فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

آهنگ یا صدای برند ، چگونه در محتوا منعکس می‌شود؟

خانه » استراتژی محتوا » آهنگ یا صدای برند ، چگونه در محتوا منعکس می‌شود؟

آهنگ یا صدای برند ، چگونه در محتوا منعکس می‌شود؟

آهنگ برند، چگونه در محتوا منعکس می‌شود؟

آهنگ به معنای صدای منحصر به فرد و خاص برند شما است. این آهنگ باید شخصیت برند، ریتم و سرعت آهنگ و واژگان بیانی ساده را پوشش دهد.لحن بیان، نحوه‌ی استفاده از آهنگ برند خود در موقعیت‌های مختلف است. در زندگی روزمره، لحن بیان ما بسته به کسی که با او صحبت می‌کنیم و چیزی که درباره آن صحبت می‌کنیم تغییر می‌کند. اما آهنگ و صدای ما یکنواخت می‌ماند. آهنگ برند شما منحصر به فرد است، اما شما می‌توانید از لحن‌های مختلف برای بیان و تولید محتوا استفاده کنید. انتخاب آهنگ و لحن بیانی مشخص برای اجرای استراتژی‌های محتوای هوشمندانه و محتوای سایت ضروری است. خوشبختانه شما می‌توانید یک چارت آهنگ و لحن برند را برای رسیدگی به این مسئله ایجاد کنید.

مزایای انتخاب آهنگ و لحن بیان برای محتوا

  • آهنگ و لحن بیان مناسب در محتوا به تقویت و متمایز شدن برند شما از طریق استفاده دائم و یکپارچه از یک آهنگ  برند خوب کمک می‌کند.
  • یکدستی و انسجام در محتوا در تیم‌ها، کانال‌ها و فرمت‌های مختلف را موجب می‌شود.
  • با ارائه دستورالعمل‌هایی برای تولید محتوا در داخل سازمان، کار کردن با آژانس‌ها و فریلنسرها را راحت‌تر می‌سازد.
  • اطمینان می‌یابید محتوایی که تولید می‌کنید دقیق بوده و با آهنگ مخاطبان همنوا است.

مزایای انتخاب آهنگ و لحن بیان برای محتوا نه تنها به کیفیت بهتر محتوا و انسجام در تولید محتوا منجر می‌شود بلکه مزایای مالی را برای شرکت و سازمان‌ها نیز به همراه دارد. چون انتخاب آهنگ و لحن بیان مناسب، باعث ارتقای کیفیت محتوا و حفظ انسجام محتوا و اشتباهات کمتر شده و در نتیجه در هزینه‌های مربوط به این بخش صرفه‌جویی می‌شود. با انتخاب آهنگ و لحن بیان منحصر به فرد برای محتوای خود، مخاطبان حتی بدون ذکر نام برند محتوای شما را خواهند شناخت و تصویری ثابت از برند شما خواهند داشت. در غیر این صورت، مجموعه‌ای از انواع محتوا با آهنگ‌های مختلف و غیرمنسجم خواهید داشت که تصویری را که می‌خواهید از برندتان در ذهن مخاطب شکل بگیرد، به نمایش نمی‌گذارد. اما چگونه آهنگ و لحن بیان برند خود را تعریف و انتخاب کنیم. در زیر 5 مرحله را برای تعیین، ایجاد و حفظ آهنگ و لحن برند معرفی می‌کنیم که به ایجاد یکپارچکی و انسجام در تلاش‌های تولید محتوا منجر می‌شود.

 

 یک نمونه کامل از انواع محتوای موجود را جمع‌آوری کنید

شما می‌خواهید یک شبکه گسترده از محتوا را شکل دهید و همه چیز از ویدئو گرفته تا صفحات وب، کتاب الکترونیکی را در تقویم شبکه‌های اجتماعی خود گرد آورید. در حال حاضر، باید یک نگاه اساسی به انواع محتوای خود بیندازید. کدام یک از این نمونه‌ها را از هر یک از رقبای خود گرفته‌اید؟ آن‌ها را کنار بگذارید. هدف شما این است که نمونه‌های خود را به یک گروه کوچک از محتواهای منحصر به برند خود _نمونه‌هایی از آهنگ برندی که شما می‌خواهید انتخاب کنید_ کاهش دهید. این نمونه‌ها را چاپ کرده و روی یک وایت بورد قرار دهید و این بخش‌ها را کنار هم بگذارید.

لحن و آهنگ برند خود را در سه کلمه توصیف کنید

هنگامی که تولیدکنندگان محتوا و صاحبان هویت برند با هم کار می‌کنند باید انواع محتواهایی که به عنوان بهترین نمونه‌های صدای برند انتخاب شده‌اند و می‌خواهند در آهنگ برند جای دهند را بررسی کنند. درباره موضوعات مشترک در همه‌ی این نوع محتواها کار کنید. نمونه‌ها را به سه گروه مناسب دسته‌بندی کنید. اگر برند شما یک شخص است چگونه می‌خواهید شخصیت او را برای کسی توصیف می‌کنید؟ علاوه بر این، همچنین در مورد این مسئله صحبت کنید که چگونه می توانید رقبای خود را به عنوان فرد توصیف کنید. آیا یکی از رقبای شما  قلدر است؟ یا سردسته معرکه‌گیران بازار است؟ چگونه صفات شخصیتی برندتان شما را از رقبا متفاوت می‌سازد؟ برای مثال می‌توانید یک نمونه محتوا را با استفاده از این سه صفت ایجاد کنید: پرشور،شوخ طبع، قابل اطمینان

هریک از این صفات را بیشتر توضیح دهید. چگونه این ویژگی‌ها را در ارتباطات با مخاطبان به نمایش می‌گذارید؟ چگونه می‌توانید از آن‌ها در انواع محتوایی که تولید می‌کنید، استفاده کنید؟ چگونه این ویژگی‌ها را در موضوعات متمرکز  در سایت خود به نمایش می‌گذارید؟

 

یک چارت برند با آهنگ برند مشخص، یک ابزار مرجع ضروری برای اطمینان از همسو بودن محتوای شما (متن و تصاویری) با آهنگ برند است. سه ردیف برای هر یک از ویژگی های اصلی به همراه سه ستون که-یک توصیف کوتاه و بایدها و نبایدها را درباره آهنگ و لحن بیان ارائه می‌کنند بگنجانید. در صورت لزوم، یک ردیف را برای هر ویژگی ثانویه که به یک توضیح اضافی نیاز دارد اضافه کنید.

نویسندگان شما می‌دانند چگونه آهنگ و لحن بیان موردنظر را در عمل به کار گیرند

شما آهنگ و لحن بیان خود را انتخاب کرده‌اید و آن را در یک چارتی که فهمیدن آن راحت است به تیم خود نشان داده‌اید. چگونه می‌توانید با استفاده از آن به مخاطبان دیگر دست یابید؟ با تیم خود جلسه‌ای بگذارید. با همه کسانی که در بخش تولید محتوا کار می‌کنند یا در بخش ارتباطات با مشتریان فعال هستند، دیداری داشته باشید و آن‌ها را از این چارت مطلع سازید.  چند نمونه از محتوایی را که اثرگذار و موفق بوده‌اند، پیدا کنید و در عین حال نشان دهید که چگونه محتوای موجود را که بازتاب آهنگ برند مشخص شده شما نیست، برای همسویی با آهنگ برند تغییر می‌دهید. در صورت امکان، یک کپی از چارت آهنگ برند را  به آن‌ها دهید و از  دسترس بودن نسخه الکترونیکی آن اطمینان حاصل کنید.

 

با تغییر شرکت در طول زمان، چارت آهنگ برند خود را بازبینی کرده و تغییر دهید

داشتن یک چارت آهنگ برند به این معنا نیست که  همیشه و تا ابد آن را بدون تغییر نگه دارید. گاهی اوقات ممکن است همزمان با تکامل و توسعه شرکت، آهنگ و لحن برند شما کارایی خوبی نداشته و  نیاز شما را برآورده نکند. وقتی پیغام برند شما تغییر می‌‌کند و یا رقبای جدید وارد بازار می‌شوند، بهتر است نگاهی به چارت بیندازید و آن را با نمونه‌های جدید به روز کنید. هر سه ماه یکبار، تولیدکنندگان محتوا و اعضای بخش خبری را فرا بخوانید تا اگر ویژگی‌های آهنگ و لحن برند به خوبی کار نمی‌کنند، اطلاع دهند و  در صدد یافتن ویژگی‌های جایگزین برای تعریف آهنگ و لحن بیان برند در محتوا باشید.

 

منابع:

http://contentmarketinginstitute.com/

https://gathercontent.com/

 

 

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم