فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

محتوای خود را ارتقا دهید!

خانه » تولید محتوا » محتوای خود را ارتقا دهید!

محتوای خود را ارتقا دهید!

وقت آن رسیده که محتوای خود را ارتقا دهید!

شما احتمالاً درباره‌ی استفاده از مشوق‌های خاص برای مجاب کردن مردم به پیوستن در فرآیند بازاریابی ایمیلی خود آگاه هستید. از کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا دوره‌های آموزشی ایمیلی و دموهای رایگان، همه راه‌های جذب کاربران برای پیوستن به لیست شماست. تفاوت بین ارتقای محتوا و دیگر انواع تولید محتوا مربوط به گسترش مخاطب این است که ارتقای محتوا به طور خاص برای یک پست وبلاگی طراحی می‌شود. برای مثال اگر مخاطبان شما یک پست وبلاگی درباره مزایای تغییر وب‌ هاست جدید می‌خوانند، شما می‌توانید با ارائه‌ی یک ارتقای محتوایی به آن‌ها 5 سؤال که قبل از تغییر وب هاست باید بدانند را ارائه دهید. روش‌هایی که می‌توان از آن طریق، به تولید محتوا ارتقا ببخشید بی‌شمارند. سپس می‌توانید با ارسال پیوست‌هایی درباره‌ی کالاهای جدید، پست‌های جدید و یا ارسال تولید محتوا به صورت رایگان به لیست ایمیل مخاطبان، آن‌ها را از این فرآیند مطلع کنید.

چگونه ارتقای محتوا را شروع کنید؟

فرصت‌ها همیشه همین نزدیکی پرسه می‌زنند. اگر در حال بازاریابی ایمیلی هستید، بدانید همه‌چیز در اختیار شماست تا همین لحظه را برای اولین تجربه‌ی تولید محتوای ارتقا یافته وقف کنید. برای ارتقای محتوا به سه چیز نیاز دارید. در زیر خواهید آموخت که چگونه این سه عنصر را در جهت تولید محتوا به روش ارتقای محتوا بکار بگیرید:

1) دعوت به عمل:

اولین نیاز شماست و می‌تواند یک دکمه یا یک فرم باشد که خارج از تمامی پست‌های وبلاگ قرار دارد. فراموش نکنید که بالا و پایین وب‌سایت همیشه مهم‌ترین نواحی آن می‌باشد. این دعوت بایست گویای مرجع و ارزش این فراخوانی باشد.

2) راهی برای جمع‌آوری ایمیل و تهیه لیست:

زمانی که کلیک خواننده بر محتوای ارتقا یافته‌ی شما بخورد، بایستی آدرس ایمیل آن‌ها برای شما وارد شود. به یاد داشته باشید این راهی ساده برای جمع‌آوری لیست ایمیل است. نرم‌افزاری همچون LeadPages تکمیل‌کننده فرآیند بازاریابی ایمیلی و تولید محتوای ارتقا یافته‌ی شما خواهد بود.

3) یک راه برای ارسال محتوای ارتقا یافته:

در نهایت شما نیاز دارید که از طریق تولید محتوا و استفاده از تکنیک‌های ارتقای محتوا، بسته به نوع خدماتتان آن را مثلاً از طریق گزینه‌ی دانلود فوری و یا ارسال خودکار از طریق ایمیل، در دسترس مخاطب قرار دهید. از لحاظ برقراری ارتباط، ایده‌ی خوبی است که محتوای تولیدی، بطور خودکار به صندوق پستی مخاطبان فرستاده شود و احتمالاً ارتقای محتوا باعث می‌شود که مخاطبان هر بار با دیدن مطلب شما در Inbox خود هیجان‌زده شوند. تهیه‌ی یک نسخه‌ی PDF ساده از پست تولید محتوای ارتقا یافته‌ی وبلاگ برای ارسال و دانلود مخاطب می‌تواند راحت‌ترین راه افزایش لیست ایمیل شما باشد. در قسمت بعدی مقاله، انواع ارتقای محتوا را بصورت موردی به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا ارتقای محتوا تاثیرگذار است؟

به عبارت ساده، علت کاربردی بودن تولید محتوا به روش ارتقای محتوا این است که مشکل واقعی خوانندگان را به سرعت برای شما آشکار می‌سازد. مخاطبان در حال جستجوی برای راهکار حل مشکل خود در موتورهای جستجو می‌گردند و از این طریق به وب‌سایت شما وارد خواهند شد. محتوای ارتقا یافته راه حل مشکل آن‌هاست و نکته‌ای طلایی که می‌تواند به شما در دریافت آدرس ایمیل آن‌ها کمک کند. نویسندگان وبلاگی که سعی در تولید محتوا از طریق ارتقا داشته‌اند و بر روی موارد مختلفی تحقیق کرده‌اند نتایج جالبی بدست آورده‌اند. برایان دین (Brian Dean) از بکلینکو (Backlinko) با افزایش 785% نرخ تبدیل در آزمایش خود روبرو شده است. همچنین به گزارش Daily Egg، دوش خانال (Devesh Khanal) با انتشار محتوای ارتقا یافته‌ی خود با رشد 492% نرخ تبدیل مواجه شده است. واضح است که تولید محتوا به روش ارتقای محتوا کار می‌کند و نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی و پولی هنگفتی هم ندارد.

ایده‌های تولید محتوا به سبک ارتقای محتوا که همین الان می‌توانید از آن‌ها سود ببرید.

در اینجا ده ایده‌ی ساده و مؤثر برای تولید محتوا با کمک تکنیک‌های ارتقای محتوا آمده است. از این ایده‌ها برای ارتقای پست‌های پربازدید استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

1) تهیه‌ یک چک‌لیست خلاصه از پست برای گسترش آن فوق‌العاده عمل می‌کند.

2) از یک حقه سود ببرید که بتواند حجم بالایی از اطلاعات را در یک مطلب مختصر سازمان‌دهی کند.

3) زمانی که محتوای شما مخاطب را به دنبال کردن پرسش پاسخ‌ها و وارد کردن اطلاعات متقاعد می‌کند، استفاده از یک فایل قابل چاپ، عالیست.

4) استفاده از طراحی خوب و ساده، PDF قابل دانلود در پست وبلاگ بسیار مناسب است، چرا که برخی از افراد ترجیح می‌دهند مطلب را دانلود و بعداً در فرصت‌های بعدی مطالعه کنند.

5) ایجاد پست‌های دو بخشی که بخش دوم آن فقط به صورت فایل قابل دانلود برای مشترکان و مخاطبان در دسترس قرار می‌گیرد.

6) تولید یک نمونه یا راهنما برای خوانندگان در رابطه با پست‌ها خصوصاً پست‌های «چگونه» که مخاطب را در لحظه‌، دعوت به خواندن می‌کند.

7) صفحات گسترده‌ی اکسل و یا گوگل از پیش تهیه شده طبق فرمول‌ها و توابع کاربردی برای مخاطب.

8) ایجاد ارجاعات به مقالات اصلی و پژوهش‌ها، در متن پست وبلاگ.

9) تولید محتوای متنی موجود به صورت فیلم یا پادکست و یا بالعکس.

10) چالش و یا راهنمایی برای پذیرفتن عادت‌های جدید.

11) ارائه‌ی وبینارها (Webinars) و خلاصه‌سازی مطالب آن پس از برگزاری می‌تواند مخاطب شما را به وارد کردن نام، ایمیل و شماره تلفن تشویق کند.

12) ارائه‌ی یک خط سیر آموزش ایمیلی ویژه یکی از پست‌ها و یا حوزه‌ی فعالیتتان.

13) ارسال منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر نسبت به یک موضوع توسط ایمیل.

فراموش نکنید که تولید محتوای هدفمند و ارتقای محتوا نهایتاً یک راه خلاقانه و مسیری برای گسترش تعامل با مخاطبان از طریق دادن اطلاعات و راهکارهای موردنیاز آن‌ها برای رفع مشکلات‌شان می‌باشد. پس با تولید محتوای ارتقا یافته، هرچه‌سریع‌تر آمار بازدید و اشتراک وب‌سایت خود را بالا ببرید.

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی ۵۹؛ صفحه‌ی ۱۲ (لینک نشریه)



برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم