فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

درباره کلمه‌شمارهای گوگل چه می دانید ؟

خانه » تولید محتوا » درباره کلمه‌شمارهای گوگل چه می دانید ؟

درباره کلمه‌شمارهای گوگل چه می دانید ؟

باسلام و درود خدمت کاربران و بازدید کننده گان گرامی وب سایت فرامحتوا با یک مقاله آموزشی دیگر در خدمت شما هستیم، در این مقاله قصد داریم در خصوص (کلمه‌شمارهای گوگل) به شما توضیح دهیم، پس اگر مایل هستید در این خصوص بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید

درباره کلمه‌شمارهای گوگل چه می دانید ؟

علیرغم اینکه در میان افکار عمومی جا افتاده است که برای احترام به حوصله‌ی کاربر هرچه مقاله کم حجم‌تر باشد بهتر است؛ گوگل و دیگر موتورهای جستجو نظری برخلاف این عقیده دارند! از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو هرچه مقاله‌ای حجم‌ محتوای بیشتری داشته باشد، اطلاعات بیشتری را به مخاطب انتقال داده و برایش مطلوب‌تر خواهد بود و در نتیجه امتیاز بیشتری را در جهت بهبود رتبه سئو به ارمغان خواهد آورد. اما واقعاً چرا؟ آیا گوگل دیگر احترامی برای کاربران و وقت آنان قائل نیستند؟
پارامتر ماندگاری در صفحه و زمان گردش کاربر در وب سایت از مهمترین عوامل مؤثر بر رشد سئو است که مورد توجه موتورهای جستجو می‌باشد. از نظر گوگل، هرچه یک کاربر پس از ورود به سایت، زمانبیشتری را در سایت سپری کند نشان‌دهنده‌ی کیفیت و مهارت بالای آن سایت در جذب کاربر و رفع نیاز آن بوده است.

الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال به‌روزرسانی بوده و هر روز تغییرات جدیدی را در استانداردهای خود لحاظ خواهد کرد. جدیدترین تغییرات در الگوریتم‌های این موتور جستجو نشان می‌دهد، گوگل محتوای کمتر از 1000 کلمه را ایندکس نمی‌کند. به عبارت دیگر محتوای کمتر از 1000 کلمه را برای پشنهاد به مخاطبانش انتخاب نخواهد کرد چرا که اعتقاد دارد ارزش زیادی را به مخاطب منتقل نمی‌کند. زمان ماندگاری مخاطبان در صفحه مقالاتی با حجم کمتر، بسیار پایین بوده و طبیعتا با سرعت بیشتری صفحه را ترک خواهد کرد. این دقیقا نقطه‌ی حساسی است که تاثیر زیادی در تعیین رتبه سئو از نگاه گوگل خواهد داشت.

از دید گوگل زمان ماندگاری کوتاه در صفحه به این معنی است محتوای موجود در آن صفحه ارزش مطالعه برای مخاطبان شما را نداشته و به نوعی برایش جذاب نبود یا کیفیت مناسبی نداشته و یا نیازی از کاربران را برطرف نکرده است. پس لزومی ندارد شما را به دیگر مخاطبان نیز پیشنهاد کند. بنابراین هر چه حجم محتوا با رعایت اصول استاندارد بیشتر باشد ارزش بیشتری برای سئو خواهد داشت. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مقالات بالاتر از 2000 کلمه بیشترین اثربخشی را در افزایش رتبه سئو خواهند داشت اما برای ورود به بازار رقابت در گوگل مقالات 1000 کلمه نیاز شما را پوشش خواهند داد.

 

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۱ دیدگاه
  • شاهین غلام ویسی ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    باید یک نکته جالبی درباره مقالات طولانی دانست، قسمتی از متن که احتمال اینکه توسط کاربر خوانده شود، در آن بیشتر است را می توان با هدینگ های۲ مشخص کرد. به عبارتی دیگر آنچه که احتمال می رود کاربر دنبال آن باشد را با هدینگ های۲ مشخص کنیم، نتیجه بهتری خواهیم یافت.
    اما دیگر اجزای متن که کمتر توسط کاربر خوانده می شود و صرفا برای طولانی شدن متن به کار رفته است را می توان با هدینگ های۳ و ۴ مشخص کرد، در این صورت اگر کاربر این قسمت را اسکرول کند، نتیجه منفی در بر نخواهد داشت.
    اجزای هدینگ های۳ و ۴ می تواند اطلاعات تکمیلی درباره متن باشد.

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم