فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

چگونه تولید محتوا کنیم؟

خانه » تولید محتوا » چگونه تولید محتوا کنیم؟

چگونه تولید محتوا کنیم؟

 فرمولی مناسب برای تولید محتوای موفق

رسیدن به اهداف کسب‌وکار از طریق بازاریابی محتوا سخت‌تر شده و اگر تاکنون به اهداف خود دست نیافته‌اید، لازم است در نحوه انجام بازاریابی محتوا تغییراتی ایجاد کنید. با نگاهی به برندهای موفق در زمینه بازاریابی محتوا می‌توان دریافت که آن‌ها برای تولید محتوای موفق از یک فرمول خاص پیروی می‌کنند. بنابراین، یکی از از عناصر اصلی که بسیار مهم و ارزشمند بوده و باید به آن توجه کنید، فرمول محتوا است. علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک برنامه بازاریابی محتوای موفق داشته باشید، باید گفت که بازاریابان باید این عنصر را همگام با تغییر و توسعه صنعت تغییر داده و خود را با روند جدید انطباق دهند.

 

چه موقع باید از یک فرمول پیروی کرد؟

پیروی از یک فرمول قدیمی و مشخص برای تولید محتوای موفق زمانی بهتر است که شما رقبای ضعیفی داشته باشید یا بازاری که در آن به فعالیت می‌پردازید، یک بازار جدید و نوظهور باشد. در این صورت، شما می‌توانید با موفقیت توجه مخاطبان خود را با بهبود  فرمول قدیمی که به هیچکس در بازار تعلیق ندارد، جلب کنید. راز پیشی گرفتن از رقبا در بازاریابی محتوا بهبود فرمول تولید محتوا است. تسلط شما بر این فرمول و بهبود آن باید آنقدر زیاد باشد که شما به عنوان سازنده فرمول دیده شوید و یک جریان قوی از ترافیک ارگانیک به سوی وب‌سایت شما سوق یابد.

هنگامی که شما رقبای قوی در بازار دارید، بهبود و استفاده از یک فرمول قدیمی سخت و دشوار خواهد بود. اینجاست که باید ریسک کرده و چیزی جدید امتحان کنید. با امتحان کردن فرصت‌های جدید می‌توانید یک صدا و رویکردی پیدا کنید که منحصر به فرد و متعلق به شما بوده و شما را در تولید محتوای موفق از رقبا متمایز سازد.در پیدا کردن فرمول تولید محتوای موفق ممکن است به این نتیجه برسید که تنها وبلاگ‌نویسی کافی نیست یا لازم است استراتژی خود را به سمت دیگر کانال‌های مختلف تولید محتوا تغییر دهید. اگرچه با ایجاد فرمول محتوا ریسک کرده‌اید چون وارد قلمرویی ناشناخته می‌شوید اما تجربه نشان داده است که در بلندمدت این رویکرد سازنده‌تر است چون دیگر لازم نیست با بازاریابی رقابت کنید که کاری مشابه شما انجام می‌دهند. شاید ایجاد یک فرمول مناسب و موفق برای تولید محتوای موفق مدتی زمان ببرد اما با تمرکز و ساخت آن در طول زمان، حجم زیادی از ترافیک را ماهانه دریافت می‌کنید و از رقبا پیشی می‌گیرید.

 

عناصر یک فرمول موفق برای تولید محتوای موفق عبارتند از:

کانال: جایی که مخاطبان خود را پیدا کرده و تعامل برقرار می‌کنید.

وزن: میزان محتوای باکیفیتی که می‌توانید تولید کنید.

چشم‌انداز: دیدگاه منحصر به فرد درباره موضوع

لحن: روشی که به مردم احساس را منتقل می‌کنید.

اجرا: این فرمول تا چه اندازه، انتظارات و اهدافی را که تعیین می‌کنید، برآورده می‌کند.

در ادامه فرمول سه مرحله‌ای ساده برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم که مناسب انواع تولید محتوا است از جمله:

  • پروژه‌های کوچک مانند مقالات و پست‌های وبلاگ
  • پروژه‌های بزرگ مانند کتاب و کتاب های الکترونیکی، گزارش‌ها، مقالات سفید و ویدیوهای آپارات.

 

مرحله 1) انتخاب اعداد

با انتخاب یک عدد شروع کنید! عدد به شما ساختاری برای قرار دادن یک عنوان، انتخاب و سازماندهی ایده‌ها و به پایان رساندن موفق پروژه‌های تولید محتوا ارائه می‌کند. دو نکته مهم هنگام انتخاب اعداد:

اعداد کوچک از سادگی و سهولت محتوا خبر می‌دهند

در بیشتر مواقع بهترین پروژه‌های بازاریابی محتوا بر اساس اعداد نسبتاً کوچک مانند 3، 7 و یا 10 هستند. استفاده از اعداد کوچک در فرمول تولید محتوا به موفقیت در تولید محتوا کمک می‌کند چون یک فرایند یا کار پیچیده را به مراحل ساده تقسیم می‌کند و درک آن را برای مخاطب راحت‌تر می‌سازد.

اعداد بزرگ حاکی از ارزش و گزینش مطالب هستند

به نظر می‌رسد که اعداد بزرگی مثل 99 یا 101 ارزش بیشتری به مخاطب ارائه می‌کنند. از 101 ایده ، به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که حداقل، یک یا دو ایده متفاوت برای حل مشکل یا رسیدن به یک هدف وجود داشته باشد. علاوه بر این، هنگامی که شما 99 یا 101 ایده می‌نویسید لازم نیست که درباره هر موضوع توضیح خیلی زیادی دهید.

 

مرحله 2) یک موضوع انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید موضوع یا عنوان اصلی را برای پروژه بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید. موضوعات پیشنهادی برای تولید محتوای موفق بسیار متنوع هستند و آن‌ها دسته‌ها و عناوین مختلفی از حقایق، ایده‌ها و یا پیشنهاداتی که شما می‌توانید برای تعیین، سازماندهی و انتقال پیام خود استفاده کنید، در بر می‌گیرند.

موضوعات جالب و منحصربه فرد، تمرکز شما را روی جزئیات به جای کلیات جلب می‌کند. همچنین کمک می‌کند برای نوشتن مطلب خود را آماده کنید. برای مثال، هنگامی که یک پست وبلاگی در مورد “6 راز موفقیت در بازاریابی محتوا” می‌نویسید و  عدد و موضوع را انتخاب می‌کنید، بلافاصله توجه خود را روی مرحله بعدی _ یعنی شناسایی 6 نکته کلیدی  مورد نیاز برای موفقیت در بازاریابی محتوا_متمرکز می‌کنید. در نتیجه می‌دانید چه کاری باید انجام دهید. اما چه نوع موضوعاتی تأثیرگذارتر هستند؟به طور کلی، موضوعات انتخابی برای بازاریابی محتوا در چند دسته اصلی از جمله موضوعات مثبت‌، منفی‌ و روندها قرار می‌گیرند. موضوع‌های مثبت، موضوعاتی را توصیف می‌کنند که به بازار شما کمک می‌کند مشکلاتی را حل کنید و یا موفق شوید از جمله: عادات، منابع، میان‌برها، نکات. موضوعات منفی مسائلی را توضیح می‌دهند که بازار شما باید از آن‌ها پرهیز کند از جمله: اشتباهات، موانع، علائم. موضوعات همچنین می‌تواند شامل توصیفاتی مثل ویژگی‌ها، خصوصیات، مشخصه‌ها و روندها باشد.

 

مرحله 3) یک اصلاح‌کننده اضافه کنید

در نهایت، یک توصیف‌کننده را اضافه کنید تا منحصر به فرد بودن و احساس را به عدد و فهرست بیفزاید. توصیف‌کننده‌ها به روش‌های مختلفی می‌توانند بر پروژه بازاریابی محتوای شما اثر بگذارند. توصیف‌کنندگان به شما کمک می‌کنند یک بخش بازار خاص را هدف قرار دهید و مشخصه و ویژگی اصلی را در پرسونای بازاریابی خود ذکر کنید، به عنوان مثال” 7 فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکار آزاد چیست؟” دوم مشکل یا هدفی خاص را پیگیری کنید و آن را حل کنید.

این نوع فرمول تنها یکی از انواع فرمول‌هایی است که می‌توانید برای تولید محتوای موفق از آن استفاده کنید. با استفاده از چنین فرمول‌هایی می‌توانید به اهدافی که مشخص کرده‌اید دست یابید، رقبای خود را کنار بزنید و ترافیک سایت و مخاطبان خود را افزایش دهید. پس چرا از همین امروز به دنبال فرمولی برای تولید محتوای موفق نباشید؟

 

 

منابع:

https://www.searchenginejournal.com/

http://contentmarketinginstitute.com/

https://www.entrepreneur.com/

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم