فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

برندسازی با بازاریابی محتوا چگونه امکان‌پذیر است

خانه » استراتژی محتوا » برندسازی با بازاریابی محتوا چگونه امکان‌پذیر است

برندسازی با بازاریابی محتوا چگونه امکان‌پذیر است

برندسازی با بازاریابی محتوا چگونه امکان‌پذیر است

در فضای پر ازدحام کسب‌وکار با هزاران رقابت‌کننده که برای به‌دست آوردن مشتریانی یکسان در حال مبارزه با یکدیگر هستند، امکان جذب فعالانه‌ی مخاطبین به شکل حیاتی اهمیت دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که کلید هدایت جذب مخاطبین و یافتن موفقیت در بازاریابی آنلاین، ترویج و ترفیع اعتبار برند و برندسازی به وسیله‌ی بازاریابی محتوا است. در این مقاله درباره‌ بالا بردن اعتبار از طریق محتوا، رابطه‌ی برندسازی با محتوا و  نکاتی درباره بالا بردن اعتبار به وسیله‌ی بازاریابی محتوا خواهید خواند.

 

بالا بردن اعتبار از طریق محتوا

درحالی که اکثر کسب‌وکارها می‌دانند که به جذب افراد برای داشتن خریداران بالقوه و درآمد نیاز دارند، تعداد بسیار کمی از آن‌ها اهمیت اعتبار و نقش آن در دست‌یابی مخاطبین مدرن را درک می‌کنند. زمانی که به مطالعه‌ی داده‌ها و بررسی روند‌ها می‌پردازید، این موضوع کاملاً واضح است. براساس یک اینفوگرافیک از Bonfire Marketing، اعتبار در کسب‌‌وکار برای هدایت مخاطبان، نقش مهم‌تری را نسبت مفید بودن محصول، محبوبیت و جذابیت برند ایفا می‌کند. به گزارش Bonfire:

 

«صداقت برای مخاطبان بین‌المللی، کارکنان و سرمایه‌گذاران بسیار اهمیت دارد و باعث تولید وفاداری و اعتماد در میان مخاطبان برند می‌شود. این موضوع برای افزایش سود از اهمیت بسیاری برخوردار است. ۶۳ درصد از افراد مورد بررسی، از محصولات و خدمات برندهای معتبری استفاده می‌کنند که خود واقعی‌شان را پنهان می‌کنند. این درحالی است که ۴۳ درصد به دنبال استفاده از برندهایی هستند که به صورت صادقانه و شفاف عمل می‌کنند. اما باید توجه داشت که این موضوع برای آن‌ها ۲۳ درصد بازگشت مالی به همراه دارد.»

 

زمانی که ما درباره اعتبار برند و برندسازی در بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که این موضوع دقیقاً به همان اندازه برای کسب‌‌وکارهای سنتی مهم است. طبق گزارش InMoment’s 2017 retail trends report، نیمی از مصرف‌کنندگان به عکس‌العمل دوستان در فروشگاه‌ها اهمیت می‌دهند و این درحالی است که عکس‌العمل مثبت می‌تواند رضایت خریدار را تا ۲۳ درصد افزایش دهد.

 

رابطه‌ی برندسازی با محتوا

یک برند معتبر، شرکتی است که برای همیشه برای خدمت‌رسانی آماده است و همواره رفتاری صادقانه و شفاف دارد. این رفتار صادقانه باعث افزایش شفافیت برای جذب سرمایه‌گذاران نیز می‌شود، حتی زمانی که می‌توان یک موضوع بالقوه منفی و مخرب را پنهان کرد. به عبارت دیگر، اعتبار به معنی شفافیت همه‌ی موضوعات برای دیگران، بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی این کار است. راه‌های زیادی برای افزایش اعتبار برای برند‌ها  و برندسازی وجود دارد، اما در فضای کسب‌‌وکار امروز، این موضوع از محتوا آغاز می‌شود و به محتوا ختم می‌شود. محتوای شما برند شما است، اگر محتوای شما معتبر است، برند شما نیز معتبر است.

 

سه نکته برای خلق بازاریابی محتوای معتبر

برای ارائه‌ی مداوم محتوای معتبر به مخاطبین خود، باید با یک نقشه‌ پیش روید. در اینجا به چند نکته و شیوه برای انجام این‌کار خواهیم پرداخت:

۱– در عمل با مخاطبین خود صحبت کنید.

استفان دوپونت Stephan Dupont یکی از بازاریابان محتوا بیان می‌کند: «در این دنیای مدرن و با تکنولوژی سطح بالا، ما بیش از حد به متون، مطالب در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل تکیه می‌کنیم. بازاریابی درواقع خلق یک مکالمه‌ی دوطرفه با مخاطبین است. اگر می‌خواهید برنامه‌ی بازاریابی محتوای خود را به پیش برانید، بهترین راه برداشتن تلفن و صحبت با یک مخاطب، صاحب کسب‌‌وکار و یا یک شخص تأثیر گذار است. ارتباط مستقیم به شما کمک می‌کند که بهترین راه را برای خلق محتوای قدرتمند پیدا کنید.»

اگر می‌خواهید بدانید که این موضوع در عمل چگونه می‌تواند باشد، محتوای Rush University را چک کنید. شما در آن درباره‌ی تجربه‌های یک دانشجوی دکترای مسلمان تا یک تکنسین فوریت‌های پزشکی که تصمیم به تحصیل در رشته‌ی پرستاری گرفت، خواهید خواند. محتوای Rush University به جای موضوعات کلی براساس صحبت‌های مستقیم با دانشجویان است.

۲– برهان‌های اجتماعی منتشر کنید

زمانی که شما چیزی را می‌گویید، مخاطب شما به معنای واقعی گوش می‌دهد. هرچقدر دلایل و برهان‌های اجتماعی بیشتری منتشر کنید برند شما معتبرتر به نظر خواهد آمد. مثال‌هایی از برهان‌های اجتماعی قدرتمند شامل نظرسنجی‌ها، رأی‌گیری‌ها، محتوای انتقادی درباره‌ی برند، رتبه‌بندی‌ها و توصیه‌ها است.

۳– بیشتر همچون یک منتور و نه یک فروشنده باشید.

هنک دویسترمات Henneke Duistermaat از Kissmetrics می‌گوید: «برای موفقیت به وسیله‌ی وبلاگتان در کسب‌‌و کار، باید فکر کردن همچون یک فروشنده را متوقف کنید. یک فروشنده نگران این موضوع است که فروش بعدی خود را چگونه به دست آورد. یک منتور نگران افراد درحال آموزش خود است. او می‌خواهد که آن‌ها را به پیش براند و باعث شود که آن‌ها زندگی بهتری را برای خود بسازند.»

وقتی شما از لحاظ ذهنی به یک منتور تبدیل می‌شوید، هرچیز دیگری تغییر می‌کند. به جای به سختی تلاش کردن برای فروختن، شروع به تمرکز روی آموزش دادن مخاطبین خود می‌کنید. این صفت آموزش‌دهنده به شکل عجیبی منجر به فروش بسیار بیشتری خواهد شد.

اگر از مناسب بودن عملکرد خود در  برندسازی و به دست آوردن اعتبار اطمینان ندارید، یک مقیاس مناسب برای اندازه‌گیری این موضوع نگاه کردن به رابطه‌ی میان مصرف‌کننده‌ها و شرکت است. اگر احساس می‌کنید که میان کل میزان خریداران شما و مخاطبین شما رابطه‌ای وجود ندارد، احتمالاً به اندازه‌ی کافی در این مورد موفق عمل نکرده‌اید. به اصلاحات ادامه دهید و در نهایت نتیجه را خواهید دید.

 

منابع:

https://www.searchenginepeople.com

https://www.searchenginepeople.com

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم