فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

وب‌‌ سایت‌‌های با کیفیت SEO از نظر گوگل را بشناسید

خانه » سئو » وب‌‌ سایت‌‌های با کیفیت SEO از نظر گوگل را بشناسید

وب‌‌ سایت‌‌های با کیفیت SEO از نظر گوگل را بشناسید

سئو(SEO) و ماهیت آن از نگاه گوگل

بیشتر افراد فعال در زمینه دیجیتال و تکنولوژی امروزه نام سئو SEO را شنیده‌اند. عده‌ای دیگر علاوه بر آشنایی با نام سئو، تا حدودی از هدف به‌کارگیری آن که رتبه‌دهی به سایت باشد، آگاه هستند و دسته‌ی سوم از تکنسین‌های تکنولوژی با به‌کارگیری و استفاده از سئو، وب‌سایت خود را به رتبه‌های بالا در موتور‌های جست‌وجو برده و می‌توانند با بیشتر دیده شدن توسط کاربران، خدمات و تجارت خود را در سطوح بالاتر ادامه دهند. همانطور که بارها در بسیاری از وب‌سایت ها و مقالات در خصوص SEO مشاهده نموده‌اید، SEO مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization است که به معنی بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو است. در این مقاله سعی شده ‌است که مفهوم و کاربرد سئو را به صورت مختصر و کابردی، در قالب چند نکته کلیدی، توضیح داده شود.

نکته نخست از این قرار است که، کیفیت و رتبه‌بندی یک وب سایت شامل یک URL یا همان لینک مروط به وب‌سایت شما و یک شبکه و سیستم آماری برای اندازه‌گیری بازدید‌های شما در جهت راهنمایی در جستجوی صفحه مورد نظر و لینک مربوط به آن صفحه می‌باشد. در‌ واقع هدف از رتبه‌بندی صفحات، ارزیابی روند پیشرفت هر وب‌سایت و تحقق اهداف  مورد نظر خود می‌باشد و به این دلیل که صفحات و وب سایت‌های مختلف، طبیعتاً اهداف و برنامه‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. انتظارات ما نیز از این وب‌سایت‌های مشابه نبوده و تفاوت دارد. در حقیقت گوگل سعی دارد با توسعه‌ی الگوریتم‌ها و استفاده از متدهای جدید خود، وب‌سایت‌ها را بر اساس ارزشی که برای مخاطبان ایجاد می‌کنند دسته‌بندی نماید. نکته‌ای که در این رنکینگ و رتبه‌دهی وجود دارد این است که گوگل به دقت الگوهای رفتاری مخاطبان را زیر نظر دارد و بر اساس رفتار آن ها و اینکه چقدر یک وب‌سایت برای آن ها مفید بوده و نیازهایشان را برطرف نموده، رتبه و امتیاز می دهد.

یکی از قالب‌های گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، استفاده از طیفی میان پایین‌ترین و بالاترین کیفیت در 9 بخش است که به شرح ذیل می‌باشد.

Lowest < Lowes+ <  Low < Low+ < Medium < Medium+ < High < High+ < highest

در بخش رتبه‌بندی  SEO و در قسمت توضیحات سایت، شما این محور را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن می‌توانید رتبه کیفی نهایی و کلی وب سایت خود را ملاحظه نمایید. ممکن است رتبه SEO شما در میان رتبه‌های اصلی باشد. برای مثال ممکن است شما در میان Low و Medium باشید در این صورت می‌بایست از مفهوم Low+ استفاده کرد تا نشان دهد شما در میان این دو بوده و نشانگر این است که شما نیمی از کیفیت Low  را گذرانده و در راه رسیدن به کیفیت  Medium  هستید.نکته بعدی به کلیدی‌ترین عوامل در کیفیت صفحه‌ی شما اشاره می‌کند که در رابطه با انتخاب صحیح و بالا بردن رتبه‌ی سئو وب‌سایت خود در موتور جستوجوی گوگل صحبت می‌کند که به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه مقاله با مفاهیم Lowest – Low – Medium – High – Highest آشنا خواهیم شد.

کیفیت و کمیت محتوای اصلی:

رتبه‌بندی بر اساس لینک مربوط به و‌‌ب‌سایت مورد نظر انجام می‌شود.

اطلاعات شناسنامه‌ای برای وب سایت و اطلاعاتی که نشان دهد چه کسی مسئولیت این سایت را بر عهده دارد:

در این بخش می‌بایست لینک‌هایی را فراهم نموده که کاربر را به قسمت اطلاعات پیوست دهد.

تخصصی‌سازی، معتبرسازی، و قابل اعتمادسازی (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness):

این موارد در مبحث سئو و رتبه بندی وب سایت دارای اهمیت بسیار می باشد. میزان عملی شدن موارد بالا در زمینه سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها اهمیت بسیار بالایی را دارا می‌باشد. در واقع محتوای اصلی سایت، اطلاعات شناسنامه‌ای و شهرت هر سایت وابسته به (E – A – T) می‌باشد.

به یاد داشته باشید همیشه و در تمامی زمینه‌ها اعم از مد و فشن، اخبار، فروشگاه اینترنتی، دکوراسیون، و یا… وب سایت‌های تخصصی در حال فعالیت می‌باشند و بیشتر آن ها دارای انجمن‌ها و تالارهای گفتگویی می‌باشند که در آن متخصصان و یا کابران نظرات خود را حول محور یک موضوع از قبل تعیین شده، ارائه می‌نمایند و این امر در زمینه سئو و رتبه‌بندی می‌تواند تأثیر بسیاری داشته باشد. برای مثال؛ مطالب و پیشنهادات کاربردی در زمینه پزشکی را می‌توان در وب‌سایت‌های پزشکی و همچنین در انجمن‌های موجود در این سایت‌ها که بوسیله افراد متخصص در این زمینه گردآوری و نوشته شده است و به طور مرتب بروزرسانی و ویرایش می‌شوند، استخراج نمود.

چه عواملی می‌تواند وب سایت ما را به یک وب سایت با کیفیت بر طبق قواعد سئو تبدیل نماید؟

  • وجود میزان بالایی از ” تخصصی سازی، معتبر سازی و قابل اعتمادسازی (E – A – T)
  • وجود میزان قابل توجه و مورد رضایتی از محتوای اصلی تولید شده در صفحات
  • فراهم نمودن اطلاعات قابل قبول مخاطبان از اطلاعات شناسنامه‌ای و اطلاعات مسئول سایت. همچنین در صورتی که وب‌سایت شما فروشگاهی باشد، شما موظفید رضایت مشتری و بازدید کننده را با ارائه خدمات خاص جلب نمایید.
  • کسب شهرت به وسیله تولید محتوای کاربردی و منحصربه‌فرد و اعلام مسئولیت پذیری نسبت به آن.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که وقتی که محتوای لازم برای راه‌اندازی وب سایتتان را تولید یا تأمین می‌کنید، کار خود را تمام‌ شده ندانید. این سایت برای بقا به استمرار تولید محتوای مناسب، خلاقانه و آگاهی‌دهنده نیازمند است. محتوای سایت شما یکی از علل مهم شناخت برند شما و افزایش فروشتان است. خود را در جایگاه کاربرانی که از فعالیت شما شناخت کم یا زیادی دارند بگذارید، سپس به این فکر کنید که به عنوان یک مخاطب ممکن است با چه کلماتی به دنبال نیاز مرتبط خود بگردید.

گوگل E.A.T چیست و چگونه می‌تواند به نفع یا ضرر شما تمام شود؟ برای خواندن این مطلب کلیک کنید.

 

صفحات و وب‌سایت‌هایی با برترین کیفیت: Highest

همانطور که گفته شد صفحات وب سایت‌های با کیفیت، بسیار سریع اهداف خود را عملی می‌سازند، حال تصور کنید که صفحات با برترین کیفیت موجود می‌توانند چگونه ظاهر شوند. فاصله میان کیفیت خوب و برترین کیفیت، عواملی‌ است که پیش‌تر در رابطه با آنان بحث شد که شامل :

  • محتوای اصلی قوی و بکر (تولید شده توسط خود سایت)
  • حضور عامل (E – A – T) به فراوانی هرچی تمام‌‌تر
  • شهرت به دست آمده از طریق محتوای تخصصی و کارآمد

صفحات و وب‌سایت‌هایی با کیفیت پایین: Low

 این نوع از صفحات دارای کمی و کاستی‌هایی در زمینه بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو هستند که آنان را از رسیدن به اهدافشان باز می‌دارد. معمولاً محتوای تولید شده توسط آنان منحصر‌به‌فرد نبوده و در برخی موارد دیده شده که این مطالب و محتوای تولیدی از صفحات دیگر “کپی” شده‌اند که این امر از طرف Google قابل قبول نبوده و در رتبه‌بندی سایت شما تأثیر منفی بسیار زیادی خواهد گذاشت. از دیگر عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نویسنده مطالب را از دیگر وب‌سایت‌ها کپی کرده باشد.
  • عدم استفاده از تیتر ها و موضوعات مورد نیاز و کاربردی و عدم رعایت و ایجاد ننمودن موارد (E – A – T)
  • کیفیت محتوای پایین و نا کارآمدی محتوا
  • برخی اوقات محتوا تولید می‌شود، اما به گونه‌ای که نمی‌توان از آن برای تبلیغات و کسب بازدید و رتبه در زمینه سئو استفاده نمود.
  • اطلاعات کامل و تخصصی در اختیار خریدار قرار داده نمی‌شود. برای مثال در سایت‌های فروشگاهی این موضوع برای رونق فروش و رسیدن به اهداف پیش‌رو بسیار حیاتی است.

صفحات و وب‌سایت‌هایی با پایین‌ترین کیفیت: Lowest

همه ما می‌دانیم که وب‌سایت‌ها و مطالبی که در آن‌ها قرار می‌گیرند باید برای کاربران مفید واقع شوند، و سایت‌هایی که از پایین‌ترین کیفیت برخوردارند فاقد این ویژگی می‌باشند. سایت‌هایی که مطالب آن‌ها معمولاً برای کاربران مفید نبوده و حتی آنان را به خطر بیاندازد و یا سایت‌هایی که صرفاً برای اهداف شخصی طراحی شده و هیچ کمکی به کاربران اینترنت نمی‌کند، معمولاً در این دسته قرار می‌گیرند.

  • سایت‌هایی با محتوایی که کاربران را به خطر می‌اندازد.
  • صفحاتی که بی هدف و صرفاً برای سود شخصی راه اندازی شده‌اند.
  • صفحاتی که در آن‌ها محتوای متنی و یا کاربردی قرار نمی‌گیرد.
  • صفحات اسپم(Spam)، اسکم(Scam) و صفحاتی که ممکن است از اطلاعات ورودی شما سوء ‌استفاده کرده و موجب نفوذ به سیستم شما می‌شود.

وب‌سایت‌هایی که موارد بالا در آن مشاهده شود از دسته “صفحات با پایین ترین کیفیت” هستند.

صفحات و وب‌سایت‌های با کیفیت معمولی : Medium

در این مورد، مطالب تولید شده مضر نبوده و کاربرد خاصی نیز ندارند اما در مبحث SEO مؤثرند. همچنین مقداری از قواعد (E – A – T) رعایت شده ولی اطلاعات شناسنامه‌ای در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. در برخی اوقات به چنین وب‌سایت‌هایی برخورد می‌کنیم که در بهترین حالت می‌توان ‌آن‌ها را در دسته سایت‌هایی با کیفیت معمولی دسته‌بندی نمود.

 

خوانندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده‌اند:

سئو وب‌ سایت و راهکارهای بهبود آن
یوست سئو (yoast SEO) چیست ومحتوای بنیادی (سنگ ‌بنا) به چه معناست؟
تکنیک های سئو در سال 2019

 

منابع: yoast

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم