فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

رازهای تولید محتوای سریع

خانه » تولید محتوا » رازهای تولید محتوای سریع

رازهای تولید محتوای سریع

این روزها توسعه‌دهندگان محتوا یکی از پر کارترین افرادی هستند که گاه حتی وقتی برای سر خاراندن ندارند! آن‌ها از جاهای مختلفی تقاضا برای تولید محتوا دریافت‌‌ می‌کنند و در حالی که هنوز نوشتن یک محتوا را تمام نکرده‌اند تقاضا برای نوشتن محتواهای بعدی را دریافت می‌کنند. برای تولید محتوای مؤثر، شما باید اول از همه ایده‌های زیادی داشته باشید و در مرحله‌ی بعدی باید بتوانید به صورت هرچه سریع‌‌‌تر آن‌ها را به قالب‌های مختلفی مانند پست‌های وبلاگی، ایمیل، مقاله، خبرنامه، کتاب الکترونیکی و… تبدیل کنید. خلاصه کردن محتواها در قالب 140 کاراکتر برای نشر در توییتر هم که البته کار همیشگی شماست. حدود 70 درصد از بازاریابان B2B تصمیم دارند که نسبت به سال گذشته، محتوای بیشتری را تولید کنند و اگر شما یک نویسنده‌ی سریع و کارآمد باشید، هیچ وقت بیکار نخواهید ماند. در این مقاله هشت نکته‌ی مهم آمده است که به شما کمک‌‌ می‌کند تا سرعتتان را در تولید محتوا بالا ببرید.

1- استراتژی بازار محتوا را بدانید

هر چقدر هم که سریع و کارآمد باشید، باید قبل از همه چیز محتوایی که تولید‌‌ می‌کنید، مفید و در راستای ارتقای استراتژی بازاریابی محتوای سازمانتان باشد. اگر معنی استراتژی را‌‌ نمی‌دانید، اول از همه بروید و درباره‌ی آن مطالبی را بخوانید تا این مفهوم را یاد بگیرید. اگر هم فکر‌‌ می‌کنید که در سازمان شما چیزی به نام استراتژی وجود ندارد، با توجه به موقعیت خودتان سعی کنید چنین چیزی را ارائه دهید.‌‌ می‌توانید درباره‌ی این موضوع در گوگل جستجو کنید و از اطلاعات موجود کمک بگیرید.

 

2- یک سیستم برای جذب ایده ایجاد کنید

اگر سیستم ذخیره و بازیابی مؤثری برای جذب ایده‌ها داشته باشید، هیچ ایده‌‌‌‌ای را از دست نخواهید داد. با در دست داشتن ایده‌های زیاد، در زمانِ شما به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهد شد و سرعت نوشتن در تولید محتوا هم افزایش‌‌ می‌یابد. از هر راهی برای ثبت ایده‌ها استفاده کنید. آن‌ها حتی ممکن است در رختخواب به ذهن شما خطور کنند. بنابراین روی تلفن همراهتان یک اپلیکیشن برای ثبت ایده‌ها نصب کنید و یا کاغذهای کوچکی را همیشه دم دست خود داشته باشید تا ایده‌ها را بر روی آن‌ها ثبت کنید.

 

3- حواس پرت نباشید!

اگر حواس پرتی‌هایتان را کنار بگذارید سرعت نوشتن شما تا دو برابر و حتی بیشتر افزایش‌‌ می‌یابد. خواندن پیام‌ها، چک کردن ایمیل‌ها و توجه به نوتیفیکیشن‌های مختلف اگرچه در ظاهر زمان زیادی را از شما‌‌ نمی‌گیرد اما تمرکز شما را از بین‌‌ می‌برد، به طوری که برای تمرکز دوباره باید زمان نسبتاً قابل توجهی را صرف کنید.

 

4- قبل از نوشتن تحقیق کنید

قبل از اینکه قلم به دست بگیرید و تند و تند بنویسید، مطمئن باشید که درباره‌ی موضوع مربوطه به میزان کافی تحقیق کرده‌اید. این کار دست شما را در نوشتن بازتر‌‌ می‌کند و باعث‌‌ می‌شود که هرگونه وقفه در این فرآیند به کم‌ترین میزان خود برسد. اگر تحقیق نکنید آن‌گاه مجبور خواهید بود در هنگام تولید محتوا بارها به مقاله‌های دیگر مراجعه و زمان زیادی را صرف خواندن آن‌ها کنید و این کار تمرکز شما را از نوشتن دور‌‌ می‌کند.

 

5- ایده‌ی اصلی را بشناسید

کلید نوشتن سریع‌‌‌تر در شناختن هرچه بهتر ایده‌ی اصلی است. ایده‌ی اصلی را باید بتوانید در یک جمله برای خودتان توضیح دهید تا در هنگام نوشتن به حاشیه نروید. این کار به انسجام هرچه بیشتر نوشته‌های شما کمک‌‌ می‌کند.

 

6- طرح داشته باشید

داشتن یک طرح قبلی از ساختار مقاله باعث‌‌ می‌شود که از موضوع اصلی دور نشوید، حتی اگر این طرح به صورت ذهنی باشد.‌‌ می‌توانید ابتدا برای هر کدام از ایده‌ها طرح‌‌هایی را بنویسید و سپس شروع به نوشتن کنید. اگر بتوانید طرحی را برای یک مقاله داشته باشید، نصف کار را انجام داده اید.

 

7- عنوان انتخاب کنید

انتخاب عنوان برای نوشته‌ها باعث‌‌ می‌شود تا بر روی هدف اصلی بیشتر متمرکز شوید. البته ممکن است در فرآیند تولید محتوا حین نوشتن مقاله یا بعد از آن بخواهید آن را تغییر دهید و این اشکالی ندارد. اما به هرحال داشتن یک عنوان اولیه به تمرکز بیشتر شما کمک‌‌ می‌کند.

 

8- با چرک نویس قهر نکنید!

اینکه انتظار داشته باشید که در همان بار اول یک نوشته‌ی خوب و عالی و بدون اصلاح ایجاد کنید، قدری آرمانی و دور از واقعیت به نظر‌‌ می‌رسد. برجسته‌ترین نویسندگان نیز هیچ‌گاه نتوانسته‌اند در همان بار اول چیزی را که‌‌ می‌خواهند بنویسند. برای بار اول هر چیزی را که درباره‌ی موضوع به ذهنتان‌‌ می‌رسد، بنویسید و در دفعات بعدی آن را بخوانید و اصلاح کنید. تغییرات در حین کار بسیار کمتر از آن چیزی که فکر‌‌ می‌کنید، از شما زمان خواهد گرفت.

 

این نکات به شما کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن بهترین نوشته را ارائه دهید. آن‌ها را در اولین فرصت به کار ببندید و به توانایی‌‌هایی که در وجودتان بوده و از آن خبر نداشته‌اید، پی ببرید!

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی ۶۲؛ صفحه‌ی ۱۲ (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم