فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تولید محتوای ویدیویی بهترین راه حل است!؟

خانه » تولید محتوا » تولید محتوای ویدیویی بهترین راه حل است!؟

تولید محتوای ویدیویی بهترین راه حل است!؟

0.0
درحال ارسال
امتیاز کاربر 0 (0 رای)

محتوای ویدیویی، پادشاه محتوا در سال 2018

وقتی تکنولوژی و موتورهای جستجو تغییر کند، استراتژی‌هایی که بازاریابان برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند نیز تغییر پیدا می‌کند. بنابراین، اگر از جدیدترین روندهای بازاریابی محتوا آگاه نباشید، برند شما از رقبا عقب می‌ماند. بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار متوسط ​​می‌تواند تلاش کند که پیش از رقبای خود از جدید‌ترین و زیباترین استراتژی‌ها باخبر شده و از آن‌ها بهره‌مند شود. به همین منظور، در این مقاله، جدیدترین روندهای بازاریابی محتوا در سال 2018 و ابزارهایی که باید استفاده کنید تا بیشترین سود را از تلاش‌های خود به دست آورید معرفی می‌کنیم. به گزارش مؤسسه بازاریابی محتوا: «بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای باارزش، مناسب و پایدار برای جذب مخاطبان، حفظ آن‌ها و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتری سودآور تمرکز می‌کند.» 89% بازاریابان B2B و %86 بازاریابانB2C از بازاریابی محتوا برای افزایش جذب مشتری و آگاهی از برند استفاده می‌کنند. اما چشم‌انداز بازاریابی محتوا در حال تغییر است و امروزه این چشم‌انداز بیشتر بر روی محتوای ویدیویی و کمتر بر روی محتوای برنددار (محتوایی که برند را تبلیغ می‌کند) متمرکز است. همگام شدن بازاریابان با این تغییرات می‌تواند برای شرکت‌ها یک مزیت رقابتی در یک بازار اشباع شده را به همراه داشته باشد. اما در سال 2018، بازاریابان محتوا باید به چه روندهایی بیشتر توجه کنند؟ در ادامه مقاله، به این روندها اشاره می‌کنیم.

محتوای ویدیویی هنوز هم یک محتوای عالی است

اگر شما تولید محتوای ویدیویی را به تعویق انداخته‌اید، اکنون وقت آن فرا رسیده است این کار را انجام دهید. ویدیو یک ابزار بازاریابی محتوای عالی در سال 2017 بوده است و این  روند کاهش نیافته است. به گزارش وب‌سایت هاب اسپات(HubSpot) ویدئو در بازاریابی محتوا در اولویت قرار دارد چرا که روند این نوع بازاریابی در حال رشد است و 48٪ بازاریابان برای افزودن یوتیوب به طرح بازاریابی خود در سال 2018 و 46 درصد آن‌ها  نیز برای استفاده از ویدئوی فیسبوک برنامه‌ریزی کرده‌اند. شما به یک دوربین گران‌قیمت و یا نرم‌افزار ویرایش پیشرفته برای ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند، یک سه پایه تلفن و یک حساب شبکه اجتماعی برای پخش زنده ویدئو است. هفت استراتژی که هنگام بازاریابی محتوای ویدیویی در سال 2018  باید به کار ببرید در زیر ذکر شده است.

ارزش قائل شدن برای بازدیدکنندگان

امروزه کاربران دوست دارند هنگام تصمیم‌گیری احساس قدرت کنند. ویدئو یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است. 90 درصد کاربران اظهار داشته‌اند که که ویدئو نقش مهمی در تصمیمات خرید آن‌ها بازی می‌کند. هنگامی که شما ویدئوهایی برند‌دار می‌سازید، فقط به محصول و یا خدمات تمرکز نکنید بلکه روی ارزشی که شما به مشتری یا مخاطب ارائه می‌دهید نیز تمرکز کنید.

برندسازی مستمر

استفاده از ویدیو در استراتژی برندسازی شاید موثرترین راه برای جدا کردن خود از رقبا است. عناصر قوی مثل صدای ویدیو، نفوذ گرافیک، استفاده از رنگ، موسیقی و غیره باید در سراسر استراتژی برندسازی وجود داشته باشد. بسیاری از شرکت‌های B2B  با استفاده از محتوای ویدیویی برای اطلاع دادن درباره‌ی چیزی که به مشتریان ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند. وبینار و کنفرانس‌های ویدیویی نیز یکی از مفیدترین راه‌های آگاهی‌بخشی و تلاش‌های برندسازی است. یک مطالعه انجام شده از سویCMI  و متخصصان بازاریابی نشان داد که نزدیک به 60٪ بازاریابان از وبینارها برای استراتژی محتوای خود استفاده می‌کنند.

آپلود ویدیو در یوتیوب و فیسبوک

یوتیوب پادشاه بلامنازع ویدیوی آنلاین است. بی‌تردید باید نسخه‌ای از ویدیوهای خود را در یوتیوب قرار دهید. چون یوتیوب متعلق به گوگل است، نتایج ویدئو بر رتبه شما در گوگل اثر می‌گذارند. بنابراین، همانند دیگر محتواهای خود، بهینه‌سازی برچسب‌ها، توضیحات و اضافه کردن لینک محتوا به وب‌سایت به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند. ویدیوی فیسبوک نیز به عنوان یکی از پلتفرم‌های ویدئویی برتر در وب شناخته شده است. بیش از 8 میلیارد ویدئو در این کانال هر روز تماشا می‌شود. بنابراین، نسخه‌هایی از ویدئوهای خود را در این دو پلتفرم آپلود کنید.

ضبط و ترجمه کردن محتوا

دلایل زیادی برای ضبط و ترجمه‌ی محتوای ویدیویی شما وجود دارد. بارزترین دلایل برای اطمینان از درک بهتر، گرد هم آوردن فرهنگ‌های مختلف و دسترسی بیشتر بازدیدکنندگان ناشنوا به محتوا است.

استفاده از محتوای طنز آمیز و محاوره‌ای

اکثر مردم دوست ندارند ویدیویی را تماشا کنند که توسط یک ربات ساخته شده است. صرف نظر از صنعت شما، سطح تعامل شما با مخاطب می‌تواند از صدای مکالمه به همراه کمی طنز در محتوا استفاده کند. صدای خنده و محتوای ویدیویی طنز باعث ایجاد یک واکنش احساسی می‌شود و بینندگان بلافاصله احساسات مثبتی نسبت به تلاش‌های برندسازی شما خواهند داشت. هر ساله، اینترنت حجم گسترده‌ای از محتوای ویدیویی را ثبت می‌کند و این آمار افزایش می‌یابد. برندها باید گام اضافی بردارند و بدانند که خنده‌دار و محاوره‌ای بودن محتوا یک راه  متمایز کردن خود از رقبا است.

بررسی واقعیت مجازی

پس از دهه‌ها نمایش فیلم‌های علمی- تخیلی و پیش‌بینی‌های جسورانه به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی در آستانه استفاده گسترده در سراسر این سیاره است. از نظر بازاریابی، یکی از عوامل که این فرمت را از هر چیز دیگری جدا می‌کند این است که واقعیت مجازی، محرک‌های خارجی و آنچه که حواس مخاطب را پرت می‌کند، حذف می‌کند تا تأثیر متمرکز بر بیننده ایجاد کند. واقعیت مجازی نقش بزرگی در نحوه مصرف محتوا در آینده خواهد داشت.

شبکه‌های اجتماعی راکد نیست اما باید به آن تنوع بخشید

اگرچه مفید بودن شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت اما هرگز نباید برای توزیع مطالب خود بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی تکیه کنید. در عوض،  باید روی ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان خود از طریق ایمیل، عضویت در سایت و یا در رویدادهای شخصی تمرکز کرد. رویدادهای شخصی و عضویت در سایت فقط برای صنایع و در موقعیت‌های خاصی موفقیت‌آمیز خواهد بود، اما کمپین‌های ایمیلی تقریباً برای هر برندی کارساز است. یکی از بهترین ابزارهایی که کمک می‌کند کمپین بازاریابی ایمیلی را خودکار کنید،  Drip است که این امکان را فراهم می‌کند تا مراحل بصری ایجاد کنید؛ همچنین ایجاد کمپین‌های بازاریابی مجدد را تسهیل می‌کند و باعث حفظ مشتریان می‌شود. مهم نیست از چه ابزاری برای کمپین استفاده می‌کنید، ایجاد و افزایش دادن لیست ایمیلی مهم است. باید بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه موقع و کجا می‌توان روی این مصرف‌کنندگان احتمالی هدف‌گذاری کرد و آن‌ها را به عمل واداشت. اگر شما متوجه شدید تعداد مشترکین شما در حال کاهش است، باید دوباره یک ارزیابی انجام دهید و روی کمپین هدف‌گذاری کنید.

محتوای اصیل و ناب که هدف آن فروش محصول نیست

در سال 2018، بازاریابی محتوا درباره تولید محتوای جذابی است که  مردم می‌خواهند با آن تعامل ایجاد کنند. از صحبت کردن درباره برند خود بپرهیزید و محتوایی تولید کنید که  مردم  دوست داشته باشند بخوانند، تماشا کنند یا گوش دهند. به کاری که برندهای بزرگ انجام می‌دهند نگاهی بیندازید. برای مثال، اپل قصد دارد یک میلیارد دلار را صرف محتوای ناب و اوریجینال ویدیویی کند. پست‌های تبلیغ اسپانسر، ایمیل‌های برنددار و تبلیغات سنتی دیگر مثل قبل کارآمد نیستند. به این معنا که اگر شما به دنبال تولید محتوایی مفید، جالب در سال 2018 نباشید تلاش‌های شما بی‌حاصل خواهد بود.

2018 بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی بازاریابی محتوا است. به عنوان یک صنعت، از تولید محتوا با هدف فروش و تبلیغ برند بپرهیزید و از محتوا به عنوان یک ابزار برای جذب مخاطب استفاده کنید. فرصت‌های گسترده‌ای پیش روی برندهای جدید وجود دارد تا وارد بازار شود و توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند. اکنون دیگر باید از پرسیدن این سؤال بپرهیزید که چگونه بازاریابی محتوا می‌تواند به افزایش فروش منجر شود؟ بلکه باید از خود بپرسید محتوای شما چه کاری برای مخاطبان انجام می‌دهد.

 

 

 

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

0.0
درحال ارسال
امتیاز کاربر 0 (0 رای)

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم