فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

ویمیل آینده بازاریابی ایمیلی

خانه » سایر مطالب » ویمیل آینده بازاریابی ایمیلی

ویمیل آینده بازاریابی ایمیلی

 

اثربخشی بازاریابی ایمیلی در طول زمان ثابت شده است. این نوع بازاریابی در بین گزینه‌های ارتباطی جدید هنوز هم بالاترین نرخ بازده را در جهان بازاریابی دیجیتال دارد. درباره تأثیر ویدئو بر بازاریابی ویدئویی و محتوا در مقالات قبلی صحبت کردیم. در این مقاله به ذکر کاربردهای ویدئو برای بازاریابی ایمیلی می‌پردازیم.

آمارها نشان می‌دهد که 50 درصد بازاریابان از Vmail در بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. 73 درصد بازاریابان اظهار داشته‌اند که استفاده از ویدئو در بازاریابی، اثرات مثبتی بر نرخ بازده آن‌ها داشته است. Vmail پتانسیل افزایش درک و آگاهی گیرندگان ایمیل را دارد، زمان مطالعه را کاهش می‌دهد و ‌عملکرد بازاریابی را ارتقا می‌دهد؛ اما کاربردهای Vmail چیست؟ و چگونه می‌توان بازاریابی ایمیلی را با استفاده از Vmail بهبود بخشید؟

کاربردهای Vmail برای کسب‌وکارها

1- افزایش نرخ تبدیل، نرخ کلیک و باز شدن ایمیل

ویدئو به‌عنوان یک رسانه در 70 درصد فهرست‌های اول جستجو به نمایش درمی‌آید، لذا سرمایه‌گذاری بر روی این آمار و به‌کارگیری آن برای کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار مطلوب خواهد بود. علاوه بر این، Vmail نرخ کلیک را حداکثر 300 درصد افزایش می‌دهد و نرخ لغو اشتراک شما تا 75 درصد کاهش می‌یابد. 33 درصد دریافت‌کنندگان، فقط ایمیل‌های دارای عنوان را باز می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که اضافه کردن لغت ویدئو برای بازاریابی ایمیلی معمولاً نرخ باز شدن ایمیل را 7 تا 13 درصد افزایش می‌دهد. در یک تحقیق شرکت گت رسپانس (GetRespons) از نزدیک به یک میلیارد ایمیل متوجه شد ایمیل‌‌های دارای ویدئو 96 درصد نرخ کلیک بیشتری نسبت به ایمیل‌ بدون ویدئو داشته‌اند.

2- کاهش انداختن ایمیل بازاریابی در سطل زباله ایمیل

استفاده از ویدئوهای جذاب می‌تواند به حفظ توجه مخاطبان کمک کرده و تأثیر زیادی بر خرید محصول یا خدمات شما داشته باشد. همچنین دریافت‌کنندگان، به احتمال کمتری Vmail را مستقیم به اسپم ارسال می‌کنند.

3- قابل استفاده برای چند هدف

Vmail را در یک کمپین بازاریابی می‌توان برای اهداف مختلفی مانند افزایش آگاهی درباره محصول و هدف، کسب اطلاعات درباره محصولات و تولیدات جدید، ایجاد ارتباط خوب (جشنواره‌ها، تولدها و یا مناسبت‌ها) استفاده کرد. طبق آمار، افرادی که ویدئوهای یک محصول را تماشا می‌کنند 64 درصد بیشتر احتمال دارد محصول را بخرند.

4- پیدا کردن پیام مناسب

ارزیابی کنید مخاطبان شما کدام ویدئوها و کدام بخش‌ آن را بیشتر تماشا می‌کنند. این کار کمک خواهد کرد ویدئوی بهتر و مطابق با خواست مخاطب بسازید. اگر به‌عنوان‌مثال، اطلاعات نشان دهد مخاطب هدف شما، ویدئوهای آموزشی را به ویدئوهایی که مزایای استفاده از محصولات و خدمات آن‌ها را نشان می‌دهد، ترجیح می‌دهد شما می‌فهمید که چه نوع ویدئوهایی برای افزایش جذب مشتری بسازید.

5- افزایش اعتماد و اصالت

خواندن تشکر و قدردانی یک مشتری از خدمات یک شرکت در مقابل تماشای یک ویدیوی قدردانی برای مشتری را تصور کنید. کدام‌یک از این دو نسخه واقعی‌تر به نظر می‌رسد؟ مسلماً ویدیو تأثیرگذاری بیشتری بر پیام تشکر و قدردانی شما خواهد داشت.

6- اثرگذاری زیاد در شبکه‌های اجتماعی

محتوای بصری 40 برابر بیشتر احتمال دارد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. هنگام بارگذاری ویدئوها در فرایند بازاریابی ایمیلی خود، خوانندگان را به صفحات شبکه‌های اجتماعی شرکت سوق دهید و گزینه اشتراک‌گذاری (share) مستقیم ویدئو در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را در ایمیل قرار دهید چون این کار تأثیر مثبتی بر تلاش‌های جذب آنلاین کاربر خواهد داشت.

 

1. Vmail پتانسیل افزایش درک و آگاهی گیرندگان ایمیل را دارد، زمان مطالعه را کاهش می‌دهد و ‌عملکرد بازاریابی را ارتقا می‌دهد.

2. در یک تحقیق شرکت گت رسپانس GetRespons  از نزدیک به یک میلیارد ایمیل متوجه شد ایمیل‌‌های دارای ویدئو 96 درصد نرخ کلیک بیشتری نسبت به ایمیل‌ بدون ویدئو داشتند.

روش‌های مختلف افزایش اثربخشی Vmail

 

1- شناسایی بهترین روش برای گنجاندن ویدئو در ایمیل

راه‌های مختلفی برای استفاده از ویدئوها در بازاریابی ایمیلی وجود دارد. لینک کردن، گنجاندن و یا استفاده از تصاویر GIF برای نشان دادن وجود ویدیو در کمپین ایمیلی روش‌های معمول هستند. روشی که برای گنجاندن ویدئو در ایمیل استفاده می‌کنید باید بر اساس عواملی مانند هزینه، رفتار مخاطبان، هدف پیام انتخاب شود.  HTMLاز پخش مستقیم ویدئو در یک ایمیل پشتیبانی کرده و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای برندهایی باشد که مایل‌اند روی جذب و تعامل با کاربر سرمایه‌گذاری کنند.

2- سفارشی کردن ویدئوها

امروزه، خوانندگان یک تجربه شخصی‌‌ را می‌خواهند و برندهایی را انتخاب می‌کنند که محصولات و پیام‌های بازاریابی خود را سفارشی کنند. استفاده از ویدئوی سفارشی ارزش حاصل از آن را به حداکثر می‌رساند.

3- آنالیز و مقایسه تفاوت نرخ کلیک و باز کردن Vmail قبل و بعد از استفاده آن

اگر شما تاکنون از Vmail در بازاریابی ایمیلی خود استفاده نکرده‌اید، در یکی از کمپین‌های آینده خود  Vmailرا به کار ببرید و پس ‌از آن تفاوت نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل را مقایسه کنید. این کار کمک خواهد کرد ارزیابی خوبی درباره عوامل مهمی انجام دهید؛ از جمله اینکه آیا محتوای ویدیویی، طراحی و یا طرح ویدئو روی مخاطبان شما تأثیر گذاشته است یا فرمت و ساختار ویدئو را باید تغییر داد؟

4- به یک بار امتحان Vmail بسنده نکنید.

اگر در اولین استفاده از Vmail، تعداد کلیک، نرخ تبدیل و یا نرخ باز کردن ایمیل افزایش چشمگیری نیافت، سعی کنید طرح یا متن محتوای ویدئو را تغییر دهید و دوباره این کار را انجام داده و نتایج را مقایسه کنید. ممکن است به دلایل دیگری Vmail شما برای اولین بار تأثیر خود را نگذاشته باشد. طول مدت ویدیو را مجدد ارزیابی کنید، مدت‌زمان ویدئو چقدر است؟ خیلی زیاد یا کم؟ آیا محتوا ارزش به اشتراک‌گذاری دارد؟ تمام این موارد را باید بررسی کنید.

5- یکنواختی را کاهش دهید.

یک کمپین بازاریابی ایمیلی به ترکیب خوبی از شکل‌های مختلف مانند متن، ویدئو، فایل‌های gif، الگوهای رفتاری و تصاویر مربوط به مخاطب پیامی که می‌خواهید منتقل کنید نیاز دارد. بازاریابان مجبور نیستند از Vmail استفاده کنند اما تجربه نشان داده است که نمایش محتوا نسبت به متن و نوشته اثربخشی و قدرت بیشتری دارد. همیشه گنجاندن مستقیم ویدیو در یک ایمیل توصیه نمی‌شود؛ گاهی می‌توان از یک تصویر کوچک یا GIF که به یک صفحه فرود بهینه‌شده موبایلی لینک دهد استفاده کرد.

امروزه استفاده از ابزار، فناوری و خلاقیت و تحلیل ترافیک به بازاریابان کمک کرده است یک پایگاه قوی برای ارزیابی عملکرد کمپین‌های ایمیلی خود داشته باشند. این عناصر و ابزارها، به شما این امکان را می‌دهد تا استراتژی خود را اصلاح کرده و ROI را برای بهینه‌سازی بهبود بخشید. با ترکیب این عناصر بازاریابان می‌توانند عناصر تعاملی جالب خلق کنند و عملکرد هر طرح بازاریابی ایمیلی افزایش یابد.

 

https://www.martechadvisor.com/

https://harnessconsulting.com/

 

 

 

 

 

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم