فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

برنامه بازاریابی محتوا 2017 برندهای بزرگ: بازاریابی محتوای بصری

خانه » استراتژی محتوا » برنامه بازاریابی محتوا 2017 برندهای بزرگ: بازاریابی محتوای بصری

برنامه بازاریابی محتوا 2017 برندهای بزرگ: بازاریابی محتوای بصری

بازاریابی محتوای بصری (Virtual Content Marketing)

نتایج تحقیق میدانی وب‌سایت ونگیج (venngage) نشان داده است که از بین 300 برند مختلف در سال 2016 حدود 77 درصد برندها بین 71 تا 100 درصد از محتوای خود را به شکل بصری تولید و منتشر کردند. انواع محتواهای بصری استفاده شده به ترتیب اولویت شامل عکس‌های آرشیوی، اینفوگرافیک، تصویرسازی، ویدیو، پرزنتیشن، نمودارها، نمایش تصویری داده‌ها، گیفز، نقل‌قول‌های تصویری بود. اما در ارزیابی اثربخشی این محتواها درصدی کمی از عکس‌های آرشیوی استفاده شده اثر مثبتی داشتند و بیشترین اثربخشی مختص محتوای اینفوگرافیک و تصویرسازی بوده است. سپس استفاده از نمودارها و نمایش تصویری داده‌ها اثربخش بود، ویدیوها و پرزنتیشن‌ها در رتبه سوم اثربخشی، عکس‌های آرشیوی چهارم و رتبه آخر مربوط به گیفزها (gifs) و نقل‌قول‌های تصویری (memes) بوده است. از نظر زمان لازم برای تولید محتوای بصری حدود 71 درصد بازاریابان کمتر از 5 ساعت در هفته، 18 درصد از آن ها بین 5 تا 15 ساعت در هفته و 11 درصد آنها بیش از 15 ساعت در هفته زمان خود را صرف تولید محتوای بصری می‌کردند.

بازاریابان محتوا روش‌های مختلفی را برای تولید محتوای بصری استفاده می‌کردند. حدود 32 درصد آنها از ابزارهای آنلاین طراحی گرافیکی، 30 درصد از نیروی کار گرافیک تمام وقت، 24 درصد نیروی فریلنس و 14 درصد از روش‌های دیگری مثل اینستاگرام، فلیکر و فتوشاپ استفاده می‌کردند. بزرگترین چالش‌هایی که آن ها در ایجاد محتوای بصری جذاب با آن مواجه بودند شامل تولید مستمر و منسجم محتوای بصری در طول سال، تولید محتواهای بصری با بهترین طراحی، جذب مخاطب توسط محتواهای بصری طراحی شده و دستیابی به منابع قابل اعتماد و داده‌های جذاب بود. اکثریت بازاریاب‌ها اهمیت ایجاد محتوای بصری در طرح بازاریابی سال 2017 را بسیار ضروری قلمداد کردند. در سال 2016 حدود 43 درصد برندها بیش از 20 درصد بودجه بازاریابی خود را صرف تولید محتوای بصری کردند و طبق استراتژی بازاریابی آن ها این درصد برای سال 2017 حدود 57 درصد خواهد شد. این امر نشان‌دهنده رشد 14 درصدی برندهایی است که تصمیم دارند از محتوای بصری در استراتژی بازاریابی محتوای خود تا پایان سال جاری استفاده کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد که اکثریت بازاریابان از اهمیت بازاریابی محتوا و استفاده از محتوای بصری آگاه هستند و بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود را برای سال جاری بر مبنای محتوای بصری قرار داده‌اند. واقعیت این است که مخاطبان شما با حجم زیادی از داده‌های متنی مواجه هستند. آنها از روش‌های گرافیکی و داده‌های بصری به منظور دسترسی به خلاصه مطلب و مهم ترین پیام آن استفاده می‌کنند. بر اساس قانون چانکینگ (Chunking) بسیاری از افراد اطلاعات را از طریق تقسیم کردن آن ها به بخش‌های کوچکتر به خاطر می‌سپارند، بنابراین سعی کنید مهمترین بخش‌های اطلاعاتی که می‌خواهید به مخاطبان خود بدهید را با استفاده از اینفوگرافیک، تصویرسازی، نمودار و سایر روش‌های بصری خلاصه و منتشر کنید.

ونگیج نتایج تحقیق خود را در قالب اینفوگرافیک زیر در وب‌سایت خود (venngage.com) منتشر کرده است:

چاپ شده در هفته‌نامه شنبه شماره 48 صفحه 13

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم