فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تأثیر محتوا در فرایند خرید مخاطبان

خانه » استراتژی محتوا » تأثیر محتوا در فرایند خرید مخاطبان

تأثیر محتوا در فرایند خرید مخاطبان

 در هر مرحله از چرخه‌ی تصمیم‌گیری خریداران، چه نوعی از محتوا تأثیر گذار خواهد بود؟

 

  1. آگاهی بخشی (Awareness)

%68 از بازاریابان برندهای بزرگ، اطلاع‌رسانی به مخاطبان را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمانی تلقی می‌کنند. استراتژی تولید محتوا که در مورد برندتان اطلاع رسانی کند و حس کنجکاوی مخاطبان را تحریک نماید، تنها فرمول موفقیت در برندینگ شما خواهد بود.

  1. پژوهش و تحقیق (Research)

شبکه‌‌ی جهانی اینترنت به طور خاص، 61% بیشتر بر تصمیمات خریداران تأثیر گذاشته است. مشتریان پیش‌ از خرید، محصولات و خدمات مرتبط را در اینترنت جست‌وجو می‌کنند و این شما هستید که باید بتوانید با تولید محتوای متناسب با نیاز کاربران، در این مقایسه اعتماد مخاطبان را به خود جلب نمایید.

  1. وجود گزینه‌های متنوع (Options)

خریداران می‌خواهند زمان تصمیم‌گیری برای خرید، گزینه‌های متفاوتی در اختیار داشته باشند. پس با محتوایی درخور، برایشان ضیافتی را تدارک ببین که برای تمامی نیازها، سؤالات و دردمندی‌های آنان نشان دهد که برند تو بهترین انتخاب خواهد بود.

  1. استراتژی ترغیب (Promotion)

محتوای ترفیع دهنده، محتوای مرموزی است که به صورت نامحسوس انگیزه‌ی فرد را برای شروع فرایند خرید تحریک می‌نماید. در این سطح شما محتوایی تولید می‌کنید که متناسب با رفتار هر دسته از مخاطبان هدف خواهد بود.

  1. یک گام عقب‌تر (Step Backs)

پیش از آن که خریداران تصمیم بگیرند، ممکن است احساس کنند که در حال ریسک روی دارایی‌های بالقوه خودشون هستند و این نقطه از زمان یعنی آغاز فرایند خرید، زمان بسیار مهمی است برای اینکه شما از طریق ارائه‌ی محتوایی که بتواند ریسک‌های ناشی از خرید را در ذهن خریداران شفاف کند، اعتماد آن ها را جلب نمایید.

  1. اعتبار سنجی (Validation)

خریداران معمولاً می‌خواهند راجع به برند شما و مزایایی که اضافه‌تر از رقبا دارید، اطلاعات کسب کنند. در حقیقت بیش از 70% بازدیدکنندگان از وب‌سایت‌ شما، برای تصمیم‌گیری و شروع فرایند خرید، تحت تأثیر نظرات کاربران ناشناس هستند. ارائه توصیه‌نامه مشتریان (Testimonial) در این سطح یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند مخاطبان را به مشتری تبدیل نماید.

  1. خرید (Purchase)

معمولاً مردم برای خرید، در مقابل محتوا مقاومت ناپذیرند. در این مرحله کمکی که شما می‌توانید به مشتریانی که دچار تردید هستند بکنید، این است که دلایل نهایی خود برای خرید را از طریق بیان مقالات علمی و نمایش نمونه اجرایی، ارائه نمایید.

  1. ارزیابی (Evaluation)

اگر به دنبال تکرار خرید توسط مشتریانتان هستید قطعاً یک گزینه و یک پیشنهاد برای آن‌ها کافی نیست. برای اینکه فرایند خرید مخاطبان را تکرار نمایید، می‌بایست علاقه و اعتماد آن‌ها را از طریق ارائه‌ی گزارش‌هایی در مورد روندها، فرصت‌های آموزشی، موردکاوی، رویدادهای متنوع و فعل و انفعالات شبکه‌های اجتماعی، جلب نمایید.

  1. وضعیت موجود (Status Quo)

آخرین سطح از محتوای شما، بخش اصلی کار شما خواهد بود که می‌تواند مصرف‌کنندگان را به چرخه‌ی خرید مجدد بازگرداند. در این سطح شما می‌بایست با تولید محتوای مستمر و جذاب رابطه‌ی خود را با مخاطبان حفظ نمایید و آن ها را برای خرید مجدد ترقیب کنید.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم