فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

از اهمیت تولید محتوا غافل شده‌ایم!

خانه » تولید محتوا » از اهمیت تولید محتوا غافل شده‌ایم!

از اهمیت تولید محتوا غافل شده‌ایم!

اگر شما یک وبلاگ یا وبسایت دارید تولید محتوا  برای شما یک امر حیاتی است چون هم باعث افزایش ترافیک وبسایت یا وبلاگ شما می‌شود و هم باعث مشارکت اجتماعی. تولید محتوا اگر به صورت ساده و روان باشد و در آن از مطالب جدید و به روز استفاده شود، برای هر کسب و کاری حیاتی خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها وقت و منابع خود را به تولید محتوا اختصاص نمی‌دهند که در این صورت هدف شرکت را فقط به سمت بازاریابی سوق می‌دهند که در دنیای امروز خیلی مورد پسند نیست زیرا تولید محتوای جذاب و مفید می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به بحث و توضیح در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

 

اعتماد مشتری به شما

زمانی که شما در یک زمینه محتوا تولید می‌کنید و آن را در وبلاگ یا وبسایت‌تان قرار می‌دهید، در حقیقت دارید خود را به عنوان یک متخصص در آن زمینه معرفی می‌کنید. مخصوصا اگر مطلب شما یک مطلب مفید و جذاب باشد، خواننده به شما احساس اعتماد بیشتری پیدا می‌کند و از این پس شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه می‌شناسد.

گذشته از این موضوع، وقتی یک شخص یا سازمانی می‌خواهد با شما مشارکت کند یا در پروژه‌ای سرمایه گذاری کند، چطور باید اعتماد لازم را کسب را کسب کند؟

وقتی وبسایت شما به صورت متناوب با مطالب مفید و سازنده به روز شود، این اطمینان را به مخاطب می‌دهید که شما اطلاعات لازم و تخصصی در زمینه مورد نظر دارید و او می‌تواند به شما اعتماد کند.

 

کمک به سئو

اگر شما از کلمات کلیدی مناسب و در مکان‌های درست استفاده کنید، تولید محتوا یک عنصر کلیدی برای سئو سایت شما به شمار می‌رود و راه خوبی برای ارتقا رتبه سایت شماست.  اگر کلمه کلیدی که استفاده می‌کنید، در برچسب‌ها، سر صفحه، تیتر مطلب و محتوای مطلب استفاده شده باشد، می‌تواند باعث افزایش بازدید از سایت شما شود. موتور‌های جستجوی گوگل همواره به دنبال سایت‌هایی هستند که مطالب با کیفیت بالا تولید می کنند و کلمه کلیدی مناسب استفاده می‌کنند.

افزایش رتبه سایت و اهمیت تولید محتوا

حضور مخاطبان جدید

تعدادی از مخاطبان شما به عنوان مخاطبان وفادار شناخته می‌شوند که همان‌هایی هستند که سایت شما را هر چند وقت یک بار چک می‌کنند و منتظرند تا شما مطلب جدیدی بارگذاری کنید اما دسته‌ای از مخاطبان، برای بار اول است که از سایت شما دیدن می‌کنند و اگر مطالب وبسایت شما جذاب باشد، از این پس به مخاطب وفادار شما تبدیل می‌شوند و هم احتمال دارد شما را به افراد دیگر معرفی کنند.

 

مکمل بازاریابی

اهمیت تولید محتوا در یکی دیگر از فرایند‌های کسب و کار نمود پیدا می‌کند و آن هم بازاریابی است. تولید محتوا می‌تواند مکملی برای استراتژی بازاریابی شما باشد تا با آن به راحتی کمپین‌های خود را برگزار کنید و به گسترش روابط میان شرکت و مخاطبان‌تان بپردازید و سهم شما را از بازار و درآمد شما را افزایش می‌دهد.

 تولید محتوا می‌تواند مکملی برای استراتژی بازاریابی شما باشد تا با آن به راحتی کمپین‌های خود را برگزار کنید و به گسترش روابط میان شرکت و مخاطبان‌تان بپردازید


استفاده مجدد از محتوا

اهمیت تولید محتوا فقط در انتشار آن و خوانده شدن توسط مخاطبان خلاصه نمی‌شود بلکه اگر شما یک مطلب خوب و معتبر منتشر کنید، می‌تواند بعدا به عنوان یک منبع در کتاب یا مقاله از آن استفاده کرد یا می‌توان آن را به شکل اینفوگرافیک در معرض دید قرار داد یا از آن عکس‌های جالب تهیه کرد و به عنوان یک منبع معتبر در اختیار متخصصین یک حرفه قرار داد. محتوای تولید شده توسط شده می‌تواند به واسطه‌ی یک سایت معتبر بازنشر داده شود و خیلی بیشتر از چیزی که در سایت شما قرار داده شده، دیده شود و در این صورت نه تنها محتوای شما، بلکه نام تجاری شما هم دیده می‌شود.

 

شبکه‌های اجتماعی

اگر شما آن دسته از افرادی هستید که داخل شبکه های اجتماعی مطلب‌تان را قرار داده اید، به اهمیت تولید محتوا پی برده اید چون تولید محتوا در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند تا شما در مقیاس بزرگ‌تری مطلب‌تان را به نمایش بگذارید. به اشتراک گذاری محتوای‌تان در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود کاربران راحت‌تر نظرشان را در مورد مطالب‌تان بیان کنند و به الطبع ترافیک وبسایت شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

 

 

گرفتن اطلاعات از مشتری

می توانید در پایان محتوایی که تولید کرده اید، مطالب دیگری قرار دهید که به واسطه آن‌ها از مشتری‌تان اطلاعاتی را بگیرید که نیاز دارید. مثلا می‌توانید ایمیل آن‌ها را دریافت کنید و مقاله‌هایی که در سایت‌تان منتشر می‌کنید را به آن‌ها اعلام کنید. یا می‌توانید شماره تماس آن‌ها را دریافت کنید تا آن‌ها را متوجه زمان تخفیف خوردن محصولات‌تان کنید یا حتی می‌توانید با دریافت یک ایمیل از آن ها، لینک دانلود مقالاتی را که منتشر کرده اید برای‌شان بفرستید. با این کار بار دیگر اهمیت تولید محتوا را خواهید دید چون ترافیک وبسایت شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

می توانید در پایان محتوایی که تولید کرده اید، مطالب دیگری قرار دهید که به واسطه آن‌ها از مشتری‌تان اطلاعاتی را بگیرید که نیاز دارید.

افزایش مشارکت اجتماعی

بهتر است در پایان مقالاتی که منتشر کرده اید، نظر مخاطب را بخواهید. با این کار ذهن او را درگیر مطلب می‌کنید و مشارکت اجتماعی او را افزایش می‌دهید. این کار دو فایده دارد: هم باعث می‌شود مخاطب مدت زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند و به رتبه سایت شما کمک کند و هم کمک می‌کند تا شما نظر مخاطبین را در مورد مطلب بدانید و بر اساس نظرات آن‌ها در مورد محتوا‌هایی که می‌خواهید در آینده تولید کنید؛ تصمیم بگیرید.

از مطالب بالا متوجه می‌شویم که پس از گذشت مدت زمانی از تولید محتوا و انتشار آن، اهمیت تولید محتوا بر ما روشن می‌شود و تغییرات زیادی را در بهبود رتبه سایت‌ مشاهده کنیم پس نباید از آن غافل شد.

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم