فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

5 روند بازاریابی محتوا در سال 2019

خانه » استراتژی محتوا » 5 روند بازاریابی محتوا در سال 2019

5 روند بازاریابی محتوا در سال 2019

روند بازاریابی محتوا در سال 2019 به کدام سمت می‌رود و چه تغییراتی را ایجاد می‌کند

دنیای بازایابی هر روز در حال تغییر و تحول است. ابزار و فن‌آوری‌های جدید ظهور می‌کنند و صاحبان ایده‌های جدید، تکنیک‌های تازه‌ای را به چرخه این صنعت وارد می کنند و کیفیت به‌کارگیری از ابزارهای بازاریابی نیز همواره رو به افزایش است. همه‌این‌ها به این دلیل است که مخاطبان روزانه در معرض محتوای بیشتری قرار دارند تا آن‌ها را پردازش کنند. بررسی روند بازاریابی محتوا نشان می‌دهد در بین همه این تغییراتی که طی سال‌ها رخ داده، یک چیز قطعی است؛ بازاریابی محتوا برای ماندن آمده است. در واقع، در سال گذشته، برآورد شده که صنعت بازاریابی محتوا تا سال 2021، ارزشی بیش از 400 میلیارد دلار داشته باشد. همچنین، همانطور که این روند بازاریابی محتوا روز به روز در حال پیشرفت است و رویکرد‌های ما بالغ‌تر می‌شوند، این پنج روند که در ادامه مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، به نحوی شکل می‌گیرند که شرکت‌ها (و البته مخاطبان‌ آن‌‌ها) در سال 2019 محتوا تولید و از آن استفاده می‌کنند.

 

این 5 روند بازاریابی محتوا را در زیر معرفی می‌کنیم و در ادامه مطلب درباره هر یک توضیحاتی را ارائه می‌دهیم:

  • بازاریابی محتوا، خود بازاریابی است

  • استراتژی بازاریابی محتوا ضروری است

  • موفقیت مشتری به عنوان یک دستاورد در بازاریابی محتوا ظاهر می‌شود

  • قیف بازاریابی در بازاریابی محتوا تغییر شکل می‌دهد

  • انتشار درست محتوا، کلید دستیابی به موفقیت است

  • بازاریابی محتوا، قلب بازاریابی خواهد بود

بطور کلی با بررسی روند بازاریابی محتوا در چند سال اخیر متوجه می‌شویم، بازاریابان، از بازار‌یابی محتوا به عنوان یک ابزار جانبی در کنار پروژه‌های خود استفاده می‌کردند. بیشتر از این‌که نقشی اساسی در بازاریابی داشته باشد، امتیازی بود که بازاریابان در کنار پروژه‌های خود و مسئولیت‌های روتین و سنتی خود و در صورت داشتن زمان اضافی از آن بهره می‌بردند. اما این روند تغییر کرد. در زمانی که بازاریابی سنتی از ابزار‌های یک طرفه برای تحریک مصرف‌کننده استفاده می‌کنند، برند‌های موفق می‌دانند که بازاریابی محتوا، پنجره‌ای برای ازتباط دو طرفه میان آن‌ها و مخاطبان است به گونه‌ای که هیچ روش دیگری تا پیش از آن به این‌ اندازه مؤثر نبوده است.

محتوا یکی از بهترین ابزار‌های مورد استفاده برای کسب اعتماد، ایجاد یک نام تجاری، افزایش ترافیک سایت، هدایت مخاطب به سایت است و از آنجایی که امروزه بسیاری از کسب‌وکارها استراتژی بازاریابی خود را بر اساس همین معیارها نظیر ایجاد نام تجاری، ترافیک و… بنا می‌نهند می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابی محتوا به مانند قلب خون را به اجزای بازاریابی آن‌ها تزریق می‌کند و برند‌هایی که درک کرده‌باشند که محتوا، قلب بازاریابی مؤثر آنهاست، در نهایت، از آن برای رسیدن به موفقیت و رونق بخشیدن به کسب و کارشان بهره می‌گیرند.

روندهای بازاریابی محتوا

  • استراتژی بازاریابی محتوا ضروری است

شاید تا امروز تولید محتوای صرف برای کسب‌وکارمان کافی بود، شاید نیازی به داشتن برنامه دقیق برای تولید محتوا نداشتیم و داشتن استراتژی بازارایابی محتوا تنها به مسیر ما سرعت می‌بخشید اما امروز از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارها در این حوزه وارد شده‌اند دیگر بدون داشتن استراتژی برای مقابله با رقبا و کنار زدن آن‌ها به موفقیت نخواهید رسید..

باید توجه داشت که شرکت‌های مختلف، اهداف متفاوتی دارند، بنابراین هیچ دو استراتژی تولید محتوایی کاملا یکسان کار نمی‌کند. با این حال، اهداف کلی مانند هدایت مخاطب، سئو و افزایش بازدید در همه استراتژی‌ها مشترک است و تفاوت از آنجایی آغاز می‌شود که شرکت‌ها می‌توانند استراتژی‌هایی را طراحی کنند تا به طور خاص بر روی هدفی که بیشتر از همه برای آن‌ها اهمیت دارد، تمرکز کند. با تغییر همیشگی روند فروش، محتوا نقش مهمی در جذب مشتریان جدید ایفا می‌کند که نباید با اتخاذ استراتژی‌های خاص از آن غاقل شد.

بر اساس اطلاعات مؤسسه بازاریابی محتوای، 65 درصد از موفق‌ترین بازاریابان محتوا، یک استراتژی مستند دارند. یک ارزیابی محتوای ساده به همه شرکت‌ها کمک‌ می‌کند تا اهداف اصلی خود را شناسایی کنند و بتوانند با کمک متخصصان، یک استراتژی محتوایی برای رسیدن به آن‌ها طراحی کنند. هر چه که استراتژی مهم‌تر می‌شود، شرکت‌ها بیشتر به ابزار‌های درست برای تنظیم اولویت‌ها و برنامه‌های خود نیاز پیدا می‌کنند و برنامه‌های خود را برای رسیدن به اهداف مستند می‌کنند.

 

  • موفقیت مشتری به عنوان یک دستاورد در بازاریابی محتوا ظاهر می‌شود

بازاریابی محتوا و روندهای آن در سال 2019بازاریابی محتوا در حال حاضر به طیف متنوعی از نیاز‌ها و اهداف برای بخش‌های مختلف پاسخ می‌دهد. تیم‌های فروش از محتوا برای تقویت و بهبود ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. صاحبان برند و کارفرما‌ها بهترین استعداد‌ها و مخاطبان بالقوه  را با انتشار درست و به جای محتوا، در جایی که بهترین و بیشترین مخاطبان آنلاین هستند، جذب می‌کنند. امکانات بازاریابی محتوا بی پایان است و حالا، معیار موفقیت مشتری را نیز باید به آن‌ها اضافه کرد.

موفقیت مشتری، شیوه‌ای است که در آن شرکت‌ها به مشتریان کمک می‌کنند بیشترین ارزش را از محصولات و خدمات آن‌ها دریافت کنند. در این مرحله شخصی سازی محتوا، دیگر صرفاً تمرکز بر روی فروش نیست، بلکه شرکت‌ها طی این استراتژی، با ایجاد ارتباطی قوی‌تر و ارائه ارزش‌هایی به مشتری، آن‌ها را تشویق و ترغیب به مراجعه مجدد به شما و تکرار خرید می‌کنند.

جنس محتوایی که برای ایجاد رضایت و موفقیت در مشتری پس از خرید به کار گرفته می‌شود از جنس محتوای کاربردی و دستورالعملی است. دستورالعملی مشتری را برای استفاده بهینه از محصول شما راهنمایی می‌کند. به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که اگر تا به امروز برای مخاطبانتان محتوا تولید می‌کردید، وقتش است که از این پس برای مشتریانتان هم محتوا تولید کنید.

 

  • قیف بازاریابی در بازاریابی محتوا تغییر شکل می‌دهد

در حال حاضر، همانطور که می‌دانیم، قیف بازاریابی تقریبا همه چیز و همه کس را می‌پذیرد، آن‌ها را از طریق فرایند‌هایی پردازش و تائید صلاحیت و در نهایت فیلتر می کند. بسیاری از شرکت‌ها، طی مسیر سفر خرید مصرف‌کنندگان و مشتریان، آن‌ها را به طرز عجیبی شبیه کیف پول می‌بینند؛ در بهترین حالت، مشتریان نادیده گرفته می‌شوند و در بدترین حالت حتی محکوم هم می‌شوند و سفر خرید آن‌ها به پایان می‌رسد.

یک تغییر در ذهینت و یک آرشیو از محتوای با کیفیت بالا این قیف سنتی را با چیزی مؤثرتر و پایدار‌تر چایگزین می‌کند. این قیف سنتی در حال تغییر شکل دادن به یک چرخه‌ای است که اولویت آن تعامل مداوم در روابط میان مشتری و شرکت و معاملات است. این افزایش تمرکز بر تغذیه روابط میان مشتری و شرکت، به ویژه پس از فروش، باعث می‌شود که مشتریان شما پایدار‌ باقی بمانند و دوباره به شما مراجعه کنند و حتی دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی کنند.

با محتوا، شما می‌توانید نام تجاری خود را در ذهن مشتری، از یک فروشنده به یک شریک تغییر دهید. زمانی که شما به طور مداوم با مشتریان خود در ارتباط هستید و با آن‌‌ها مشارکت می‌کنید، در واقع اعتماد متقابل ایجاد می‌کنید و با این مشارکت واقعی، قدرت بیشتری برای مانور خواهید داشت.

جدیدترین تغییرات بازاریابی محتوا

  • انتشار درست محتوا، کلید دستیابی به موفقیت است

حتی بهترین محتوا‌، بی فایده است اگر مخاطب، آن‌ را نبیند. همانطور که رفته رفته دنیای آنلاین و آفلاین شلوغ‌تر می‌شود، توزیع و انتتشار محتوا هم بخش حیاتی از استراتژی بازاریابی محتوایی باقی خواهد ماند.

به روز بودن با روند‌های شبکه‌های اجتماعی عالی است، اما این شبکه‌ها تنها نوک کوه توزیع هستند. بازاریابی‌های قدیمی تر و ایمیلی هنوز کمک می‌کنند، اما برند‌ها باید به دنبال کانال‌های جدید و منحصر به فرد توزیع و انتشار محتوا برای مخاطب باشند. این‌که آیا یک کسب و کار می‌تواند با ابزار‌هایی محتوای تولید شده را کپی و آن را به دست مخاطب برساند؟ شاید فروش و بازاریابی بتواند با هدف قرار دادن مخاطبانی خاص و با به کار گیری ابزاری به طور مستقیم با آن‌ها مرتبط شود؟ یا شاید مشارکت و گفتگو بهترین راه برای تعامل و تبادل پیام به مخاطبان شما باشد؟‌

شرکت‌ها به خلاقیت، شوق و شور برای انتقال محتوای خود و برای این‌که محتوایشان دیده شود، نیاز دارند. توزیع غیرفعال، یا بدتر از آن، توزیعی که در نتیجه آن متوجه شده باشید هیچ‌کس را درگیر نکرده است، تلف کردن انرژی و منابع است. اجازه ندهید سرمایه ‌گذاری شما در محتوا، با چشم پوشی از ارزیابی آن به هدر رود.

  • چه نتیجه‌ای می‌توان از روند بازاریابی محتوا گرفت

با توجه به این 5 روند بازاریابی محتوا سال آینده هم این صنعت به رشد خود ادامه خواهد داد. برند‌ها همین‌طور استراتژی‌های خود را پالایش می‌کنند و رویکرد‌های محتاطانه که دیگر کافی نیست را کنار می‌گذارند. شرکت‌ها باید به قدرت انطباق بازاریابی محتوا پی ببرند و نخوه درست بازاریابی به این روش را فرابگیرند و به روند‌هایی از این دست پاسخ دهند تا سرنوشت کسب و کار خود را به خوبی رقم بزنند.

 

 

 

منابع: forbes

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۳ دیدگاه
  • احمدی ۰۱ آبان ۱۳۹۷

    سلام و خسته نباشید :
    یک جا در محتوا تون در خصوص (انتشار درست محتوا) صحبت کردید ، ما از کجا متوجه شویم که درست داریم ، محتوا منتشر میکنیم ؟

  • پریا اخدری ۰۲ آبان ۱۳۹۷

    سلام خدمت دوستان خوب فرامحتوا
    همه چیز عالی بود و بیشتر از همه سبک بارگذاری مقالات نظر من رو جلب کرد .
    من به تازگی با بازاریابی محتوا آشنا شدم و به نظرم نظم شما در انتشار محتوا و تخصصی بودن مطالب و احترامی که به مخاطب در چینش محتوا میذارید ستودنی و قابل تقدیر هستش .
    خواهشی که دارم در صورت امکان در مورد بازاریابی محتوا در صنایع غذایی مختلف در دنیا تولید محتوا داشته باشید.
    به امید همکاری و به امید موفقیت مجموعه فرامحتوا.

    • فرامحتوا ۰۳ آبان ۱۳۹۷

      تشکر از لطف شما
      حتما موضوع بازاریابی محتوا در صنایع غذایی را نیز بررسی و در رابطه با آن مطلبی خواهیم نوشت.

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم