فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تأثیر محتوا در برندسازی استارت آپ ها

خانه » استراتژی محتوا » تأثیر محتوا در برندسازی استارت آپ ها

تأثیر محتوا در برندسازی استارت آپ ها

بازاریابی محتوا برای اکثر شرکت‌ها امری اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود. بازاریابی محتوا یک نوع بازاریابی و فرایند تجاری جهت تولید محتوای ارزشمند و مناسب و توضیح آن جهت جذب، کسب و جلب توجه مشتریان مورد نظر با هدف واداشتن آن ها به اقدامات سودآور است. در عصر دیجیتال بازاریابی سنتی مؤثر نیست و آنچه کارآمدترین ابزار بازاریابی برای شرکت‌های کوچک و بزرگ و استارت آپ محسوب می‌شود، بازاریابی محتوا است.

همان طور که در بالا اشاره شد تولید محتوا برای هر شرکتی حائض‌اهمیت است؛ از همین رو استارت آپ ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

استارت آپ,Start-ups,Content Strategy,استراتژی محتوا,تولید محتوا,Content Marketing,بازاریابی محتوا,Content marketing for startup,محتوای استارت آپ,Production start-up content,تولید محتوای استارت آپ,فرا محتوا,فرامحتوا,محتوا

بازاریابی محتوا برای استارت آپ‌ها

بازاریابی محتوا در خصوص استارت آپ ها احتمالاً مقرون به صرفه ترین و مؤثرترین راه حل پیشرفت است. بازاریابی محتوای استارت آپ 25 تا 40 درصد کمتر از جستجوهای پولی، هزینه در بر دارد و تغییرات وب سایت شما را تا شش برابر افزایش می‌دهد.

استارت آپ‌ ها از مزیت ایجاد یک روند ویروسی و یا تعلیق پیش از ورود رسمی به بازار برخوردارند که این نوع تبلیغات از طریق محتوا، تبلیغات شفاهی پدید می آورد. مضاف بر این ارائه، یک محتوای خوب در فواصل زمانی منظم توجه مردم را جلب کرده که به نوبه‌ی خود در میان مخاطبان مورد نظر تبلیغات پر سر وصدا ایجاد می کند.

استارت آپ‌ها از بودجه، منابع و یا تجربه‌ای مشابه همتایان گسترده‌تر خود برخوردار نیستند. در نتیجه قادر به تولید محتوا با حجم بالا که رقبایشان تولید می‌کنند نخواهند بود(حتی قادر به ترویج آن‌ها به همان اندازه نیز نمی‌باشند). با این حال، استارت آپ‌ ها جوان، زیرک و انعطاف پذیر می‌باشند. این بدین معنی است که آن‌ها می‌توانند به سرعت یک استراتژی را بوجود آورده و در زمان اجرای آن با آن تطبیق بیابند. به علاوه استارت آپ‌ها به طور عمده توسط افراد پر شور و اشتیاق اداره می شوند که ممکن است قادر به کمک نباشند؛ اما می‌توانند روی استراتژی‌های محتوای شرکت خود سرمایه گذاری نمایند.

اکثر استارت آپ ها تمایل دارند بازاریابی محتوا بخشی از دستورالعمل بازاریابی رشدشان ‌باشد. تولید محتوا و انتشار محتوای خوب، می‌تواند مشتریان جدیدی را برای شرکت‌ها به ارمغان آورده و از سوی دیگر منجر به حفظ مشتریان فعلی گردد. هر استارت آپ دارای مجموعه اطلاعات منحصربفردی از مشتریان خود می‌باشد. از همین رو ارائه‌ی یک داستان قابل اشتراک‌گذاری در مورد این اطلاعات کار دشواری نخواهد بود. تبدیل آن اطلاعات به یک داستان، نه تنها جذاب است بلکه می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک شایانی نماید.

استارت آپ,Start-ups,Content Strategy,استراتژی محتوا,تولید محتوا,Content Marketing,بازاریابی محتوا,Content marketing for startup,محتوای استارت آپ,Production start-up content,تولید محتوای استارت آپ,فرا محتوا,فرامحتوا,محتوا

6 نکته برای ایجاد یک استارت آپ از نقطه‌ی صفر

برندسازی سودمند در دل هر کسب و کار خوبی قرار دارد. با این حال بسیاری از مشاوره‌های برندسازی که به صورت آنلاین و به شخصه می‌یابید، در مورد اطمینان از انسجام نام تجاری شما در تلاش‌های بازاریابی‌تان و یا بهبود آن است. این در صورتی است که نام تجاری شما از قبل تأسیس شده باشد. حال اگر کسب و کار شما هرگز نام تجاری را بوجود نیاورد و یا چنانچه تازه کسب و کار خود را شروع کرده اید و در تلاش برای ساخت یک کسب و کار از صفر هستید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به عبارتی ساخت یک کسب و کار جدید و از صفر، آسان نخواهد بود. با این حال قطعاً حتی برای افراد غیر‌حرفه‌ای نیز امکان پذیر است. در نهایت، می‌بایست از نظرات‌ افراد متخصص حرفه‌ای(یک مدیر خلاق خانگی و یا آژانس بازاریابی خارجی) کمک بگیریم. اما زمانی که مسئله ایجاد ویژگی‌های اصلی و کیفیت نام تجاری شما مطرح می‌گردد، آنچه نیاز دارید اندکی زمان، اندکی تحقیق و درک عمیق چگونگی عملکرد شرکت‌تان است. در ادامه به شش نکته در این خصوص اشاره شده است:

1) شناسایی بازار هدف:

ابتدا، در خصوص اینکه گروه جمعیتی مورد نظر شما کیست، فکر کنید. همان طور که می‌دانید کتاب کودکان و رمان به یک شیوه نوشته نمی‌شوند. به همان ترتیب، پیام‌ها و تصاویر شما می‌بایست برای گروه جمعیتی مورد نظرتان منحصر به فرد باشند. تلاش برای هدف قرار دادن همه افراد کاری بیهوده است. احتمالاً برای یک شبکه گسترده‌تر طرح ریزی کرده اید، اما در نهایت نسبت به هر فرد در آن گروه، نامناسب خواهید بود. در عوض، با یک یا دو گروه جمعیتیِ کلیدی، کار خود را آغاز کرده و به آرامی آن را به سه گروه جمعیتی گسترش دهید. منتقدانه در مورد این گروه های جمعیتی فکر کنید. به عبارتی آن ها چه کسانی هستند؟ به چه چیزی نیاز دارند؟ چه میخواهند؟ چگونه عمل می کنند؟ و…

مسلماً تولید محتوای استارت آپ‌ ها با سایر شرکت ها و برندها تا حدودی متفاوت خواهد بود. قطعاً استارت آپ‌ ها نیازمند محتوای مناسب، ارزشمند، معتبر و قوی می‌باشند تا بتوانند به واسطه آن‌ها نظر مشتریان خود را جلب نمایند.

 

2) نام های تجاری رقیب خود را بشناسید:

در گام بعدی، ارزیابی نام های تجاری رقیب خود را آغاز نمایید. به مواردی که در ادامه آمده توجه نمایید:

لوگوی آن‌ها چگونه به نظر می‌رسند؟ آن‌ها نسبت به یکدیگر چقدر تفاوت دارند؟ و…

می‌توانید با استراتژی‌های بازاریابی، محتوای شرکت‌های رقیب خود را بررسی کرده و به ایده‌های پنهان بکارگیری آن‌ها توجه نمایید تا از آن‌ها برای شرکت تازه تأسیس خود، استفاده کنید.

3) تفاوت های منحصر به فرد خود را شناسایی نمایید:

تعیین کنید چه اتفاقی در حال وقوع است که نام تجاری شما را منحصر به فرد می نماید. این مسئله می‌تواند از  طرح کلی کسب و کار شما ناشی شود. به عنوان مثال، چنانچه نسبت به رقبای خود قیمت پایین تری ارائه می‌کنید، می‌توانید این نکته را در نام تجاری خود تأکید کنید و از سوی دیگر در تولید محتوای خود نیز این مسئله را بگنجانید. در غیر این صورت، راهی را برای برجسته نمودن خود بیابید. آیا سایر نام‌های تجاری؛ قدیمی‌تر، سنتی‌تر و یا محافظه کارتر هستند؟

 

4) نام تجاری خود را به عنوان یک فرد تعریف کنید:

هنگامی که این اطلاعات را جمع آوری می‌کنید و اندیشه پراکنی‌های اولیه را آغاز می‌نمایید، فرایند فوق را بواسطه تلاش برای تعریف نام تجاری خود، به عنوان یک فرد و نه به عنوان یک آرم یا عقیده‌ی مکتوب، تسریع می‌بخشید. چنانچه شرکت شما یک شخص بود، چه نوع شخصی بود؟ مرد بود یا زن؟ پیرتر بود و یا جوان‌تر؟ نام تجاری شما چه نوع لباسی را انتخاب می‌کرد؟ چگونه صحبت می‌کرد؟ چنانچه به عنوان یک غریبه به شما نزدیک می‌شد از دیدن وی خوشحال می شدید؟ غذاها و فیلم های مورد علاقه آن برندتان چه بود؟ پاسخ به این سؤالات احتمالاً هرگز به مشتریان ارائه نمی‌گردد، اما این پاسخ‌ها به شما کمک خواهد کرد تا حس بهتر و دقیق تری در خصوص نام تجاری خود داشته باشید.

5) شخصیت نام تجاری خود را در سطوح متعدد مورد استفاده قرار دهید:

در مورد این بیاندیشید که خصوصیات شخصیتی فوق احتمالاً چگونه در سطوح ملموس تر و عملی تر استراتژی بازاریابی شما تفسیر می‌شوند. چه رنگی با نام تجاری شما همخوانی دارد؟ لوگوی شما ممکن است شبیه به چه چیزی باشد؟ نظر شما، چگونه در محتوا و سایر مطالب تبلیغاتی‌تان بروز می‌کند؟ اگر برایتان امکان پذیر است “شخصیت برند” خود را به عنوان یک چهره‌ی درگیر با اعضای گروه جمعیتی مورد نظر خود، تصور کنید.

چگونه آن فرد به اعضای آن گروه نزدیک می‌شد؟ چگونه با آن‌ها صحبت می‌کرد؟ آیا موفق به جلب اعتماد و وفاداری آن‌ها می‌شد؟ پاسخگویی به این سؤالات آسان نیست، اما برای ایجاد هسته‌ی اصلی نام تجاری شما حیاتی هستند.

6) کمک بگیرید:

اکنون که کما بیش به ایده اصلی نام تجاری‌تان رسیده اید، زمان آن فرا رسیده که جهت شرح جزئیات دیدگاه خود، از افراد دیگر کمک بگیرید. مگر اینکه در عرصه‌ی طراحی گرافیک تجربه داشته و یا دانش عمیقی در زمینه‌ی بازاریابی خلاقانه دارید. برگ برنده‌ی شما دریافت کمک از افراد متخصص با تجربه و تحصیل کرده می‌باشد.

 

اکثر استارت آپ‌ های مؤثر بواسطه‌ی اقدامات و تلاش های بازاریابی محتوای خود به سرعت به موفقیت دست پیدا می‌کنند. چنانچه یک استارت آپ دارید و می خواهید تبلیغات پر سرو صدای زیادی بوجود آورید و پایگاهی از خریداران علاقمند پدید آورده و دنیا را تسخیر کنید، می بایست از روز اول روی روش های بازاریابی محتوا تمرکز نمایید. بازاریابی محتوا در چند سال گذشته به یکباره مورد توجه قرار گرفت و به سرعت به یکی از ارکان اصلی استراتژی بازاریابی یکپارچه تبدیل شد. بازاریابی محتوا به جای توقف تجربه مشتری، در حقیقت به مشتری ارزش و اعتبار می‌بخشد. نباید در اهمیت ارائه‌ی بازاریابی محتوا برای استارت آپ‌ ها اغراق کرد و از سوی دیگر اهمیت آن را نباید نادیده گرفت. با توجه به کسب و کارها و وب سایت‌ های متعددی که هر روزه پدیدار می‌شوند، دیگر نمی توان این دیدگاه را دنبال کرد که با شروع هر کسب و کار، مشتریان خود سر و کله‌شان پیدا می‌شود. دنیای امروز بسیار مشتری محور است. بنابراین اگر می‌خواهید برای خود مخاطب ایجاد کنید می بایست محتوای مورد نیاز آن‌ها را تولید کرده و از استراتژی بازاریابی محتوا بهره ببرید. به عنوان استارت آپ، بازاریابی محتوا به شما در جذب و حفظ مشتریان مناسب کمک می‌کند.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم