فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

13 ایده بازاریابی محتوا که برند شما را متمایز می‌سازد

خانه » سایر مطالب » 13 ایده بازاریابی محتوا که برند شما را متمایز می‌سازد

13 ایده بازاریابی محتوا که برند شما را متمایز می‌سازد

انتخاب درست ایده بازاریابی محتوا میتواند شما و کسب و کارتان را از رقبای دیگر متمایز کند، مدیران و رهبران برند می‌دانند که بازاریابی محتوا راهی است که می‌توان خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود به دیگران معرفی کرد. با این حال، تولید و انتشار مستمر محتوای جدید که خوانندگان را جذب کند دشوار است به ویژه هنگامی که تمام رقبا تلاش می‌کنند به رهبران فکری در چنین فضایی تبدیل شوند. شما تلاش می‌کنید محتوایی تولید کنید که برند شما را از رقبا متمایز سازد. رسیدن به چنین هدفی نیازمند داشتن ایده‌هایی نو برای تولید محتوای منحصر به فرد است. در این مقاله، 13 ایده بازاریابی محتوا که برند شما را از رقبا متمایز می‌کند معرفی می‌کنیم.

  • یک بخش خاص از صنعت را برای تولید محتوای انتخاب کنید.
  • با تولید محتوای با کیفیت ارزش منحصربه فرد برند خود را نشان دهید.
  • به مصرف‌کنندگان نشان دهید محتوای شما درباره‌ی چیست؟
  • آموزش و کمک به مصرف‌کنندگان را اولویت خود قرار دهید.
  • در صنعت خود به طور مستمر نظرسنجی‌ انجام دهید.
  • محتوای ویدیویی جذاب بسازید.
  • شکاف‌ها و کمبودهای موجود در محتوای رقبا را شناسایی کنید.
  • از دانش منابع انسانی سازمان خود کمک بخواهید.
  • صدا و آهنگ برند خود را بشناسید.
  • سؤالات مشتریان را به محتوا تبدیل کنید.
  • دیدگاه واقع‌گرایانه داشته باشید و ریسک کنید.
  • روی خبرها و رویدادهای فوری سرمایه‌گذاری کنید.
  • داده‌ها و نتایج گذشته را تحلیل کنید.

 

یک بخش خاص ازصنعت را برای تولید محتوای انتخاب کنید

ایده بازاریابی محتوا و به طورکلی بازاریابی محتوا بسیار گسترده است و هر صنعت و کسب و کاری در سطوح متفاوتی به این نوع بازاریابی نیاز دارند. بخش خاصی از صنعت که فکر می‌کنید کم‌تر به آن توجه شده است و شما می‌خواهید کار بیشتری برای آن انجام دهید را پیدا کنید. سپس، بخشی از تولید محتوای خود را به آن اختصاص دهید. با انجام این کار، شما می‌توانید مجموعه‌ای از مخاطبان وفادار در آن بخش خاص را بدست آورید.

 

ارزش منحصربه فرد برند خود را نشان دهید

بر تولید محتوایی تمرکز کنید که از ارزش منحصر به فرد برند شما پشتیبانی می‌کند. هر کسب و‌کاری چیزی دارد که آن را از بقیه متفاوت می‌سازد. تولید محتوای با کیفیت در قالب‌های متنی، گرافیکی و ویدیویی می‌تواند به خوبی مزیت رقابتی کسب‌وکار شما را توصیف کند.

 

به مصرف‌کنندگان نشان دهید محتوای شما درباره‌ی چیست؟

هر بخش از محتوایی که شما تولید می‌کنید باید به این سؤال کاربر پاسخ دهد: ” این محتوا چه کاربردی برای من دارد؟ به همین دلیل است که مخاطبان محتوای شما را بررسی می‌کنند. آن‌ها به شما توجه نمی‌کنند بلکه توجه می‌کنند که چقدر محتوای شما به آن‌ها کمک می‌کند و چقدر نیازهایشان را برآورده خواهد کرد. این رمز و راز  تولید محتوای اثربخش است.

 

اولویت خود را آموزش و کمک به مصرف‌کنندگان قرار دهید

به سؤالاتی که مردم می‌خواهند یا لازم است جواب آن را بدانند، پاسخ دهید و طوری محتوا را طراحی کنید که خواندن و درک آن راحت بوده و قابلیت به اشتراک‌گذاری داشته باشد. در مراحل اولیه‌ی بازاریابی محتوا روی جنبه SEO تمرکز نکنید بلکه روی کمک و آموزش به مخاطبان هدف تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما چه کسی هستند و باید راجع به چه چیزی و چگونه برای آن‌ها محتوا تولید کنید؟ منحصر به فرد بودن برند خود از بقیه رقبا را نشان دهید.

 

در صنعت خود به طور مستمر نظرسنجی‌ انجام دهید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تثبیت موقعیت خود به عنوان یک رهبر فکری از طریق انجام نظرسنجی‌های مربوط به صنعت است که از طریق آن برند شما به تنهایی صاحب همه داده‌ها است.

 

محتوای ویدیویی جذاب بسازید

اگر می‌خواهید مخاطبان برند شما را به خاطر بسپارند، محتوای ویدیویی بسیار تأثیرگذار و ماندگار است. محتوای ویدیویی شانس دیده شدن پیام برند شما و جلب توجه مخاطبان به آن را افزایش می‌دهد. درست همانطور که می‌توانید از یک اینفوگرافیک عالی به عنوان راهی برای تبلیغ  بصری یک مطالعه موردی، پست وبلاگ یا صفحه فرود استفاده کنید از بازاریابی ویدیویی نیز می‌توانید به نحو عالی بهره ببرید. ویدیویی کوتاه و ساده بسازید و روی تبلیغ و معرفی برند تمرکز کنید.

 

شکاف‌ها و کمبودهای موجود در محتوای رقبا را شناسایی کنید

به وب سایت‌های رقبای خود سر بزنید، بخش‌های مختلف سایت را بررسی کنید، در خبرنامه ثبت‌نام کنید و کانال‌های اجتماعی آن‌ها را رصد کنید تا موضوعاتی که در مورد آن‌ها بحث می‌کنند را ببینید. کمبودها و خلاءهایی که در محتوای آن‌ها وجود دارد را پیدا کنید و موضوعاتی که شما می‌توانید در آن‌ها به رهبری پیشرو تبدیل شوید را شناسایی کنید.

 

از دانش منابع انسانی سازمان خود کمک بخواهید

تلاش برای توسعه محتوای آنلاین برند ممکن است پر استرس و حتی بی اثر باشد. بنابراین، برای تولید محتوای اثربخش می‌توانید از دانش کارکنان خود استفاده کنید. کارکنان خط مقدم شما، چشم‌انداز منحصر به فردی درباره دغدغه‌های خریداران دارند و کارکنان تولید و فروش با چالش‌هایی مواجه هستند که ممکن است به ایجاد بینش ارزشمندی منجر شود.  از زوایای مختلف آنچه را که شرکت شما برای تولید محتوای معتبر و غنی انجام می‌دهد را بررسی کنید.

 

آهنگ برند خود را بشناسید

اگر جایگاه، آهنگ و لحن برند خود را نشناسید تولید محتوایی که برند شما را متمایز کند، دشوار خواهد بود. برای شناخت آهنگ برند نیاز دارید ارزشی که برند شما در بازار فراهم می‌کند را به صورت صادقانه بررسی کنید. آهنگ برند در تمامی بخش‌های کسب‌وکار شما تأثیرگذار خواهد بود. از محتوای پشتیبان در وب‌سایت گرفته تا نوع برقراری ارتباط با مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین شناخت آهنگ برند، ارزش صرف زمان را دارد.

 

سؤالات مشتریان را به محتوا تبدیل کنید

جستجوی گوگل در طی چند سال گذشته به جستجوی هدفمند تغییر کرده است. استراتژی محتوای شما از غنی بودن کلیدواژه به جستجوی عبارت خاص تغییر یافته است. شما به راحتی می‌توانید سؤالات را از تیم ارتباط با مشتریان دریافت و گردآوری کنید و آن سؤالات متداول را به محتوای کاربردی برای مخاطبان تبدیل کنید از سوالات مشتریان خود به عنوان ایده بازاریابی محتوا استفاده کنید. راه عالی دیگر این است که از انجمن‌ها و وبلاگ‌ها برای پیدا کردن موضوعاتی استفاده کنید که مردم درباره‌ی آن سؤال کرده و یا صحبت می‌کنند و سپس محتوایی درباره‌ی آن‌ها تولید کنید.

 

دیدگاه واقع‌گرایانه داشته باشید و ریسک کنید

اکثر رقبای شما محتوایی تولید می‌کنند که در ناحیه‌ی امن قرار دارد شما در لبه تیغ بازاریابی محتوا، کار کنید. در تولید محتوای خود، دیدگاه و صدایی واقعی داشته باشید و به جای صحبت درباره مشتریان فرضی و خیالی درباره مشتریان واقعی و تجارب شخصی آن‌ها صحبت کنید. انعکاس تجارب شخصی و بیان واقعیات، به شنیده شدن پیامی که می‌خواهید منتقل کنید کمک خواهد کرد.

 

روی خبرها و رویدادهای فوری سرمایه‌گذاری کنید

هر روز روی خبرهای فوری، اطلاعات، گفتگوها و رویدادهای روزانه تمرکز کنید و محتوایی تولید کنید که این مشاهدات را منعکس کند. خرده‌فروشان نیز از موضوعات داغی که مصرف‌کنندگان در این لحظه دنبال می‌کنند یا محصولی که الان بیشتر استفاده می‌کنند اطلاع کسب کرده و سپس محصولات و محتوایی متناسب با آن عرضه ‌می‌کنند. بنابراین در بازاریابی محتوا باید از این نوع اطلاعات آگاه بوده و محتوایی تولید کنید که خیلی سریع به نیاز مشتریان و مخاطبان پاسخ دهد.

 

داده‌ها و نتایج گذشته را تحلیل کنید

زمانی را صرف بررسی معیارهای بازاریابی محتوا کنید و ببینید چه چیزی خوانندگان شما را در طی زمان جذب کرده است. تحقیق درباره‌ی کسانی که کلیک می‌کنند، محتوا را می‌خوانند و به اشتراک می‌گذارند اطلاعات زیادی به شما می‌دهد  و حرف‌های زیادی درباره‌ی شما می‌گوید. برای مثال، شما می‌فهمید که خوانندگان، کدام محتوای شما را دوست دارند بخوانند و دنبال کنند. جذابیت آن محتوا را با ترکیب قالب‌ها و فرمت‌های محتوایی افزایش دهید. آن را به یک پادکست تبدیل کنید و در کنار آن یک اینفوگرافیک هم قرار دهید. آن محتوا را در پست‌های مهمان بگذارید تا نظرات مخاطبان را دریافت کنید.

منابع: forbes

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم