فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

چگونه برای وب‌سایت خود ویدیو تولید کنید؟

خانه » تولید محتوا » چگونه برای وب‌سایت خود ویدیو تولید کنید؟

چگونه برای وب‌سایت خود ویدیو تولید کنید؟

5 امکان نوآورانه برای افزودن ویدیوهای بازاریابی به وب‌سایت

 

اگر تصور می‌کنید بازاریابی محتوا در چند سال آینده با رکود مواجه می‌شود، باید بدانید که در آن زمان مجبور خواهید شد بازی‌های ویدیویی خود را برای وب‌سایت‌تان طراحی کنید. نمی‌توان منکر شد که ویدیو (این محتوای توانمند و هوشمند) قابلیت شکل دادن اهداف چندگانه بازاریابی را داراست. این محتوا می‌تواند از هدایت اطلاعات، برندسازی و رشد چشم‌انداز را تا هوشمندسازی وب‌ سایت برای شما انجام دهد. در نهایت، این همان سرانجامی است که بر اساس چندین مطالعه‌ی برجسته در زمینه‌ی بازاریابی به دست آمده است.

طبق گزارش سیسکو در سال 2019، حدود 80 درصد از محتوای مصرفی وب‌ ها ویدیو خواهد بود. این آمار در سال 2014 چیزی بیش از 64 درصد بود. در واقع بر اساس این مطالعه، در سال 2020 برای یک فرد 5 میلیون سال زمان می‌برد تا تمام ویدیوها را تماشا کند. شرکت‌ها، ویدیو را فقط به این خاطر که این روزها مرسوم شده یا مد شده است، تولید نمی‌کنند بلکه این ویدیو باعث ایجاد یک پیشرفت فوق‌العاده در کسب‌وکار می‌شود. پژوهش انجام شده در همین راستا توسط گوگل و میلوارد براون نشان داد که 70 درصد خریداران B2B ویدیو‌ها را در همان مسیری که برای خرید انتخاب کرده‌اند تماشا می‌کنند. حتی اگر این آمار به اندازه کافی قانع‌کننده نباشند، تحقیقات گروه آبردین نشان داد که شرکت‌هایی که با استفاده از بازاریابی ویدیویی رشد کرده‌اند با رشد درآمدی 49 درصد سریع‌تر از کسب‌وکارهایی که از ویدیو استفاده نکرده بودند، روبرو شدند. بنابراین در حال حاضر، شما به احتمال زیاد متقاعد شده‌اید که نیاز دارید ویدیوهای خود را بسازید. اما باید از کجا شروع کنید؟ برای شروع، 5 راه قدرتمند وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها ویدیوها را به وب‌سایت خود بی‌افزایید.

1) ویدیوهای بک‌گراندر در صفحه اصلی یا صفحه محصولات:

وب‌ سایت نباید یک تجربه ایستا باشد. برخی از شرکت‌ها از ویدیوهایی تمام‌صفحه در فرمت موتورهای جستجو به عنوان بک‌گراند در وب‌سایت خود بهره می‌برند. هم‌چنین این ویدیوها می‌توانند حال و هوا و جو حاکم بر وب‌سایت را به طرز ماهرانه‌ای تغییر بدهند و یا محصولات شما را به نمایش بگذارند. علاوه بر این ویدیوهای بک‌گراندگونه، یک فرصت منحصربفرد برای روایت یک داستان مهیا می‌کنند: داستانی که شاید تعریف آن به زبان واژه‌ها یا دیگر ابزارهای توصیفی، به اندازه‌ی ویدیو جذاب نباشد.

کمپانی پزشکی از راه دور آوِرا (Avera eCare) دقیقا می‌دانسته که چه ویدیویی را بعنوان بک‌گراند صفحه وب‌سایت خود استفاده کند، یک صحنه پزشکی از راه دور و نمایش روش پزشکی از راه دور. برای اینکه از روش گذاشتن ویدیو بک‌گراند در وب‌سایت خود، چیزهای بیشتری دستگیرتان شود، نکات زیر را دنبال کنید:

– اطمینان بیابید ویدیو با پیام کلی وب‌سایت و شرکت شما همراستا باشد.

ویدیوی مناسب و درست را انتخاب کنید که کاربران وب‌سایت را برای خواندن بقیه محتوا جذب می‌کند، نه اینکه بدتر آن‌ها را از مطالب اصلی منحرف کند.

– به ویدیو فضا بدهید. ویدیوی بک‌گراند خود را با بهترین کیفیت تمام‌صفحه برای پخش در نیمه بالایی صفحه‌ی وب‌سایت خود تنظیم کنید تا بیشترین اثربخشی را در پی داشته باشد.

 

2) استفاده از ویدیوهای معرفی بر روی صفحه اصلی:

ویدیوهای معرفی، دسته‌ای از ویدیوهای بازاریابی هستند که در یک مدت‌زمان کوتاه و در فرمتی مختصر و مفید به توضیح آنچه شرکت شما انجام می‌دهد، می‌پردازد به طوری که هرکسی با دیدن این ویدیوی کوتاه براحتی سر از کار شما در خواهد آورد. یکی از دلایل ارزشمندی این ویدیوها این است که تمام حواس بیننده را درگیر و بخاطرسپردن اطلاعات توضیحی را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند. به عبارت دیگر علت تاثیرگذاری ویدیو معرفی این است که از نظر مدیران کسب‌وکارها بسیار جذاب‌تر از خواندن یک متن ساده است. طبق مطالعه فوربس، 59 درصد گفته‌اند ترجیح می‌دهند یک ویدیو آنلاین تماشا کنند تا اینکه متنی را بخوانند که حامل همان محتوا است. بر اساس آمار دیگری از اینترنت ریتیلر، 52 درصد مصرف‌کنندگان می‌گویند با دیدن ویدیوی معرفی برای خرید بیشتر متقاعد می‌شوند و همچنین نسبت به خرید خود مطمئن‌تر هستند. همچنین 66 درصد از خریداران محصولات، ویدیوی معرفی را 2 تا 3 بار تماشا می‌کنند.

چند راهنمایی برای داشتن یک ویدیوی معرفی:

– با یک نوشته خوب شروع کنید. مشکل، راه‌حل، چگونگی اثرگذاری راه‌حل و راه ارتباطی مخاطبان با شما را بیان کنید.

– هرچه کوتاه‌تر بهتر! بصورت استاندارد هر ویدیو معرفی باید نهایت 1 تا 2 دقیقه باشد چیزی که برای یک متن نوشته‌شده حدود 150 کلمه در دقیقه است.

– با مخاطبان بصورت مستقیم حرف بزنید! با ضمیر “شما” و “برای شما” با آنها صحبت کنید و چیزهایی را که آنها عمیقاً درموردش نگران هستند را نشان‌شان بدهید.

 

3) ویدیوهای اثبات اجتماعی (Social Proof Videos) در صفحات فروش:

این ویدیوها پدیده‌ای روانشناسانه است تحت شرایطی که مردم تصور می‌کنند اعمال دیگران، نمونه رفتار درست در یک شرایط یکسان است و آن را می‌توان یک جزء ثابت برای رشد تاثیر بازاریابی دانست. ویدیوی اثبات اجتماعی یک ابزار برای جذب اعتماد مشتریان بالقوه بیشتر، خارج راندن رقبا از گود رقابت و سریعتر پاگرفتن معاملات می‌باشد. در حالیکه ده‌ها راه برای اثبات اجتماعی وجود دارد، یکی بیش از بقیه مورد استقبال قرار می‌گیرد: ویدیو توصیف‌های مشتری. با این‌حال راه زیادی تا رسیدن به حداکثر میزان ثاثیرگذاری روی مخاطبان وجود دارد. آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که دیدن و شنیدن داستان خرید یک مشتری و توصیفات او و همچنین مقایسه آن مشتری بین کالای شما و کالاهای دیگر، مسلماً بسیار معتبرتر و ملموس‌تر از یک متن خالی است.

– قبل از شروع فیلمبرداری یک متن یا طرح ساده آماده کنید. ساختار مورد مطالعه خوب شامل نقاط درد یا نیاز مشتری و چالش‌هایی که به سمت راه‌حل‌های شما هدایت می‌شوند، و در آخر نتایج استفاده و تحول با استفاده از محصول یا خدمات کسب‌وکار شماست.

– چندبار بدون دوربین آزمایش کنید تا همه اعضای با آمادگی کامل مقابل دوربین قرار بگیرند. به مشتریان خود اجازه دهید از جمله‌بندی خود (بر اساس طرح شما) استفاده کنند نه فقط خواندن متن شما.

ویدیو را در نهایت به کارشناسان و متخصصان بسپارید تا با ویرایش نهایی، آنرا حرفه‌ای‌تر و تاثیرگذارتر بسازند.

4) ویدیو تیم کارمندان در قسمت «درباره ما» وب‌سایت:

ویدیو تیم همکاران یک تمایز منحصربفرد است. آنها می‌توانند نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های شخصی خود را درباره شرکت شما ارائه دهند. همچنین از مزیت این ضرب‌المثل قدیمی “مردم جذب مردم می‌شوند” بهره‌مند خواهید شد. هیچ چیزی مانند تقابل چهره‌به‌چهره برای سریعتر وارد شدن افراد به داستان خریدار شدن وجود ندارد. یکی از مزایای ویدیو تیم همکاران، این است که به راحتی قابل تولید می‌باشد. شرکت می‌تواند تنها با تهیه دوربین فیلمبرداری در محل کار، و انجام یکی دوبار تمرین، یک فیلم کوتاه تهیه و سپس متن گفتار کارکنان را روی آن ویدیو بکار ببرد.

– از کارکنان خود بخواهید همانطور که با یک فرد صحبت می‌کنند، مقابل دوربین به گفتگو بپردازند.

– مطمئن شوید که او با معرفی خود، روند ساخت یک ارتباط شخصی را آغاز می‌کند.

– بگذارید کارمندان شخصیت فردی خود را از طریق لحن صدا، ظاهر بصری و یا نگاه خود بروز دهند. بایستی برخورد با تصویر کارمند دقیقا مانند برخورد با شخصیت واقعی او، یکسان باشد. تازه فراموش نکنیم که همگی اصالت را دوست خواهند داشت.

5) ویدیوهای تبلیغاتی بر صفحه‌های مختلف:

بی‌شک، شرکت‌ها بایستی ویدیوهای تبلیغاتی را به فهرست ویدیوهای خود بی‌افزایند. در حالی‌که دیگر ویدیوها مخاطب را جذب و او را به سمت خرید رهسپار خواهد کرد، فیلم‌های تبلیغاتی موتور اصلی جعبه بصری شما خواهد بود.

یک کلید مفهومی در امر تبلیغ در جهان بیش‌ازحد اشباع امروزی، این است که قادر باشید توجه بینندگان را بربایید. یک پژوهش در دانشکده هاروارد بیزنس یافته ‌است که آن چیزی که در ویدیو تبلیغاتی مورد انتقاد است، محیطی است که ببیننده یا مخاطب در آن طریق به تماشای آگهی یا تبلیغات می‌نشیند. «میزان توجهی که خریداران احتمالا نسبت به آگهی نشان می‌دهند، بدون در نظر گرفتن برند یا محصول، کاملا قابل پیش‌بینی است. برای مثال، مردم در سینما تمایل به نشان‌دادن توجه بالایی به تبلیغات دارند. از طرف دیگر، رسانه‌های چندگانه مانند افرادی که تلویزیون را از طریق لپ‌تاپ تماشا می‌کنند تمایل به توجه کمتری نشان می‌دهند. یا اگر افراد جوانی باشند که یک تلفن‌همراه کنارشان هست، آن‌ها هم توجهی به آگهی نشان نخواهند داد. بنابراین بهترین محتوا برای آگهی‌ها به محیط ارائه‌ی آن‌ها به مخاطبان بستگی دارد». نتایج حاصل از این دست مطالعات، نکات زیر را در جهت بهینه‌سازی ویدیوهای تبلیغاتی فراهم آورده است:

– اگر مخاطبان شما ویدیوی تبلیغاتی‌تان را در سینما تماشا می‌کنند، بدانید که تمامی حواس آن‌ها جلب تبلیغ شما خواهد شد. پس تمرکز خود را روی غنی‌تر کردن محتوای ویدیوهای تبلیغاتی خود کنید.

– اگر مخاطب شما از طریق استفاده همزمان از چند رسانه (مثلاً تلویزیون و کامپیوتر) آگهی شما را می‌بیند، شما بخشی از توجه آن‌ها را دارا هستید پس بر روی دو جنبه سرگرم‌کنندگی و غنی بودن از لحاظ اطلاعات تکیه کنید.

– اگر بینندگان شما از طریق اشتراک‌گذاری شبکه‌ای (peer-to-peer) با آگهی شما مواجه می‌شوند، بدانید که بخش کوچکی از توجه آن‌ها را جلب می‌کنید پس روی جنبه سرگرمی بیشتر تمرکز کنید.

هیچ کسی نمی‌تواند جذابیت و قدرت ویدیو در جلب توجه مخاطبان و حفظ و گسترش آن‌ها از این طریق را انکار کند. نادیده گرفتن تأثیرات بالقوه‌ی این ابزار تبلیغاتی، از دست دادن یک شانس بزرگ محسوب می‌شود و برعکس استفاده از ویدیوهای جذاب با کیفیت در طیف گسترده (و صفحات مختلف) یک مزیت ویژه برای هر شرکتی در این جهان بصری خواهد بود.

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 56؛ صفحه‌ی 8

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم