فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

بازاریابی محتوا و اهمیت برندینگ

خانه » استراتژی محتوا » بازاریابی محتوا و اهمیت برندینگ

بازاریابی محتوا و اهمیت برندینگ

استراتژی بازاریابی محتوا می‌بایست برند محور باشد

امروزه شرکت‌ها برای افزایش رتبه‌ی وب سایت خود در نتایج جستجوی طبیعی‌ گوگل، بدنبال بازاریابی محتوا هستند. چرا که بازاریابی محتوا یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها است. با این‌حال کارشناسان خاطر نشان می‌نمایند که استفاده از این رویکرد برای توسعه‌ی نام تجاری، به مراتب بهتر از بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) است. بیایید به برخی از جنبه‌های مهم برندینگ (برندسازی) نگاهی بیندازیم.

برندینگ از طریق بازاریابی محتوا منجر به تقویت سئو می‌گردد

بواسطه‌ی بازاریابی محتوایی که بر برندینگ متمرکز شده، صفحات نتایج جستجوی کلمات کلیدی برای مدت زمان طولانی در رتبه‌ی بالا باقی می‌‌مانند. احتمال دارد آن دسته از استراتژی‌های محتوا که بیشتر روی صفحات نتایج جستجو متمرکز هستند تا برندسازی، در ابتدا نتایج مثبتی دریافت کنند؛ اما این نتیجه پایدار نخواهد بود. علاوه بر این بازاریابی محتوایی که بیشتر روی برندینگ متمرکز باشد، توجه بازدیدکنندگان و همچنین صاحبان سایر وبب سایت‌ها که حقیقتاً با محتوای شما مرتبط خواهند بود را به خود جلب می‌نماید که همین مسئله منجر به تقویت سئوی سایت می‌گردد.

بواسطه‌ی بازاریابی محتوا جریان برند ایجاد کنید

در کمپین بازاریابی دیجیتال، محتوا مؤلفه‌ی اول محسوب می‌شود. به بیان ساده تر می‌توان گفت که بازاریابی محتوا شکل حقیقی نام تجاری(برند) را ایجاد می‌کند. هرچه مردم بیشتر و بیشتر با محتوا مواجه شوند، جایی با به اشتراک گذاری محتوا و ایده‌ها در رسانه‌ های اجتماعی به سفیر آن نام تجاری تبدیل می‌شوند.

 

برند از سئو بسیار حائز اهمیت‌تر است

حائز اهمیت است که وب سایت شما در صفحه‌ی اول جستجوی گوگل باشد. با این حال نام تجاری حتی با ارزش‌تر از رتبه‌بندی شما در سایت خواهد بود. برخی از مردم این تصور غلط را دارند که نام تجاری صرفاً برای شرکت‌های بزرگ است، اما این درست نیست. نام تجاری برای شرکت‌های کوچک بسیار مهم‌تر است. چرا که آن‌ها رقبای بیشتری دارند. خلق نام تجاری به دستیابی مزیت تمایز نسبت به رقبا کمک می‌کند.

هنگامی که به برندینگ می‌اندیشیم علاوه بر محتوا، موضوعات دیگری چون لوگو، طرح‌های رنگی و شعارها نیز به ذهن خطور می‌کند که حائر اهمیت است. با این حال در عصر بازاریابی محتوا، خود محتوا ابزار قدرتمندی برای برندینگ شرکت محسوب می‌شود.

هر مدیر ارشد بازاریابی می‌بایست برای برندینگ (برندسازی) شرکتِ خود از طریق محتوا نکاتی را بداند:

  • منظور از برندینگ (برندسازی) بر اساس محتوا در یک شرکت مسلماً محتوای برندسازی شده نخواهد بود. در گام نخست باید بین مفهوم محتوای برندسازی شده و برندسازی بواسطه‌ی محتوا تمایز قائل شویم. محتوای برندسازی شده به معنای هر گونه محتوایی است که به جای رسانه‌های تبلیغاتی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند به اشکال مختلفی چون رپورتاژ آگهی, تبلیغات نامحسوس و پست‌های حمایتی باشد. محتوای برندسازی به بازاریابی محتوا نام بدی می بخشد و این واژه توسط رسانه‌های پولی باب شده است. در حالی که محتوای هر نام تجاری می‌بایست به گونه‌ای برندسازی شده باشد که با ظرافت بوده و هرگز از پیام اصلیی محتوا نکاهد.
  • اهمیت به مخاطبان شما را متمایز می‌سازد. محتوا یا با طرز تفکر اولیه برای جذب بازدیدکنندگان، لینک‌ها و یا به اشتراک‌گذاری و در نهایت فروش و یا با هدف کمک تولید می‌شود. برای کمک حقیقی، محتوای شما می‌بایست نیازها، علایق و نقاط ضعف و مشکلات را در بر بگیرد. بهترین روش برای کمک به مخاطبان شما از طریق محتوا ایجاد فضا و فرهنگ اهمیت بخشی می‌باشد. به عبارتی این شما هستید که باید به مخاطبان خودد اهمیت دهید. بنابراین چنانچه می‌خواهید بازاریابی محتوای شما تا حد امکان مؤثر باشد، فضای اهمیت بخشی و رسیدگی را فراهم آورید. اطمینان حاصل نمایید که تیم تولید محتوای شما نیازهای بازار هدف شما راا  می‌فهمد و به آنها اهمیت می‌دهد و این مسئله در تمامی محتواهای تولیدی شما قابل مشاهده است.
  • محتوای شما می‌تواند به نوعی نام تجاری شما محسوب گردد. محتوا ابزار قدرتمندی برای خلق برند شما می‌باشد. اما آیا می دانستید که محتوا در حقیقت می‌تواند برند شما باشد؟ به عبارتی یکی از شیوه‌های درک شرکت و برند شما همان محتوای تولیدی شما خواهد بود. بواسطه‌‌ی خلق و عرضه‌ی مداوم محتواهای مرتبط به مخاطبان خود، نام تجاری شما می‌تواند به مترادف آن محتواهای سودمند تبدیل شود. در حقیقت می‌توان گفت محتوا می‌تواند به فرایند برندینگ نام تجاری شما کمک شایانی نماید.

در عصر فناوری‌های در حال تغییر و تأکید بر بازاریابی محتوا، نمی‌توان از برندینگ چشم پوشی کرد. برندینگ می‌بایست به منظور افزایش حُسن شهرت برند شما به شیوه‌ای مثبت با استراتژی‌های محتوای سئوی شما ادغام گردد. برندینگ باید شامل مهم‌ترین عناصر برند شما باشد. در حالی که همچنین به آنچه موتورهای جستجوگر در قالب سئو و محتوا میخواهند، می‌پردازد.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم