فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تعداد کلمات هر مقاله را جدی بگیرید!

خانه » سایر مطالب » تعداد کلمات هر مقاله را جدی بگیرید!

تعداد کلمات هر مقاله را جدی بگیرید!

تعداد کلمات هر مقاله را جدی بگیرید!

 

 

علی‌رغم اینکه در میان افکار عمومی جا افتاده است که برای احترام به حوصله‌ی کاربر هرچه مقاله کم حجم‌تر باشد بهتر است؛ گوگل و دیگر موتورهای جستجو نظری برخلاف این عقیده دارند! از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو هرچه مقاله‌ای پر حجم‌تر باشد، مطلوب‌تر بوده و نمرات مثبت بیشتری در جهت بهبود سئو خواهد گرفت. آیا گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، احترامی برای کاربران و وقت آنان قائل نیستند؟

میزان ماندگاری مخاطب در صفحه و زمان گردش کاربر در وب‌سایت، از عوامل مؤثر بر رشد سئو است که این موضوع بسیار مورد توجه موتورهای جستجو قرار گرفته است. به اعتقاد گوگل، یک کاربر پس از ورود به وب‌سایت یک برند، هر چه بیشتر در  صفحه بماند و در میان صفحات وب‌سایت گردش کند، نشان‌دهنده‌ی مهارت بالای آن سایت در جذب کاربر و رفع نیاز کاربر بوده است. به این ترتیب گوگل به این نتیجه خواهد رسید که وقتی یک کاربر در صفحات یک سایت حرکت می‌کند، یعنی تقریباً در حال رفع نیاز خود بوده و برند موفق شده است پاسخگوی نیاز وی باشد. نکته جالب اینکه اگر کاربر از سایت خارج شود و مجدد در روزی دیگر به همین سایت بازگردد، گوگل و همکارانش باز هم نمره‌ی مثبتی در جهت افزایش سئو به آن سایت خواهند داد؛ چرا که وب‌سایت به اندازه‌ای در تولید محتوا قوی عمل کرده است که کاربر را مجبور کرده بار دیگر برای استفاده به سایت بازگردد.

بر اساس همین موضوع، گوگل و دیگر موتورهای جستجو مقاله‌ای با حجم 2400 تا 2600 کلمه‌ را مقاله‌ای مطلوب تلقی می‌کنند. ربات‌های جستجو معتقدند هر چند یک مطلب طولانی ممکن است از حوصله‌ی مخاطب خارج باشد، اگر کاربر به راستی به دنبال دریافت پاسخ خود باشد، در صورت با کیفیت مطلوب بودن مقاله، کاربر وقت گذاشته و مقاله را مطالعه می‌کند. مدت زمانی که کاربر در صفحه‌ی یک مقاله می‌ماند یعنی:

محتوا جذاب بوده است.
محتوا با کیفیت بوده است.
محتوای نیاز کاربر را برطرف کرده است.
حال اگر کاربر با استفاده از لینک‌های درون مقاله وارد مقالات مرتبط شود و برای مدتی آن‌ها را مطالعه کند، یعنی عالی‌ترین نوع کیفیت مقاله. گوگل سئوی این سایت را به شکل چشمگیری به مرور زمان بهبود خواهد داد.

پس به یاد داشته باشید کیفیت مقاله شما و حجم آن باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت می‌شود و این معیاری برای رشد سئوی شما خواهد بود.

یک مقاله مطلوب حداقل باید 1000 کلمه باشد. این مقاله با کیفیت بسیار بالا فقط 10 دقیقه از وقت کاربر را به خود اختصاص می‌دهد. از آنجایی که زمانی از کاربر برای مطالعه نخواهد گرفت، مقاله‌ای نخواهد بود که موجب شود کاربر در صفحه‌ی سایت شما ماندگار شود. بنابراین شما اکنون می دانید که یک مقاله 2400 کلمه‌ای با کیفیت که 20 تا 25 دقیقه کاربر را در سایت نگه می‌دارد چه تأثیری بر سئوی وب‌سایت خواهد داشت.

 

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم