فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

بهترین محتوا برای جذب مخاطب

خانه » استراتژی محتوا » بهترین محتوا برای جذب مخاطب

بهترین محتوا برای جذب مخاطب

ویدیوی معرفی همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید!

ویدیوهای معرفی، فیلم‌ های بازاریابی قابل پخش در فضای اینترنتی و آنلاین هستند که معمولاً حدود یک تا دو دقیقه‌اند و برای معرفی یک کسب‌ و کار، استارت‌ آپ و یا خدمات و محصولات جدید کسب‌ و کارها استفاده می‌شوند. امروزه بازاریابی ویدیویی با استقبال زیاد بازاریاب‌ها در سراسر دنیا روبرو شده است. به طوری که 68% آن ها کاملاً موافق‌اند که ویدیوهای معرفی، به یک ضرورت برای شغل آن ها تبدیل شده است و بیش از نیمی از آن ها (%53) می‌گویند که «ویدیو» همان چیزی ا‌ست که مشتریان از آن ها انتظار دارند. ویدیوهای معرفی مزایای بسیاری برای کسب‌ و‌ کار شما دارند. این ویدیو می‌تواند با جلب اعتماد مخاطبان به برند شما و ایجاد ادراک شفاف‌تری از محصولات و خدمات شما، آن ها را تشویق به خرید محصولات و خدماتتان نماید. در بررسی‌های انجام شده توسط شرکت‌های تولیدکننده محتوای ویدیو معرفی، 73% از مردم اظهار داشتند که بعد از تماشای ویدیوی معرفی، از آن شرکت خرید کرده‌اند و شاید بدون دیدن آن ویدیوی معرفی تأثیرگذار، تبدیل به مشتری و یا خریدار واقعی محصول نمی‌شدند. این نرخ با توجه به در نظر گرفتن این نکته که 70% بازدیدکنندگان ویدیوهای معرفی مخاطبان جدید کسب‌وکار شما هستند و فقط 30% آن ها مشتریان موجود شما می‌باشند، می‌تواند اثربخشی جذب مخاطب را توسط ویدیو معرفی برای شما نمایان کند. علاوه بر افزایش درک مخاطبان از شما، محتوای ویدیو معرفی در راستای بهبود تعامل وب‌سایت، افزایش نرخ بازدید واقعی و حتی کاهش تعداد تماس‌های پشیبانی تلفنی نتایج بسیار مثبتی داشته است.

چگونه یک ویدیوی معرفی جذاب بسازید؟

ابتدا هدف اصلی ویدیوی معرفی خود را با در نظر گرفتن بزرگترین مشکل که برند شما برای مخاطبانش حل می‌کند، طرح‌ریزی کنید. سپس با توجه به محدودیت زمان، ویدیوی اثربخش که بین یک الی دو دقیقه است، مهم‌ترین پیام خود را برای ایجاد اولین اشاره و ضربه به مخاطب در نظر بگیرید و اطلاعات مازاد را حذف کنید. فراموش نکنید که شما می‌توانید سایر اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در مراحل بعدی و به روش‌های دیگری به آن ها انتقال دهید. اثربخش‌ترین کانال‌های انتشار ویدیوی خود را شناسایی و محدودیت‌های آن ها را در نظر بگیرید. مخاطب‌های هر کانال انتشار هدف متفاوتی برای جستجوی اطلاعات دارند. هویت بصری، لحن و صدای برند خود را در ساخت محتوای معرفی حتماً در نظر بگیرید. برای هر دسته از مخاطبان خود یک ویدیوی معرفی ایجاد کنید. همه ذینفعان شما با مشاهده یک ویدیوی مشابه جذب سازمان شما نخواهند شد. در سال‌های اخیر 72% کسب‌ و کارهای موفق بین 1 تا 10 ویدیوی معرفی متفاوت برای ذینفعان خود تولید کرده‌اند. در انتهای ویدیو از انواع روش‌های اعلان فراخوان برای مخاطبان خود استفاده کنید. از آنجایی که ویدیوهای معرفی اولین تجربه بازدیدکنندگان در برخورد با برند شما خواهد بود، به نکات زیر توجه کنید:

1) هرچه کوتاه‌تر بهتر!

«هرچه کمتر بگویید، مردم بیشتر به خاطر می‌سپارند». شما حرف‌ها و اطلاعات بسیاری راجع به محصولات خود دارید که می‌خواهید به مردم منتقل کنید، اما باید بدانید که ویدیوی معرفی یک خلاصه مختصر و مفید از کار شماست و به عنوان یک قلاب عمل خواهد کرد که انگیزه و هیجان ورود به مرحله بعدی را در افراد ایجاد خواهد کرد. نتایج حاصل از پژوهشی در زمینه رفتار مخاطبان با ویدیوهای معرفی نشان داد که بازدیدکنندگان حدود 90% ویدیوهای زیر 30 ثانیه را تماشا می‌کنند و هر چه قدر زمان ویدیو طولانی‌تر باشد، آن ها درصد کمتری از آن را خواهند دید به طوری که فقط 50% ویدیوهای بین 3 تا 4 دقیقه‌ای بازدید می‌شود. با وجود آنکه روانشناسان متوسط توجه مستمر هر انسان را نسبت به یک موضوع حدود 20 دقیقه تخمین زده‌اند، اما به نظر می‌رسد که افراد در مورد ویدیوهای آنلاین بیشتر از 60 ثانیه توجهی نمی‌کنند. سعی کنید مهمترین نکات را در ابتدای ویدیوی معرفی خود داشته باشید زیرا کمتر از 10% بازدیدکنندگان تا انتهای ویدیو شما را مشاهده می‌کنند! نسبت خروج افراد از ویدیوهای طولانی‌تر بسیار بیشتر از ویدیوهای زیر 60 ثانیه است.

2) ساده و واضح نگهش دار! (KISS: Keep it Simple Silly)

برای اینکه بتوانید ویدیو را کوتاه نگهدارید، بایستی آن را ساده نگه دارید. یک ویدیوی معرفی خوب روی 4 چیز ساده تمرکز می‌کند:

الف) مشکل: مسئله و مشکل اساسی مشتریان را نشانه می‌گیرد (00:00 تا 00:20).

ب) راه‌حل: محصول یا خدمات شما را به عنوان راه‌حل آن مشکل معرفی می‌کند (00:20 تا 00:25).

ج) کارکرد: بطور خلاصه فرآیند چگونگی کارکرد راه‌حل شما را توضیح می‌دهد (00:25 تا 00:50).

د) اعلان فراخوان: به مردم می‌گویید بعد از مشاهده ویدیو چه کاری بکنند (00:50 تا 00:60).

3) بر مزایا تمرکز کنید نه ویژگی‌ها!

اگر محصول جدیدی ارائه می‌دهید یا از یک اپلیکیشن یا سرویس وب جدید رونمایی می‌کنید، همیشه وسوسه نمایش دادن ویژگی‌های پرشمار محصول تمامی نخواهد داشت: قابلیت 100 گیگ ذخیره‌سازی، دارای صفحه نمایش فول اسکرین، کاربران نامحدود و… . این در حالی است که مزایا برای مشتریان اهمیت دارد، نه یک لیست بی‌پایان از ویژگی‌ها. بجای ذکر ویژگی‌های مختلف، به مشتری بگویید که این کالا چه مزیتی برای او خواهد داشت و چگونه زندگی را برایش بهتر خواهد کرد. مثلاً بگویید: 100 گیگ ذخیره‌سازی برای اینکه عکس‌های خانوادگی خاطره‌انگیزتان را با خیال راحت حفظ کنید. به دنبال ایده‌هایی از این قبیل باشید.

4) کمی سرگرم‌کننده هم باشد!

یک قانون هست که همیشه صحت دارد: «مردم عاشق سرگرمی و تفریح هستند». افزودن یک ویژگی کمی متفاوت به ویدیو، خواه یک جوک باشد یا یک تصویر بامزه، یا چیزی که مایه تعجب یا جلب توجه بشود، باعث می‌شود بیننده در همان لحظه که لبخندی بر لبش می‌نشیند و یا کاملاً درگیر آن عنصر متفاوت می‌شود، با برند شما ارتباط بهتری برقرار کند و این خود کمک می‌کند تا نام شما بر لب مخاطبان بیشتری طنین‌انداز شود. چرا که سرگرمی یکی از راه‌های مهم توسعه‌ی ویدیوهای معرفی است.

دیگر راهکارهای مهم و تأثیرگذار مانند استفاده از یک صدای حرفه‌ای برای ویدیو و البته تنظیم موسیقی نیز می‌تواند جذاب باشد. اما ماجرای دیگر این است که ویدیوی معرفی خود را به چه سبکی بسازیم؟ اصلاً چه راه‌هایی برای ساختن این ویدیوها وجود دارد؟ یکی از اشکال ساخت ویدیو، استفاده از تکنیک استاپ موشن است که علاوه بر سادگی نسبی فرآیند ساخت، جذابیت خاص خود را داراست. روش دیگر، ضبط زنده و فیلمبرداری می‌باشد. اما این روش به علت نیاز به استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای روش پرهزینه‌ای محسوب می‌شود. انیمیشن نیز این روزها به یکی از هیجان‌انگیزترین و سرگرم‌کننده‌ترین ابزار ساخت ویدیو بدل شده است چرا که در ساخت انیمیشن هیچگونه مانعی برای تخیل و تصویرپردازی وجود ندارد. مزیت دیگر آن نیز ارزان بودن تهیه‌ی ویدیو کوتاه انیمیشنی است. ویدیوهای ضبط شده از صفحه نمایش خصوصاً برای ویدیوی معرفی اپلیکیشن‌های موبایل و یا فیلم‌های آموزشی وب، بسیار پرکاربرد و مقرون بصرفه‌اند. پیش از هر چیز، باید دانست که در نهایت ایده خلاقانه در ساخت ویدیو بهتر از هر ابزار دیگری شما را به اهدافتان خواهد رساند. پس همیشه به دنبال یک ایده ناب، ساده و چشمگیر باشید. یک ویدیوی معرفی متفاوت، همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم