فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

پادکست چیست؟ تأثیر تولید پادکست برای کسب و کارها

خانه » تولید محتوا » پادکست چیست؟ تأثیر تولید پادکست برای کسب و کارها

پادکست چیست؟ تأثیر تولید پادکست برای کسب و کارها

چرا محتوای صوتی تولید کنیم؟

پادکست یک راه قدرتمند برای به اشتراک گذاشتن صدا، خلاقیت، افکار، موسیقی، دانش یا هر چیز دیگری است که می‌توانید تولید کنید. در هر حوزه‌ای که مشغول به کار هستید، می‌توانید پادکست تولید کنید. شما می‌توانید محصول و یا خدمات خود را تبلیغ کنید. می‌توانید بعنوان یک متخصص در زمینه‌ی خود درباره‌ی سرگرمی شناخته شوید و دانش خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. کتاب صوتی تهیه کنید و داستان‌ها و اشعار خود را بصورت فایل صوتی در آورده و احساسات خود را نیز بهتر منتقل کنید و به این طریق مخاطبان خود را جذب کنید. اما چرا تولید محتوای صوتی مهم است؟ در زیر به دلایل عمده‌ی تولید فایل صوتی می‌پردازیم:

  • مخاطبان و علاقه‌مندان به پادکست را جذب می‌کنید

با محتوای صوتی مناسب، خیلی زود توجه شنوندگان را جلب می‌کنید و می‌توانید مخاطبانی از سراسر جهان بدست آورید. اگر یک کسب و کار دارید از پادکست برای رشد پایه‌ی مشتری خود استفاده کنید. شما می‌توانید محتوای با کیفیت ارائه دهید و ارتباط با مشتریان خود را حفظ کنید و محصول و یا خدمات خود را در ذهن آن‌ها ثبت کنید. از آنجا که همه‌ی مخاطبان به یک نوع محتوا علاقه‌مند نیستند، بنابراین ساخت پادکست‌ها برای آن دسته از افرادی که علاقه‌ای به خواندن مقاله یا دیدن ویدیو ندارند، لازم است. بسیاری از افراد محتوای صوتی را دوست دارند چرا که می‌توانند از آن در حین انجام کارهای دیگر استفاده کنند. بنابراین پادکست برای تبلیغات، بازاریابی و افزایش مخاطبان بسیار مؤثر است.

  • مخاطب یک رابطه‌ی شخصی با محتوا برقرار می‌کند

صدای انسان یک نوع ارتباطی با مخاطب ایجاد می‌کند که یک نوشته‌ی مکتوب نمی‌تواند. هنگامی که شما به صدای تولیدکننده پادکست گوش می‌دهید، می‌توانید عواطف و هیجانات تولیدکننده پادکست را احساس کنید و احساس می‌کنید او را می‌شناسید. شنوندگان از طریق محتوای صوتی رابطه‌ی خود را با شما گسترش می‌دهند. این نوع رابطه برای افزایش و تبدیل مخاطب به هواداران و مشتریان وفادار، بسیار مناسب است. پادکست یک راه قدرتمند برای مخاطبان شما برای دریافت پیام است. اگر شما یک کسب ‌و کار داشته باشید، آن‌ها به مشتریان دائمی تبدیل شده که به نظرات و تخصص شما فکر کرده و بازخورد می‌دهند. بنابراین با تولید پادکست‌های مختلف یک ارتباط قوی‌تر با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد می‌کنید.

  • یک راه مناسب، خودکار و ارزان برای رسیدن به مخاطبان یا مشتریان خود است.

شنوندگانی که به پادکست‌های شما علاقه‌ دارند، جزو مشترکین سایت شده و دیگر لازم نیست هر بار به سایت شما بازگردند تا محتوای جدید را پیدا کنند. با عضویت در مشترکین سایت، محتوای صوتی جدید برای مخاطب ارسال شده و مخاطبان آن را دانلود کرده و گوش می‌دهند. علاوه بر این، آن‌ها به احتمال زیاد درباره‌ی محتوای شما نظر می‌دهند. با دریافت نظرات آن‌ها می‌توانید علایق آن‌ها را بهتر شناخته و پادکست‌هایی بهتر بسازید. بنابراین، با عضویت در مشترکین سایت، محتوا به طور خودکار بدون هیچ‌گونه مانعی به مخاطب می‌رسد. از آنجا که پادکست روی اینترنت و در سایت‌ها قرار می‌گیرد، وسیله‌ی ارتباطی ارزان و مقرون ‌به ‌صرفه‌ای نیز هست.

مزایای تولید پادکست برای کسب‌وکار

کسب ‌و کارهای مختلف از محتوای صوتی برای انواع اهداف از جمله به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد محصولات جدید، اطلاعات شرکت و یا اطلاعات عمومی مربوط به این صنعت استفاده می‌کنند. گنجاندن پادکست‌ها در برنامه‌ی بازاریابی خود مزایای بی‌شماری برای شرکت دارد که در زیر به بخشی از آن‌ها اشاره می‌شود.

  • حضور قدرتمند

پادکست راهی مناسب برای به اشتراک‌گذاری تجربیات‌تان در صنعت را فراهم می‌کند. فایل‌‌های صوتی به شما این امکان را می‌دهند شور و شوق و مهارت‌های گفتاری خود را که اغلب در متن مکتوب وجود ندارد، در هنگام بیان اطلاعات منتقل کنید. تولید محتوای صوتی بصورت منظم و با انتقال اطلاعات دقیق و یا ایده‌های عالی باعث می‌شود خود و شرکتتان بعنوان یک قدرت در کسب‌ و کار دیده شود. مشتریان شرکتی را دوست دارند که صنعت خود را بشناسد بنابراین، تولید پادکست به ایجاد اعتماد و اعتبار نیز کمک می‌کند.

  • ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطب

مخاطب صدای گوینده را می‌شنود و ارتباط قوی‌تری نسبت به خواندن اطلاعات بر روی یک صفحه‌ی وب ایجاد می‌شود. اگر شما به طور منظم پادکست منتشر کنید، شنوندگان با صدا و سبک ارائه‌ی شما آشنا می‌شوند. این آشنایی باعث بازگشت مخاطب به سایت و حفظ او می‌شود و نام شرکت شما در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند. تولید محتوای صوتی راه شخصی‌تر برای رسیدن به مشتریان احتمالی جدید است. آن‌ها دید و برداشت بهتری از ارزش‌ها و روش‌های انجام کسب و کار شما بدست می‌آورند. مخاطبان نیز انعطاف‌پذیری بیشتری در نحوه‌ی گوش دادن به پادکست‌ها دارند چون برخلاف بسیاری از محتواهای دیگر، در حین انجام کارهای دیگر می‌توانند به فایل صوتی گوش دهند.

  • ساده و راحت بودن تولید پادکست

خواه شما یک موقعیت تجاری یا یک کسب ‌و کار خانگی داشته باشید، تولید پادکست راحت‌تر است. از یک کامپیوتر برای ضبط پادکست استفاده می‌شود. شما به یک میکروفون با کیفیت خوب برای بلند کردن صدا و کیفیت بهتر صدا نیاز دارید. برنامه‌ی نرم‌افزاری که فایل‌های صوتی را ویرایش کند نیز برای تولید محتوای با کیفیت صوتی مهم است. این روش رسیدن به مشتریان اغلب مقرون به صرفه‌تر از روش تبلیغات سنتی است زیرا شما خودتان به تنهایی می‌توانید آن را انجام دهید.

  • افزایش آگاهی از برند

تولید پادکست بصورت منظم کمک می‌کند برند شرکت شما شناخته شده و توسعه یابد. شما می‌توانید اطلاعات درباره‌ی محصولات و خدمات خود را زمانی که به محتوای صوتی مربوط هستند در پادکست بگنجانید. برای مثال، اگر شما یک برنامه‌ریز مالی هستید که پادکستی در مورد برنامه‌ریزی بازنشستگی تولید می‌کند، روی اطلاع‌رسانی در مورد خدماتی که در این زمینه ارائه می‌دهید، کار کنید. به این ترتیب، پادکست‌ها بعنوان یک نوع از تبلیغات برای کسب و کار شما عمل می‌کند.

تأثیر محتوای صوتی بر سئو

آیا می‌دانید چقدر بهینه‌سازی موتورهای جستجو در چند سال گذشته تغییر کرده است؟ بروزرسانی الگوریتم، گزینه‌های بهینه‌سازی بیشتر و حتی ویدیو‌ها در سئوی سایت نقش دارند. شما می‌دانید که بازاریابی محتوا نه تنها به خوانندگان کمک می‌کند محتوای شما را پیدا کنند، بلکه باعث می‌شود دوباره و دوباره به سایت شما رجوع کنند. انواع مختلف محتوا اعم از مقاله، ویدیو و اینفوگرافیک وجود دارد اما آیا شما تا به حال از تولید پادکست بعنوان بخشی از طرح بازاریابی محتوا استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چگونه به بهبود سئو کمک می‌کند؟ اگر تاکنون از آن استفاده نکرده‌اید باید گفت یک راه عالی بهبود SEO ساخت پادکست است. در زیر به تأثیر تولید محتوای صوتی برSEO  اشاره می‌کنیم:

  • دریافت سیگنال‌های اجتماعی بیشتر

به گفته‌ی مرکز تحقیقات پیو، 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی بیشتر از 12 سال سن به حداقل یک پادکست در ماه گوش می‌دهند. این تعداد از سال 2008 افزایش یافته است و انتظار می‌رود که سریع‌تر افزایش یابد. در ایران نیز در چند سال اخیر شاهد افزایش استفاده از پادکست‌ها و انواع محتوای صوتی بوده‌ایم. وقتی شنوندگان پادکست را در شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، آن‌ها سیگنال‌های اجتماعی را به موتورهای جستجو می‌فرستند که به رتبه و عملکرد بهینه‌سازی موتورهای جستجو شما کمک می‌کند. بنابراین مطمئن شوید پادکست را می‌توان به راحتی به اشتراک گذاشت.

  • سئوی پادکست

نه تنها پادکست به بهبود SEO کلی سایت شما کمک می‌کند، بلکه پادکست و صفحه‌ی پادکست شما نیز می‌تواند عملکرد خوبی روی صفحه گوگل داشته باشد. یکی از راه‌های مهم برای افزایش رتبه‌ی سایت آپلود پادکست خود روی دایرکتوری‌هایی مانند iTunes  یا Google Play است. گاهی اوقات شما ترجیح می‌دهید به جای خواندن یک مقاله یک ویدیو تماشا کنید. درباره‌ی پادکست نیز همین قضیه صادق است. افراد ممکن است زمان و علاقه‌ی کافی برای خواندن مقاله یا تماشای ویدیو نداشته باشند اما حین رانندگی، ورزش و یا رفتن سر کار می‌توانند محتوای صوتی گوش دهند. به این ترتیب باید تولید محتوای صوتی را در دستور کار خود قرار دهید.

  • ترافیک بیشتر سایت

گوگل به ترافیک سایت یا وبلاگ شما توجه می‌کند و وجود پادکست‌های مختلف راه بسیار خوبی برای جذب بازدیدکنندگان وبلاگ است. هنگامی که تولیدکننده فایل صوتی به طور منظم، فایل صوتی می‌سازد، شنوندگان بیشتری برای گوش دادن به هر فایل به وبلاگ رجوع می‌کنند که به معنای دریافت ترافیک بیشتر است. تولیدکننده محتوای صوتی، با ساخت انواع پادکست آموزشی، سرگرم‌کننده و خبری به ترافیک بیشتر و سئو بهتر کمک می‌کند.

سئو کردن سایت نیازمند صرف زمان و تلاش فراون است. تولیدکننده فایل صوتی زمان کمتری برای ضبط پادکست نیاز دارد و با تمرکز بیشتر و انتخاب محتوای صوتی جذاب و مورد علاقه‌ی مخاطب می‌تواند باعث افزایش رتبه و بهبود سئو شود.

ایده‌هایی برای تولید پادکست

  • هدف خود از تولید پادکست را مشخص کنید

با پادکست مثل کسب ‌و کار برخورد کنید. هدف خود را مشخص کنید. هدفتان ممکن است فروش محصولات بیشتر، دیده شدن بعنوان کارشناس صنعت، دریافت پول برای تولید محتوای صوتی، پیدا کردن اسپانسر یا جذب ترافیک بیشتر به سایت و بهبود سئو باشد. پس از تعیین هدف، با تمرکز به آن بچسبید. بدین طریق می‌توانید مخاطبان وفاداری پیدا کنید.

  • از محتوای موجود خود دوباره استفاده کنید

شاید بدنبال راه‌هایی باشید که از محتوای اثربخش موجود در سایت خود دوباره استفاده کنید. تولید پادکست یک فرصت عالی برای انجام این کار است. محتوای اثربخش و جذابی که قبلاً بازخورد خوبی داشته است را پیدا کنید. شما می‌توانید از آن برای تولید محتوای اثربخش آنلاین استفاده کنید و با مخاطبانی که شنیدن را به خواندن ترجیح می‌دهند، ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این تولیدکننده فایل صوتی می‌تواند پادکست‌هایی درباره‌ی خبرهای صنعت خود، نظرات مخاطبان، پاسخ به سؤالات آن‌ها و دانستنی‌ها که برای بسیاری افراد جالب است، بسازد.

  • پادکست‌های سریالی بسازید

تولیدکننده محتوای صوتی باید پادکست‌های سریالی درباره‌ی موضوعات مورد علاقه‌ی شنوندگان خود(بعنوان مثال پادکست‌های آموزشی) و پادکست‌هایی مربوط به اهداف کسب و کار خود بسازد.

  • پادکست‌های مهمان تولید کنید

یک ایده‌ی موفقیت‌آمیز دیگر برای تولیدکننده فایل صوتی این است که افرادی که داستان‌های زندگی آن‌ها جالب و پر از موفقیت بوده است و کارشناسان صنعت خود را دعوت کرده و با آن‌ها مصاحبه کند؛ آن را ضبط کرده و با مخاطبان به اشتراک بگذارد. با این کار مخاطبان اطلاعاتی از کارشناس بدست می‌آورند و از آنجایی که مهمان در معرض دید قرار می‌گیرد، این قسمت پادکست شما برای بازار خود نیز تبلیغ می‌کند.

  • از مخاطبان سؤال کنید چه محتوایی می‌خواهند؟

از مخاطبان خود بپرسید دوست دارند درباره‌ی چه موضوعاتی پادکست تولید شود. می‌توانید یک نظرسنجی انجام دهید و موضوعات را لیست کنید و مخاطبان از بین آن‌ها انتخاب کنند یا در یک پست از آن‌ها بخواهید پیشنهادات خود را درباره‌ی بهترین موضوعات ارائه دهند.

کاربردهای مختلف محتوای صوتی در بازاریابی محتوا

  • تبلیغات و برندسازی شخصی

پادکست بعنوان یک محتوا در استراتژی بازاریابی محتوا کاربردهای مختلفی دارد. پادکست‌ها به تولیدکننده فایل صوتی در ایجاد برند شخصی کمک می‌کنند. پادکست جوهره‌ی بازاریابی در دراز مدت است.

هر دقیقه که یک مشتری و یا مشتری احتمالی گوش به صحبت‌های تولیدکننده محتوای صوتی با یک فرد گوش می‌کند، تولیدکننده پادکست بعنوان یک رهبر فکری شناخته می‌شود. هر چقدر مخاطبان زمان بیشتری را صرف گوش دادن به محتوای صوتی کنند، تولیدکننده پادکست اعتبار بیشتری بدست خواهد آورد.

  • تهیه خبر و گزارش

با توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارها این روزها، بسیاری از خبرها بصورت محتوای صوتی و با تهیه‌ی گزارش و خبر به صورت پادکست و محتواهای صوتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. گاهی گزارش‌ها بصورت خبری و مصاحبه با افراد و کارشناسان یک حوزه‌ی خاص است.

  • سرگرمی

کتاب‌های صوتی، پادکست‌های سریالی ـ ویدیویی و موسیقی همه جزو محتوای صوتی در زمینه‌ی سرگرمی هستند که در بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب و ترافیک بیشتر سایت و سئو استفاده می‌شود.

  • آموزش الکترونیکی

از آنجا که کلاس‌های آنلاین زیادی برگزار می‌شود، تولید پادکست‌ آموزشی در زمینه‌های مختلف در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بصورت رایگان و پولی قرار می‌گیرند که دسترسی راحت‌تر کاربران به محتوا را فراهم آورند. تمام کسانی که در کلاس‌ها و آموزش‌های آنلاین شرکت می‌کنند از این نوع محتوا استفاده می‌کنند که نه تنها باعث افزایش ترافیک و بهبود سئو، بلکه باعث افزایش فروش پادکست‌های آموزشی می‌شود.

درحال ارسال
امتیاز کاربر 4 (3 رای)

منابع:

https://blog.wishpond.com/post/96459391518/5-podcast-ideas-for-your-content-marketing

http://www.dnnsoftware.com/blog/benefits-of-podcasts-to-your-content-marketing

http://smallbusiness.chron.com/advantages-podcasts-business-36484.html

http://www.redpointmarketingconsultants.com/podcasts-help-seo/

https://en.wikipedia.org/wiki/Uses_of_podcasting

http://smallbusiness.chron.com/advantages-podcasts-business-36484.html

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

درحال ارسال
امتیاز کاربر 4 (3 رای)

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم