فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

بازاریابی محتوای شما کارآمد است یا خیر؟

خانه » استراتژی محتوا » بازاریابی محتوای شما کارآمد است یا خیر؟

بازاریابی محتوای شما کارآمد است یا خیر؟

7 سؤال ساده که نشان می‌دهد بازاریابی محتوای شما کار می‌کند یا خیر؟

در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی، از کجا باید فهمید استراتژی بازاریابی محتوا کار می‌کند یا خیر؟ 55 درصد بازاریابان B2B می‌گویند که میزان موفقیت آن‌ها در بازاریابی محتوا مشخص نیست. تنها 30 درصد می‌گویند سازمان آن‌ها در بازاریابی محتوا عملکردی موفق داشته است. سنجش و بررسی تلاش‌های بازاریابی محتوایی یک عامل مهم آگاهی از میزان کارآمدی آن است به‌طوری که می‌توانید استراتژی خود را در طول زمان بهبود بخشید. در زیر، به طرح 7 سؤال مهمی می‌پردازیم که نشان می‌دهد بازاریابی محتوای شما کار می‌کند یا خیر؟

هفت سؤال مهم در سنجش میزان موفقیت بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • مردم از کدام کلمات کلیدی برای یافتن محتوای شما استفاده می‌کنند؟
  • مخاطبان چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند؟
  • کاربران چه مدت در صفحه شما می‌مانند؟
  • چه نوع محتوایی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود؟
  • کدام نوع محتوا کاربران شبکه‌های اجتماعی را بیشتر جذب می‌کند؟
  • تعداد بازدید از محتوای شما چقدر است؟
  • چه تعداد مخاطب جذب محتوا شدند؟

 

مردم از کدام کلمات کلیدی برای یافتن محتوای شما استفاده می‌کنند؟

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) می‌توانید اطلاعاتی درباره‌ی کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان از طریق جستجو انجام می‌دهند تا وب‌سایت یا محتوای وبلاگ شما را بیابند به دست آورید. از طریق این داده‌ها، می‌توانید محتوایی درباره‌ی این کلمات کلیدی برای افزایش دید در جستجو تولید کنید. در بازاریابی شبکه اجتماعی خود، هر پلتفرم عملکرد متفاوتی در نحوه جستجوی کلمات کلیدی دارد و متوجه می‌شوید مردم از کدام کلیدواژه‌ها برای پیدا کردن محتوای شما استفاده می‌کنند.

 

مخاطبان چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند؟

از کدام نوع محتوای اینفوگرافیک، ویدیوها، محتوای متنی دارای تصویر، مخاطب بیشتری به دست آورده‌اید؟ نگاهی به گوگل آنالیتیکس خود بیندازید و ببینید کدام بخش‌های محتوا بیشتر خوانده می‌شوند و منبع ترافیک سایت کجاست. آیا ترافیک مستقیم، ارجاعی، ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی است؟ آگاهی از نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند کمک می‌کند محتوایی که موردنیاز آن‌ها است را ارائه دهید.

از محتوای تولید کاربر استفاده کنید. استفاده از این نوع محتوا در کنار انجام نظرسنجی در مورد محتوایی که کاربران دوست دارند بهترین برای شناخت علایق آن‌ها است.

از انواع محتوا در جهت فرصت‌های بیشتر برای آزمایش و بهبود تجربه کاربر استفاده کنید. با روش‌های مختلف برای جذب به محتوای تولیدشده، با سبک‌های مختلف یادگیری و اولویت‌های مخاطبان آشنا می‌شوید.

 

کاربران چه مدت در صفحه شما می‌مانند؟

مدت‌زمانی که مردم وقت خود را در صفحه سایت شما سپری می‌کنند (زمان ماندگاری) مشخص می‌کند آیا پست‌های شما جذاب هستند، به خواننده دقیقاً همان چیزی که به دنبال آن است را می‌دهد و در واقع با ارزش است یا خیر. شما می‌خواهید خوانندگان برای مدت‌زمانی طولانی در سایتتان بمانند و غرق محتوای شما شوند، زیرا این باعث بهبود رتبه‌ی SEO سایت شما می‌شود. اگر مخاطبان شما خیلی زود صفحات شما را ترک می‌کنند یا نرخ دفع کاربر بالایی دارید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • افزودن محتوای تعاملی

از محتوای تعاملی مانند ویدیوها، نظرسنجی‌ها، آمار و ارقام، پادکست‌ها در پست‌های وبلاگ برای جذب بیشتر مخاطب و انتقال بهتر پیام خود در بازاریابی محتوا استفاده کنید.

  • گفتن اصل مطلب

مستقیم به سراغ اصل مطلب بروید. با آمار و ارقام، پرسیدن سؤالات و نظراتی که ذهن مخاطب را درگیر کند، شروع کنید.

  • تولید محتوای طولانی

محتوای طولانی اثر خوبی دارد و فرصتی فراهم می‌کند که تخصص خود را در زمینه یک موضوع خاص نشان دهید.

  • استفاده از زیر عنوان‌ها، اعداد و فهرست نکات اصلی

این‌گونه موارد باعث سهولت خواندن برای مخاطبان می‌شود و در نتیجه افراد مدت‌ زمان بیشتری در صفحه می‌مانند.

 

چه نوع محتوایی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود؟

کدام محتوا بیشتر از همه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود؟ چه چیز منحصر به‌ فردی در پست وجود دارد که بازدیدکنندگان را به اشتراک‌گذاری ترغیب می‌کند؟ یک مطالعه‌ی BuzzSumo نشان می‌دهد که مقالات دارای یک تصویر در هر 75 تا 100 کلمه، دو برابر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، سرفصل‌ها و عناوین نیز بر به اشتراک‌گذاری یک مطلب تأثیر دارند.

 

کدام نوع محتوا، کاربران شبکه‌های اجتماعی را بیشتر جذب می‌کند؟

شبکه‌های اجتماعی شما، ابزار تحلیل ترافیک داخلی دارند که اطلاعات ارزشمندی درباره میزان جذب مشتری به محتوا ارائه می‌دهد. از آنجا که اکثر مصرف‌کنندگان تمایل دارند با برندهای مورد علاقه خود در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند لازم است محتوایی تولید کنید که آن‌ها را به صفحه شما بکشاند. همسو بودن با آنچه طرفداران شما دوست دارند، فرصتی ایجاد می‌کند استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را برای مخاطبان بسازید تا میزان پاسخگویی و آگاهی از برند افزایش یابد. اکثر بازاریابان می‌گویند هدف اولیه‌ی آن‌ها از بازاریابی محتوا، افزایش آگاهی از برند است؛ بنابراین، محتوایی تولید کنید که داستان برند، ارزش‌های برند و فرهنگ شرکت را بازگو کند.

 

تعداد بازدید از محتوای شما چقدر است؟

یک معیار دیگر آزمایش اثربخشی محتوا تعداد بازدیدهای صفحه است. هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد محبوبیت آن موضوع را نشان می‌دهد. شفافیت و شکل استراتژی بازاریابی محتوایی کمک می‌کند ایده‌هایی در زمینه‌ی تولید محتوا خلق کنید که با علاقه مخاطبانتان همسو باشد. توجه و تمرکز شما باید روی انتشار محتوایی باشد که مشکلات را حل کند، چیزی را آموزش دهد و محتوایی الهام‌بخش باشد. این معیار جوهره‌ی بازاریابی محتوا برای جذب مشتریان به برند شما است.

 

چه تعداد مخاطب جذب محتوا شدند؟

ساختن لیست، راه نجات کسب‌ و کار شما است. بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باید ایجاد کیفیتی باشد که به رشد فروش شما منجر شود؛ بنابراین، مهم است بدانید کدام بخش‌های محتوا تأثیر مثبتی بر نرخ تبدیل شما داشته‌اند و برای افزایش درصد نرخ تبدیل باید روی کدام بخش‌ها باید کار کنید.

یک نرخ تبدیل مشتری خوب حدود 20 تا 25 درصد است. هرچند بسیاری از عوامل را باید برای تعیین درصد مناسب برای شرکت خود در نظر بگیرید.

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 70؛ صفحه‌ی 12 (لینک نشریه)

منابع:

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم