فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

دلایل استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

خانه » تولید محتوا » دلایل استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

دلایل استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

کارایی یا عدم کارایی اینفوگرافیک

 

اینفوگرافیک | محتوای بصری | دلایل استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

طبق گزارش جدید کلاچ، پژوهش رتبه‌بندی و بررسی خدمات کسب‌ و کار، نبض اینفوگرافیک در قلب بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی محتوا ضعیف می‌زند. طبق این گزارش، راند فیش کین بنیان‌گذار سازمان نرم‌افزار سئوی  Moz، در نقد اینفوگرافیک می‌گوید:«دوره‌ی اینفوگرافیک‌ها رو به پایان است و اکثر آن‌ها کارایی خوبی ندارند». اما برایان والاس، بنیان‌گذار و رئيس سازمان طراحی اینفوگرافیک، دیدگاه متفاوتی دارد. والاس مدعی است که اینفوگرافیک‌ها نه ‌تنها رو به ‌زوال نمی‌روند، بلکه بسیار پر رونق هستند. او می‌گوید در سال‌های اخیر بسیاری از برندها، شروع به اتخاذ استراتژی‌های اینفوگرافیک کرده‌اند. والاس در اثبات ادعای خود به پژوهش انجام‌ شده در سال 2016 اشاره می‌کند که نشان می‌دهد در بازاریابی محتوای B2B، میزان کارایی اینفوگرافیک‌ها از 50 درصد به 58 درصد افزایش یافته است.

والاس در جواب نقد فیش کین و بقیه‌ی افرادی که در مقالات خود اذعان می‌کنند که “دوره‌ی اینفوگرافیک‌ها به پایان رسیده، سئو منسوخ شده و بلاگ‌ها به دوره‌ی تاریخ باستان تعلق دارند”، معتقد است افرادی که چنین ادعایی دارند، نتوانسته‌اند یک رقابت و فعالیت بازاریابی محتوای معقول و حرفه‌ای انجام دهند و بازاریابان محتوا باید به اینفوگرافیک به‌عنوان یک رقابت خاص برای محتوای فوق‌العاده و به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی یکپارچه‌ی خود نگاه کنند.

 

صرف‌ نظر از این دیدگاه‌ها، سطح فعلی فناوری آنلاین برای مردم دیدنی و جذاب است. تصور کنید چه حجمی از اطلاعات روزانه تولید می‌شود. روزانه 1/5 میلیارد محتوا تولید می‌شود، بیش از 140 میلیون مطلب توییت شده و 2 میلیون فیلم آپلود می‌شود. اگر صاحب یک کسب ‌و کار و یا یک بازاریاب دیجیتال هستید، محتوای شما در میان انبوهی از اطلاعات گم می‌شود و پیدا کردن آن برای مشتریان هدف، دشوار می‌شود.

شما به چیزی نیاز دارید که توجه مخاطبان هدفتان را جلب کند و می‌توانید این کار را با استفاده از طراحی اینفوگرافیک انجام دهید. این ابزار بصری‌سازی گرافیکی، روش خلاقانه‌ی نمایش محتوا است که توجه مخاطبان هدفتان را جلب می‌کند. در اینفوگرافیک، شما پیام خود را با استفاده از ابزارهای تصویری همراه با عناصر طراحی نوآورانه انتقال می‌دهید که برای مخاطبانتان یک تجربه‌ی بصری بسیار جذاب خواهد بود.

اگر در تلاش‌های بازاریابی خود زیاد موفق نیستید و سایت شما ترافیک کمی دارد، بنابراین باید از اینفوگرافیک به ‌عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی خود استفاده کنید. در ذیل به دلایلی اشاره شد است که اینفوگرافیک را باید بخشی از فعالیت‌های بازاریابی خود، قرار دهید:

اینفوگرافیک | محتوای بصری | دلایل استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

دلایل تأثیرگذاری اینفوگرافیک بر بازاریابی محتوا

  • جذب مخاطبان هدف

انسان‌ها موجودات بصری هستند و به این دلیل به عناصر بصری جذب می‌شوند که توجه آن‌ها را جلب می‌کند. افراد به “عصب بینایی” به‌منظور پردازش بیش از 90٪ اطلاعاتی که به ذهن شخص وارد می‌شود نیاز دارند و تمام این‌ها، اطلاعات بصری هستند. اگر کلمات نتوانند توجه مخاطبان شما را جلب ‌کنند، عناصر بصری مانند اینفوگرافیک می‌توانند این کار را انجام دهند. متن و گرافیک دو روش مفید اما ناقص برای برقراری ارتباط هستند. درک گرافیک برای خواننده راحت‌تر است، اما در انتقال مفاهیم انتزاعی و پیچیده اثربخشی کمتری دارد. اگر گرافیک با متنی بسیار خوب ترکیب شود، اینفوگرافیک یک ابزار بسیار قدرتمند خواهد بود که در ذهن مخاطبان جای می‌گیرد. انسان‌ها به‌طور طبیعی حقایق، ارقام، آمار و دیگر عناصر گرافیکی را دوست دارند و اگر این عناصر به‌ اندازه‌ی کافی جذاب باشند، اطلاعات موجود در اینفوگرافیک می‌توانند توجه آن‌ها را به خود جلب کند.

 

  • افزایش دادن آگاهی از برند

در طراحی اینفوگرافیک، معمولاً اطلاعات مربوط به سازندگان برند را می‌گنجانند که معمولاً شامل آرم، آدرس، وب ‌سایت، ایمیل و یا حتی اطلاعات تماس است. این روشی بسیار مؤثر برای افزایش آگاهی از برند شماست و اگر به‌درستی استفاده شود، حداقل 12 درصد ترافیک سایت را افزایش می‌دهد. اینفوگرافیک محتوای بصری را به نمایش می‌گذارد که به ‌مراتب مؤثرتر از پاراگراف‌های صرفاً متنی است و اطلاعاتی فراتر از برند، محصولات و یا خدمات به شما ارائه می‌دهد.

 

  • ویروسی شدن

در بازاریابی محتوا تأکید شده است که موضوعات دارای عناصر بصری مانند تصاویر و یا گرافیک جذاب، می‌توانند 94 درصد بیشتر از متن ساده و یا محتوایی که هیچگونه تصویری ندارد، بازدید داشته باشند و نشریات مطبوعاتی در صورتی که حاوی یک عکس باشند، می‌توانند حداکثر 14 درصد بازدیدهای صفحه را افزایش دهند. اگر در مطلب خبری یا مطبوعاتی هر دو نوع عکس و فیلم را بگنجانند، می‌توان افزایش 48 درصدی در میزان بازدید را انتظار داشت.

ویژگی اصلی اینفوگرافیک، محتوای بصری است که برای بسیاری از مردم جذاب است و بیشتر افراد از طریق همان شبکه‌های اجتماعی آن را به اشتراک می‌گذارند. نتیجه این خواهد بود وقتی که مردم آن را دوست داشته باشند و از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، این محتوای بصری دیده می‌شود.

 

  • افزایش نتایج بازاریابی موتور جستجو

تأثیر بسیار سودمند ویروسی شدن محتوا برای یک کسب ‌و کار خاص، نتایج بهتر در بازاریابی موتور جستجو است. در طراحی اینفوگرافیک اطلاعات تماس، به اشتراک‌گذاری و یا درج محتوا در رسانه‌های اجتماعی و یا دیگر کانال‌های آنلاین گنجانده شده است که باعث می‌شود به شما لینک دهند. نتایج حاصل، فراوانی لینک‌های ورودی است که رتبه‌ی جستجو سایت شما را بهبود می‌بخشند. با افزودن کلید واژه‌های بسیار هدفمند به عنوان بخشی از عنوان، توضیحات و اطلاعات به اینفوگرافیک شانس سایت شما برای نمایش داده شدن به عنوان یک تصویر یا منبع مرتبط در نتایج جستجو افزایش می‌یابد.

 

  • افزایش مشترکین و فالوورها

تنها با یک نگاه سریع به وال‌ها و نیوزفید فیس‌بوک می‌توان قدرت محتوای بصری را دید. افراد این تصاویر جالب و اینفوگرافیک‌های عالی را بیشتر دوست دارند و درباره‌ی آن‌ها بیشتر نظر می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند. این کار یک راه بسیار مؤثر افزایش مشترکین و فالوورها به صفحات رسانه‌های اجتماعی می‌باشد. با به اشتراک گذاشتن اینفوگرافیک به مخاطبان بیشتر دست می‌یابید و در نهایت آن‌ها به مشتری تبدیل شوند. این کار باعث جذب مخاطبان هدف شده و دری به سوی تعامل بهتر با مخاطبان می‌گشاید و مردم بیشتر از برند، محصولات و یا خدمات شما آگاه می‌شوند.

 

  • قابل‌ انتقال و قابل درج

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که در طراحی اینفوگرافیک به‌عنوان یک عنصر بصری دیده می‌شود، قابل ‌انتقال و قابل درج بودن آن است. با گنجاندن کد درج در اینفوگرافیک، مردم می‌توانند به‌راحتی آن کد را در وبلاگ‌ها و یا وب‌سایت خود درج کنند. در طراحی اینفوگرافیک متون کوتاه، ساده و قابل ‌درک فقط برای تأکید بر بخش مهمی از اطلاعات گنجانده می‌شود. این سادگی باعث جذابیت اینفوگرافیک برای کاربران جهانی غیر انگلیسی ‌زبان می‌شود و آن‌ها نکات را از طریق تصاویر به‌ جای متون درک می‌کنند.

 

  • خلاصه کردن داستان یک محصول پیچیده و یا داستان برند

اگر توضیح محصول یا برندتان از طریق روش‌‌های تولید محتوای معمول مانند وبلاگ‌ها و یا مقاله سخت است، سعی کنید از یک اینفوگرافیک برای توضیح آن به‌صورت تصویری بهره ببرید. از اینفوگرافیک برای توضیح فرآیندها یا روند تکامل شرکت خود استفاده کنید و یا از آن برای آگاهی دادن در مورد راه‌اندازی محصول بهره ببرید. حتی می‌توانید از آن برای ارائه‌ی تخصص و یا چشم‌انداز صنعت خود استفاده کنید.

 

  • به خاطر سپاری بیشتر پیام اینفوگرافیک

65 درصد مردم یادگیرندگان بصری هستند. در عصر ارتباطات ثابت و پیوسته، حواس مردم به‌راحتی از طریق اطلاعات آنلاین پرت می‌شود. گفتن داستان برندتان و یا انتقال پیام مهم در یک قالب اینفوگرافیک به شما کمک می‌کند بتوانید این پیام‌ها را به خاطر بسپارید. طراحی اینفوگرافیک ساده اما چشم‌نواز و جذاب، اطلاعات بسیار مناسب و مرتبط و پیام‌های کلیدی واضح ضروری است.

 

  • قابل‌فهم‌تر بودن

دلیل قدرتمند بودن این ابزار بصری، قابلیت آن در انتقال اطلاعات مربوطه از طریق بخش کوچکی از اطلاعات قابل‌فهم است. مطالعات نشان داده است که تصاویر روشن و دقیق برای حداقل 67 درصد مخاطبان و مصرف‌کنندگان مهم‌تر است و نسبت به سایر عناصر مهم مانند شرح محصول، امتیازدهی مشتریان و سایر محتواهای متنی توجه بیشتری جلب می‌کند. خطوط و پاراگراف‌های طولانی متن برای بسیاری از افراد به ‌اندازه‌ی عناصر بصری جذاب نیستند و به همین دلیل مخاطبان به اینفوگرافیک نسبت به کسب اطلاعات در قالب متن، علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

 

  • گسترش اینفوگرافیک فراتر از بازاریابی دیجیتال

محبوبیت فرمت تصویری موجود در اینفوگرافیک فراتر از بازاریابی آنلاین گسترش یافته و در اطلاعات چاپی، روزنامه‌ها، مجلات و سایر ابزارهای آفلاین به کار رفته است که صاحبان کسب‌ و کار هنوز هم به‌عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی خود استفاده می‌کنند. بسیاری این کار را انجام داده و نتایج آن شگفت‌انگیز بوده است.

 

  • شناخته شدن تولیدکننده‌ی اینفوگرافیگ به عنوان متخصص

برای درک بهتر محتوا، در طراحی اینفوگرافیک از جداول، نمودار، چارت‌ها و دیگر اطلاعات مناسب استفاده می‌شود. این کار اهمیت میزان پژوهش تولیدکننده و میزان معلومات ناشر در این زمینه را نشان می‌دهد و تولیدکننده محتوا را به ‌عنوان یک متخصص در این زمینه می‌شناساند و اعتبار و شهرت آنلاین شما به‌عنوان یک صاحب کسب ‌و کار که درک و فهم بسیاری از مفاهیم و اطلاعات مربوطه در یک زمینه خاص دارد را افزایش می‌دهد.

 

  • ردیابی راحت با آنالیتیکس

در نهایت، اینفوگرافیک را می‌توان با استفاده از آنالیتیکس ردیابی کرد. تعداد دفعاتی که اینفوگرافیک شما کلیک خورده، مشاهده و به اشتراک گذاشته شده و اطلاعات دیگری مانند مدت زمانی که کاربر آنلاین یک اینفوگرافیک خاص را مشاهده کرده است را می‌توان ردیابی و با استفاده از آنالیتیکس بررسی کرد. با این کار به یک بینش و درک درستی از رفتار و اندیشه مشتریان هدف می‌رسید و از این طریق می‌توانید اینفوگرافیک‌های جالب و مناسب برای آن‌ها خلق کنید.

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 61؛ صفحه‌ی 12 (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم