فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

۱۱ صفحه مهم که هر وب سایت وردپرس باید داشته باشد

خانه » استراتژی محتوا » ۱۱ صفحه مهم که هر وب سایت وردپرس باید داشته باشد

۱۱ صفحه مهم که هر وب سایت وردپرس باید داشته باشد

اگر به تازگی وبلاگ ساخته‌اید، شاید می‌خواهید بدانید که مهم‌ترین صفحاتی که وبلاگ شما باید داشته باشد کدام‌ها هستند. صفحات به شما امکان می‌دهند که اطلاعاتی مفید را به وبلاگ خود بدون تأثیر منفی روی روند مطلب گذاری منظم وبلاگ، اضافه کنید. در این مقاله درباره‌ی مهم‌ترین صفحاتی که هر وردپرس باید داشته باشد صحبت خواهیم کرد.
چرا باید به وردپرس خود صفحاتی را اضافه کنیم؟
وردپرس دو نوع پیش‌فرض محتوا به نام‌های مطلب (post) و صفحه (page) دارد. مطالب (posts) برای نوشتن مقالات وبلاگ استفاده می‌شوند. اما صفحات (pages) برای خلق محتوایی که قسمتی از روند منظم وبلاگ نیستند استفاده می‌شوند. صفحات اغلب برای افزودن محتوای ثابتی که قرار نیست به سرعت تغییر کنند استفاده می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به صفحه‌ی «درباره‌ی ما» اشاره کرد. جدا نگه داشتن این محتوا از مطالب وبلاگ شما می‌تواند به کاربران امکان دهد که آن‌ها را ساده‌تر پیدا کنند. همچنین مدیریتشان نیز ساده‌تر خواهد شد به عنوان مثال با چند کلیک می‌توانید آن‌ها را دوباره تنظیم کنید و به منوی وب‌سایت اضافه کنید. شما حتی می‌توانید از سازنده‌های صفحه برای ساختن ساختارهای سفارشی استفاده کنید.

در ادامه‌ی مقاله درباره‌ی ایده‌هایی برای صفحات وبلاگ خواهید خواند که می‌توانید از آن‌ها در وبلاگ وردپرس خود استفاده کنید.

 

صفحه‌ی درباره‌ی ما

صفحه درباره ما برای وب سایت وردپرس

این صفحه‌ای است که تقریباً تمامی وب‌سایت‌های موجود در اینترنت دارند. شما می‌توانید این صفحه را «درباره‌ی ما» یا «درباره‌ی من» بنامید که انتخاب بین این‌ دو باید با توجه به این موضوع که شما یک وبلاگ برای کسب‌وکاردارید و یا وبلاگی شخصی را اداره می‌کنید باشد. شما می‌توانید از این صفحه برای اطلاع دادن به افراد درباره‌ی افراد دست‌اندرکار وب‌سایت، اهداف، مأموریت، ارزش‌ها و چیز‌هایی که کاربران می‌توانند در وبلاگ شما پیدا کنند، استفاده کنید. این صفحه با نشان دادن افراد واقعی دست‌اندرکار وبلاگ می‌تواند باعث ایجاد اعتماد میان کاربران شما شود. شما همچنین می‌توانید از این فرصت برای نشان دادن محبوب‌ترین محتوا استفاده کنید.

 

صفحه‌ی ارتباط با ما

صفحه‌ی ارتباط با ما برای وب سایت وردپرس

خوانندگان وبلاگ شما، تبلیغ‌کننده‌ها و شرکای بالقوه‌ی کسب‌وکار شما همگی نیاز دارند که راه ارتباطی با شما را پیدا کنند. صفحه‌ی ارتباط به کاربران اجازه می‌دهد که به سرعت و به سادگی به شما یک پیام ارسال کنند. همچنین این صفحه به آن‌ها کمک می‌کند که از راهی غیر از کامنت گذاشتن با شما ارتباط برقرار کنند. شاید نیاز داشته باشید که از فرم ارتباط برای برقراری ارتباط آسان کاربران استفاده کنید. به‌هرحال، شما می‌توانید آدرس ایمیل، نقشه‌ی نشان دهنده‌ی محل جغرافیایی خود و صفحات اجتماعی خود را نیز برای ارائه‌ی راه‌های بیشتر برای ارتباط قرار دهید.

 

صفحه‌ی توضیح درآمد

اگر شما از وبلاگ وردپرس خود کسب درآمد می‌کنید، باید صفحه‌ی سلب مسئولیت نیز به آن اضافه کنید. این صفحه‌ای است که در آن به کاربران توضیح خواهید داد که چگونه شما از وبلاگ کسب درآمد دارید. به عنوان مثال، اگر از بنر‌های تبلیغی استفاده می‌کنید و یا استفاده از محصولی مرتبط را ترویج می‌کنید، باید به کاربران توضیح دهید که کسب درآمد شما این‌گونه اتفاق می‌افتد.

 

صفحه‌ی سیاست حریم خصوصی

صفحه‌ی سیاست حریم خصوصی اساساً به کاربران درباره‌ی اطلاعاتی که از آن‌ها جمع‌آوری می‌کنید اطلاع می‌دهد. همچنین این صفحه به آن‌ها اطلاع می‌دهد که شما و یا سرویس شخص ثالث (Third-Party) چگونه از آن اطلاعات استفاده می‌کنند. حتی اگر شما هیچ اطلاعاتی را از کاربران خود جمع‌آوری نمی‌کنید، ابزار‌های Third Party در وب‌سایت شما همچون (Google Analytics) همچنان می‌توانند از کوکی‌ها استفاده کنند. اگر شما از Google AdSense استفاده می‌کنید، باید به وب‌سایت خود صفحه‌ی سیاست حریم خصوصی اضافه کنید. شما می‌توانید نمونه‌ها و ابزار تولید آنلاین بسیاری را برای صفحه‌ی سیاست حریم خصوصی پیدا کنید.

 

صفحه‌ی شرایط استفاده از خدمات

اگر شما یک فروشگاه آنلاین را اداره می‌کنید و یا در وبلاگ خود سرویسی را ارائه می‌دهید، به صفحه‌ی شرایط استفاده از خدمات نیاز دارید. این صفحه یک سند قانونی است که به شما کمک تخصصی قانونی می‌کند و بسیار اهمیت دارد. نمونه‌های آنلاین بسیاری در این مورد نیز وجود دارند اما از آن‌ها با مسئولیت خودتان استفاده کنید. این صفحه به شما اجازه می‌دهد که مسئولیت خود را درباره‌ی سوء‌استفاده از اطلاعات و یا خدمات ارائه شده در وب‌سایت را محدود کنید. این صفحه همچنین به کاربران درباره‌ی مسئولیت‌های آن‌ها درباره‌ی حق تکثیر و علامت تجاری و چگونگی استفاده‌ی آن‌ها از محصولات و یا خدمات اطلاع رسانی می‌کند.

 

صفحه‌ی «از اینجا آغاز کنید»

صفحه‌ی «از اینجا آغاز کنید» برای وب سایت وردپرسوقتی که زمانی طولانی از شروع کار وبلاگ شما می‌گذرد، به مطالب بیشتری برای نشان دادن در صفحه‌ی اصلی نیاز دارید. این موضوع گاهی اوقات می‌تواند باعث گیج‌ کردن کاربران شود و آن‌ها نتوانند بهترین استفاده را از وبلاگ شما کنند. این زمانی است که صفحه‌ی «از اینجا آغاز کنید» اهمیت خود را نشان می‌دهد. هدف این صفحه راهنمایی کاربران جدید به مفیدترین مطالب است. صفحه‌ی «از اینجا آغاز کنید» به کاربران این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی را درباره‌ی چگونگی استفاده از محتوای وب‌سایت شما را بدست آورند.

 

صفحه‌ی خدمات یا محصولات

اگر از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک همچون Woo Commerce برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنید، صفحه‌ی فروشگاه را به صورت اتوماتیک خواهید داشت و تنها کافی است که آن را به منوی خود اضافه کنید. اما اگر محصولات و یا خدمات خود را بدون پلاگین تجارت الکترونیک ارائه می‌دهید، به صفحه‌ی خدمات یا محصولات نیاز دارید.

 

صفحه‌ی خطای ۴۰۴ سفارشی

صفحه‌ی خطای ۴۰۴ سفارشی برای وب سایت وردپرسوردپرس به صورت اتوماتیک صفحه‌ی خطای ۴۰۴ را زمان پیدا نکردن قسمتی مشخص از محتوا را نشان می‌دهد. به صورت عادی، صفحه‌ی خطای ۴۰۴ ساده است و چندان مفید نیست.
شما می‌توانید آن صفحه‌ی ساده‌ی خطای ۴۰۴ را با صفحه‌ی سفارشی خود جایگزین کنید و به کاربران خود فرصت‌های بیشتری را برای جستجو در محتوا و ادامه‌ی کار خود دهید.

 

صفحه‌ی آرشیو‌ها

وردپرس به صورت اتوماتیک آرشیو‌هایی را براساس تاریخ، موضوع و تگ‌ها تولید می‌کند. با این حال، این اطلاعات ممکن است در صفحات مختلفی پراکنده باشد و به کاربران امکان داشتن دیدی کلی را به بهترین محتوای شما ندهند. برای حل این مشل می‌توان از صفحه‌ی آرشیو‌های شخصی استفاده کرد. این صفحه‌ای عادی است که در آن می‌توانید مطالب محبوب، آرشیو‌های فشرده، بهترین موضوعات، تگ‌ها و… را نمایش دهید.

 

صفحه‌ی تبلیغ

بسیاری از وبلاگ‌ها برای کسب درآمد تنها روی تبلیغات تکیه می‌کنند. بهترین راه برای انجام این کار ثبت نام در Google AdSense است. با این حال، شما می‌توانید محل‌های تبلیغ را مستقیماً به تبلیغ‌کننده‌ها بفروشید. برای انجام این کار، به صفحه‌ی تبلیغات با اطلاعاتی درباره‌ی محل‌های قابل استفاده‌ی تبلیغ، تعداد بازدیدکننده‌های متوسط صفحات و آمار کاربران نیاز دارید. افزودن فرم ارتباط را برای دادن امکان ارتباط سریع تبلیغ‌کننده‌ها فراموش نکنید. شما به پلاگین مدیریت تبلیغات وردپرس برای مدیریت تبلیغات درون وب‌سایت نیاز خواهید داشت. ما توصیه می‌کنیم که از AdSanity برای این منظور استفاده کنید چرا که این پلاگین به شما امکان مدیریت تبلیغات را چه زمانی که آن‌ها مستقیماً از طرف شما هستند چه زمانی که از Third-Party همچون Google AdSense هستند را می‌دهد.

 

صفحه‌ی «برای ما بنویسید»

اگر شما یک وبلاگ وردپرس با چندین نویسنده را اداره می‌کنید و به دنبال نویسنده‌های بیشتر هستید، نیاز به صفحه‌ی «برای ما بنویسید» خواهید داشت. این صفحه به کاربرانی که دنبال فرصت‌های نویسندگی وبلاگ هستند امکان کار برای وبلاگ شما را می‌دهد. از این صفحه برای اطلاع دادن به کاربران درباره‌ی موضوع وبلاگ و محتوایی که به دنبال آن هستید، می‌توانید استفاده کنید. از همه مهم‌تر، به آن‌ها این امکان را می‌دهید که از فواید نوشتن برای وبلاگ شما مطلع شوند. در این مورد نیز فراموش نکنید که فرم ارتباط با ما را برای ارتباط سریع قرار دهید.

 

منابع:

http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/important-pages-that-every-wordpress-blog-should-have-2018/

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم