فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

چگونه اینفلوئنسر شویم

خانه » انتشار و ارزیابی » چگونه اینفلوئنسر شویم

چگونه اینفلوئنسر شویم

در حال حاضر در فضای مجازی افرادی وجود دارند که در میان سایر کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این محبوبیت از جنس محبوبیت سلبریتی‌ها نیست. محبوبیت این افراد که اینفلوئنسر نامیده می‌شوند از صداقت و تجربشان نشئت می‌گیرد. آن‌ها دارای فالوورهای زیاد و وفاداری هستند که مدام در حال پیگیری و حمایت از آن‌ها می‌باشند. به همین دلیل نوع جدیدی از بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای کسب و کار فعالیت خود را آغاز کرده‌است. اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته است بسیاری از کسب و کارها را متحول کند و ادبیات جدیدی را به فضای کسب و کار وارد کند. به همین سبب بسیاری از افراد فعالیت‌های خود را مبنی بر تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر آغاز کرده‌اند اما در این مسیر نتوانسته‌اند تا موفقیت چشمگیری را بدست بیاورند. دلیل عدم موفقیت این افراد به استراتژی و روشی که مورد استفاده قرار داده‌اند باز می‌گردد. در این مقاله قصد داریم تا با بیان مهم‌ترین روش‌های تبدیل شدن به اینفلوئنسر، این مسیر را برای شما علاقه‌مندان هموار کنیم:

 

  • انتخاب موقعیت

اولین مرحله از تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، انتخاب موقعیت می‌باشد.  برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در فضای مجازی باید اقدام به تولید محتوا کنید. تولید محتوا نیز با توجه به گستردگی علایق مخاطبان، می‌تواند دشواری‌های خاص خود را به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید موقعیت و جایگاهی که قصد ادامه‌ی فعالیت در آن دارید را برای خود مشخص کنید. در ابتدا باید این سؤال را از خود بپرسید: مخاطبانی که قصد تأثیرگذاری بر آنها را دارید، دارای کدام نوع شخصیت و پرسونا می‌باشند و نسبت به چه نوع  محتوایی واکنش نشان می‌دهند.

 

  • استفاده از رویهی « قانون اول تفکر »

طی یک مصاحبه با ایلان ماسک، او به دون رویه در استدلال افراد اشاره کرد. او بر این عقیده است که برخی از افراد بر اساس پیروزی‍ها و شکست‍هایشان در گذشته تصمیم‍گیری می‌کنند. به همین دلیل است که افرادی که در یک صنعت مشغول به کار هستند در تصمیم‍گیری شبیه به هم هستند. اما دسته‌ی دوم کسانی هستند که بر اساس استدلال تصمیم‌گیری می‌کنند. به بیانی این افراد در زمان حال تصمیم‌گیری می‌کنند و کاری با اتفاقات گذشته ندارند. نکته‌ی جالبی که سخن ایلان ماسک را به اینفلوئنسر مارکتینک متصل می‌کند این است که این نحوه‌ی تفکر متفاوت، خود می‌تواند شما را در میان سایر اینفلوئسر‌ها به اینفلوئنسری متفاوت تبدیل کند و توجه زیادی را سمت شما جلب کند.

 

  • انتخاب شبکهی مناسب برای فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام جاییست که ۹۳ درصد از فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ و اینفلوئنسرها در آن انجام می‌شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این آمار نشان از این نیست که اینستاگرام شبکه‌ای کامل برای تولید محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ باشد. شبکه‌ی اجتماعی ایده‌آل برای انجام فعالیت‌های مربوط به اینفلوئنسر مارکتینگ شبکه‌ای است که تعداد مخاطبان هدف شما در آن حداکثر باشد

در صورتی که می‌خواهید در کمترین زمان ممکن تبدیل به اینفلوئنسر شوید، در گام اول باید شبکه‌ی اجتماعی مناسب برای آغاز فعالیت خود را انتخاب کنید

 

  • استراتژی محتوا

همانند بازاریابی جاذبه‌ای، ساختار و کیفیت تولید محتوا، در فرآیند تبدیل شدن به اینفلوئنسر نقش مهمی را بازی می‌کند. به همین دلیل در فرآیند تولید محتوای شبکه اجتماعی انتخاب ساختار تولید محتوا بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. در صورتی که ساختار تولید محتوا به درستی انتخاب نشود، می‌تواند تأثیر منفی بر این فرآیند بگذارد. یکی از رایج‌ترین روش‌های مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوای شبکه های اجتماعی قانون ۵-۳-۲ می‌باشد. بر اساس این قانون از هر ۱۰ مقاله‌ای که نوشته می‌شود، ۵ عدد از مقاله‌ها باید ناب و باکیفیت باشند که توسط شخص ثالثی نوشته شده‌باشند و ۳ مقاله باید به صورت آموزشی و خبری باشند که توسط شما نوشته شده باشند. ۲ مقاله نیز باید در مورد شما نوشته شود. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که این روش چه کمکی به تبدیل شدن شما به یک اینفلوئنسر می‌کند. در پاسخ باید گفت که برای تازه‌کارها اینفلوئنسرها به دلیل تولید محتوای ناب شناخته می‌شوند.  این تولید محتوا می‌تواند به صورت نوشتن و یا اشتراک نوشته‌های سایر اینفلوئنسرها باشد.

 

  • تولید محتوای شخصی

با کیفیت‌ترین محتوا اگر توسط بازدیدکنندگان دیده نشود و آن‍ها را درگیر نکند دارای ارزش نمی‌باشد و در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ کارکرد مثبتی به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل مدیریت شبکه های اجتماعی در این مورد دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد. احتمال دیده‌شدن محتوای تولیدی توسط شما با زمان انتشار آن دارای رابطه می‌باشد. زمانی که برای انتشار مطالب انتخاب می‌کنید بسیار حائز اهمیت می‌باشد. دلیل اصلی این اهمیت به تعداد کاربران آنلاین در ساعت انتشار محتوا باز می‌گردد. علاوه بر این در مدیریت شبکه های اجتماعی باید به نحوه‌ی انتشار محتوا نیز دقت داشت. شبکه های اجتماعی متفاوت دارای امکانات متعددی برای انتشار محتوا هستند که هر یک از آنها می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ بگذارد.

زمان و نحوه‌ی انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی بر تعداد بازدیدکنندگان محتوا مؤثر می‌باشد

 

  • گسترش شبکهی مخاطبان

گسترش شبکه فالوورها

در صورتی که قصد دارید به عنوان یک اینفلوئنسر موفق در شبکه های اجتماعی شناخته شوید، همواره باید بخشی از تمرکز خود را به تقویت شبکه‌ی فالوورها و افزایش تعداد آنها اختصاص دهید. یکی از بهترین روش‌های تقویت و گسترش شبکه‌ی مخاطبان، نوشتن در وبلاگ ها می‌باشد. با نوشتن در وبلاگ ها رفته رفته افراد بیشتری با نام شما آشنا می‌شوند و احتمال اینکه این افراد در شبکه های اجتماعی نیز به دنبال شما باشند نیز افزایش می‌یابد.

علاوه‍بر این نگارش پست به صورت نویسنده‍ی مهمان نیز می‍توان موجب تسریع فرآیند شود. در تولید محتوا به صورت مهمان باید در انتخاب وب سایت میزبان و زمینه‌ای که قصد تولید محتوا دارید بسیار دقت کنید.

 

  • تعامل با فالوورها

یکی از مهترین وظایفی که اینفلوئنسر مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشید، پاسخ به نظرات و سؤالات کاربران در صفحات شبکه های اجتماعی می‌باشد. پاسخ دادن به نظرات و سؤالات فالوورها به آنها این پیام را می‌رساند که برای شما ارزشمند هستند و تصویر مثبتی از شما در ذهن آنها به جای می‌گذارد.

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که همواره در نظرات فالوورها نباید انتظار عکس‌العمل مثبت داشته باشید. به عنوان یک اینفلوئنسر باید آماده‌ی رویارویی با هرگونه عکس‌العمل بد وحتی ناشایست از سمت فالوورها باشید و حتی بتوانید از این جریانات برای معروف شدن هر چه بیشتر خود استفاده کنید.

 

  • ارزیابی عملکرد

یکی از مهمترین بخش‌های مدیریت شبکه های اجتماعی، بررسی آمارها و در نهایت ارزیابی عملکرد می‌باشد. در حال حاضر فرآیند ارزیابی عملکرد و داد‌ه‌های مربوط به صفحه‌ی شما در شبکه های اجتماعی توسط کسب و کارهای بسیاری می‌تواند مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. این کسب و کارها اطلاعات مفیدی از وضعیت فعلی صفحه‌ی شما را ارائه می‌کنند که در مدیریت شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

 

  • به روز باشید

اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که در شبکه های اجتماعی فعال هستند، می‌دانید که با گذر زمان شبکه های اجتماعی مختلف تغییراتی را از لحاظ فنی و حتی قوانین ایجاد می‌کنند. در صورتی که با به روز نباشید و از این تغییرات اطلاع نداشته باشید، قادر نخواهید بود تا فرصت‌ها و تهدید‌هایی که این تغییرات با خود به همراه دارند را شناسایی کنید و مطابق با آنها عکس‌العمل نشان دهید.

 

  • صبر و پشتکار

فرآیند تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، فرآیندی زمان‌بر می‌باشد زیرا فالوورها در درجه‌ی اول باید به شما اعتماد کنند که اعتماد کردن هم زمان نسبتاً زیادی را می‌طلبد. به همین دلیل تنها کاری که می‌توانید در این مورد انجام دهید این است که به صورت مداوم و برنامه‌ریزی شده عملیات مربوط به تولید محتوای شبکه اجتماعی و مدیریت شبکه های اجتماعی را به درستی انجام دهید. و صبور باشید. تغییراتی که به دنبال آن هستید در ابتدا با سرعتی بسیار کم اتفاق می‌افتد.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم