فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

شخصی‌سازی ویدیو؛ آینده‌ی بازاریابی ویدیویی

خانه » استراتژی محتوا » شخصی‌سازی ویدیو؛ آینده‌ی بازاریابی ویدیویی

شخصی‌سازی ویدیو؛ آینده‌ی بازاریابی ویدیویی

آیا تا به حال از اینکه یک فروشنده و یا مدیر فروشگاه نام شما را به راحتی به یاد بیاورد، احساس دلگرمی و غرور کرده‌اید؟ این تنها یک احساس است ولی آنچه که اهمیت دارد احساس وابسته بودن به محصولات شما از طرف مشتریان است. در این شرایط مشتری به شما احترام خاصی خواهد گذاشت. این نشان می‌دهد که شما وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام داده‌اید. مغز ما انسان‌ها ذاتاً از جزئیات فراریست و به دنبال موارد آموزنده‌تر مانند زبان بدن، ظاهر فیزیکی و یا صدای خاصیست که برای آن‌ آشنا به نظر بیاید.

این احساس دلگرمی و وسوسه‌کننده به دلیل این است که شما در بازاریابی شخصی تأثیرگذار بوده‌اید اما باید در نظر گرفت که بازاریابی شخصی تنها استفاده از متون کاربردی نیست و امروزه یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی شخصی استفاده از ویدیوهای شخصی است.  متن و شخصی‌سازی ویدیو دو ابزار مکمل و مؤثر در بازاریابی هستند.

 

چرا شخصی‌سازی ویدیو مهم است؟

بازاریابیِ شخصی، فرآیند جدیدی نیست. این بدان معناست که شما موارد زیادی را دارید تا به عنوان الگو از آن‌ها برای شخصی‌سازی ویدیو و بازاریابی خود استفاده کنید. تنها چند مزیت بازاریابی شخصی عبارتند از:

  • مشتریان متعهد و وفادار برای شرکت فراهم می‌کند.
  • نرخ تبدیل سرمایه را افزایش می‌دهد.
  • بازاریابی مبتنی بر ایمیل را قدرت‌دهی می‌کند.
  • مخاطبان متعصب را به وجود می‌آورد.
  • راه‌های بهبود را توسعه می‌دهد.
  • تماس‌های خرید را بهتر می‌کند.
  • فرآیند حفظ مشتری را افزایش می‌دهد.

شخصی‌سازی با خواست شما انجام می‌شود. اگر شما متنی را تهیه می‌کنید تنها به منظور این است که هدفی را برای خود دنبال می‌کنید. بازاریابی شخصی توجه دیگران را به شما جلب می‌کند. این باعث می‌شود که شما محتوایی با ارزشِ بیشتر تولید کرده باشید و تنها خودتان هدف نباشید. زمان شما بیشتر برای سرمایه‌گذاری بر روی اطلاعاتی که نیاز دارید و مشتری به دنبالش هست، صرف می‌شود. وقتی شخصی‌سازی ویدیو به درستی انجام شود، هم مشتری به خواسته‌ی خود رسیده و هم شما به اطلاعاتی که نیاز دارید، دست پیدا کرده‌اید.

اجازه دهید به برخی از آمارهای شخصی‌سازی نگاهی داشته باشیم:

  • ایمیل‌های شخصی‌سازی شده 6 برابر بیشتر مشتری به همراه داشته‌اند.
  • شخصی‌سازی باعث نرخ تبدیل سرمایه تا 42 درصد بیشتر شده است.
  • وقتی شرکت از شخصی‌سازی استفاده کرده است، بازاریابان شرکت موفق شده‌­اند تا 20 درصد فروش بیشتر داشته باشند.

اکنون به آمارهای ویویوهای شخصی‌سازی شده توجه کنیم:

  • ویدیوها تا 80 درصد نرخ تبدیل سرمایه را به همراه داشته‌اند.
  • مشتریانی که ویویوی شخصی‌سازی شده را نگاه کرده‌اند، 64 تا 80 درصد از برند خریداری کرده‌اند.
  • ویدیو در یک ایمیل باعث افزایش 200 تا 300 برابری میزان کلیک شده است.
  • شخصی‌سازی ویدیو ابزاری بسیار قدرتمند است. بسیاری از شرکت‌ها یعنی 73 درصد از شرکت‌های موفق از شخصی‌سازی ویدیو برای افزایش بازار مشتریان خود استفاده می‌کنند. گزارش صنعت بازاریابی در سال 2016 نشان می‌دهد که شخصی‌سازی ویدیو به یک مسئله‌ی جدی برای بازاریابان و شرکت‌های بزرگ تبدیل شده است.

 

چگونه شخصی‌سازی ویدیو را انجام دهیم؟

در ابتدا شما نیاز به یک سوئیچ ادغام دارید. سوئیچ ادغام یک پلتفرم شخصی است که با نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابیِ شما و نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) ادغام می‌شود تا داده‌های شرکت را به نوارهای ویدیویی برای بازاریابی بهتر تبدیل کند. شما می‌توانید یک ویدیوی از قبل تهیه شده را شخصی‌سازی کنید و یا از ابتدا برای خود یک ویدیو تهیه کنید. باید نشانه‌های شخصی‌سازی را در نقاط استراتژیک ویدیو در قسمت‌های مختلف ویدیو قرار دهید. این نشانه‌ها باید با داده‌های ذخیره شده شما مانند نام شرکت، موضوع فعالیت شرکت، شهر و منطقه شرکت پیوند بخورد.

به یاد داشته باشید که بازاریابی شخصی و شخصی‌سازی ویدیو چیزی بیش از نام شخصی شماست. کل پیام باید مربوط به بینندگان باشد، باید آنچه که آن‌ها نیاز دارند، ارائه دهید و در قسمت‌های مختلف، لینک خود را قرار دهید. در نهایت، خواهید دید که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی جریان فروش شرکت شما خواهد داشت.

مردم برای خرید خود به دنبال مفاهیم مورد نظر خود هستند. در شخصی‌سازی ویدیو باید بر خواسته‌ی آن‌ها تمرکز شود و به آن‌ها قبولانده شود که محصول چه کیفیت‌ها و قابلیت‌هایی دارد و چرا باید این محصول را انتخاب کنند و نه اینکه چرا باید شما را انتخاب کنند.

 

2 مزیت کلیدی بازاریابی ویدیویی شخصی

  • شخصی‌سازی ویدیو باعث ایجاد انگیزه در مشتریان می‌شود

شرکت‌ها و بازاریابان در تلاش برای جلب توجه بیشتر مشتریان و در رقابتی سنگین با آن‌ها قرار دارند. به طور معمول، افراد با بیش از 120 ایمیل در روز در ارتباط هستند و پیش از این نیز عده‌ای توجه خاص به بازاریابی ویدیویی داشته‌اند. بنابراین بازاریابان و شرکت‌ها باید برای جلب توجه بیشتر مشتریان هر کاری می‌توانند از طریق این ایمیل‌ها انجام دهند. بازاریابی ویدیوییِ شخصی، پاسخ به خواسته‌های مشتریان در سطح شخصی آن‌ها است به این منظور که همانند یک برخورد چهره به چهره می‌ماند که توضیحات را از زبان یک ویدئو دریافت می‌کنند. این ویدئو از رسانه‌های مختلف مانند ایمیل همیشه در دسترس مشتری قرار دارد.

وقتی یک مصرف کننده یک قطعه‌ی شخصی سازی ویدئو را مشاهده می‌کند اطلاعاتی را که به آن اختصاص داده شده است، دریافت می‌کند. درست بر خلاف ویدئوی غیر شخصی سازی شده که به هزاران نفر ارسال می‌شود و یا میلیون‌ها نفر آن را دریافت می‌کنند و تنها درصد کمی، آن را مشاهده می‌کنند؛ هیچ دلیلی برای علاقمند شدن مشتری به این نوع ویدئو وجود ندارد. خیلی ساده است که به این نتیجه برسیم که ایمیل‌ها و ویدئوهایی که شخصی نشده باشند، ربطی به مشتری ندارند و به همین دلیل آسان از کنار آن‌ها رد خواهد شد در حالی که ویدیوی شخصی‌سازی شده، مختص مشتری است و خیلی سخت است که مشتری از کنار آن به سادگی عبور کند.
وجود نام شما، نام شرکت شما، تصاویر شرکت و خدمات شما در فضاهای مختلف ویدیو به سادگی توجه مصرف‌کننده را به خود جلب خواهد کرد. شرکت‌هایی که از شخصی‌سازی ویدیو برای جلب مشتریان خود استفاده می‌کنند تا 5 بار از شرکت‌هایی که از ویدیوهای معمولی و عمومی استفاده می‌کنند، در جلب نظر مشتریان موفق‌تر هستند. ویدیوهای شخصی 200 تا 300 بار بیشتر کلیک می‌شوند و افزایش فروش تا 60 درصد را برای شرکت به همراه دارند.

  • شخصی‌سازی ویدیوها نرخ تبدیل سرمایه را بیشتر می‌کنند

بازاریابی ویدیوی شخصی، به شدت پتانسیل افزایش تبدیل سرمایه را به همراه دارد. در واقع 87 درصد بازاریابان از ویدیوها برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنند ولی تنها 25 درصد از این ویدیوها شخصی‌سازی شده‌اند. درحالی که ویدیوی شخصی خیلی راحت‌تر به مشتری و نگاه او خواهد پرداخت. ترکیب بازاریابی با ویدیوهای شخصی، روش بسیار مؤثری برای رسیدن به خواسته مشتریان است و توجه بیشتری از آن‌ها را به همراه دارد. به گزارش “ایمیل” پلتفرم انتخاباتی استفاده از ایمیل‌های حاوی ویدیوهای شخصی‌سازی شده تا 280 درصد بیشتر از ایمیل‌های سنتی تأثیرگذار هستند. به دلیل اینکه میزان کلیک را به شدت بالا می‌برند.

شخصی‌سازی ویدیوها تبدیل سرمایه بیشتری به همراه دارند چرا که مردم مجبور نیستند ساعت‌ها برای تماشا کردن موضوع خود منتظر بمانند. ویدیو خیلی زودتر از متن پردازش می‌شود و بسیار سرگرم کننده‌تر از متن است.

چند تکنیک برای تأثیر بیشتر شخصی‌سازی ویدیو که نرخ تبدیل سرمایه بیشتر را به همراه دارد:

  • قرار دادن راهنمای شرکت در ابتدای آغازین ویدیو
  • استفاده از یک تصویر کوچک سفارشی با لبخند یک انسان
  • استفاده از ویدیوی کوتاه و سرگرم کننده
  • ایجاد حس اعتماد در ویدیو
  • ارسال ویدیوهای شخصی‌سازی شده به هدف‌ها و گروه مشتریان مورد نظر
  • ادغام دیدگاه‌های بینندگان ویدیو با اتوماسیون بازاریابی
  • ارتباط ویدیوی شخصی‌سازی شده با مخاطبین و مشتریان شرکت به منظور بالا بردن میزان فروش شرکت

همه‌ی بازاریابان به دنبال استفاده از کلید طلایی برای ارائه‌ی محتوای مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب هستند. داشتن بهترین محتواها و توجه مشتریان، شرکت را قادر می‌سازد تا تجربه‌ی بیشتری از مشتریان را به دست بیاورد و با استفاده از داده‌هایی که از مشتریان به دست آورده، می‌توانند به رشد خرید مشتری، حفظ مشتری و وفاداری مشتری بپردازند.

برخی از بازاریابان تصور می‌کنند که شخصی‌سازی ویدیو تنها برای مشتریان فعلی سازمان مفید است. در حالی که این یک اشتباه بزرگ است. طبق گفته‌ی بری پیروانو متخصص خیریه‌ی انگلستان، شخصی‌سازی ویدیو به سازمان فرصت می‌دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و فروش خود را در حین حفظ مشتریان فعلی افزایش دهد. به ویژه اگر ویدیوی شخصی درست در زمان خود ارائه شود.

در واقع یک ویدیوی شخصی هنگامی که توسط بازاریابان شرکت به روش‌های زیر استفاده شوند، مؤثرتر خواهند بود:

  • از یک ویدیوی شخصی به عنوان یک طرح یکپارچه به جای استفاده برای یک محصول مستقل استفاده شود.
  • از داده‌ها و بینش‌های مشتریان برای واکنش به رفتارها در مناسب‌ترین زمان و با استفاده از یک ویدیوی شخصی استفاده کند.
  • ویدیوی شخصی را بلافاصله و با ارائه یک مطلب و پیام مرتبط ارسال کند تا مخاطب خیلی راحت‌تر بتواند محصول و یا خدمت مورد نظر خود را انتخاب کند.
  • ویدیوی شخصی شما باید با خلق و خوی شما همراه باشد و در زمان مناسب و با همان ویژگی‌های اصلی و واقعی ارائه شود.
  • به عناصر شخصی برای ارتباط با مشتری بپردازد و به دنبال تقویت تماس با استفاده از شخصی‌سازی ویدیو باشد.

شخصی‌سازی ویدیو یک ابزار بسیار قدرتمند بازاریابی است که به بازاریابان و شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق هماهنگی و ارتباط با چشم انداز شرکت در خصوص مشتریان آتی و مشتریان فعلی به اهداف خود برسد. وقتی شما اطلاعات و خواسته‌های مشتریان را در قالب شخصی‌سازی ویدیوها به مشتریان خود ارائه می‌کنید، باعث افزایش تبدیل سرمایه، فروش و وفاداری مشتریان خود به همراه رشد روزافزون مشتریان جدید خواهید شد.

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 76؛ صفحه‌ی 13 (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم