فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

چرا محتوا استراتژی بازاریابی شماست؟

خانه » استراتژی محتوا » چرا محتوا استراتژی بازاریابی شماست؟

چرا محتوا استراتژی بازاریابی شماست؟

کپی رایتینگ یا ویدیو

امروزه مشکل بهینه ‌سازی موتورهای جستجو این است که توضیح آن کاری راحت اما انجام آن کاری دشوار است. تاکنون، به صاحبان کسب‌ و کار؛ یک سری ابزارها و تاکتیک‌های قدیمی برای حل مشکل سئو، ارائه شده است. در این مقاله به راهکارهای نوین که برای بهبود سئو می‌توانید انجام دهید، می‌پردازیم.

جدا از بخش مهم محتوا، بهترین کار برای اینکه توجه گوگل را به خود جذب کنید، این است که اطمینان یابید، سایت شما و محتوای آن مطابق با استانداردهای سئو است. در حالی که مدل‌های محتوایی زیادی وجود دارد که برای بهینه سازی موتور جستجو به کار می‌‎رود(اینفوگرافیک، تصاویر و…)؛ امروز ما بر دو نوع از محبوب‌ترین مدل‌های تولید محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ تمرکز می‌کنیم: کپی‌رایت و ویدیو.

رمز گشایی از معمای مرغ یا تخم‌ مرغ

هنگامی که شما اصول اولیه‌ی سئو را فرا می‌گیرید، دقیقاً متوجه می‌شوید که چرا تولید محتوا مهم است. فارغ از اینکه چه چیزی می‌فروشید، سایت شما به تولید محتوا و آن هم به مقدار زیاد برای بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارد. البته، درک اصول اولیه‌ی سئو، بخش سخت کار نیست. کار جایی سخت می‌شود که صاحبان کسب‌ و‌ کار نگاه عمیق‌تری به نتایج جستجو می‌اندازند. ​​صاحب کسب‌ و کار کوچک برای قرار گرفتن در 10 صفحه‌ی اول تلاش می‌کند. اینجاست که اهمیت سئو مشخص می‌شود. هدف این است که در نهایت در صفحه‌ی اول گوگل قرار بگیرید و از تمام مزایای غیر قابل انکاری که همراه آن به ارمغان می‌آید بهره ببرید. برای قرار گرفتن در صفحه‌ی اول، سایت شما باید از یک حضور آنلاین به یک قدرت آنلاین تبدیل شود. چه چیزی شما را به عنوان یک قدرت آنلاین معرفی می‌کند؟ عوامل فراوانی در این موضوع دخیل هستند، اما ساده‌ترین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که بر نفوذ اجتماعی خود و تناسب مطالبتان تمرکز کنید.

اگر شما با استراتژی بهینه‌ سازی موتور جستجو مشکل دارید و در آستانه‌ی طرح‌ریزی اولین استراتژی خود هستید؛ لازم است با شناسایی مخاطبان خود شروع کنید. درست مانند حالتی که وقتی می‌خواهید چیزی را به فروش برسانید، لیستی از خریداران ایجاد می‌کنید. در این حالت نیز باید بر درک و شناخت زیاد افرادی که از وب سایتتان دیدن می‌کنند، تمرکز کنید. در اینجا فقط چند نکته را باید در مورد مخاطبان خود بدانید:

  • چه سایت‌های دیگری را بازدید می‌کنند؟
  • متوسط ​​درآمد سالانه آن‌ها چقدر است؟
  • چه مشکل و دغدغه‌ای از آن‌ها را حل می‌کنید؟
  • چه مشکلات دیگری دارند که باید حل شود؟

در مبحث برقراری ارتباط با مشتریان، صاحبان کسب‌ و کار سراسر جهان لازم است ارزش و اهمیت رسانه‌های اجتماعی را درک کنند. بسیاری از مردم به پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و توییتر به عنوان مکانی برای جذب مخاطبان خود نگاه می‌کنند اما فضای زیادی برای توسعه‌ی یک ارتباط واقعی از طریق این تکنیک‌ها وجود ندارد. مشکل این است که بسیاری از شرکت‌ها به رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی می‌نگرند. رسانه‌های اجتماعی کمتر در مورد تبلیغ بوده و بیشتر در مورد تقویت روابط از طریق نقد و بررسی آنلاین، خدمات شفاف به مشتریان و… است که می‌تواند شرکت‌های گمنام را به برندهای پویا و مورد توجه تبدیل کند. اما لازم است که نفوذ اجتماعی خود را افزایش داده و تناسب محتوا را حفظ کنیم. اگر استراتژی بازاریابی شما بر روی این دو چیز متمرکز شود، راه‌ حل نسبتاً ساده است. از دیدگاه محتوا، ما لازم است به تولید محتوای متنی و ویدیویی عالی بپردازیم.

محتوای کپی رایتینگ

  • ساختار

 اگر شما چیز زیادی در مورد نوشتن نمی‌دانید نگران نباشید. برخلاف آنچه تصور می‌کنید، تولید محتوا با کیفیت بالا در واقع یک فرایند ساده است. اما قبل از اینکه قلم را به روی کاغذ بیاورید به نحوه‌ی ارائه‌ی مطالب خود بیندیشید. برای شروع، به یاد داشته باشید که اینجا اینترنت است. نوشتن پست‌هایی که شبیه صفحات اول یک رمان باشند، روشی عالی برای خسته کردن مخاطب تا سر حد مرگ است. از تصاویر و اینفوگرافیک‌ها استفاده کنید تا به خوانندگان پس از خواندن قسمت‌های سنگین متن، فرصتی برای استراحت بدهید. به علاوه، ربات‌های موتور جستجو به محتوای سازمان‌دهی شده علاقه دارند.

  • یکپارچگی و انسجام

این کار شاید سخت‌ترین بخش تولید محتوا بصورت متنی برای صاحبان کسب‌ و کار باشد. اگر می‌خواهید که محتوای متنی سنگ‌ بنای استراتژی بازاریابی شما باشد، لازم است یکپارچگی و انسجام را در اولویت قرار دهید. تقویم خود را بیرون بکشید و مطمئن شوید که مطالب شما دارای تناوب زمانی مناسب است؛ هر چقدر هم که این کار دشوار باشد. اگر شما فردی تازه‌ وارد در دنیای تولید محتوا هستید، از کم شروع کنید. برای 1 تا 2 پست در طول هفته هدف‌گذاری کنید و وقتی تجربه پیدا کردید، به همین ترتیب تعداد پست‌ها را افزایش دهید.

  • ارزش

اگر یکپارچگی و انسجام سخت‌ترین بخش محتوای متنی است، ارزش مهم‌ترین بخش است. محتوا در مورد خود ترویجی نیست. مطالب شما(کتبی یا…) در جهت حل مشکلات مخاطبان شماست. چرا؟ زیرا این‌گونه می‌توانید ارتباطی بر پایه‌ی اعتماد و تمایل به کمک به یکدیگر با مخاطبان خود داشته باشید.

محتوای ویدیویی

  • ارزش(تولید)

هنگامی که بحث محتوای ویدیویی پیش می‌آید، تمرکز بر روی ارزش به همان اندازه مهم است. مطالبتان یا برای سرگرم کردن مخاطبان و یا آموزش آن‌هاست؛ اما باید به نحوی ارزش را نیز به مخاطبان منتقل کند. اما فراتر از آن، محتوای ویدیویی به دلیل میزان اهمیت انجام آن منحصر به فرد است. داشتن یک ایده‌ی عالی برای خلق یک ویدیو و داشتن تجهیزات مناسب برای ضبط آن دو چیز کاملاً متفاوت است. شما اغلب از کارشناسان بازاریابی رسانه می‌شنوید که چیزهایی مثل “فقط شروع کنید!” می‌گویند. اگرچه من شور و اشتیاق آن‌ها را تحسین می‌کنم، صاحبان کسب‌ و کار به احتمال زیاد از محتوای ویدیویی که خیلی خوب سازماندهی شده و اجرا شود، بهره می‌برند. نداشتن محتوای ویدیویی بد است، اما داشتن محتوایی که شبیه به یک آگهی تبلیغاتی باشد، بدتر است.

  • فراخوان برای عمل (CTA)

اگر قصد تولید محتوای ویدیویی با تعداد فراوان و کیفیت عالی دارید، جذب مخاطب نباید کار خیلی سختی باشد. اگر شما برای مخاطبان خود ارزش و اهمیت قائلید از آن‌ها برای یک کامنت‌گذاری بر روی آپارات درخواست کنید؛ چرا که آن‌ها ماهیت تعامل را در بر دارند که اینترنت حول محور آن‌ها تکامل می‌یابد.

واقعیت این است که تولید محتوا می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عظیم در زمان و پول برای کسب‌ و کار شما باشد. هم‌چنین بهترین راه برای بهینه‌سازی موتور جستجو است. اما اگر شما می‌خواهید به یک قدرت آنلاین تبدیل شوید و در نهایت در صفحه‌ی اول گوگل قرار بگیرید، تولید محتوا از نوع متنی و ویدیو با کیفیت بالا راهی برای انجام آن است.

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 60؛ صفحه‌ی 12 (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم