فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

یوست سئو (yoast SEO) چیست ومحتوای بنیادی (سنگ ‌بنا) به چه معناست؟

خانه » سئو » یوست سئو (yoast SEO) چیست ومحتوای بنیادی (سنگ ‌بنا) به چه معناست؟

یوست سئو (yoast SEO) چیست ومحتوای بنیادی (سنگ ‌بنا) به چه معناست؟

محتواهای بنیادی که اصطلاحاً به آن‌ها محتوای سنگ ‌بنا نیز گفته می‌شود، محتواهایی هستند که نقطه قوت وب سایت شما محسوب می‌شوند. آن‌ها نوعی محتوای با کیفیت هستند که کسب و کار شما را بازتاب داده و مأموریت‌ها را بیان می‌کنند. این مقالات در واقع محتوایی هستند که شما در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو روی آن‌ها حساب کرده‌اید. محتواهای بنیادی معمولاً توضیحی هستند و در کنار یکدیگر یک دیدگاه کلی از وب سایت را ارائه می‌دهند. در این مقاله ما نکات مهم را درباره‌ی محتوای بنیادی و اینکه چرا این نوع از محتوا برای سئو (SEO) اهمیت دارند، توضیح خواهیم داد.

کدام یک از مقاله‌ها جزو محتوای بنیادی محسوب می‌شوند؟

مطالب گوشواره‌ها را با دقت انتخاب کنید؛ زیرا این مطالب در جذب مخاطب می‌توانند بسیار اثرگذار باشند؛ بنابراین چهار یا پنج مطلب از محتوای وب سایت را گلچین کنید و در گوشواره‌ها قرار دهید. این مقالات گلچین شده مقالات سنگ‌ بنای سایت شما محسوب می‌شوند. باید بررسی کنید که کدام یک از مقالات برای شما بیشتر ارزشمندند؟ کدام یک کامل‌ترین و معتبرترین هستند؟ شما باید مقالات سنگ‌ بنای سایتتان را بر اساس کلمات کلیدی که برایتان در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو اهمیت دارند، بنویسید. Yoast SEO پس از اینکه از شما می‌پرسد که هر مقاله، جزو محتوای بنیادی است یا خیر، بسته به پاسخ شما آن‌ها را بعنوان مقالات پایه علامت‌گذاری نموده و از این طریق در ایجاد ساختار لینک داخلی برای بهبود سئو کمک می‌کند. این علامت‌گذاری باعث می‌شود تا لیستی از محتواهای مهم داشته باشید و برای بهینه‌ سازی موتورهای جستجو در فعالیت‌های بعدی به آن‌ها توجه کنید. ابزار پیشنهاد لینک در Yoast SEO Premium اولویت بیشتری نسبت به مقالات علامت‌گذاری شده بعنوان محتوای بنیادی دارد؛ بنابراین هرگز نباید فراموش نکنید که اگر درباره‌ی موضوعی می‌نویسید که به محتوای سنگ بنا ارتباط دارد، باید به آن لینک داخلی بدهید. هرچه وب سایت شما بزرگ‌تر و گسترده‌تر باشد، برای تولید محتوای سایت باید سهم تعداد مقالات بنیادی را بیشتر کنید. شما احتمالاً درباره‌ی هر موضوع بیشتر از یک مطلب تولید می‌کنید؛ بنابراین محتواهای مرتبط را از طریق لینک داخلی به یکدیگر پیوند دهید و در هر رده‌ی موضوعی یک مقاله‌ی مهم را بعنوان مقاله‌ی سنگ ‌بنا انتخاب کنید.

 

چرا مقالات سنگ‌ بنا برای موتورهای جستجوگر اهمیت دارند؟

محتوای بنیادی در تمام استراتژی‌های سئو مربوط به انواع موتورهای جستجوگر نقش مهمی دارد و رتبه‌بندی بر اساس محبوبیت آن‌ها صورت می‌گیرد. اتخاذ یک استراتژی درست برای محتوای سنگ بنا می‌تواند به شما در رقابت با سایر نتایج جستجو کمک شایانی کند. اگر سهم عمده‌ای از تولید محتوای وب سایت با هم مشابه باشند، باید به گوگل بگویید که کدام یک از آن‌ها نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارد. در این صورت همه‌ی محتواهای شما همزمان وارد چرخه‌ی رقابتی می‌شوند و ممکن است در زمان‌های متفاوت از هم پیشی بگیرند. اگر در فرآیند تولید محتوا یک ساختار منسجم بر اساس لینک‌های داخلی برای محتوا طراحی کرده‌اید، مهم‌ترین مقاله را برای گوگل مشخص کنید.

محتواهای بنیادی که اصطلاحاً به آن‌ها محتوای سنگ ‌بنا نیز گفته می‌شود، محتواهایی هستند که نقطه قوت وب سایت شما محسوب می‌شوند.

پیوند ساختاری برای محتوای سنگ بنا

تعداد مقالات سنگ‌ بنا باید در ساختار هرمی سایت شما زیاد باشد؛ حالت ایده‌آل آن است که هر کسی بتواند از طریق صفحه‌ی اصلی خود را به مقالات اصلی برساند. شما باید همه‌ی محتواهای دیگر خود با موضوع مشابه را از طریق لینک داخلی به این مقالات متصل کنید. همچنین باید مقالات جدید را بر اساس ابعاد مختلف مقالات سنگ‌ بنا تولید کنید و آن‌ها را به سنگ‌ بناهای مرتبط متصل کنید. چنین ساختاری که بر مبنای لینک داخلی بوجود می‌آید در بهبود سئو بسیار مؤثر بوده و در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو نقش مهمی را ایفا می‌کند. بعنوان مثال فرض کنید در نتیجه‌ی تولید محتوای وبلاگ تعداد زیادی محتوا درباره‌ی سئو داریم که تمام آن‌ها ابعاد مختلف و شاخص‌های سئو را توضیح می‌دهند؛ اما طبیعتاً یک مقاله بعنوان مقدمه و پایه وجود دارد که همان را می‌توان به عنوان سنگ‌ بنای این مقالات در نظر گرفت و لینک‌های داخلی را بر اساس آن تنظیم کرد.

 

سنگ ‌بناهای سایتتان را با Yoast SEO بهینه‌سازی کنید

Yoast SEO ابزارهایی را به شما ارائه می‌دهد که توسط آن‌ها می‌توانید محتوای بنیادی وب سایتتان را بهینه‌سازی کنید. ما یک ابزارهایی برای شمارنده‌ی لینک متنی، تجزیه و تحلیل محتوای سنگ‌ بنا و حتی پیشنهاداتی را برای ساختار لینک داخلی ارائه می‌دهیم که بر اساس مقالات سنگ ‌بنا عمل می‌کنند.

  • شمارنده‌ی لینک متنی

با Yoast SEO شما می‌توانید مقالات اساسی خود را در بازبینی پست‌ها فیلتر کنید و از تعداد لینک داخلی دریافتی هر پست و تعداد پست‌هایی که به آن‌ها لینک داده شده مطلع شوید. این شمارنده‌ی لینک متنی بسیار مفید است زیرا در یک نگاه می‌توانید وضعیت محتوای سنگ ‌بنای سایتتان را ارزیابی کنید.

  • تجزیه و تحلیل سنگ‌ بنا

اگر واقعاً بدنبال تولید محتوای با کیفیت برای مقالات سنگ ‌بنا هستید، به یک ابزار تحلیل‌گر نیاز دارید. اگر محتوای خود را بعنوان محتوای سنگ بنا علامت‌گذاری کنید، تجزیه و تحلیل آن‌ها نسبت به محتواهای معمولی پیچیده‌تر خواهد بود؛ زیرا قرار است محتوای سنگ ‌بنا مفصل‌تر و عالی باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند.

  • پیشنهاداتی برای لینک داخلی

در Yoast SEO Premium ما یک قابلیت لینک داخلی ارائه می‌دهیم. ما متن مورد نظر شما را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و از کلمات برجسته در آن متن استفاده می‌کنیم تا مشخص شود کدام مقالات از یک موضوع مشابه هستند؛ در واقع این مقالات همان مقالاتی هستند که باید به آن‌ها لینک دهید. مسئله‌ی لینک داخلی برای محتوای سنگ بنا فرق می‌کند زیرا ارزش بالاتری داشته و از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. برای اینکه این مقالات وضعیت بازدید خوبی داشته باشند، ما پیشنهاداتی را برای محتوای سنگ بنا در بالای پست ارائه می‌دهیم تا انجام لینک داخلی به راحتی صورت گیرد.

  • نوع محتوای صفحات سنگ‌ بنا

صفحات سنگ ‌بنا همیشه باید مربوط به صفحه‌های محتوایی باشند؛ این صفحات می‌تواند مربوط به تولید محتوای وبلاگ باشد یا هر محتوای دیگری؛ آنچه که مهم است بروز شدن منظم و مستمر محتوا است. تولید محتوای وب سایت باید با رویکردی آموزنده باشد و هدفمندترین کلمات کلیدی را پوشش دهد. مقالات سنگ ‌بنا معمولاً طولانی هستند؛ زیرا هر چیزی که درباره‌ی یک موضوع خاص اهمیت دارد، باید در مقالات پایه پوشش داده شود و این نیازمند حداقلی از مهارت‌ها برای نوشتن است؛ خواندن مقاله‌های طولانی آن هم از روی مانیتور یا صفحه‌ی نمایش گوشی معمولاً مشکل است و شما باید قدرت جذب مخاطب را برای آن‌ها داشته باشید؛ بنابراین از تیترها و عنوان‌های جذاب استفاده کنید.

 

5 گام موثر و کاربردی برای محتوای بنیادی در جهت بهبود سئو

شما باید تحقیقات گسترده‌ای را درباره‌ی کلمات کلیدی انجام دهید تا بتوانید محتوای با کیفیت، آموزنده و زیبا بنویسید؛ اما ممکن است برای این کار وقت کافی نداشته باشید و یا قبلاً چند مقاله را نوشته باشید. در عوض می‌توانید پنج مرحله‌ای را که در ادامه توضیح خواهیم داد، به کار ببندید تا به یک محتوای بنیادی عالی یا محتوای سنگ بنا دست پیدا کنید.

گام اول: در مورد کلمات کلیدی خود فکر کنید

کلمات کلیدی یکی از شاخص‌های سئو هستند که باید به آن‌ها توجه کنید؛ باید ضروری‌ترین کلمات کلیدی برای بهبود سئو را بشناسید و مقاله‌های را برای کلمات کلیدی مهم و رقابتی بهینه‌سازی کنید.

گام دوم: بهترین پست را انتخاب کنید

نگاهی به پست‌هایی که بر اساس کلمات کلیدی مهم تولید شده‌اند بیندازید و از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید!

گام سوم: بازنویسی کنید

مقاله‌ی سنگ ‌بنای خود را بنویسید و برای بهبود سئو هر بار آن را عالی‌تر از قبل کنید.

گام چهارم: پست‌های دیگر را بهینه‌سازی کنید

پست‌های دیگری را که در فرآیند تولید محتوای سایت ایجاد کرده‌اید، بر اساس مقاله‌ی‌ سنگ ‌بنایی که با موضوع ارتباط دارد، بهینه‌سازی کنید.

گام پنجم: همه چیز را به هم ربط دهید!

شما گوگل را در جریان قرار دهید که مقاله‌ی سنگ ‌بنای جدید، مهم‌ترین مقاله در وب سایت شما است. فراموش نکنید که از همه‌ی بخش‌های مقالات دیگر باید به مقاله‌ی اصلی لینک داخلی ایجاد کنید.

 

طرح Yoast برای محتوای سنگ بنا

ساختار سایت برای جستجوگرها اهمیت زیادی دارد. داشتن یک ساختار جامع برای وب سایت به این معنی است که هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی مطالبی را که می‌خواهند، پیدا کنند بدون آن که در سایت سرگردان شوند. در حال حاضر Yoast SEO ویژگی‌های زیادی دارد که می‌تواند از طریق آن‌ها ساختار و سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد.

 

 

 

منبع:

What is cornerstone content?

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۱ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم