهند تا 4.5 برابر در جذب مشتری موفق‌تر از شرکت‌هایی هستند که در طول ماه تعداد 4 یا کمتر تولید محتوا سایت دارند.
و البته از این حیث آمارها زیاد هستند و نشان می‌دهد که تولید محتوا در بهینه سازی موتور‌های جستجو و بهبود seo سایت مؤثر است و می‌تواند بر فروش و بازاریابی شرکت تاثیر زیادی داشته باشد.

5 نوع محتوایی که هر وبلاگ برای بهبود سئو و تأثیر بیشتر بر مخاطبین به آن نیاز دارد
تولید محتوا برای وبلاگ و وجود افرادی به عنوان تولیدکننده محتوا برای شرکت بعنوان یک تخصص جدید در بازارهای کسب و کار دیده می‌شود. در حال حاضر اغلب شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ دنیا از وجود یک تولیدکننده کانتنت وبلاگ حرفه‌ای بهره می‌گیرند. تأثیر محتوای متناسب برای سایت تا جایی است که به راحتی با مراجعه به موتورهای جستجو خواهید دید که شرکت‌های موفق تا چه اندازه به تولید محتوا اهمیت می‌دهند و همچنین خواهید دید که بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌ها بدلیل داشتن محتوای ضعیف در وبلاگ خود محکوم به شکست شده‌اند.
برای تولید محتوا در یک وبلاگ مواردی را باید در نظر داشت. ما بدلیل اینکه با اغلب شرکت‌های موفق کار کرده‌ایم به خوبی می‌دانیم که تولید محتوای با کیفیت چه تأثیری بر روند کار یک شرکت خواهد گذاشت. برای تولید محتوا، تولید کننده محتوای وبلاگ باید به موارد زیر توجه داشته باشد:
تولید مقاله متنی بر اساس تحقیق از منابع قابل رجوع و مطمئن و همچنین قابل جستجو است و مقاله‌ی طولانی تأثیرات به مراتب بالاتری دارد.
ترجیح ما برای تولید محتوای اثر بخش و با کیفیت 2000 کلمه مقاله است. چرا؟ پست‌هایی که 1500 کلمه به بالا داشته باشند 68 درصد توئیت بیشتری دریافت می‌کنند و 22 درصد هم در فیسبوک بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر شما هم فکر می‌کنید که مقاله‌های طولانی تنها حجم بیشتری دارند و تنها به درد بازاریابی اینترنتی می‌خورند و تأثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل ندارند، چگونه می‌توانید نتایج تجزیه و تحلیل سایتی مثل Buzzsumo را توضیح دهید که بالغ بر 100 میلیون مقاله را در خود جای داده است؟ آن‌ها با داشتن 3000 تا 10000 کلمه در هر مقاله توانسته‌اند سهام و رتبه‌ی بهتری به دست بیاورند. به غیر از تأثیرات زیاد بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تعداد بالای لینک و رتبه‌بندی که گوگل به دلیل اهمیت محتوای با کیفیت و طولانی برای سایت دارد، مخاطبان نیز برای محتوای طولانی ارزش بیشتری قائلند و به این نوع محتوا اهمیت بیشتری می‌دهند.

⦁ مقاله‌ها معمولاً از اطلاعات صحیح‌تری الهام می‌گیرند.
معمولاً تولید کننده محتوا با دانش و تخصص زیاد در خصوص یک موضوع اطلاعاتی را ارائه می‌کند و از دانش خود و از منابع مختلف اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می‌کند که مخاطب بهتر می‌تواند به آن تکیه و استناد کند.

⦁ قرار نیست تولیدکننده کانتنت وبلاگ همه‌ی مطالب را بر اساس تحقیق و یا دانش علمی خود خلق کند.
تولید محتوای سایت و تولید کانتنت برای وبلاگ نمی‌تواند همیشه منحصر به فرد و خاص باشد. تولیدکننده محتوا می‌تواند با استناد به منابع مختلف اینترنتی و یا هر کتابی که در زمینه‌ی محتوای مورد نیاز می‌شناسد، اقدام به تولید محتوا بکند. حتی استیو جابز هم معتقد بود هنرمند معمولی کپی می‌کند و هنرمندی بزرگ می‌دزدد.

⦁ از اینفوگرافیک و تولید محتوای ویدیویی غافل نشوید.
فراموش نکنید که وب یک محیط بصری است. محتوا با ضمیمه‌ی یک اینفوگرافیک و یا یک ویدیو تأثیر به مراتب بیشتری دارد. همانگونه که شما به تولید محتوا ادامه می‌دهید باید بتوانید به منظور تأثیرات بیشتر در بهبود سئو خود و همچنین بهینه سازی موتورهای جستجو از گرافیک‌ها، ویدیوها و اینفوگرافیک بعنوان تنوع در تولید محتوا خود بهره بگیرید.

⦁ از نظرات شخصی خودتان در مقابل ایده‌های سنتی استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که مخاطبان همواره بدنبال شنیدن موضوعات جدید هستند. شما در حوزه‌ی فعالیت خود متخصص هستید و می‌توانید در تولید محتوای با کیفیت خود از ایده‌های خودتان نیز بهره بگیرید. اگر می‌خواهید سایت و برند شما مورد استقبال باشد باید محتوایی با توجه به دیدگاه‌های شخصی و واقع‌بینانه‌ی خودتان در سایت و وبلاگ خودتان انتشار دهید.

 

چه فرمتی برای پست بعدی وبلاگ شما مناسب است؟

افزایش رتبه سایت و اهمیت تولید محتوا

در تولید محتوای متنی برای وبلاگ برنامه‌ریزی برای تولید محتوای بعدی کار هنرمندانه‌ای است. یک تولیدکننده محتوا می‌داند که چگونه محتوای تولید شده را به زیر مجموعه‌های دیگر تقسیم کند و از چه طریق به تولید محتوای جدید متناسب با نوع موضوع و محتوای فعلی و قبلی اقدام کند.
نکته‌ی بسیار مهم این است که بدانید تنها یک راه برای تولید محتوا و انتشار آن در وبلاگ و یا سایت وجود ندارد. راه‌های مختلف تولید محتوا را باید یک تولیدکننده محتوا بشناسد و بداند که برخی از فرمت‌های تولید محتوا برای برخی ایده‌ها مناسب‌تر هستند و باید این موضوع را در نظر داشته باشد. مثلاً وقتی در خصوص شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا انجام می‌شود، نباید درست متناسب با سایر سایت‌ها و تولیدکننده‌های محتوا رفتار شود و باید از زاویه‌ی جدیدی به موضوع نگاه شود.یک تولیدکننده محتوا با استفاده از پارامترها، منابع و تحقیقات جامع به پردازش اطلاعات می‌پردازد و در نتیجه با ارائه‌ی محتوایی با کیفیت و اثر بخش، شرایط بازاریابی و فروش شرکت‌ها را بهبود می‌بخشد. تولید محتوا روش جدید و شغل جدیدی است که تقریباً جایگزین روش‌های سنتی فروش و بازاریابی می‌شود و آمارها نشان داده‌اند که اغلب شرکت‌های موفق با تولید محتوای سایت خود و ارائه‌ی اطلاعاتی که مشتریان و جامعه‌ی هدف بدنبال آن هستند، جامعه را تحت تأثیر قرار داده و مخاطبان و ارتباطات بیشتری بدست آورده‌اند.ولید محتوای وبلاگ و یا تولید مقاله متنی مورد نیاز برای یک وب سایت از موضوعات تخصصی این روزهای کسب و کار می‌باشد. اگر شما هم از افرادی هستید که تازه به فکر راه‌اندازی سایت و معرفی محصولات و خدمات خود افتاده‌اید و یا از افرادی هستید که کسب و کار خود را تازه شروع کرده‌اند، توصیه می‌کنیم با ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.
امروزه وبلاگ‌نویسی و تولید کانتنت وبلاگ بعنوان یک تاکتیک بسیار تأثیرگذار در دیده شدن روی فضای آنلاین و در پی آن برندینگ شناخته می‌شود. تولید محتوای اثربخش بازدید سایت شما را به شدت بالا خواهد برد. در دنیایی که همه از تکنولوژی‌های مختلف به اینترنت و دنیای مجازی دسترسی داشته و بهترین راه جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق استفاده از اینترنت می‌باشد، اگر بتوانید از این تاکتیک استفاده کنید و به خوبی دیده شوید، می‌توانید با ارائه‌ی یک محتوای با کیفیت مشتریان زیادی را بصورت آنلاین و یا حضوری برای خود جذب کنید.

 

در حال حاضر مردم از چند راه می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند:

⦁ آن‌ها با داشتن نام شرکت و یا آدرس سایت شما و وارد کردن آن در مرورگر اینترنت به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. در این حالت خیلی به شما کمکی نمی‌شود چرا که این افراد مشتریان همیشگی شما هستند و به بازدید بیشتر سایت شما و یا ترافیک بالاتر برای سایت شما کمکی نمی‌شود.
⦁ راه دیگر این است که اقدام به خرید ترافیک از منابع مختلف بکنید. هزاران ایمیل و اکانت داشته باشید و هر روز برای آن‌ها مطالب مختلف ارسال کنید و امیدوار باشید که چند نفر از این افراد ایمیل شما را باز کنند و مشاهده کنند. این راه نه تنها گران است، بلکه راهی غیر قانونی است.
⦁ راه سوم استخدام یک تولیدکننده محتوا است. این کار را می‌توانید در شرکت توسط یک کارشناس و یا با عقد قرارداد با یک گروه متخصص انجام دهید. در این حالت تمامی افرادی که بدنبال محتوای مورد نظر خود می‌گردند با توجه به کلیدواژه‌های مورد نظر به راحتی به سایت و محتوای سایت شما دسترسی خواهند داشت و این باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما و تأثیرات زیاد در رشد سئو شما خواهد شد.

 

اجازه دهید در ادامه به تأثیر و نحوه‌ی کار با این ابزارها بپردازیم:

⦁ فکر می‌کنید در وب سایت شما چند صفحه وجود دارد؟ حالا فکر می‌کنید چقدر این صفحات را بروز می‌کنید؟ احتمالاً خیلی به ندرت. درست است؟
خوب، وبلاگ‌نویسی به حل همه‌ی این مشکلات کمک می‌کند. هر بار که محتوای سایت خود را بروزرسانی می‌کنید، این یک صفحه‌نمایی تازه از وب سایت شما خواهد بود، به این معنا که شما یک فرصت بیشتر برای سایت خود فراهم کرده‌اید تا در موتورهای جستجو نمایش داده شوید. جزئیات زیادی در این خصوص وجود دارد اما در یک کلام گوگل و یا سایر موتورهای جستجو بدنبال سایت‌های فعال هستند. از دیدگاه این موتورها، محتوای اثربخش و محتوای با کیفیت اغلب محتوایی هستند که مرتباً بروز شود.
تولید محتوا برای وبلاگ همچنین به شما کمک می‌کند تا از طریق رسانه‌های اجتماعی بهتر کشف شوید. هر بار که شما یک پست در وبلاگ بنویسید به مردم مختلف در همه جای دنیا کمک می‌کنید تا محتوای وبلاگ شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند Twitter، LinkedIn، Facebook و Pinterest به اشتراک بگذارند. این موضوع بصورت مستقیم و غیرمستقیم محصولات و خدمات شما را معرفی کرده و می‌توانید فعالیت خود را به اطلاع افرادی برسانید که هنوز از آن اطلاع ندارند.
تولید مقاله متنی برای وبلاگ کمک بسیار زیادی به رسانه‌های اجتماعی شما خواهد بود. به جای اینکه از تولیدکننده محتوای خود بخواهید که به تولید محتوای جدید بپردازد، می‌تواند از محتوای سایت شما استفاده کند و با لینک دادن به محتوای سایت شما در بازدید بیشتر از سایت شما کمک مؤثرتری بکند.
بنابراین اولین مزیت وبلاگ‌نویسی کمک به ترافیک بیشتر برای سایت و متعاقباً کمک به بهینه سازی موتورهای جستجو و غنی‌تر شدن رسانه‌های اجتماعی خودتان است.

⦁ افزایش ترافیک بازدید از سایت، شما را در حرفه‌ی خود بعنوان یک رهبر و مرجع معرفی می‌کند.
اکنون که با استفاده از تکنیک تولید محتوای اثربخش توانستید ترافیک بازدید از سایت خود را افزایش دهید، شما می‌توانید از این حجم بازدید، خود را مرجع حرفه‌ی خود معرفی و برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی کنید.
هر تولید محتوای متنی جدید یک فرصت سرمایه‌گذاری برای شما و یک دعوت به همکاری است. راه این کار بسیار ساده بوده و تنها کافیست که شما یک شماره تماس و یا یک راه ارتباطی در پایان محتوای وبلاگ تهیه شده، اضافه کنید.
این نوع دعوت به همکاری و یا سرمایه‌گذاری عموماً یک پیشنهاد برای مخاطب است. مثلاً دعوت به مطالعه‌ی یک کتاب الکترونیکی، یک وبینار را دیدن، مشارکت در پاسخ‌دهی به متن، نظرسنجی و یا… که در آن به مبادله‌ی اطلاعات پرداخته شود. فرآیند کار آسان است:
⦁ بازدیدکننده وارد سایت شما می‌شود.
⦁ پس از مطالعه‌ی کانتنت وبلاگ شما در انتها با یک پیشنهاد مواجه می‌شود.
⦁ بر روی این پیشنهاد کلیک می‌کند و به یک صفحه‌ی جدید وارد می‌شود، صفحه‌ای که حاوی فرمی است که باید اطلاعات خود را در آن وارد کنند.
⦁ فرم را تکمیل کرده و اطلاعات مورد نظر شما را ارائه می‌دهد.
شما می‌توانید این اطلاعات را بررسی و تحلیل کرده و دیتای مورد نیاز خود را استخراج کنید و به سود فعالیت و تولید محتواهای متنی دیگر از آن استفاده کنید. کلیدواژه‌ها را در اختیار تولیدکننده محتوا و متخصص بهبود seo قرار دهید تا تولیدکننده کانتنت وبلاگ بتواند محتوای با کیفیت‌تری تهیه کند. سایر اطلاعات را به تیم بازاریابی و فروش ‌دهید تا فروش و بازاریابی بهتری داشته باشید. در اصل با این شیوه مشتریان و خواسته‌های آن‌ها را می‌شناسید و به لیست مشتریان اصلی خود دست پیدا می‌کنید.

⦁ قدرت تولیدات و خدمات شما گسترش خواهد یافت.
بهترین وبلاگ‌های کسب و کار پاسخ به این ادعاست. این سایت‌ها با انتشار مداوم محتوای با کیفیت و محتوای اثربخش که مناسب مشتریان هدف آن‌ها هستند، توانسته‌اند به مشتریان خود این مفهوم را دیکته کنند که در حوزه‌ی فعالیت خود، قدرت و اقتدار کافی را دارند. در اصل تولید محتوای اثربخش یک ابزار بسیار مفید برای فروش و خدمات حرفه‌ای است.
آیا می‌توانید تأثیر تولید محتوای با کیفیت تهیه شده در جواب به سؤالات مشتریان در خصوص موضوعاتی که در آن‌ها ابهام دارند را تصور کنید؟ یا اینکه چه میزان شرکت شما می‌تواند با مشتری هدف، تماس مستقیم و بدون واسطه‌ از طریق اطلاعاتی که از مشتری در سایت به دست آورده، داشته باشد؟
ایجاد اقتدار یک فرآیند دو طرفه است. مطمئناً بالا رفتن ترافیک و تولید محتوا بدون هدف نمی‌تواند به تنهایی به ایجاد اعتماد، قدرت و اقتدار شما بپردازد. شما باید محصولات با کیفیت خود را در کنار فروش خوب خود حفظ کنید و در خصوص ویژگی‌های محصول اطلاعات لازم را ارائه کنید.
تولیدکننده محتوای وبلاگ باید بر اساس محصولات و نیاز مشتریان به تولید کانتنت وبلاگ شما بپردازد. پست‌ها باید هدفمند باشند. جواب مشتریان باید در سایت داده شود، مشتری باید با محتوای وبلاگ شما به پاسخ خود برسد، این موضوع اعتماد وی را به شما افزایش می‌دهد و این اعتماد علاقه‌ی او برای مراجعه و یا خرید از شما را بالاتر می‌برد.
چشم‌اندازهایی که در محتوای وبلاگ شما به خواننده ارائه می‌شود، تأثیر خود را در بازار فروش شما و در محلی که مشتری برای خرید مراجعه می‌کند، خواهد گذاشت. در تولیدات شما حتی اثرگذار خواهد بود چرا که فیدبک بازار را از طریق نظرات مشتریان دریافت کرده‌اید. فروشندگان نیز در خصوص محصولات شما اطلاعاتی که نیاز دارند را از محتوای وبلاگ و سایت شما برداشت خواهند کرد. آن‌ها هم وقتی در خصوص محصولی اطلاعات کافی داشته باشند، مزایا و معایب آن را به خوبی درک کنند، بهتر آن را تبلیغ خواهند کرده و در فروش آن موفق‌تر خواهند بود. فراموش نکنید که فروشنده بعنوان منبع اطلاعات مشتری است و خود فروشنده به محتوایی اثر بخش و با کیفیت نیاز دارد که باید آن را در سایت شما پیدا کند.

⦁ تولید محتوا برای وبلاگ نتایج دراز مدتی برای شرکت به همراه دارد
بسیار جالب است که بدانید هر موضوعی که در سایت برای آن اقدام به تولید محتوا می‌کنید خود می‌تواند باعث ایجاد زمینه‌های جدید تولید محتوا باشد. مثلاً وقتی شما در خصوص سفر به هاوایی، رفتن به ورزشگاه و یا خوابیدن اقدام به تولید محتوای متنی می‌کنید، این مطلب از طریق موتورهای جستجوگر در صفحات مختلف و بسته به کلید واژه‌های شما نمایش داده می‌شود و این دقیقاً همان بلاگینگ می‌باشد. اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم.
فرض کنید روزانه تولیدکننده محتوای سایت شما تنها یک پست را تهیه و انتشار دهد، این پست در روز اول 100 بار نمایش داده می‌شود و 10 نفر از این 100 نفر اقدام به مطالعه‌ی کامل این محتوا می‌کنند. روز دوم این تعداد شاید 50 بار باشد و 5 نفر این محتوا را مطالعه کنند. کم کم میزان نمایش‌ها افزایش پیدا می‌کند و تعداد افرادی که متن شما را مطالعه و به اشتراک می‌گذارند، بیشتر می‌شود و پس از تنها چند روز متوجه خواهید شد که مطلب شما هزاران بار نمایش داده شده و بالغ از صدها نفر آن را به شکل کامل مطالعه کرده‌اند. هرچه تولید محتوای با کیفیت‌تری داشته باشید و لینک‌دهی بهتری شده باشد، آمار بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و این تنها تأثیر یک تولید محتوای متنی است.
در نتیجه در حالی که شما در حال خواب هستید، در مسافرت به سر می‌برید و در یک کلام هیچ کاری برای بازاریابی در آن لحظه انجام نمی‌دهید، وبلاگ شما در حال دیده شدن و تبلیغ کار شماست. در واقع 70 درصد از ترافیک بازدید سایت‌ها به خاطر تولید محتوای با کیفیتی است که در آن ماه تهیه نشده و اغلب قدیمی‌تر هستند. 90 درصد متعلق به ماه‌های پیش و حتی سال‌های قبل هستند.
ما به این نوع پست‌ها، پست ترکیبی می‌گوییم. هر محتوایی نمی‌تواند ترکیبی باشد و معمولاً از هر 10 پست، یکی از آن‌ها حالت ترکیبی می‌شود، یعنی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و خود عاملی است که از سایر محتوای سایت دیدن شود.
اکنون که با تأثیر محتوای وبلاگ و مهارت مورد نیاز برای تولید مقاله متنی آشنا شدید، بهتر است نگاهی به آمارهای رسمی و معتبر دنیا در خصوص وبلاگ‌نویسی و استفاده از شاخص‌های سئو برای تولید محتوا برای سایت‌های کسب و کار بیندازیم:
⦁ طبق آمارها یک وبلاگ بعنوان بخشی از سایت اصلی شما احتمال رتبه‌بندی بهتر سایت شما در یک موتور جستجوگر مانند گوگل را تا 434 درصد افزایش می‌دهد. گوگل عاشق محتوای با کیفیت است و بر اساس شاخص‌های سئو به این محتواها نمره و امتیاز می‌دهد. (منبع: تچ کلاینت)

⦁ خریداران قبل از اولین خرید خود اغلب ابتدا در خصوص آن تحقیق می‌کنند و در واقع ابتدا خریدار محتوای با کیفیت محصولات هستند. آمارها نشان می‌دهد 47 درصد از مشتریان ابتدا محتوای سایت‌ها را برای اعتماد به خرید خود مطالعه می‌کنند. (منبع: هاب اسپات)
⦁ استفاده از عکس در کانتنت وبلاگ باعث افزایش بازدید آن تا 94 درصد می‌شود. (منبع: جف بولاس)

⦁ بیش از 94 درصد از بازدیدکنندگان، محتوای وبلاگ را بدلیل اینکه فکر می‌کنند برای سایرین نیز مفید است، به اشتراک می‌گذارند. (منبع: نی مارکتینگ)

⦁ بازاریابانی که از محتوای وبلاگ خود به منظور تحت تأثیر قرار دادن مشتریان استفاده می‌کنند، تا 67 درصد در ارتباط با مشتریان موفق‌تر هستند. (منبع: هاب اسپات)
⦁ بازاریابانی که از طریق تولید محتوا برای سایت و استفاده از شاخص‌های سئو اقدام به بازاریابی می‌کنند تا حدود بسیار زیادی نسبت به روش سنتی بازاریابی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اند. (منبع: هاب اسپات)
⦁ شرکت‌هایی که در طول ماه اقدام به تولید محتوای وبلاگ به تعداد 16 یا بیشتر می‌کنند و آن را انتشار می‌دهند تا 4.5 برابر در جذب مشتری موفق‌تر از شرکت‌هایی هستند که در طول ماه تعداد 4 یا کمتر تولید محتوا سایت دارند.
و البته از این حیث آمارها زیاد هستند و نشان می‌دهد که تولید محتوا در بهینه سازی موتور‌های جستجو و بهبود seo سایت مؤثر است و می‌تواند بر فروش و بازاریابی شرکت تاثیر زیادی داشته باشد.

 

5 نوع محتوایی که هر وبلاگ برای بهبود سئو و تأثیر بیشتر بر مخاطبین به آن نیاز دارد

تولید محتوا برای وبلاگ و وجود افرادی به عنوان تولیدکننده محتوا برای شرکت بعنوان یک تخصص جدید در بازارهای کسب و کار دیده می‌شود. در حال حاضر اغلب شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ دنیا از وجود یک تولیدکننده کانتنت وبلاگ حرفه‌ای بهره می‌گیرند. تأثیر محتوای متناسب برای سایت تا جایی است که به راحتی با مراجعه به موتورهای جستجو خواهید دید که شرکت‌های موفق تا چه اندازه به تولید محتوا اهمیت می‌دهند و همچنین خواهید دید که بسیاری از سایت‌ها و شرکت‌ها بدلیل داشتن محتوای ضعیف در وبلاگ خود محکوم به شکست شده‌اند.
برای تولید محتوا در یک وبلاگ مواردی را باید در نظر داشت. ما بدلیل اینکه با اغلب شرکت‌های موفق کار کرده‌ایم به خوبی می‌دانیم که تولید محتوای با کیفیت چه تأثیری بر روند کار یک شرکت خواهد گذاشت. برای تولید محتوا، تولید کننده محتوای وبلاگ باید به موارد زیر توجه داشته باشد:
تولید مقاله متنی بر اساس تحقیق از منابع قابل رجوع و مطمئن و همچنین قابل جستجو است و مقاله‌ی طولانی تأثیرات به مراتب بالاتری دارد.
ترجیح ما برای تولید محتوای اثر بخش و با کیفیت 2000 کلمه مقاله است. چرا؟ پست‌هایی که 1500 کلمه به بالا داشته باشند 68 درصد توئیت بیشتری دریافت می‌کنند و 22 درصد هم در فیسبوک بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر شما هم فکر می‌کنید که مقاله‌های طولانی تنها حجم بیشتری دارند و تنها به درد بازاریابی اینترنتی می‌خورند و تأثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل ندارند، چگونه می‌توانید نتایج تجزیه و تحلیل سایتی مثل Buzzsumo را توضیح دهید که بالغ بر 100 میلیون مقاله را در خود جای داده است؟ آن‌ها با داشتن 3000 تا 10000 کلمه در هر مقاله توانسته‌اند سهام و رتبه‌ی بهتری به دست بیاورند. به غیر از تأثیرات زیاد بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تعداد بالای لینک و رتبه‌بندی که گوگل به دلیل اهمیت محتوای با کیفیت و طولانی برای سایت دارد، مخاطبان نیز برای محتوای طولانی ارزش بیشتری قائلند و به این نوع محتوا اهمیت بیشتری می‌دهند.

⦁ مقاله‌ها معمولاً از اطلاعات صحیح‌تری الهام می‌گیرند.
معمولاً تولید کننده محتوا با دانش و تخصص زیاد در خصوص یک موضوع اطلاعاتی را ارائه می‌کند و از دانش خود و از منابع مختلف اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می‌کند که مخاطب بهتر می‌تواند به آن تکیه و استناد کند.

⦁ قرار نیست تولیدکننده کانتنت وبلاگ همه‌ی مطالب را بر اساس تحقیق و یا دانش علمی خود خلق کند.
تولید محتوای سایت و تولید کانتنت برای وبلاگ نمی‌تواند همیشه منحصر به فرد و خاص باشد. تولیدکننده محتوا می‌تواند با استناد به منابع مختلف اینترنتی و یا هر کتابی که در زمینه‌ی محتوای مورد نیاز می‌شناسد، اقدام به تولید محتوا بکند. حتی استیو جابز هم معتقد بود هنرمند معمولی کپی می‌کند و هنرمندی بزرگ می‌دزدد.

⦁ از اینفوگرافیک و تولید محتوای ویدیویی غافل نشوید.
فراموش نکنید که وب یک محیط بصری است. محتوا با ضمیمه‌ی یک اینفوگرافیک و یا یک ویدیو تأثیر به مراتب بیشتری دارد. همانگونه که شما به تولید محتوا ادامه می‌دهید باید بتوانید به منظور تأثیرات بیشتر در بهبود سئو خود و همچنین بهینه سازی موتورهای جستجو از گرافیک‌ها، ویدیوها و اینفوگرافیک بعنوان تنوع در تولید محتوا خود بهره بگیرید.

⦁ از نظرات شخصی خودتان در مقابل ایده‌های سنتی استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که مخاطبان همواره بدنبال شنیدن موضوعات جدید هستند. شما در حوزه‌ی فعالیت خود متخصص هستید و می‌توانید در تولید محتوای با کیفیت خود از ایده‌های خودتان نیز بهره بگیرید. اگر می‌خواهید سایت و برند شما مورد استقبال باشد باید محتوایی با توجه به دیدگاه‌های شخصی و واقع‌بینانه‌ی خودتان در سایت و وبلاگ خودتان انتشار دهید.

 

چه فرمتی برای پست بعدی وبلاگ شما مناسب است؟

در تولید محتوای متنی برای وبلاگ برنامه‌ریزی برای تولید محتوای بعدی کار هنرمندانه‌ای است. یک تولیدکننده محتوا می‌داند که چگونه محتوای تولید شده را به زیر مجموعه‌های دیگر تقسیم کند و از چه طریق به تولید محتوای جدید متناسب با نوع موضوع و محتوای فعلی و قبلی اقدام کند.
نکته‌ی بسیار مهم این است که بدانید تنها یک راه برای تولید محتوا و انتشار آن در وبلاگ و یا سایت وجود ندارد. راه‌های مختلف تولید محتوا را باید یک تولیدکننده محتوا بشناسد و بداند که برخی از فرمت‌های تولید محتوا برای برخی ایده‌ها مناسب‌تر هستند و باید این موضوع را در نظر داشته باشد. مثلاً وقتی در خصوص شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا انجام می‌شود، نباید درست متناسب با سایر سایت‌ها و تولیدکننده‌های محتوا رفتار شود و باید از زاویه‌ی جدیدی به موضوع نگاه شود.

نتیجه‌گیری:
یک تولیدکننده محتوا با استفاده از پارامترها، منابع و تحقیقات جامع به پردازش اطلاعات می‌پردازد و در نتیجه با ارائه‌ی محتوایی با کیفیت و اثر بخش، شرایط بازاریابی و فروش شرکت‌ها را بهبود می‌بخشد. تولید محتوا روش جدید و شغل جدیدی است که تقریباً جایگزین روش‌های سنتی فروش و بازاریابی می‌شود و آمارها نشان داده‌اند که اغلب شرکت‌های موفق با تولید محتوای سایت خود و ارائه‌ی اطلاعاتی که مشتریان و جامعه‌ی هدف بدنبال آن هستند، جامعه را تحت تأثیر قرار داده و مخاطبان و ارتباطات بیشتری بدست آورده‌اند.

منابع: hubspot

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم