فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تأثیر آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

خانه » استراتژی محتوا » تأثیر آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

تأثیر آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

تأثیر آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا به بازاریابان محتوا کمک می‌کند که درک عمیق‌تری را نسبت به مخاطبین خود به دست آورند. آزمون بازاریابی محتوا یک وضعیت برد برد برای هردو طرف به وجود می‌آورند. اگر در استراتژی بازاریابی محتوای خود تاکنون روی آزمون‌ها کار نکرده‌اید، در این مقاله هر‌آنچه در این مورد نیاز دارید که فراگیرید، خواهید خواند. در ادامه‌ی سطور درباره ماهیت و چگونگی کارکرد این آزمون‌ها، دلایل محبوبیت و انواع آزمون بازاریابی محتوا و نکاتی که به هنگام استفاده از این آزمون‌ها باید توجه کنید، خواهید خواند.

 

چگونگی کارکرد آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا یکی از انواع محتوای تعاملی است که به صورت فعال با مخاطب خود در ارتباط است. زمانی که شخصی شروع به انجام آزمون بازاریابی محتوا می‌کند، برای پاسخ به هر سؤال نیاز دارد که مدتی  فکر کند و معمولاً برای دریافت نتیجه‌ی آزمون بسیار مشتاق است. در فضای کنونی کسب‌وکار، محتواهای تعاملی به ابزاری بسیار محبوب بدل شده‌اند. طبق تحقیقات یک مؤسسه‌ی تولید محتوا، بیش از نیمی از بازاریابان از محتوای تعاملی استفاده می‌کنند.
برای ساختن آزمون بازاریابی محتوا نیاز به انجام کار زیادی ندارید:

1) یک موضوع را که مربوط به برند شما است، انتخاب کنید.
2) به مشکلی که مربوط به آن موضوع است فکر کنید. (به عنوان مثال، اگر برند شما فعال در حوزه‌ی جین است، مشکل معمول، یافتن جین مناسب است.)
3) سؤالاتی را برای پرسش از افراد آماده کنید که باعث محدود کردن و حل مشکل می‌شوند.
4) بر اساس سؤالات برای مشکلات راه حل ارائه دهید، سپس افراد را به آن راه‌حل‌ها راهنمایی کنید.

 

دلایل محبوبیت آزمون‌ بازاریابی محتوا

آزمون‌های آنلاین ابزاری بسیار جدید نیستند و در طول این سال‌ها چندان به محبوبیت دست نیافتند. این آزمون‌ها به چند دلیل می‌تواند برای افراد جذاب باشند.

آن‌ها ایده‌ها و موضوعات پیچیده را ساده می‌کنند

مصرف‌کننده‌های امروزی چیزهای بسیاری را برای انتخاب دارند. مشکلی که از آن‌ به عنوان خستگی تصمیم (Decision fatigue) یاد می‌شود زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در یک روز نیاز دارد بین موارد بسیاری، انتخاب انجام دهد.  آزمون بازاریابی محتوانیاز به انجام این انتخاب‌های صرف را از بین خواهد برد. این‌گونه از آزمون‌ها به افراد کمک می‌کنند که مناسب‌ترین پاسخ را پیدا کنند.

آن‌ها به افراد کمک می‌کنند که خود و گونه‌ی خود را پیدا کنند.

همه‌ی افراد علاقه دارند که به چیزی تعلق داشته باشند و آزمون‌بازاریابی محتوا به افراد کمک می‌کند که متوجه شوند به چه چیزی تعلق دارند. به عنوان مثال، اگر فردی یک آزمون را انجام می‌دهد که به او شکل هندسی مرتبط با ذهنیاتش را می‌گوید. مثلاً دایره، مثلث و یا مربع، آن فرد می‌تواند نتیجه‌ی آزمون را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارد و افرادی با اشکال هندسی مشابه را پیدا کند.

آن‌ها به افراد امکان می‌دهند که بگویند:‌ «این چیزی است که من هستم.»

اگرچه بسیاری از افراد می‌دانند که آن‌ها چه کسی هستند، اما ممکن است در اثبات خود به دنیای پیرامون خویش مشکل داشته باشند. آزمون‌های آنلاین  کمک می‌کنند که به مفهومی جدید از خود دست یابند. حداقل به آن‌ها دلایلی را برای اثبات آنکه آن‌ها واقعاً عاشق سریال بازی تاج و تختGame of thrones هستند، یا آنکه بیش از متوسط جامعه کتاب مطالعه می‌کنند، ارائه می‌دهد.

 

انواع آزمون‌های آنلاین در بازاریابی محتوا

روی هرگونه بازاریابی محتوایی که کار می‌کنید، برای استفاده از آزمون‌های آنلاین باید دو موضوع را به خاطر بسپارید:

• آزمونی مفید تولید کنید.
• آزمونی منحصر به فرد تولید کنید.

پس از آن، انتخاب شیوه‌ی ساخت این آزمون بستگی به نیاز شما دارد. در ادامه درباره‌ی چند نوع از آزمون‌های آنلاین محبوب خواهید خواند.

آزمون دانش: این‌گونه از آزمون بازاریابی محتوا، چیزی را که آزمون‌دهنده می‌داند را اندازه‌گیری می‌کنند و او را در میان دیگر شرکت کننده‌ها رتبه‌بندی می‌کنند. برای مثال آزمون تشخیص نقل قول‌ها نمونه‌ای از این نوع است.

آزمون شخصیت: این‌گونه از آزمون بازاریابی محتوا، جنبه‌های خاصی از شخصیت افراد را روشن می‌کنند. «چه شخصیتی دارید؟»، «چه رنگی شخصیت شما را تصویر می‌کند؟» دو مثال از این‌گونه از آزمون‌ها هستند.

 

نکات مهم برای استفاده از  آزمون بازاریابی محتوا

هنگام طراحی یک آزمون، استفاده از عکس‌ها برای هر سؤال، بسیار مفید خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که کل آزمون کوتاه و شیرین باشد. تلاش کنید که کمتر از ۱۰ سؤال داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که آزمون هرچقدر چالش‌انگیزتر باشد، باید به همان مقدار کوتاه‌تر باشد. شاید بخواهید زمان ارائه‌ی آزمون، از افراد اطلاعاتی را همچون آدرس ایمیل درخواست کنید. در این زمان، اطلاعاتی بیش از حد مورد نیاز درخواست نکنید. به عنوان مثال احتمالاً شما نیازی به دانستن کد پستی و یا شماره‌ی همراه افراد ندارید. هرچقدر افراد بیشتری از آزمون آنلاین شما استفاده کنند، اطلاعات بیشتری را درباره خریداران بالقوه‌ی خویش به دست خواهید آورد. اگر شما می‌توانید آن افراد را ترغیب به‌ دادن آدرس ایمیل و یا دیگر اطلاعات تماس کنید، خریداران احتمالی بیشتری را جذب خواهید کرد. نکات دیگری نیز هستند که باید به آن‌ها توجه بسیار جدی داشته باشید:

 

1) به طراحی توجه کنید.

اگر می‌خواهید که آزمون بازاریابی محتوا ی شما بازتاب شرکت شما باشد و سبک منحصر به فردی را ارائه دهد، به لوگوی خود برای الهام گرفتن درحوزه‌ی رنگ‌ها نگاه کنید و یک یا دو رنگ را از آن انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از عکس زمینه استفاده کنید، عکسی ساده و بدون تنوع رنگ انتخاب کنید. از این موضوع که آزمون آنلاین شما تمیز و سازماندهی شده به نظر می‌آید، اطمینان حاصل کنید. با پرکردن هرگوشه از صفحه، مخاطبین خود را غرق نکنید. زیرا احتمال آن که افراد آزمون را به پایان نرسانند بیشتر خواهد شد. از یک فونت برای کل صفحه استفاده کنید و از هم‌راستا بودن همه‌چیز اطمینان حاصل کنید. استفاده از عکس‌های متحرک، تصاویر و یا ویدیوها به آزمون شما تنوع می‌بخشند و از خشکی آزمون شما جلوگیری می‌کنند. وب‌سایت‌هایی همچون Giphy، Unsplash، Pixabay به شما کمک می‌کنند که تصاویری مجانی برای وب‌سایت خود پیدا کنید.

 

2) آزمون را برای موبایل مناسب سازی کنید.

اکثر افراد آزمون‌ بازاریابی محتوا را درون موبایل خود انجام می‌دهند. این موضوع می‌تواند زمان ساختن آزمون درون وب‌سایت، شما را با چالش‌هایی مواجهه سازد. خوشبختانه، اکثر ابزار ساخت آزمون‌های آنلاین صفحاتی انطباق‌‌پذیر با موبایل به شما ارائه می‌دهند و برای استفاده از آن‌ها به اطلاعات فنی وسیعی نیاز ندارید. از این موضوع که آزمون شما در صفحات کوچک همچون صفحات بزرگ خوب به نظر می‌آید، اطمینان حاصل کنید.

 

3) آزمون را کوتاه و ساده نگه دارید.

در دنیای امروز، چیزهایی زیادی وجود دارند که می‌توانند تمرکز ما را دچار اختلال کنند. این موضوع به معنی آن است که افراد به سختی می‌توانند برای مدت طولانی توجه خود را به یک موضوع جلب کنند. هرچند آزمون‌های آنلاین تعاملی، درباره‌ مخاطب شما و علاقه او است اما باز هم باید آن را کوتاه و ساده نگه دارید. طول آزمون ایده‌آل حدود ۵ تا ۱۰ سؤال است. بعد از ۱۰ مورد، مخاطب شما احتمال دارد که آزمون را به پایان نرساند. ۱۰ سؤال یا کمتر زمانی را که برای اتمام آزمون نیاز است را بین یک تا سه دقیقه نگه می‌دارد. همچنین از این موضوع اطمینان حاصل کنید که آزمون خود را بیش از حد چالش برانگیز نکنید. در این صورت احتمال آن که مخاطب آزمون را رها کند بسیار است. آن‌ها نباید احساس کنند که هوش پایینی دارند. آزمون بازاریابی محتوا را به گونه‌ای طراحی کنید که فردی عادی بتواند به ۷۰ درصد از سؤالات پاسخ صحیح دهند.

 

4) آزمون خود را مخلوط کنید.

شما در حال رقابت با دیگر شیوه‌های بازاریابی محتوا در دنیا هستید. بنابراین باید هرآنچه در توان دارید را برای به دست آوردن و نگه داشتن مخاطبین خود انجام دهید. شیوه‌های مختلفی را درون سؤالات با هم مخلوط کنید. این شکل از تنوع آزمون بازاریابی محتوا شما را تازه و جالب نگه خواهد داشت. همچنین مهم‌تر از هرچیز، این شیوه به شما اطمینان می‌دهد که مخاطب به اندازه‌ی کافی به آزمون توجه می‌کند و به سرعت و بدون فکر به سؤالات پاسخ نمی‌دهد. شکی نیست که رقابت در این حوزه بسیار سخت است اما اگر شما به خوبی آزمون‌ها را طراحی کرده باشید، آن‌ها باعث می‌شوند که بازاریابی محتوای شما از دیگران پیشی گیرد.

اگر کسب‌وکار شما نیاز به کمپین جذب سرمایه دارد، استفاده از آزمون‌ آنلاین نه‌تنها به جذب سرمایه‌گذار کمک می‌کند بلکه در به دست آوردن خریداران احتمالی برای زمانی که برند شما شروع به کار کرد نیز مفید واقع خواهد شد. اگر به خریداران احتمالی بهتری نیاز دارید، سعی کنید که یک آزمون آنلاین ارزیابی برای استراتژی بازاریابی خود درست کنید. این‌گونه از آزمون‌ها به شما کمک می‌کنند که بدانید چه کسانی بیشتر به برند شما، تولیدات و خدمات و یا دیگر موارد پراهمیت برای شما توجه می‌کنند.
اگر برند شما در حوزه‌ی آموزش فعالیت دارد، ثبت‌نام یکی از اولویت‌های اصلی شما است. به این منظور، به ساخت آزمونی برای کمک به دانشجویان در انتخاب مسیر آموزشی خود توجه کنید. آزمون‌ بازاریابی محتوا به عنوان ابزاری تعاملی برای جذب مخاطبین و دادن شانس بیشتر در به دست آوردن خریداران احتمالی به شما کمک شایانی خواهند کرد. همچنین به شما این امکان را می‌دهند که مخاطبین خود را بهتر شناخته و طبق شناخت به دست آمده، سیاست کلی بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشید.

منابع:

https://www.outbrain.com

https://www.prdaily.com

https://izea.com

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم