فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

اشتباهات بازاریابی ویدیویی

خانه » تولید محتوا » اشتباهات بازاریابی ویدیویی

اشتباهات بازاریابی ویدیویی

اشتباهات بازاریابی ویدیویی که هر برند باید از آن‌ها اجتناب کند

همان‌گونه که پخش ویدیویی زنده مسیر تولید محتوا و بازاریابی آن در دیجیتال مارکتینگ را تغییر می‌دهد، تعداد برند‌هایی که در مقابل دوربین ظاهر می‌گردد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و ابعاد دیده نشده‌ی سازمان خود را به رخ بکشند، افزایش می‌یابد. اخیراً، بازاریابی ویدیویی به عنوان یکی از با ارزش‌ترین اشکال دیجیتال مارکتینگ موجود ظاهر شده است. 92 درصد کاربران اینترنت تلفن همراه این ویدیوها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. این ارقام نشان می‌دهد که تولید محتوا به صورت ویدیویی چیزی بیش از یک روند “رو به رشد” است: این یک استراتژی بازاریابی با ارزش و تولیدی است که می‌تواند شما را به جهان محتوای آنلاین در دور دست‌ها ببرد.

برخی برندها در تلاش برای گذار از تولید ویدیویی از قبل ضبط شده به پخش مستقیم هستند و در این روند، بسیاری از آن شرکت‌ها  برخی اشتباهات ساده و قابل‌اجتناب انجام می‌دهند. در این مقاله می‌کوشیم به چند مورد از این اشتباهات اشاره کنیم. اگر فردی تازه وارد در بازاریابی ویدیویی هستید و یا صرفاً به دنبال راهی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی موجود خود هستید اجتناب از این هشت اشتباه مهم و ضروری است:

  • عدم برندسازی مناسب ویدیوها

در حال حاضر بیش از 80٪ بازدیدکنندگان، ویدیویی که در ماه گذشته تماشا کرده‌اند را به یاد دارند اما آیا به خاطر دارند که چه کسی ویدیو را ساخته است؟ اگر در بازاریابی ویدیویی به نحوی مناسب در تولید محتوا به برند ویدیو اشاره نکنید، این امکان وجود دارد که مشتریان محتوای ویدیو را به خاطر بسپارند نه شرکتی که این ویدیو را ساخته است که می‌تواند به زیان شما باشد.

 

  • انتظار کسب نتایج فوری از بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی بسیار شبیه به سئو است به این معنا که آن یک رویکرد بلند مدت است. اگر شما انتظار دارید تولید محتوای ویدیویی‌ نتایج فوری بدهد، بنابراین خیلی زود ناامید خواهید شد. در مورد آنچه که انتظار دارید ویدیو‌هایتان  برای برندتان انجام دهند واقع‌بین باشید. به جای انتظار کسب موفقیت اینترنتی فوری از ویدیوهای خود بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید خوانندگانتان از آن لذت ببرند.

 

  • تولید محتوای ناموزون

تولید محتوای ویدیویی فقط در مورد تصاویر بصری نیست. ویدیوهای مؤثر، تصاویری در کنار بهترین استفاده از صدا و متن را دارند. برای بازاریابی ویدیویی بهتر باید به همه‌ی این اجزا در هنگام ساخت ویدیو توجه کرد. استفاده از کلمات، لحن صدا، استفاده مقطعی از صفحه نمایش و محتوا همگی به جذابیت ویدیو می‌افزایند.

 

 

  • تمرکز بر روی محصولات نه مردم

در بازاریابی ویدیویی، نباید ویدیویی بسازید که فقط یک لیست از حقایق در مورد محصولاتتان را بگوید. روی گفتن داستان در مورد افرادی که از محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند و مزایایی که در نتیجه‌ی استفاده از آن‌ها کسب کرده‌اند، تمرکز کنید. اگر داستان خود را به خوبی بیان کنید در آن صورت  مردم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر می‌روند.

 

  • مدت زمان زیاد یا کم ویدیوها

مدت زمان ویدیوهای شما می‌تواند تأثیر فراوانی بر عملکرد ضعیف یا قوی آن داشته باشد. اگر ویدیوها بسیار کوتاه باشد، نکته‌‌ای که می‌خواهید به خوبی به کاربران منتقل نمی‌گردد. اگر بسیار طولانی باشد توجه مخاطبان را از دست می‌دهید. به این دلیل، مدت زمان ویدیوها در بازاریابی ویدیویی بسیار مهم است.  بر اساس تحقیقات اخیر در مورد این موضوع، یک ویدیوی 60 تا 90 ثانیه‌ای در اکثر سیستم عامل‌ها بهتر عمل می‌کند. باید در بازاریابی ویدیویی به تولید محتوا و ساخت ویدیویی جذاب بپردازید چرا که 20 درصد بینندگان اگر ویدیو توجهشان را در ده ثانیه‌ی اول جلب نکند به تماشای بقیه‌ی آن ادامه نمی‌دهند.

 

 

  • فراموش کردن SEO

آیا درست است که بگوییم بهینه‌سازی موتور جستجوگر به تولید محتوا به صورت ویدیویی مربوط نیست؟ خیر. هر کس می‌داند که یک استراتژی SEO قوی در بازاریابی محتوای شما چقدر مهم است. درباره‌ی ویدیو مارکتینگ نیز همین قضیه صادق است. اما بسیاری از کسب‌ و کارها هنگام ساخت تولید محتوا به صورت ویدیویی آن را فراموش می‌کنند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که زمانی که موضوع شما را جستجو می‌کند، محتوای ویدیویی شما به عنوان یک راه حل ظاهر می‌گردد. سئو در بازاریابی ویدیویی که به عنوان نوعی از محتوای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌گردد بسیار مهم است.

 

 

  • عدم بهینه‌سازی عنوان

شما احتمالاً می‌دانید که عنوان پست‌های وبلاگتان  مهم‌ترین اجزای بسیاری از محتواها هستند، اما در مورد عنوان ویدیوهای‌تان چطور؟ عنوان ویدیوها از عناوین محتوای مبتنی بر متن اهمیت کمتری ندارند. بنابراین برای کسب بهترین نتایج، عناوین محتوای ویدیویی خود را بهینه‌سازی کنید. در تولید محتوا به صورت ویدیویی با گنجاندن کلیدواژه‌ها و عبارات جستجوی مناسب و اطمینان از این‌که ویدیوهایتان جذاب، گیرا و هیجان‌انگیز هستند می‌توانید به طور چشمگیری تعداد بازدیدهای خود را افزایش دهید.

 

همان‌طور که گفته شد شرکت‌ها در کسب‌ و‌ کار و برای معرفی برند خود از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند. باید به خاطر داشت که عوامل بسیاری در موفقیت بازاریابی ویدیویی دخیل هستند و با رعایت موارد لازم و اجتناب از اشتباهات فوق می‌توان بازاریابی ویدیویی موفق را که به عنوان تولید محتوا در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ به کار می‌رود رقم زد.

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی ۶۲؛ صفحه‌ی ۱۲ (لینک نشریه)



برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم