فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

کسب‌ و کارتان را متحول سازید

خانه » استراتژی محتوا » کسب‌ و کارتان را متحول سازید

کسب‌ و کارتان را متحول سازید

تغییراتی که کسب‌ و کارهای آنلاین را متحول می‌سازد

دنیای بازاریابی آنلاین هر روز و هر دقیقه در حال تغییر است. اگر کسب‌ و کاری هستید که به تازگی شروع به فعالیت در بازارهای آنلاین نموده‌اید باید روند تغییرات بازاریابی در فضای وب را دنبال کنید تا مسیر توسعه را زودتر از رقبا طی کنید. دلیل اصلی این تغییرات در فضای آنلاین، تغییر الگوهای رفتاری مخاطبان و مصرف‌کنندگان بوده و خواهد بود. یک دلیل ساده برای آنلاین شدن مخاطبان وجود دارد: آن ها فقط می‌خواهند کارها را آسان‌تر انجام دهند. مخاطبان نیاز دارند که پیش از استفاده از هر محصول یا خدمتی، راجع‌ به آن اطلاعات کسب کنند و با آگاهی کامل از آن استفاده نمایند. توجه به روند تغییرات در الگوی رفتاری مخاطبان نکته‌ای است که کسب‌ و کار شما را دگرگون خواهد ساخت.

  1. به جای محصول، ارزش به مشتریان بفروشید.

محصولات یا خدمات، ستون کسب‌ و کار شما هستند اما هیچگاه مخاطبان در دنیای پر رقابت امروز، به دنبال دریافت یک محصول یا خدمت خالی از ارزش نخواهند بود. خدمات و محصولات شما زمانی برای مخاطبان جذاب خواهد بود که در هنگام دریافت آن، ارزشی فراتر از انتظارشان را از شما دریافت کنند. بنابراین سعی کنید به جای فروش یک محصول، ارزشی را به مخاطبان و مشتریان خود ارائه نمایید که چشم‌پوشی از آن ذهن و احساس مخاطبان را دچار چالش نماید.

  1. شهرت و اعتبار کسب‌ و کار شما، همه چیز شماست.

هر مشتری ناراضی برای کسب‌ و کار شما یک فرصت طلایی است. کسب اعتبار برای کسب‌ و کار شما به سادگی اتفاق نخواهد افتاد و در طول زمان، برند شما شکل خواهد گرفت. بنابراین شما باید هر مشتری ناراضی را یک فرصت برای ساخت برندتان در نظر بگیرید چرا که اگر شما بتوانید این مشتری را راضی کنید، گام بلندی در کسب اعتبار و تبلیغ برندتان برداشته‌اید. در حال حاضر مردم به صورت آزادانه نظرات خود را راجع‌ به کسب‌ و کارهای آنلاین و خدماتشان در فضای اینترنت انتشار می‌دهند و این الگوی رفتاری، تغییری در راه کسب شهرت و اعتبار است.

  1. توضیحات را دقیق و شفاف کنید.

دلیلی که مخاطبان را آنلاین نگه‌ می‌دارد کسب اطلاعات در بستر اینترنت است. دنیای خرید آنلاین در عصر حاضر، دنیای مقایسه است. بنابراین باید بتوانید به صورت کاملاً دقیق و با جزئیات کامل محصول و خدماتتان را توصیف نمایید. توضیحات شما باید اینقدر کامل باشد که تصویر شما در ضمیر ناخودآگاه مخاطب، به عنوان متخصص‌ترین مرجع این حوزه، شکل بگیرید. اعتماد خریداران آنلاین تنها زمانی جلب خواهد شد که توضیحات شما حس بینایی، لامسه، بویایی و حتی حس چشایی آنها را بدون حضور فیزیکی، ارضا نماید.

  1. آموزش دهید و بفروشید.

ارائه دستورالعمل‌های دقیق و آموزشی برای فروش محصولات و خدمات، روشی جذاب و مورد پسند مخاطبانی خواهد بود که الگوهای رفتاری خود را در فضای اینترنت، تغییر داده‌اند. مخاطبان امروزی در شبکه‌جهانی اینترنت اگر حس کنند که می‌توانند همیشه به عنوان یک پشتیبان و حامی به شما تکیه کنند زمانی است که با رغبت و رضایت بیشتری محصول و خدمت شما را انتخاب خواهند کرد.

  1. گارانتی بازگشت پول.

در بازاریابی آنلاین و فروش محصول و خدمات از دریچه‌ی اینترنت، ضمانت بازگشت هزینه خرید به مخاطبان در صورت عدم رضایت، روندی است که تخطی از آن، شما را از صحنه رقابت حذف خواهد کرد. خریداران آنلاین باید بر اساس حواس ادراکی خود، خرید نمایند نه چیز بیشتری. پس این کمترین حق و امتیازی است که باید داشته باشند که اگر محصولی که انتخاب کرده‌اند نیاز آن ها را به طور کامل برطرف نمی‌کند و آن چیزی که فکر می‌کردند نبوده، بتوانند آن را مرجوع کنند بدون صرف حتی 1 ریال.

  1. پشتیبانی از مشتری بعد از خرید، وظیفه هر کسب‌ و کار آنلاینی است.

در فرایند استفاده از خدمات آنلاین، بزرگترین مسئله و دغدغه مخاطبان، پشتیبانی بعد از خرید آن ها است. پس با به کارگیری از یک تیم برای پشتیبانی، پاسخگویی و شفاف‌سازی ابهامات خریداران قبل و بعد از خرید دغدغه آن ها را برطرف کنید و این نکته‌ی مهمی است که تیم پشتیبانی شما توانایی پاسخگویی به تمامی سؤالات مشتریان را داشته باشد. مخاطبان آنلاین نیاز دارند که از طریق پشتیبانی که از وب‌ سایت شما می‌بینند از صحیح بودن فرایند استفاده از خدمات شما، اطمینان حاصل نمایند.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم