فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

حواستان به تغییرات روندهای محتوا در شبکه های اجتماعی باشد

خانه » شنبه » حواستان به تغییرات روندهای محتوا در شبکه های اجتماعی باشد

حواستان به تغییرات روندهای محتوا در شبکه های اجتماعی باشد

شبکه های اجتماعی تنها برای صحبت کردن با دوستان به اشتراک گذاری تصاویر و دیدگاه‌های شما نیستند؛ آن‌ها قابلیت‌های بسیار بزرگ تر و بیشتری از این موارد دارند که این قابلیت‌ها هر سال تکامل می‌یابند و روندهای جدید را به وجود می‌آورند و روزانه درصد بیشتری از مردم به شبکه های اجتماعی می‌پیوندند و این وضعیت به گونه ای است که میانگین زمانی صرف شده توسط افراد در شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و امروزه تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی به 3.2میلیارد نفر یا به عبارتی 42% جمعیت کره‌ی زمین رسیده است.. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، اسنپ چت و لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی هستند که طرفداران زیادی دارند. قابلیت‌های فراوان محتوا در شبکه های اجتماعی آن‌ها را به مکانی استثنایی برای علاقه مندان به کسب و کار و فعالان حوزه بازاریابی تبدیل کرده است. جمله معروفی از بیل گیتس وجود دارد که می‌گوید: «اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، نمی‌توان آن را یک کسب و کار به حساب آورد»؛ این جمله اهمیت شبکه های اجتماعی در جهان امروز را به خوبی نشان می‌دهد. در چند سال گذشته بازاریابی از طریق مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی تأثیر به سزایی بر میزان فروش کسب و کارها داشته است؛ هم صاحبان کسب و کارها و هم مشتریان تمایل دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به همین دلیل از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای این هدف استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به 5 روش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی را که در سال ۲۰۱۸ مورد توجه بازاریابان قرار گرفته اند، معرفی کنیم.

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگاینفلوئنسر مارکتینگ به روشی از بازاریابی گفته می‌شود که در زیرمجموعه بازاریابی محتوا قرار داشته و توسط اینفلوئنسرها یا نفوذگران انجام می‌شود. اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ روند بسیار رو به رشدی داشته و جایگاه قابل توجهی را در بین روش‌های مختلف بازاریابی به خود اختصاص داده است. شرکت‌ها و برندهای معتبر تجاری از اینفلوئنسرها در جهت افزایش اعتبار کسب و کار خود استفاده کرده‌اند. استفاده از اینفلوئنسرها علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر معمولاً هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی در پی دارد. یک اینفلوئنسر مبتکر در واقع شخصی است که در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کند و اگر چه ممکن است که شهرت زیادی نداشته باشد، اما یک پایگاه بزرگ برای جذب مشتریان محسوب می‌شود. کلیه افرادی که درباره خوراک، پوشاک، سفر، کتاب، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره مطلب می‌نویسند می‌توانند جزو اینفلوئنسرها محسوب شوند. تعداد دنبال کنندگان اینفلوئنسرها از ۱۰ هزار نفر تا میلیون‌ها نفر را شامل می‌شود. طرفداران اینفلوئنسرها دوست دارند تجربه شخص را درباره محصولاتی که استفاده می‌کند، بدانند و از توصیه‌های او برای استفاده از محصولات جدید استقبال می‌کنند.

 

تعامل برندها با مشتریان

در حال حاضر شرکت‌ها و برندها از طریق مدیریت شبکه های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط بسیار بیشتری نسبت به گذشته برقرار می‌کنند. همین ارتباط‌ها می‌تواند نوعی تبلیغ رایگان برای شرکت محسوب شود و جزو بهترین راه‌های معرفی برند در نظر گرفته می‌شود. محتوایی که در اثر تعامل شرکت با کاربران تولید می‌شود، مورد اعتماد بوده و مشتریان را بیشتر تشویق می‌کند تا درباره برند دلخواه خود مطالبی را با دیگران به اشتراک بگذارند. این تعامل می‌تواند یک راه عالی برای رشد کسب و کار با صرف انرژی کمتر و موفقیت در بازاریابی محتوا محسوب شود. هشتگ‌های مختلفی که افراد در صفحات شخصی‌شان برای نام‌های تجاری یا شرکت‌های مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند، مورد توجه زیاد دوستان و دنبال کنندگانشان قرار می‌گیرد؛ زیرا مردم معمولاً به توصیه‌های افرادی که می‌شناسند بیشتر اعتماد می‌کنند و هنگامی که شرکت‌ها از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده ‌کنند، میزان اعتبار آن‌ها نزد مردم افزایش می‌یابد. همچنین این کار مشتریان دیگر را به بارگذاری و اشتراک مطالبی درباره آن شرکت تشویق می‌کند؛ به همین دلیل است که تعامل برندها با مشتریان به یکی از استراتژی‌های برتر بازاریابی تبدیل شده است.

 

استفاده از واقعیت افزوده

استفاده از واقعیت افزوده در محتوا برای شبکه های اجتماعیواقعیت افزوده ابزاری است که از طریق تکنولوژی می‌تواند در واقعیت را تغییر دهد؛ به بیان ساده‌تر فیلترهای چهره ای که در اسنپ چت یا اینستاگرام مشاهده می‌کنید، نمونه ای از واقعیت افزوده به حساب می‌آیند. استفاده از واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۸ بسیار افزایش یافته است و مردم و افراد مشهور تمایل دارند که برای محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف از این فیلتر‌های چهره استفاده کنند. این کار در ابتدا توسط اسنپ چت انجام شد، اما بعدها اینستاگرام و فیس بوک به دلیل محبوبیت فزاینده فیلترهای چهره، از آن استفاده کردند. نمونه‌ی دیگری از واقعیت افزوده را می‌توان در بازی پوکمون گو مشاهده کرد؛ این بازی در تصاویری که دوربین موبایل نشان می‌دهد، تغییراتی را ایجاد کرده و موجودات افسانه ای را روی صفحه نمایش دستگاه کاربر اضافه می‌کند. هم اکنون واقعیت افزوده برای محتوا در شبکه های اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و فیس بوک یک استودیوی واقعیت افزوده را برای ایجاد طرح‌های منحصر به فرد و شگفت انگیز طراحی کرده است. پیش‌بینی می‌شود این موضوع در آینده با استفاده از انواع مختلف فیلترها و افزودن ویژگی‌هایی از طریق واقعیت افزوده به سطوح جدیدی دست پیدا کند.

 

سفارش تبلیغات محتوا در شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز باید هر کسب‌وکاری برای خود شبکه‌های اجتماعی خاصی مانند اینستاگرام یا لینکدین داشته باشد تا مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد؛ اما صرفاً داشتن محتوا در شبکه های اجتماعی اختصاصی در زمانی که تمام شرکت‌ها با همدیگر رقابت‌های تنگاتنگی دارند، به تنهایی کافی نیست. شرکت‌ها و برندها باید بدانند که بخشی از تبلیغات خود را بهتر است به دیگران بسپارند و از صفحه‌های پر مخاطبی که در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام وجود دارد، در جهت بازاریابی محتوا استفاده کنند. جالب است بدانید که فیس بوک حدود ۶ میلیون تبلیغ کننده در پلتفرم خود دارد که این تعداد مدام در حال افزایش است. این دسته از تبلیغات را می‌توان برحسب مخاطبان مختلف و نوع محصول سفارشی سازی کرد که این مسئله یک مزیت به حساب می‌آید؛ به همین خاطر در سال ۲۰۱۸ شرکت‌های بیشتری به این روش تبلیغاتی روی آورده اند.

 

استفاده از ویدئوی زنده

ویدیوی زنده یا لایو به عنوان محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از کارهایی است که در سال ۲۰۱۸ در بین کسب‌وکارها بسیار رواج یافته و به یک روند محبوب تبدیل شده است. افراد مشهور، اینفلوئنسرها، شرکت‌ها و حتی افراد عادی از لایو در جهت جذب مخاطبان بیشتر استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل این روند بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد. دلیل پرمخاطب بودن و جذابیت لایو آن است که افراد و کسب و کارها می‌توانند بدون واسطه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهند. فیس بوک و اینستاگرام مهم ترین شبکه‌های اجتماعی هستند که از جریان ویدئوی زنده استفاده می‌کنند. البته ابن قابلیت هنوز در لینکدین وجود ندارد.

 

جمع بندی

توجه به روندهای روز بازاریابی و استفاده از روش های جدید در زمینه بازاریابی محتوا از جمله کارهای مهمی است که شرکت ها نباید از انجام آن غافل شوند. در دنیای امروز تنها کسب و کارهایی می‌توانند در عرصه رقابت دوام آورند که بتوانند خود را همواره در پیش چشم مردم نشان دهند و همواره در خاطرشان باقی بمانند. از آنجایی که مردم زمان زیادی از زندگی خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، این شبکه‌ها می‌توانند به یکی از ابزارهای موثر در جهت موفقیت کسب و کارها تبدیل شوند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که همانگونه که این شبکه‌ها می‌توانند باعث موفقیت شوند، ممکن است آسیب‌هایی را نیز به اعتبار کسب و کارها وارد سازند. بنابراین اگر می‌خواهید در این شبکه‌ها در جهت معرفی کسب و کار خود به فعالیت بپردازید، بهتر است در ابتدا آموزش‌های لازم را فرا گرفته و یا حداقل روش کار برندهای مشهور جهان در شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید.

 

منابع:

irishtechnews.ie

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم