فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

هزینه تولید محتوا برای سایت و تعرفه تولید محتوا ، سوال اصلی این نیست!

خانه » تولید محتوا » هزینه تولید محتوا برای سایت و تعرفه تولید محتوا ، سوال اصلی این نیست!

هزینه تولید محتوا برای سایت و تعرفه تولید محتوا ، سوال اصلی این نیست!

بازاریابی کانتنت و هزینه‌های آن

اهمیت دادن به بازاریابی کانتنت و چگونگی درست انجام دادن آن از نکاتی است که در پیشرفت کسب‌وکار ما بسیار تأثیرگذار است. اغلب از ما خواسته شده است که بودجه‌ی یک محتوای سالم و مناسب را محاسبه کنیم. این مسئله که برای رسیدن به اهداف خود چقدر هزینه نیاز دارید، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بازاریابی محتوا   باید در نظر بگیرید. اینکه برای رشد و توسعه در شبکه‌های اجتماعی چقدر باید هزینه کرد و چگونه می‌توان به پیشرفت خوبی در این زمینه دست پیدا کرد، باید با کمک گرفتن از مشاور استراتژی بازاریابی محتوا به خوبی برآورد کرد.
پاسخ همه‌ی این سؤال‌ها در برنامه‌ریزی برای استراتژی بازاریابی محتوا است. اصولاً هدف تجارت و کسب‌و‌کار شما مشخص خواهد بود و شما می‌دانید که چه زمانی به موفقیت رسیده‌اید، اما نکته‌ی قابل توجه این است که از چه راهی و چگونه می‌توان به این موفقیت‌ها رسید. اولین قدم در یک بازاریابی موفق، استراتژی‌های محتوا است. اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی کانتنت که تیم شما انتخاب کرده است، شما را به سوی پیشرفت سوق دهد. در پاسخ به این سؤال که بازاریابی کانتنت چیست؟ باید گفت این که شما یک برنامه داشته باشید تا برای اهداف ارزش‌آفرین کلی و بلند مدتتان برنامه‌ریزی کنید؛ معنای بازاریابی محتوا است. در بازاریابی کانتنت شما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد مطالب قابل دستیابی، مرتبط و جذاب هستید و دلیل ایجاد محتوا صرفاً فقط بخاطر وجود محتوا نیست. استراتژی بازاریابی محتوای شما باید مفید باشد. به این معنی که به وسیله‌ی آن بتوانید اولویت محتوای خود را تعیین کنید و با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده، تولید محتوا کنید. بخش‌های مختلف بودجه بندی بازاریابی محتوا کدامند؟

• برنامه‌ریزی محتوا
• فرمت‌های محتوا
• نرم‌افزار و ابزار انتشار
• بودجه‌ی اجتماعی
• گزارش و چشم‌انداز
• بررسی و برنامه‌ریزی بودجه‌ی مستمر
• مقدار محتوای تولیدی
• توزیع و تقویت محتوا
• بهبود رتبه‌ی كلمات كليدي

برنامه‌ریزی محتوا

احتمالاً شما برنامه‌ی سالانه‌ی بازاریابی محتوای خود را تعیین کرده‌اید اما باید مطمئن شوید که فعالیت‌های مربوط به بازاریابی کانتنت را جزئی‌تر برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال آن‌ها را به صورت ماهانه نیز برنامه‌ریزی کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا فعالیت خود را با توجه به بینش‌های ماهانه تطبیق دهید.

فرمت‌های‌محتوا

تعیین فرمت محتوای تولیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در استراتژی بازاریابی کانتنت است. انواع مختلف محتوا از جمله ویدئو‌ها، انیمیشن، وبلاگ، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و… در تولید محتوا وجود دارند و با توجه به بودجه‌ی تعیین شده قابل اجرا هستند.

نرم افزار و ابزار انتشار

این گزینه می‌تواند شامل موارد زیادی شود. از سیستم‌های اتوماسیون بازاریابی گرفته تا مدیریت پروژه، ابزارهای گوش دادن و گزارشگری اجتماعی. به کمک مشورت کردن با یک مشاور بازاریابی محتوا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بودجه اجتماعی

راز به حداکثر رساندن بودجه‌ی اجتماعی تنها پرداخت هزینه نیست، بلکه باید تمرکز شما بر روی هدف قرار دادن و ارسال پیام به مخاطب مناسب باشد. همیشه فرصتی برای افزایش عملکرد با استفاده از آزمون و یادگیری وجود دارد. در این راه می‌توانید از مشاور بازاریابی کانتنت کمک بگیرید.

گزارش و چشم انداز

این دو عامل بسیار به هم وابسته هستند. با توجه به گزارشات بودجه‌بندی، می‌توانید با در نظر گرفتن چشم‌انداز شرکت خود، سرمایه‌گذاری ‌های خود را افزایش و یا کاهش دهید. افزایش سرمایه‌گذاری در کانال‌های رسانه‌ای، نوع و فرمت محتوا به شما اطمینان می‌دهد که در مسیر درست قرار دارید. همچنین برای گزارش‌گیری و بدست آوردن اطلاعات درست، باید هزینه کنید

بررسی و برنامه‌ریزی بودجه‌ی مستمر

بودجه‌ی شما در طول سال مالی از طریق گزارشات، چشم‌انداز نسبت به آینده، آزمون و یادگیری، درک بهتر مخاطبان و… تکامل خواهد یافت. سریع و با اعتماد به نفس باشید و تلاش کنید که یک برنامه‌ریزی مؤثر برای بودجه‌ی خود داشته باشید.

مقدار محتوای تولیدی

یکی دیگر از عوامل مؤثر در بودجه‌بندی بازاریابی محتوا مقدار محتوای تولید شده و مورد نیاز است. اینکه برای رسیدن به هدف به چه مقدار محتوا نیاز دارید، باید با کمک مشاور بازاریابی محتوا به درستی تعیین شود تا با توجه به آن هزینه‌های این کار نیز برآورد شود.

توزیع و تقویت محتوا

از دیگر مواردی که باید در بودجه‌بندی بازاریابی کانتنت در نظر داشت، فرآیند توزیع و تقویت محتوا است و بدون در نظر گرفتن آن نمی‌توان در بودجه‌بندی موفق عمل کرد. برنامه‌ریزی شما باید تقویم محتوا را برای توزیع هرگونه محتوای تولید شده در نظر بگیرد. همچنین بودجه ای برای استفاده از راهنمایی‌های مشاور بازاریابی محتوا باید در نظر گرفته شود.

بهبود رتبه كلمات كليدي

اگر سعي در افزايش رتبه‌ی کلمات كليدي خود از طريق بازاريابي محتوا داشته باشيد، بايد فهرستي از كلمات كليدي كه مورد نظر شماست و به کسب‌وکار شما مربوط می‌شود تهیه کنید و آن‌ها را به عنوان هدف قرار دهید. با در نظر گرفتن هزینه‌ای برای محاسبه و انتخاب این کلمات می‌توانید بودجه بندی دقیق‌تری داشته باشید. در نهایت تمامی این تلاش‌ها به این نقطه ختم می‌شوند که چگونه می‌توانیم هزینه‌ی ماهانه‌ی بازاریابی محتوا را به درستی برآورد کنیم. در این مسیر سؤالاتی وجود دارد که برای دستیابی به هزینه‌های تولید محتوا باید به آن‌ها پاسخ داد. در اینجا آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

1. اول از همه باید تعیین کنید که چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟ آیا محتوای شما یک محتوای آموزشی باید باشد یا محتوایی که مشاوره می‌دهد؟ تعیین اینکه چه نوع محتوایی باید تولید شود اهمیت بالایی دارد.
2. صنعت شما چیست؟ اگر شما در یک صنعت پیچیده‌تر هستید، محتوای تولید شده قطعاً هزینه‌ی بیشتری خواهد داشت، زیرا تولیدکننده‌ی محتوا نیاز به تجربه، اطلاعات و زمان بیشتری دارد.
3. اهداف شما چه هستند؟ ممکن است قصد داشته باشید که ترافیک بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید یا به جذب مخاطبان با کیفیت بالا و هدفمند بپردازید. ممکن است بخواهید پست‌های مکرر و در عین حال ساده داشته باشید یا برای کسب اعتبار یا دستیابی به یک هدف بسیار ویژه درکسب و کار خود، به محتوای معتبرتر و با کیفیت‌تر نیاز داشته باشید.
4. فرکانس میزان تولید محتوای شما چقدر است؟ هر چه محتوای بیشتری تولید کنید مسلماً هزینه‌های بازاریابی محتوا برای شما بیشتر خواهد شد.
5. چه نوع محتوایی نیاز دارید؟ یکی دیگر از سؤالات مهمی که باید به آن پاسخ داده شود تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را در تولید محتوای مناسب داشته باشید، نوع محتوای تولید شده است. اینکه با توجه به نوع کسب‌وکار و مخاطبان شما به چه محتوایی نیاز دارید، اهمیت بالایی دارد.
موفقیت در بازاریابی بدون داشتن محتوای مناسب امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید تلاش کرد با تقسیم مناسب بودجه و بهره‌گیری از مشاور استراتژی بازاریابی کانتنت بهترین محتوا را تولید کرد. این مرحله احتمالاً مهمترین گام در طرح کلی بازاریابی محتوای شماست. بنابراین نیازمند صرف وقت و دقت زیادی است.

5.0

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

5.0

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم