فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

سؤالات رایج درباره بازاریابی محتوا

خانه » تولید محتوا » سؤالات رایج درباره بازاریابی محتوا

سؤالات رایج درباره بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، یک شکل از بازاریابی است که به وسیله‌ی آن برند خود را از طریق انواع مختلف محتوا تبلیغ می‌کنید. برای افرادی که تازه بازاریابی محتوا را شروع کرده‌اند، داشتن محتوای با کیفیت در وب‌سایت  موضوع مهمی است. گوگل  همواره بر این مسئله تأکید می‌کند که وب‌سایت‌های دارای بازدیدکنندگان محتوا را دوست دارد و محتوای آن‌ها را در رأس نتایج جستجو قرار می‌دهد و محتوای با کیفیت پایین را از نتایج جستجو حذف می‌کند. این امر ضرورت داشتن یک وبلاگ با محتوای منحصر به فرد و ارزشمند را نشان می‌دهد چون از طریق آن می‌توانید به بسیاری از اهداف از جمله رتبه‌ی خوب در جستجو دست یابید. اما همیشه بازاریابان با سؤالاتی درباره‌ی بازاریابی محتوا مواجهه می‌شوند که پاسخ آن را نمی‌دانند. در ادامه‌ی این  مقاله، ما قصد داریم به سؤالات متداول شما در مورد بازاریابی محتوا پاسخ دهیم.

 

بازاریابی محتوا به چه کسب‌وکارهایی کمک می‌کند؟

تقریباً کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هر صنعتی از بازاریابی محتوا به نفع خود استفاده می‌کنند. بازاریابی محتوا به برندهای مصرف‌کننده عمده و فروشگاه‌های خرده فروشی تا شرکت‌های فناوری و کسب‌وکارهای خدمات‌محور در دستیابی به مخاطبان هدف کمک می‌کند. در حال حاضر، هر دوی شرکت‌های B2C و B2B استراتژی‌های موفق بازاریابی محتوا را به کار می‌برند.

 

بازاریابی محتوا چگونه به کسب وکارها کمک می‌کند؟

زیبایی بازاریابی محتوا در این است که برای اهداف مختلفی به کار می‌رود. بسته به نوع اهداف و نوع محتوایی که باید تولید کنید، می‌تواند برند شما را به روش‌های مختلف توسعه بخشد. نخست، بازاریابی محتوا آگاهی از برند را افزایش می‌دهد، به خصوص اگر موادی که تولید می‌کنید یک جنبه‌ی آموزشی داشته باشند. وقتی مشتریان، برند شما را بشناسند و از طریق محتوای با کیفیت به مخاطب ارزش بدهید، وفاداری مشتری افزایش می‌یابد. وقتی برند شما توسعه یابد ترافیک وب‌سایت و میزان فروش هم افزایش می‌یابد.

آیا بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارها، مشتری جذب می‌کند؟

با داشتن استراتژی مناسب می‌توانید از بازاریابی محتوا برای افزایش جذب مشتریان جدید کسب‌وکار خود استفاده کنید. اکثر برندها محتوایی مانند پست‌های وبلاگ، مقالات و ویدیوهای رایگان ارائه می‌دهند ولی در عین حال، محتوای سطح بالا مانند مقالات سفید، مطالعات موردی و کتاب‌های الکترونیکی را تولید می‌کنند که مثل آهنربایی برای جذب مشتری عمل می‌کند. کسب‌وکارها به خوانندگان برای تهیه‌ی یک لیست ایمیلی قبل از به دست آوردن دسترسی به محتوای با کیفیت نیاز دارند. وقتی اجازه‌ی ارسال محتوا به ایمیل مخاطبان علاقه‌مند را کسب کردید، می‌توانید مخاطبان و مشتریان احتمالی را به قیف فروش خود  بکشانید. وقتی مخاطبان خود را با تلاش‌های بازاریابی محتوا جذب کردید، آن‌ها ممکن است از مشتریان احتمالی به مشتریان جدید تبدیل شوند.

مهم‌تر از میزان محتوایی که تولید می‌کنید، داشتن یک برنامه‌ی یکپارچه و ثابت است. یک برنامه‌ی منظم اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد و می‌توانید مطمئن شوید مخاطب منتظر و مشتاق محتوای بعدی شما خواهد بود.

رایج‌ترین اشتباه در بازاریابی محتوا چیست؟

در بیشتر مواقع، بزرگ‌ترین اشتباه در بازاریابی محتوا، شروع کار بدون داشتن یک استراتژی منسجم است. مانند هر نوع بازاریابی، شما به طراحی یک برنامه‌ نیاز دارید تا نتایجی که می‌خواهید را کسب کنید. اگر ندانید چه هدفی دارید و چگونه باید به آن هدف دست یابید، راه‌اندازی یک وبلاگ و تولید محتوا به طور منظم ممکن است هرگز به شما در رسیدن به اهداف کمک نکند. به منظور توسعه‌ی یک استراتژی مؤثر بازاریابی محتوا، باید مخاطبان هدف خود و نوع محتوایی که نیاز دارند را بشناسید و بفهمید برندتان چگونه می‌تواند بیشترین ارزش را برای مخاطبان شما فراهم کند. علاوه براین، بسیاری از کسب‌وکارها پرسونای خریدار  دارند چون می‌دانند از طریق آن، می‌توانند مخاطبان هدف خود را بشناسند و محتوایی در خور و مطابق خواست آن‌ها طراحی کنند.

 

چه نوع محتوایی برای کسب‌وکارها مناسب است؟

نوع محتوای مورد نیاز از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت است. بسیاری از برندها تولید چند نوع محتوا را ضروری می‌دانند. پست‌ها و مقالات وبلاگ معمولاً 1000 کلمه‌ای مناسب هستند و به خوانندگان کمک می‌کنند بفهمند که چرا و چگونه باید از محصول یا خدمات شما استفاده کنند. مطالعات موردی، مقالات سفید و کتاب‌های الکترونیکی طولانی‌تر هستند و تحقیقات اولیه مربوط به صنعت شما را نشان می‌دهند. اینفوگرافیک‌ و ویدیوها، مفاهیمی را توضیح و نمایش می‌دهند که نمی‌توان به صورت نوشتاری منتقل کرد. بسته به اهداف برند، شما ممکن است یک، دو یا همه نوع محتوایی را در استراتژی خود بگنجانید.

 

چه مقدار محتوا باید تولید کرد؟

میزان محتوای مورد نیاز هرکسب‌وکاری متفاوت است. برای مثال، برای یک برند سبک زندگی ممکن است توسعه و به اشتراک‌گذاری بخش کوتاهی از محتوای روزانه کافی باشد در حالی که یک صنعت دیگر ممکن است با تولید یک یا دو محتوای طولانی در یک هفته یا تولید محتوا به صورت روزانه ضروری باشد تا ارزش و سود بیشتری به دست آورد. مهم‌تر از میزان محتوا، داشتن یک برنامه‌ی یکپارچه و ثابت است. یک برنامه‌ی منظم اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد و می‌توانید مطمئن شوید مخاطب منتظر و مشتاق محتوای بعدی شما خواهد بود.

 

آیا بازاریابی محتوا مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است؟

این دو شاخه از بازاریابی، همانند یکدیگر نیستند اما بسیاری از کسب وکارها، استراتژی بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را با هم ادغام می‌کنند. این ادغام به برندها کمک می‌کند از بهینه‌سازی و مؤثر بودن تلاش‌های بازاریابی خود اطمینان حاصل کنند. در حالی که بازاریابی محتوا، محتوای گرافیکی، محتوای متنی و تصویری را پوشش می‌دهد که می‌توان در وب‌سایت شرکت و یا هر جای آنلاین دیگر منتشر کرد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیشتر روی پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام انجام می‌شود.

 

چگونه می‌توان نتایج بازاریابی محتوا را سنجید؟

وقتی روی یک استراتژی بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنید، پیگیری نتایج و بررسی میزان بازده‌ی سرمایه (ROI) لازم است. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، اهداف شما، معیارهایی که شما به وسیله‌ی آن نتایج را ارزیابی می‌کنید مشخص می‌کند. برای مثال، اگر می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید ممکن است ترافیک وب‌سایت، نرخ دفع کاربر و یا به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی را پیگیری کنید. وقتی می‌خواهید مخاطب و یا مشتری به دست آورید، تعداد بازدیدها، نرخ و متوسط زمانی که مخاطبان در سایت صرف کرده‌اند، باید بررسی ‌کنید.

بزرگ‌ترین اشتباه در بازاریابی محتوا، شروع کار بدون داشتن یک استراتژی منسجم است. مانند هر نوع بازاریابی، شما به طراحی یک برنامه‌ نیاز دارید تا نتایجی را که می‌خواهید کسب کنید. اگر ندانید چه هدفی دارید و چگونه باید به آن هدف دست یابید، راه‌اندازی یک وبلاگ و تولید محتوا به طور منظم ممکن است هرگز به شما در رسیدن به اهداف کمک نکند.

چه موقع می‌توان ثمره‌ی تلاش‌های بازاریابی محتوا را دید؟

صرف‌نظر از تلاش‌های کوتاه‌مدت، بازاریابی محتوا یک استراتژی درازمدت است. وقتی شما افزایش به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، افزایش مخاطب و مشتریان جدید در چند ماه اول اجرای کمپین خود را مشاهده می‌کنید کار تمام نشده است بلکه باید اهداف نهایی بلندمدت هم داشته باشید. گاهی اوقات محتوای شما تا چندین سال ارزش دارد پس می‌توانید آن را یک دارایی بدانید که می‌توان برای ایجاد وفاداری، جذب مشتری و افزایش فروش در آینده استفاده کرد.
بله، شما می‌توانید اما باید از محدودیت‌ها آگاه باشید. اول از همه، محتوای خود را باید در پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، قرار دهید. اگر قوانین و مقررات را زیر پا بگذارید ممکن است محتوای خود را از دست دهید به خصوص اگر حساب شما به حالت تعلیق در آید. شرکت‌هایی که وبلاگ خود را با استفاده از وردپرس روی دامنه‌ی خود می‌سازند گزینه‌های نامحدود برای اضافه کردن اشکال انتخاب محتوا برای جذب مشتری، سفارشی کردن قالب برای یکپارچه کردن با وب‌سایت برند خود، افزایش بهینه سازی جستجو و… دارید. از لحاظ جستجو، اگر پس از راه‌اندازی یک وبلاگ تصمیم بگیرید دامنه‌ی خود را به یک پلتفرم رایگان تغییر دهید در نهایت ارزش جستجویی را که از طریق لینک دادن‌ها به محتوای وبلاگ و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بدست آوردید، از دست می‌دهید.

 

آیا نمی‌توان فقط از یک صفحه فیس بوک یا گوگل پلاس استفاده کرد؟

تفاوت بین راه‌اندازی یک وبلاگ در وب‌سایت خود در برابر یک شبکه اجتماعی این است که در شبکه اجتماعی بر محتوای خود کنترل بسیار کمتری دارید. همچنین، اگر قوانین استفاده از خدمات در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را زیر پا بگذارید، تمام محتوای خود را از دست می‌دهید. شما همچنین باید از چشم‌انداز در حال تغییر دائم شبکه‌های اجتماعی پیروی کنید.
شما همه‌ی پتانسیل ترافیک مستقیم داشتن محتوا در وب‌سایت خود را در مقابل داشتن همه محتوا در یک شبکه اجتماعی از دست می‌دهید. موتورهای جستجو به احتمال زیاد به محتوای سایت‌های رقیب شما نسبت به محتوای شبکه‌های اجتماعی بیشتر امتیاز می‌دهند. با این حال، اگر مردم بتوانند بهترین محتوا را از یک شبکه اجتماعی دریافت کنند، نیازی نیست به سراغ وب سایت‌تان بروند. از طریق آن شما می‌توانید نرخ تبدیل را با فراخوان‌های عمل سفارشی افزایش دهید. در نهایت، صرف داشتن دو پلتفرم کافی نیست و بهتر است در کنار آن وب‌سایتی داشته باشید تا محتوای خود را از دست ندهید.

 

آیا باید تمام محتوا را در سایت گذاشت یا در جاهای دیگر هم می‌توان قرار داد؟

محتوا را می‌توان در سایت و بسیاری جاهای دیگر مثل شبکه‌های اجتماعی قرار داد. ابتدا باید روی تولید محتوای بسیار جذاب در وب‌سایت خود تمرکز کنید و سپس آن را در وب‌سایت های دیگر از طریق وبلاگ‌نویسی مهمان، تولید ویدیو برای یوتیوب، کتاب کیندل و دیگر ابزارهای بازاریابی محتوای آفلاین انتشار دهید. به این صورت، می‌توانید به مخاطبان جدید دست یابید، ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید و به مخاطبان جدید چیزی برای بازدید و کاوش سایت دهید.

 

چه نوع محتوایی مناسب صنعت شما خواهد بود؟

بهترین راه برای پیدا کردن محتوایی که مناسب صنعت شما است انجام برخی تحقیقات درباره رقبا است. به طور خاص، بررسی کنید که رقبایتان از کدام یک از محتواهای زیر استفاده می‌کنند:

  • محتوای وبلاگ با تعداد زیادی تعامل اجتماعی (نظرات، توییت، دوست و غیره)
  • محتوای ویدئویی در یوتیوب دارای تعداد زیادی بازدید، لایک و نظر
  • محتوای اینفوگرافیک با میزان اشتراک‌گذاری و بک‌لینک‌های زیاد.

هنگام تحقیق، نه تنها انواع محتوایی که برای صنعت شما مناسب است بلکه موضوعاتی را که مورد علاقه مشتریانتان است کشف می‌کنید.

 

بهتر است چه کسی محتوا را تولید کند؟

بسته به اندازه‌ی شرکت شما و منابع موجود ممکن است تصمیم‌ بگیرید خودتان محتوا را تولید کنید یا آن را برون‌سپاری کنید. ممکن است زمان کافی نداشته باشید و بخواهید محتوای با کیفیت در اختیار مخاطب قرار دهید در این صورت، می‌توانید با برون‌سپاری کار به یک شرکت معتبر تولید محتوا کار خود را سرعت بخشید. تا زمانی که محتوای وبلاگ را برون سپاری می‌کنید شرکت یا آژانس تولیدکننده محتوا به نام شما برایتان انواع محتوا را تولید می‌کند. انتخاب شما بین این دو گزینه به اهداف شما و سرمایه شما بستگی دارد.

 

چگونه می‌توان محتوا را تبلیغ کرد؟

یک اشتباه رایج در مورد بازاریابی محتوا این است که اگر محتوا تولید کنید مردم خود به خود آن را می‌بینند. محتوا صرفاً با ساختن و قرار دادن در سایت و شبکه‌های احتماعی دیده نمی‌شود. بلکه برای رسیدن به مزیت‌های بازاریابی محتوا از جمله جذب مشتری باید آن را تبلیغ کرد. چند راه عالی برای تبلیغ محتوای شما به شرح زیر است:

  • به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی اصلی خود. دست کم محتوا را در فیسبوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.
  • بهترین محتوای خود را به لیست ایمیلی مشترکان خود و پایگاه داده مشتری ارسال کنید.
  • محتوای برون‌‌سایتی (ویدیوهای یوتیوب، سخنرانی در SlideShare، پادکست ها، و غیره) را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.

 

آیا همیشه باید محتوای جدید تولید کرد؟

بله. تولید محتوای جدید برای به‌روز نگهداشتن اطلاعات سایت لازم است. با این وجود، شما می‌توانید از یک بخش از محتوای قدیمی به روش‌های مختلف دوباره استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید چندین پست وبلاگ یا محتوای سبز را انتخاب کنید و آن‌ها را به صورت یک کتاب رایگان برای ارسال به ایمیل مشترکین دوباره بسته‌بندی کنید. می‌توانید از یک محتوای آموزشی استفاده کنید و آن را به یک ویدیو تبدیل کنید. همچنین می‌توانید ویدئو را به یک پادکست صوتی تبدیل کنید. در واقع، می‌توانید برخی از محتواها را به چهار یا پنج نوع محتوای دیگر تبدیل کنید بدون اینکه از جریمه محتوای تکراری نگران باشید.

منبع:

 

http://www.iacquire.com

http://www.copypress.com/

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

درحال ارسال
امتیاز کاربر 0 (0 رای)
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم