فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

دقیق‌ترین تعریف بازاریابی محتوا چیست؟

خانه » استراتژی محتوا » دقیق‌ترین تعریف بازاریابی محتوا چیست؟

دقیق‌ترین تعریف بازاریابی محتوا چیست؟

بدون داشتن استراتژی، شرکت‌ها در بازاریابی محتوا اثربخشی کمتری دارند و حتی ممکن است چالش‌های زیادی در اجرای تاکتیک‌های بازاریابی کانتنت را تجربه کنند. در این مقاله تعریف دقیقی از بازاریابی محتوا و اصول استراتژی بازاریابی محتوا و همچنین روش‌های پیشرفته برای پژوهش، اصلاح و بهبود خروجی بازاریابی محتوای تیم‌های محتوا را ذکر می‌کنیم. این مقاله کمک می‌کند تا:

 

 

1) اصول بازاریابی محتوا

راهکارهای موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ خواه شما یک پست برای وبلاگ بنویسید یا به یک برگزاری وبینار جدید فکر کنید، استفاده از این 6 اصل راه اصلی بازاریابی محتوایی موفق است.

  • به موفقیت مشتری فکر کنید

    قبل از اینکه سعی کنید به اهدافتان دست یابید، باید به مشتری در حل مشکلات کمک کنید. همه با این نظر موافق هستند اما در اغلب موارد تلاش‌های بازاریابی محتوا برای حل مشکلات شرکت قبل از حل سؤالات و مشکلاتی است که خواننده را به صفحه‌ی شما می‌کشاند. با شناخت پرسونای مخاطب و نوع مشکلات آن‌ها، راه‌حلی رضایت‌بخش به آن‌ها ارائه دهید.

  • محتوایی واقعی و ملموس بنویسید

    برای جذب مشتری به صفحه‌ی سایت، کانتنت شما باید در مورد مشکلات و مسائلی باشد که مردم گریبان‌گیر آن هستند. بهترین راه انجام این کار، این است که محتوا ریشه در یک بینش واقعی داشته باشد. با تیم فروش و مشتریان صحبت کنید. مشکلات عینی و ملموسی که مردم در تلاش هستند آن را حل کنند، پیدا کنید.

  • محتوایی ساده بسازید

    خوانندگان احمق نیستند و شما باهوش‌تر از خواننده‌ی محتوا نیستید اما خوانندگان وقت ندارند که فکر کنند منظور از ” مراحل کار را برای کسب درآمد بیشتر ادغام کنید” چیست؟ از بیانی ساده و عینی استفاده کنید. کانتت باید آنقدر ساده باشد که یک دانش‌آموز کلاس پنجم هم آن را بفهمد.

  • از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید

    جملات کوتاه و پاراگراف‌های کوتاه بهترین تأثیر را دارند. از واژه‌های سنگین و نامفهوم استفاده نکنید. هنگامی که یک جمله بیش از 15 کلمه است، آن را به دو جمله تقسیم کنید. تلاش کنید ترکیبی از جملات طولانی و کوتاه را در هنگام تولید کانتنت بگنجانید. از بکارگیری زبان عامیانه بپرهیزید. کار یک نویسنده از بین بردن کلیشه‌هاست.

  • توصیه‌ی شما باید قابل اجرا باشد

    خواننده باید پس از خواندن کانتنت شما بتواند بلافاصله کاری متفاوت برای افزایش ترافیک خود انجام دهد، از یک شبکه اجتماعی جدید استفاده کند و یا رئیس خود را با دانش تخصصی خود تحت تأثیر قرار دهد. بیشتر بازاریابان، به تولید محتوای عمومی می‌پردازند و از تولید کانتنت اثربخش که خواننده پس از مطالعه‌ی آن بتواند کاری را انجام دهد، غافل هستند.

  • محتوایی تولید کنید که به آن افتخار کنید

    به تولید محتوای اثربخش بپردازید که دیگران دوست داشته باشند با دوستان خود به اشتراک بگذارند و به آن افتخار کنید. وقتی که با یک مانع مواجه می‌شوید، راه بهتری پیدا کنید.

 

2) بهترین نوع محتواهایی که باید تولید کنید

  • برای مخاطبان کار کنید

    پنج ساعت وقت را صرف مطالعه در مورد روندها درباره‌ی یک صنعت کنید و سپس یافته‌های خود را خلاصه کنید. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان خواننده و تولید محتوای اثربخش می‌شود.

  • درباره‌ی ارزش‌های شرکت خود بنویسید

    اینترکام می‌گوید: «در مورد آنچه می‌دانید با اعتقادی راسخ بنویسید. بهترین کانتنت حاصل ایمان راسخ به کارهایی است که باید انجام داد.» پیام‌های ساده را بیان کنید مثل: شبکه‌های اجتماعی با داستان‌های خود در حال تغییر جهان کسب‌وکار هستند.

  • کاری را یاد بگیرید و سپس به اشتراک بگذارید

    سعی کنید نحوه‌ی اجرای یک کار را فرا بگیرید. سپس با تولید محتوای اثربخش چگونگی انجام این کار را با ذکر دقیق مراحل توضیح دهید. محتوا را به کاری انجام‌شدنی، کاربردی و ملموس تبدیل کنید. از کسی بخواهید پس از تولید محتوا و البته قبل از انتشار آن، اجرای این مراحل را امتحان کند.

  • مطلبی به اشتراک بگذارید که خواننده جای دیگر نمی‌تواند پیدا کند

  • محتوای خاص، مطلبی است که تنها شرکت شما از آن اطلاع دارد. برای مثال، مطالعه و تحقیق بر روی داده‌های شرکت و یا می‌توانید داستان یک مشتری را که از واحد فروش شنیده‌اید، به اشتراک بگذارید.

  • به جای مخاطب فکر کنید

    زمانی را برای اندیشیدن درباره‌ی تاکتیک‌های بازاریابی که یک شرکت می‌تواند انجام دهد، اختصاص دهید. سپس یک مطلب لیست‌وار درباره‌ی ایده‌های خلاقانه‌ی خود بنویسید. بیشتر افراد وقت فکر کردن ندارند پس شما این کار را انجام دهید. برای مثال درباره‌ی برگزاری و اهمیت جلسات حتی چند ایده می‌تواند به مخاطب کمک کند توجه بیشتری به جلسات داشته باشد. با تحقیق درباره‌ی پرسونای مخاطب و شناخت افکار و نیازهای او ایده‌هایی ناب ارائه کنید.

 

3) جایی که ایده‌های جدید محتوا را پیدا می‌کنید

  • مشتری و جستجوی محصول

    همیشه به مشتریان خود گوش دهید و به روند بازار توجه کنید. در مورد محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید. «آیا برای افزایش ترافیک 20 درصدی در سه ماهه‌ی بعدی تلاش می‌کنید؟ آیا به دنبال یک ایده‌ی بازاریابی موفق هستید؟» جواب این سؤال‌ها توجه به بازار و یا محصول شرکت خود است و در هیچ منبع دیگری یافت نمی‌شود. نقش خلاقیت این نیست که ایده‌هایی از هیچ بسازید. بلکه، خلاقیت چیزی است که نقاط بین دو منبع ورودی را به هم وصل می‌کند: محصول و دانش مشتری.

  • سیاحت فروش را ادامه دهید

    یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌ها سیاحت فروش (سافاری فروش) است. این استراتژی به شما کمک می‌کند مشتریان را در محل زندگیشان مشاهده کنید. سیاحت فروش(سافاری فروش) موجب می‌شود با شناخت مشکلات مشتریان و پرسونای مخاطب خود، ایده‌هایی برای محصولات و کمپین‌های بازاریابی کانتنت پیدا کنید. از این 5 سؤال به عنوان راهنمایی برای سیاحت فروش خود کمک بگیرید:

  1. سطح دانش مخاطب شما چقدر است؟
  2. مشکلات عینی که تلاش می‌کنند آن‌ها را حل کنند، چه هستند؟
  3. برای حل مشکلات خود قبلاً چه راه‌حل‌هایی را امتحان کرده‌اند؟
  4. تغییر و تحولات چگونه بوده است؟
  5. چقدر محصول شما به آن‌ها کمک می‌کند؟

 

4) اصول پیشرفته برای افزایش نرخ تبدیل مشتری

در روند بازاریابی محتوا می‌توانید از چند اصل زیر برای بهبود تولید محتوا استفاده کنید.

  • بخشنده باشید

    رند فیشکین بنیانگذار شرکت نرم‌افزاری Moz می‌گوید:«هدف از بازاریابی محتوا به طور مستقیم افزایش نرخ مشتریان نیست بلکه هدف این است که آشنایی، محبوبیت و اعتماد ایجاد شود. یکی از بزرگ‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانید به عنوان یک بازاریاب توسعه دهید، این است که یاد بگیرید چگونه بدون درخواست دیگران چیزی به آن‌ها ارائه دهید.»

  • صرف تولید محتوای منحصر به فرد کافی نیست

  • فقط تولید کانتنت منحصربه‌فرد کافی نیست. مفید بودن آن هم کافی نیست. مردم باید شما را به یاد داشته باشند. آن‌ها به مدت چند روز توصیه‌ها و راهکارهای استراتژی بازاریابی محتوا را جستجو می‌کنند. توصیه‌های معمولی پیدا می‌کنند. سپس پست وبلاگ شما را پیدا می‎کنند. شما دقت کرده و در واقع به آن‌ها کمک کرده‌اید. بنابراین، مخاطبان با کمکی که به آن‌ها کرده‌اید، شما راه به خاطر می‌سپارند. هدف از بازاریابی کانتنت جلب توجه مخاطب و تمرکز روی خواننده در جستجوهای آن‌ها است.

  • زبان فروش خود را پنهان کنید

    یکی از چیزهایی که در فرایند فروش یاد می‌گیرید این است که «مزایا را بفروشید نه ویژگی‌ها را» اما چیزی که شما یاد نگرفته‌اید این است که فروشندگان و کارشناسان فروش، تکنیک‌های فروش خود را پنهان می‌کنند. اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید باید یاد بگیرید چگونه ترفندهای فروش خود را پنهان کنید.

  • بجای محتوای ساده و عمومی به سراغ تولید محتوای تخصصی بروید

    رند فیشکین می‌گوید: «مشاوره‌ها، راهنمایی‌ها و یا تاکتیک‌هایی که بیش از 20 درصد مخاطبان شما از قبل آن را می‌دانند، در فرآیند تولید محتوا نگنجانید، هنگام تردید به سراغ تولید کانتنت پیشرفته و تخصصی‌تر از کانتنت بسیار عمومی بروید.»

  • فراخوان برای عمل متناسبی بسازید

    اکنون زمان فروش برخی از مزایا است. اگر شما 1000 کلمه صرف کرده‌اید تا یک کارشناس جذاب و دوست داشتنی باشید، لازم نیست زبان و گفتار فروش خود را تغییر دهید تا آن‌ها را مجاب کنید که یک راهنما را دانلود کنند. شما در حال حاضر اعتماد و توجه آن‌ها را جلب کرده‌اید. بنابراین با همان زبان و لحن به آن‌ها بگویید چه کاری انجام دهند. با همان گفتار خودمانی خود، آن‌ها را دوست و همراه خود نگه دارید.

      منبع:

https://blog.hootsuite.com

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۱ دیدگاه
  • JamesMug ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader amused.

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم