فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

محتوای کوتاه مدت چیست ؟

خانه » تولید محتوا » محتوای کوتاه مدت چیست ؟

محتوای کوتاه مدت چیست ؟

اگر اولین بار است که اصطلاح محتوای کوتاه مدت را شنیده‌اید، مطمئن باشید که آخرین بار هم نخواهد بود. محتوای لحظه‌ای یا همان محتوای کوتاه مدت جزو داغ‌ترین مباحث بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. کوتاه مدت در این مورد به این معناست که این نوع از محتوا در مدت کوتاه و مشخصی ناپدید می‌شود. استفاده از محتوای کوتاه مدت که فقط زمان کمی قبل از ناپدید شدن در دسترس است، رو به افزایش است. این نوع محتوا توسط محبوبیت snapchat هدایت می‌شوند و رسانه‌های دیگری مثل اینستاگرام و فیسبوک نیز پس از snapchat این راه را دنبال می‌کنند. بنابراین در حال حاضر بیشتر رسانه‌ها و کسانی که تولیدکننده کانتنت هستند خدمات مشابهی را برای توزیع محتوای کوتاه مدت ارائه می‌دهند. محتوای کوتاه مدت بسیار زودگذر است و بیشتر به درخواست کاربران به خصوص کاربران جوان‌تر تولید می‌شود. در تولید محتوای کوتاه مدت بیشتر ویدئو‌های کوتاه و snapchatها را تولید می‌کنند. حال باید دید این محتوا که در مدت چند ساعت ناپدید می‌شود و دیگر قابل مشاهده نیست، ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟

 

ظهور استفاده از محتوای کوتاه مدت و دلایل گرایش کاربران به این نوع از محتوا

تصور کنید که شما در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کرده باشید اما این محتوا توسط دنبال‌کنندگان شما مورد استقبال قرار نگرفته باشد. همانطور که بازاریابی ویدئویی در بدست آوردن محبوبیت و جذب مخاطبان تاثیرگذار است، یک راه ارزان و به طور بالقوه مؤثر برای جذب مخاطبان و بازاریابی شرکت شما استفاده از محتوای کوتاه مدت است. در این جا چند دلیل برای استفاده از محتوای کوتاه مدت برای شما بیان می‌کنیم:

  • صداقت و اعتبار

جای تعجب نیست که مردم به طور مداوم با تبلیغات جلا داده شده‌ی شرکت‌هایی که در تلاش برای فروش محصولات و خدمات خود هستند، بمباران می‌شوند. تولیدکننده‌ی محتوای کوتاه مدت می‌تواند دنیای بازاریابی را با روشی متفاوت با تاکتیک‌های بازاریابی سنتی از طریق قرار دادن کلیپ‌های خام و تصاویری که نشان دهنده‌ی نام تجاری در یک نور به صورت نامحسوس است، تغییر دهند. کاربرانی که تصمیم به پیگیری آگاهانه‌ی یک نام تجاری در Snapchat یا Instagram گرفته‌اند، این کانتنت‌ها را مشاهده می‌کنند و حس اعتماد و هیجان نسبت به برند تجاری در آن‌ها شکل می‌گیرد.

 

  • FOMO یا ترس از گم شدن و از دست دادن

جنبه‌ی دیگری از محتوای کوتاه مدت به حس ترس کاربران ضربه می‌زند، به طوری که کاربران تمایل پیدا می‌کنند که به طور مرتب و زمان‌بندی شده محتوا را بررسی و دنبال کنند، زیرا ترس از دست دادن و از بین رفتن محتوا آن‌ها را مجبور می‌کند که مداوم با آن درگیر باشند.

 

  • پشت صحنه

سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند به تولید کانتنت پشت صحنه‌ی نمایشگاه‌ها، پروژه‌ها و یا محصولات آینده‌ی خود بپردازند و طرفداران و مخاطبان آن‌ها با انتشار این تصاویر به بازاریابی آن‌ها کمک می‌کنند.

 

  • استفاده از موبایل

تقریباً 77 درصد از همه‌ی بزرگسالان گوشی هوشمند دارند و با توجه به اینکه برای استفاده از این روش بازاریابی نیازی به تجهیزات دوربین خاص و یا نرم افزار ویرایش ویدیو نیست، سازمان‌ها می‌توانند با انتشار یک کد QR یا Snapcode دسترسی به داستان‌ها و کانتنت خود را فراهم و محتوای خود را به تلفن همراه کاربران توزیع کنند.

 

  • اثرگذاری بالا

40 برابر بیشتر احتمال دارد که محتوای بصری در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و کاربران بیشتر با آن درگیر هستند. Snapchat سرویسی را فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند با ایجاد انواع فیلترهای جغرافیایی برای رویدادهای حساس به زمان و مکان، به بازاریابی برند کمک کنند.

 

محتوای کوتاه مدت

محتوای داستانی کوتاه مدت

محتوای داستانی شامل داستانی است که توسط شخص با جزئیاتش بیان می‌شود. داستان‌گویی با الهام گرفتن و جذب افرادی که می‌توانند ایده‌ها، انرژی‌ها و منابع را برای پیشرفت علمی به کار بگیرند، به تأثیر اجتماعی کمک می‌کند. با تلفیق این نوع از کانتنت با محتوای کوتاه مدت، شما می‌توانید داستان‌های مختلف زندگی روزانه‌ی خود را برای مدت کوتاهی با دیگران به اشتراک بگذارید. این نوع تولید کانتنت توسط قابلیت‌هایی که اینستاگرام و اسنپ شات در اختیار کاربران قرار داده، به راحتی امکان‌پذیر شده است. همانطور که بیان شد محتوای داستانی صمیمیت خاصی بین کاربران و سازمان‌ها ایجاد می‌کند و تولید محتوای کوتاه مدت می‌تواند این صمیمیت را برای شما حفظ کند. تولیدکننده کانتنت کوتاه مدت با تمرکز بر ارتباط مجدد شما با مخاطبان و داشتن این رابطه و نگهداری آن، به تولید محتوا می‌پردازد. از محتوای کوتاه مدت در زما‌ن‌های مختلف به دلایل زیر استفاده می‌شود:

  • 1) برای حفظ توجه مخاطبان و جذب آن‌ها
  • 2) برای داشتن سادگی و ارتباط مستقیم

از آنجایی که محتوای کوتاه مدت دارای بالاترین میزان ارتباط آنلاین است و کاربران می‌دانند که این محتوا فقط برای مدت زمان محدود در دسترس است، آن‌ها را وادار می‌کند تا به متن‌ها توجه کنند. محتوایی که بدون نیاز به هیچ‌گونه جزئیات و توضیحات اضافی به طور مستقیم قابل ارائه است.

 

نکات ضروری برای ایجاد محتوای کوتاه مدت

1) ثبت و ضبط محتوا از صفحه‌ی نمایش گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ خود با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص این کار و انتشار آن در اینستاگرام، فیسبوک و یا اسنپ شات خود

برای ایجاد یک ویدیو از صفحه‌ی نمایش دستگاه تلفن همراه خود می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  • تلفن همراه خود را به لپ تاپ خود وصل کنید.
  • Quicktime Player را باز کنید.
  • فایل را انتخاب و سپس ضبط فیلم جدید را انتخاب کنید.
  • منوی کشویی که در کنار دکمه‌ی قرمز وجود دارد را باز کرده و دستگاه خود را انتخاب کنید.
  • هنگامی که شما در حال پخش بازی و یا هر حرکت و فعالیت دیگری باشید از این طریق می‌توانید آن‌ها را ضبط کنید.
  • پس از ضبط یک کپی از فایل فیلم را به دستگاه خود ارسال کنید.
  • در نهایت، این ویدیو را در Snapchat یا Instagram آپلود کنید.

2) یک سری از فیلم‌ها یا تصاویر را برای بیان داستان‌های خود و ایجاد تعامل بهتر بسازید.

شما می‌توانید برای بیان داستان طولانی‌تر از مجموعه‌ای از فیلم‌ها و عکس‌ها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آن‌ها یک داستان مشخص را دنبال می‌کنند و دارای موضوع، شروع و پایان مناسب باشند. تولیدکننده محتوا باید توجه داشته باشد که محتوای تولید شده باید سرگرم کننده باشد، یک مشکل را برطرف کند و یا به بینندگان خود چیزی جدید یاد بدهد. بهترین کانتنت هر سه مورد را شامل می‌شود.

3) اطمینان کنید که راه ارتباطی برای نظرات و واکنش کاربران وجود دارد. (قدم بعدی که می‌خواهید کاربران انجام دهند چیست؟)

در پایان هر داستان از فرصت تعاملی ایجاد شده استفاده کنید. رسانه‌های اجتماعی به معنی ایجاد ارتباط دو طرفه هستند. بنابراین سعی کنید از هر فرصتی برای برقراری این ارتباط استفاده کنید. اگر شما نمی‌دانید که چه کاری در پایان انجام دهید که این ارتباط باقی بماند، می‌توانید از سؤالات زیر استفاده کنید:

  • نظر شما چیست؟
  • اگر فکر می‌کنید مطلبی جا انداخته شده بیان کنید.
  • با من موافق هستید یا مخالف؟

 

با وجود اینکه ماهیت محتوای کوتاه مدت این است که این محتوا زمان کمی در دسترس است، اما با توجه به تحریک حس کنجکاوی مخاطبان تأثیر آن بسیار زیاد است و هر زمان که مخاطبان شما این کانتنت را ببیند، می‌توان امید داشت که ارتباط لازم و مؤثر از طریق آن برقرار خواهد شد.

 

 

منابع:

https://www.marketing-partners.com

https://www.socialmediatoday.com

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 82؛ صفحه‌ی 13 (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم