فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا در دنیا (2)

خانه » استراتژی محتوا » اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا در دنیا (2)

اثربخش‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا در دنیا (2)

داستان‌های موفقیت بازاریابی محتوا (قسمت دوم)

در ادامه‌ی معرفی برندهای موفقی که بازاریابی محتوا اثربخش را در دستور کار خود قرار داده بودند، به معرفی برندهایی می‌پردازیم که از این استراتژی در دنیا استفاده کردند و کلید موفقیت آن‌ها را مطرح می‌کنیم:

10) شرکت live person

Live Person یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای Chat و Voice آنلاین است که از بازاریابی محتوا برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید استفاده کرده است. در حال حاضر شرکت در زمینه‌ی مشتاق‌سازی دیجیتالی پیشگام است، که به آن‌ها کمک می‌کند با سرعت بیشتری برند خود را پرورش دهند. تکنولوژی جدید آن‌ها از محتوای خلاقانه الهام گرفته شده است، که رشد آن‌ها را به شکل تصاعدی زیاد می‌کند.
والری آن لری (Valerie-Ann Leary)، مدیر بازاریابی Live Person، درباره‌ی کتاب الکترونیکی جدیدی که آن‌ها با نام «به نام آینده‌ی اشتیاق دیجیتالی؛ 10 پیشگویی رهبران در سال 2014» نوشتند، گفت که محتوای Live Person به اندازه‌ی کافی منتشر شده بود که بتواند بعنوان تأثیرگذارترین کمپین جایزه Killer content را دریافت کند، در حالی که دریافت این جایزه تأییدی بر موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای آن‌ها بود. واقعی‌ترین و بهترین پاداش آن‌ها کسب حجم بالایی از نمایش آن محتوا و در نتیجه تعداد زیادی از مشتریان بالفعل جدید بود.
کلید موفقیت لیو پرسن: راه‌های زیادی برای بازاریابی محتوا شرکت شما وجود دارد که ثمربخش و پر سود خواهد بود. اگر تلاش‌های شما توانست توجه سازمان‌های دیگر را جلب کند، محتوای شما بیشتر در معرض دید و نمایش قرار خواهد گرفت تا بتوانید به هر یک از محتواهایی که تولید می‌کنید افتخار کنید.

 

11) شرکت Intelligentsia

Intelligentsia شرکت تولیدکننده‌ی آلمانی قهوه است. کسب‌ و کار آن‌ها به گونه‌ای است که شاید تکنولوژی پیشرفته‌ای نداشته باشد، اما بازاریابی محتوا بعنوان ابزاری برای رشد برندشان به آن‌ها کمک کرد. این شرکت فعالیت‌های بسیار متفاوتی را در حوزه‌ی بازاریابی محتوا انجام داد، اما کارشناسان بازاریابی محتوا معتقدند که دستورالعمل ترکیب کردن قهوه که intelligentsia تولید کرد، همان چیزی است که توانست آن‌ها را متمایز سازد.
چه چیزی در این دستورالعمل ویژه و خاص است؟ به نظر ساده است، اما چیزی که باعث شد آن‌ها دیده شوند، عکس‌های بسیار جذاب و جزئیات طرز تهیه‌ی قهوه بود که برای خوانندگان و مخاطبان ذکر کردند. در نتیجه این راهنماها در شبکه‌‌های اجتماعی ردیت، ویمو و سایر پلتفرم‌های متنوع به اشتراک گذاشته شد.
کلید موفقیت intelligentsia: ایجاد یک زنجیره‌ی با ارزش از محتوایی که شما را از رقیبانتان متمایز سازد، می‌تواند برندتان را مثل ویروس در شبکه‌‌های اجتماعی پخش کند.

 

12) شرکت CALLAWAY GOLF

یکی از دلایلی که برندها در بازاریابی محتوا شکست می‌خورند این است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا محصول خود را به فروش برسانند، به جای اینکه سعی کنند برای مخاطبان خود ارزش واقعی خلق کنند. Callawaygolf با انجام تلاش‌هایی در زمینه‌ی بازاریابی محتوا به سادگی به موفقیت رسید، زیرا آن‌ها بیشتر بر افزایش اشتیاق و آموزش طرفداران خود تمرکز کردند تا مذاکره برای فروش محصولاتشان.
کالاوی موفقیت ویژه‌ای در زمینه‌ی بازاریابی ویدیویی کسب کرد. طبق گزارش نیروهای فروششان، بعضی از ویدیوهای آن‌ها در یوتیوب هم تراز با مشهورترین ویدیوهای بازی گلف قرار دارد. نام یکی از ویدیوها «چگونه می‌توان بمبی را انداخت و فرار کرد؟» است که نزدیک به 30/000 بازدید در کمتر از یک سال داشت.
کلید موفقیت Callawaygolf: هدف بازاریابی محتوا ایجاد ارزش برای مشتریان شماست. سعی نکنید به مشتریان خود محصول بفروشید، صبر کنید و نتایج خیلی بهتری بگیرید.

 

13) شرکت IBM

IBM در زمینه‌ی تکنولوژی الکترونیک از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون رهبر صنعت خود است. آن‌ها در طول دهه‌ها بر افزایش سطح دانش از طریق توسعه‌ی استراتژی بازاریابی محتوای علمی، سرمایه‌گذاری کردند، که به آن‌ها کمک کرد، تا جایگاه خود را در بازار حفظ کنند. IBM از اشکال مختلفی از محتوا بهره گرفت تا بتواند به جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباطشان با مشتریان خود بپردازد. در اینجا چندین روشی که آن‌ها در بازاریابی محتوا استفاده کردند ذکر شده است:

♦ ارائه‌ی ویدیوهای آموزشی و اشتراک‌گذاری در وب‌سایت‌های ویدیویی چند رسانه‌ای

♦ تمرکز بر تأثیرگذاران کلیدی در صنعتشان

♦ ارائه‌ی تمامی پست‌های وبلاگ و سایر محتواهای دیگر به شکل پادکست

همه‌ی استراتژی‌های بازاریابی محتوایی که IBM استفاده کرد، در ایجاد برند آن تأثیرگذار بود. گرچه لسلی ریزر (Leslie Reiser)، مدیر برنامه‌ریزی بازاریابی بین‌الملل دیجیتالی شرکت می‌گوید، مهم‌ترین درسی که از IBM می‌گیریم توانایی کسب مزیت از تأثیرگذاران صنعت است:
«ما درست‌ترین افراد تأثیرگذار را که با اولویت‌های کسب‌وکارمان همسو بودند، شناسایی کردیم. همچنین اولویت‌های کسب‌وکارمان همسو با Portfolio محصولات و خدماتمان بود. بعنوان مثال، ما وبلاگ‌نویسانی که به طور تخصصی بر مباحثی مثل رایانش ابری یا تجزیه‌وتحلیل تجاری یا امنیت داده‌ها در کسب‌وکارهایی با اندازه متوسط تمرکز داشتند را شناسایی کردیم و با آن ها ارتباط برقرار کردیم. آن افراد در بازار بسیار تأثیرگذار هستند و اعتبار زیادی دارند. آن ها بسیار قابل اعتمادند. آن ها به طور مستقل شبکه گسترده‌ای از فالوورها را دارند.»
کلید موفقیت IBM: شما نمی‌توانید ارزش نظر افراد تأثیرگذار بیرون از شرکت خود را نادیده بگیرید. اگر شما زمانی را برای شناسایی و ایجاد شبکه ارتباطی با متخصصان، وبلاگ نویسان و منتقدان صنعت خود در نظر بگیرید، می‌توانید از کمک آن ها برای رشد برند خود استفاده کنید.

 

14) شرکت INTEL

اینتل یکی دیگر از سردمداران دنیای تکنولوژی دیجیتال است. بنابراین، نباید برای شما تعجب‌آور باشد که آن‌ها نیز از مزایا و قدرت نفوذ بازاریابی محتوا استفاده کنند.
در حال حاضر، اینتل وبلاگ IQ را مدیریت می‌کند. بیشتر محتواها توسط کارمندان تولید می‌شود، آن‌ها چیزی را انتشار می‌دهند که از تصویر برند شرکت حمایت کند. وبلاگ شامل تعداد زیادی پست‌های خوب است که تعداد قابل توجهی خواننده را برای وبلاگ جذب کرده است، که شامل مقاله‌های پربازدیدی است مثل: آیا تکنولوژی پیشرفته کشاورزی عمودی می‌تواند آینده را تامین کند؟
در اینجا نقل قولی از Bryan Rhoads سردبیر وبلاگ IQ، ذکر شده است
:
«ما از طریق نفوذی که بر کارکنان خود داشتیم، الگوریتم ویژه‌ای را برای تولید محتوای اجتماعی ایجاد کردیم. ما می‌خواهیم آن چیزی را تولید کنیم که توجه کارکنان را جلب کنید و بخواهند آن را به اشتراک گذارند. این کار ترکیبی از الگوریتم اجتماعی است، به علاوه آنچه که از فیلتر جمعی کارکنان ما عبور می‌کند و آن‌ها با یکدیگر در مورد آن حرف می‌زنند و به اشتراک می‌گذارند، که از آن به عنوان ابزاری برای کشف مطالب خوب استفاده می‌کنیم.»
کلید موفقیت اینتل: ایجاد یک مرجع خاص از محتواهایی که مشتریان شما به دنبال آن می‌گردند، راه بسیار مناسبی برای جذب آن‌ها به برند شماست. برای ایجاد محتوای منحصر به‌ فرد ایده‌پردازی کنید و آن را روی وبلاگتان منتشر کنید تا برند شما در صنعت مربوط به خودتان، متفاوت شود.

 

15) LANA DEL REY

بسیار از سلبریتی‌ها برای افزایش تعداد طرفداران خود از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، اما تعداد کمی از افراد به اندازه‌ی Lanadelrey خواننده‌ی آمریکایی، موفق می‌شوند. استراتژی بازاریابی محتوا Lanadelrey خیلی پیچیده نیست، با این حال ثابت شده که تأثیر زیادی دارد. بیشتر استراتژی بازاریابی محتوای لانا با شبکه وبلاگ‌های Tumblr هماهنگ شده است. لانا پستی درباره‌ی رونمایی از آلبوم جدیدش وست کوست (West Cost) گذاشت، که همراه با تعداد زیادی از عکس بسیار زیبای خود و کایلی جنر (Kylie Jenner) – یکی از سلبریتی‌های حوزه‌ی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا – بود. این پست در عرض یک سال 27000 لایک خورد و اشتراک‌گذاری شد. با وجود اینکه بدون شک پایگاه اجتماعی و تعدد طرفداران او نقش مهمی را در موفقیت بلاگش بازی می‌کنند، پست‌هایی که در وبلاگ خود می‌گذارد قطعاً به او برای تبدیل شدن به یک برند کمک کرده است.
کلید موفقیت لانا دل ری: برندهایی که شهرت خوبی دارند نسبت به رقیبانشان مزیت بزرگی دارند. اگر شما یک شرکت تازه تأسیس هستید، با تکیه بر استراتژی بازاریابی محتوا شهرت خود تا حد ممکن افزایش دهید.

 

16) گروه RANDOM HOUSE

Randomhouse بزرگ‌ترین گروه انتشاراتی جهان است. استراتژی‌های بازاریابی Randomhouse قطعاً در 90 سال گذشته تکامل یافته شده است. اخیراً، این انتشارات بزرگ در استفاده از بازاریابی محتوا بسیار فعال است تا در رسانه‌های اجتماعی طرفداران جدیدی پیدا کند. آن‌ها استراتژی‌های مختلف و متفاوتی را در حوزه‌ی بازاریابی محتوا آزمودند، که به نظر می‌رسد که همه‌ی آن‌ها به بهبود برندشان کمک کردند. اما یکی از جدیدترین و موفق‌ترین استراتژی‌های Randomhouse که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، استفاده از وب‌سایت مدیوم(پلتفرمی آنلاین برای انتشار که توسط ایوان ویلیام (Evan Williams) بنیان‌گذار توییتر در سال 2012 راه‌اندازی شد) برای تجمیع تمامی محتواهایی بود که بهترین تولیدکنندگانش نوشته بودند. آن‌ها همچنین برای جذب مشتریان جدید وب‌سایتی راه‌اندازی کردند که به مردم در پیدا کردن محتواهای مربوطه کمک می‌کند. مارکوس داله (Markus Dohle) مدیر سئو Randomhouse می‌گوید که بازاریابی محتوا نقش مهمی را در نگهداری و رشد تصویر برند Randomhouse بازی می‌کند:
«حضور دیجیتالی مهم‌ترین نقطه‌ی قوت ارتباط بین «یک نویسنده، یک کتاب و یک خواننده به شکل هم زمان» بود که ما موفق شدیم آن را بسازیم.»
کلید موفقیت Randomhouse: مهم نیست که شما چه کسی هستید. در حال حاضر شما شبکه‌ی ارتباطی دارید که با بکارگیری آن می‌توانید نتایج استراتژی بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید. با همکاران، مشتریان و سایر ذینفعان همکاری کنید تا بتوانید محتوای منحصر به فردی را تولید و منتشر کنید.

 

17) شرکت WORKIVA

Workiva ارائه‌دهنده‌ی یک سامانه ابری است که به مشتریان کمک می‌کند تا گزارشات و تجزیه و تحلیل‌های داده‌های خود را در آنجا گردآوری کنند. آن‌ها برای توسعه‌ی خدمات خود نیاز داشتند که مشتریان خود را آموزش دهند تا بتوانند به جذب مشتری جدید و رشد بازار بپردازند. تاکنون، شرکت از تکنیک‌های متنوعی از بازاریابی محتوا برای تقویت برند خود و حفظ مشتریان استفاده کردند. Workiva با استفاده از Kapost (نرم‌افزاری برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوا B2B) توانست استراتژی بازاریابی محتوا خود را توسعه دهد. در اینجا تعدادی از نتایج موفقیت آن‌ها بر اساس معیارهای ارزیابی تعریف شده، به شرح زیر است:

♦ 84% افزایش در میانگین بازدید وبلاگ

♦ 21% افزایش در ترافیک ورود بازدیدکنندگان از لینک‌های خارجی

♦ 37% افزایش در لینک‌های برگشتی شبکه‌‌های اجتماعی

ارین وال (Erin Wall)، مدیر بازاریابی Workiva، احساس می‌کند که این کمپین بدون هیچ مشکلی در جریان است:

«معیارهای ارزیابی تعریف شده‌ی ما تأییدی برای تیم ماست که محتواهای تولید شده‌ی ما در مسیر درستی هدایت شده است. ما از تنظیم و اصلاح استراتژی خود و فرآیندهای kapost در سال 2015 بسیار راضی بودیم. ما می‌دانیم که کارهای زیادی برای انجام وجود دارد که می‌تواند اطلاعات مرتبطی را برای مخاطبان ما تولید کند.»
کلید موفقیت Workiva: استراتژی بازاریابی محتوا می‌تواند موفقیت‌آمیزتر باشد، اگر بتوانید معیارهای موفقیت آن را با دقت و جزئیات مورد نیاز تعریف کنید و سپس از آن‌ها برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی محتوای خود در حین اجرا استفاده کنید.

 

18) شبکه اجتماعی LINKEDIN

LinkedIn اگرچه در ابتدا تلاش می‌کرد که با فیسبوک رقابت کند، اما توانست به یک پلتفرم مشهور اشتراک محتوا برای کسب‌وکارهای B2B تبدیل شد. بخش بزرگی از این موفقیت ناشی از بهره‌گیری از بهترین اقدامات بازاریابی محتوا در دنیا بود. تا امروز، لینکدین از ابزارهای بازاریابی محتوای وب‌سایت تکنوریتی (technorati.com) مثل sales navigator و teamlink برای بهبود عملکرد استراتژی بازاریابی محتوا خود استفاده کرده است. رالف وانسوس (Ralf VonSosen)، سرپرست بازاریابی و راه‌کارهای فروش LinkedIn اذعان داشت که نتایج بسیار عجیب بوده است:
«ما شاهد افزایش 50 درصدی تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطبان فعال وب‌سایت‌مان بودیم.»
کلید موفقیت LinkedIn: ایجاد ابزارهای ارزشمند می‌تواند یک راه عالی در راستای ایجاد ارزش برای مشتریان باشد.

ادامه دارد…

منبع:

 www.singlegrain.com

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم