فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

سئو یا تبلیغات کلیکی ؟

خانه » سئو » سئو یا تبلیغات کلیکی ؟

سئو یا تبلیغات کلیکی ؟

سئو و تبلیغات کلیکی دوستند یا دشمن؟ و یا هردو؟

در دنیای امروزه برای برند‌ها و سازمان‌ها غیر قابل تصور است که قدرت بازاریابی اینترنتی را نادیده بگیرند و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا به بهترین نحو و با بیش‌ترین سود به بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنند. داشتن استراتژی برای بازاریابی دیجیتال و بهبود آن، نه تنها برای کسب و کار‌های آنلاین و سایت‌های تجارت الکترونیک لازم است، بلکه برای شرکت‌های بزرگ و کوچک محلی هم ضروری است. پس لازم است تا کانال‌های بازاریابی دیجیتال خود را فعال کنید و با آن‌ها به هدفی که می‌خواهید برسید تا بیشترین سود را برای کسب و کار شما فراهم کنند.

سؤالی که همیشه در دنیای دیجیتال و کسب و کارها مطرح می‌شود این است که سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی؟! ما نمی‌توانیم به این سؤال یک جواب عمومی بدهیم و باید بدانیم در هر کسب و کاری، هدف از نوع کسب و کار چیست؟ در این مقاله ما می‌خواهیم به مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی بپردازیم و به هر کدام به عنوان یک استراتژی بازاریابی نگاه کنیم تا در نهایت ببینیم برای بهبود نتایج هر کسب و کاری، کدام گزینه بهتر است.

 

سئو در مقابل تبلیغات کلیکی

اگر بخواهیم به مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی بپردازیم، با دو تفاوت اساسی روبرو می‌شویم. اول این که بسیاری از تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادوردز در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند که وبسایت شما را در بالاترین جای نتایج صفحات جستجو به شکل یک تبلیغ که شبیه به نتایج جستجو است، قرار می‌دهد. اما ترافیک موثری که از طریق جستجوگر‌ها بدست می‌آید و به سئو کمک بیشتری می‌کند. این روش رایگان است در حالی که ترافیکی که بر اساس تبلیغات کلیکی بدست می‌آید، برای هر کلیک هزینه‌ای در بردارد. اما شما کدام را باید انتخاب کنید، یک‌روزه به اولین لینک صفحه اول گوگل تبدیل شدن بهتر است یا بدست آوردن ترافیک مؤثر و طولانی مدت از روش سئو؟ واقعا نمی‌توان حکم کلی داد و بهتر است از هرکدام در جای مناسب استفاده کرد.

 

سئو: بهبود ترافیک‌های موثر

اگر برای کلمات کلیدی و عبارت‌هایی که به کارتان مرتبط است، به رتبه و پوزیشن خوبی در موتور‌های جستجو برسید، تاثیرات خوبی روی برند شما خواهد داشت. کاربران زمانی که نام برند شما را در جستجو‌های‌شان ببینند، با گذشت زمان به شما اعتماد می‌کنند و به مشتری‌های بالفعل تبدیل می‌شوند و این موضوع به اعتبار برند شما و دیده شدن توسط سایر کاربران کمک خواهد کرد.

سئو

ترافیک موثر یا ارگانیک به ازای هر کلیک برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت ولی برای این که تیم توسعه قدرتمندی داشته باشید و از آن‌ها کمک بگیرید که سئو سایت‌تان را بهبود دهند، باید هزینه پرداخت کنید. اما به صورت مرتب مجبور به پرداخت هزینه‌ای نیستید. این کار ممکن است زمان بر و هزینه بر باشد، اما در پایان از نظر هزینه‌ای به صرفه است و برخلاف تبلیغات کلیکی، اثری ماندگار دارد. در مقابل تمام مواردی که گفته شد، سئو معایبی هم دارد؛ فرآیند بهینه سازی معمولا خیلی زود اتفاق نمی‌افتد و زمانی که در حوزه کاری شما تعداد کلمات کلیدی زیاد باشد و رقبای شما قدرتمند باشند، این اتفاق به سختی و در مدت زمان طولانی می‌افتد. زمانی که با این شرایط مواجه شدید، بهتر است روی انتخاب استراتژی بازاریابی‌تان بیشتر دقت کنید.

 

تبلیغات کلیکی: تا وقتی که پول دارید عزیزید

تبلیغات کلیکی همیشه در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال این که دیده نشوند، صفر باشد و مزیت آن این است که شما می‌توانید اسم، شماره تلفن، نام برند و قیمت یا هر چیزی که مد نظر‌تان است، برای جذب مشتری در تبلیغ قرار دهید و قرار نیست که گوگل انتخاب کند تا چه چیزی را در صفحه اول نشان دهد. در این تبلیغات شما اختیار دارید که تعیین کنید چه میزان بودجه می‌خواهید برای این کار اختصاص دهید در حالی که در سئو تعیین کردن بودجه در بسیاری از مواقع معنای مشخصی ندارد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی می‌تواند کاملاً هدفمند باشد و یک محصول خاص را به نحوی خاص در زمانی خاص معرفی کند. با این کار می‌توانید بازخور‌های کاربران و تعداد کلیک‌ها را نسبت به محصولی که دارید ببینید. مثلاً می‌توانید ببینید چه کلماتی بیشتر جستجو شده اند و در مورد همان کلمات محتوا تولید کنید و در وبسایت‌تان قرار دهید.

در مقابل تمام ویژگی‌های مثبتی که در بالا اشاره شد، اگر هزینه‌ها به درستی مدیریت نشوند، می‌تواند بودجه زیادی دربرگیرد. به همین دلیل به یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت خوب نیاز دارد.
بر اساس نظرسنجی که توسط مخاطبان SEJ انجام شد، 49 درصد از مخاطبان اعلام کردند که به واسطه بهبود سئو سایت‌شان، سرمایه‌شان بازگشته است. 19 درصد اعلام کردند که تبلیغات کلیکی بیشترین بازده را برای سایت‌شان داشته است. 18 درصد از پاسخ دهندگان رسانه‌های اجتماعی را به عنوان بهترین کانال بازاریابی دیجیتال انتخاب کرده اند و 14 درصد ایمیل مارکتینگ را بهترین روش دانسته اند.

تبلیغات کلیکی می‌تواند کاملاً هدفمند باشد و یک محصول خاص را به نحوی خاص در زمانی خاص معرفی کند.

 

بهترین راه

با مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی به این نتیجه می‌رسیم که بهترین راه این است که از هر دو روش در جای مناسب خود استفاده کنید چون هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و حتی اگر طبق یک برنامه ریزی مناسب، با هم استفاده شوند، هم سئو و هم تبلیغات کلیکی می‌توانند برای وبسایت شما مفید باشند و به فروش بیش‌تر و سودآوری شما کمک کنند.

 

 

منابع: searchengineland

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم