فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

تفاوت محتوای درون وب‌سایتی و برون وب‌سایتی

خانه » استراتژی محتوا » تفاوت محتوای درون وب‌سایتی و برون وب‌سایتی

تفاوت محتوای درون وب‌سایتی و برون وب‌سایتی

محتوای درون وب‌سایتی یا محتوای برون وب‌سایتی؛ کدام یک مناسب‌تر است؟

در صورتی‌ که با محتوای درون‌ وب‌سایتی (On-site Content) و برون وب‌سایتی (Off-site Content) آشنایی ندارید، باید گفت که محتوای درون وب‌سایت به تمام محتواهایی اشاره دارد که شما مستقیماً در وب‌سایت خود انتشار می‌دهید و صفحات اصلی و پست‌های وبلاگ از جمله‌ی آن‌ها هستند. این نوع محتوا برای بهینه‌سازی کلیدواژه‌های خاص در وب‌سایت شما، ایجاد اعتبار و البته جذب و حفظ خوانندگان وبلاگ شما است. برای افزایش اعتبار برند خود با استراتژی محتوای درون وب‌سایتی و تولید محتوای روزانه برای سئو و بروزرسانی محتوا شروع کنید. برندسازی را با سبک‌های مختلف تولید انواع محتوا امتحان کنید؛ ببینید که چه چیزی اثرگذار است، چه چیزی دوست دارید، کاربران از کدام محتوای شما لذت می‌برند. این یک فرآیند تکاملی است. استراتژی خود را کمی تغییر دهید. هنگامی که اطمینان پیدا کردید که محتوایی که تولید می‌کنید برای به اشتراک‌گذاری با ارزش است، به سراغ محتوای برون وب‌سایتی بروید. محتوای برون وب‌سایتی به‌منظور حمایت و تبلیغ وب‌سایت شما طراحی ‌شده است. محتوا در مجلات اینترنتی و وب‌سایت‌های دیگر منتشر می‌شود و آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهند. از طریق محتوای برون وب‌سایتی، لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های دیگر به دست می‌آورید و با ساختن لینک‌های بیشتر، اعتبار وب‌سایت شما افزایش می‌یابد و به‌ احتمال‌ زیاد در جستجوها رتبه‌ی بالایی کسب می‌کنید. همان لینک‌ها می‌توانند به ترافیک بیشتر بی‌انجامند و باعث افزایش اعتبار برند شما ‌شوند. از پست مهمان، روابط عمومی، تبلیغات و دیگر خدمات برای تقویت پیام محتوای خود استفاده کنید و یک پیام برند قوی خلق کنید.

 

مقایسه‌ی استراتژی محتوای درون وب‌سایتی و برون وب‌سایتی

استراتژی محتوای درون وب‌سایتی شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • تحقیق درباره‌ی موضوع
  • نوشتن یک پست وبلاگ و انتشار آن
  • افزودن فراخوان برای عمل (CTA)
  • تبلیغ آن در رسانه‌های اجتماعی برای چند هفته
  • بروزرسانی مطالب و آمارهای قدیمی
  • اضافه کردن لینک جدید و بروزرسانی پیام‌های اجتماعی
  • ارائه‌ی اطلاعات به مشتریان با استفاده از تجربه و تخصص درباره‌ی صنعت خود و انتشار آن اطلاعات در وب‌سایت خود

یک استراتژی محتوای برون وب‌سایتی به تکمیل محتوای درون وب‌سایت کمک می‌کند و مزایایی هم دارد. استراتژی محتوای برون وب‌سایتی صرفاً مجموعه‌ای از روش‌ها برای انتقال تخصص خود در  فضای وب به ‌غیر از وب‌سایت خودتان است.  یکی از این روش‌ها بازاریابی از طریق افراد و صنایع سرشناس است. شما درباره‌ی وب‌سایت‌های صنایع معروف دارای رتبه‌ی بالا، تحقیق می‌کنید و مقاله و محتوایی متناسب تولید می‌کنید. انتشار محتوا و مقاله‌ی شما در وب‌سایت آن‌‌ها باعث افزایش لینک‌های ورودی با کیفیت بالا می‌شود، از اعتبار دامنه‌ی این وب‌سایت برای هدایت مردم به وب‌سایت خود بهره می‌برید و فرصت عالی برای افزایش رتبه‌ی شما در نتایج موتورهای جستجو ایجاد می‌کند. انتشار مطالب‌ وبلاگ خود در وب‌سایت‌های دیگر یک راه عالی دیگر برای دیده شدن محتوای شماست. ثبت نظرات تکنیک دیگری در استراتژی محتوای برون وب‌سایتی است. از وب‌سایت‌های مربوط به صنعت خاص شما تا وب‌سایت‌های عمومی با انواع موضوعات از تجربه و تخصص صنعت شما برای پاسخ به سؤالات کاربران با لینک دادن به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند که می‌تواند به تبلیغ شرکت شما و افزایش اعتبار برند شما کمک کند.

 

کاربردهای محتوای درون وب‌سایتی

1) پایه و اساس وب‌سایت

بدون محتوای درون وب‌سایتی چیزی وجود ندارد که بازدید‌کنندگان ببینند. محتوای درون وب‌سایتی پایه و اساس موفقیت شما است و به ربات‌های موتور جستجو چیزی برای ارزیابی و رتبه‌‌بندی می‌دهد. بدون این محتوا چیزی ندارید که در موتورهای جستجو به نمایش گذاشته شود و این یعنی تلاش‌های سئوی شما بدون آن ارزشی ندارد.

 

2) بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها

محتوای درون وب‌سایتی پایه و اساس بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای عبارات کلیدی خاص است. شاید بتوان به روش‌های دیگر ارتباط صفحات را با کلیدواژه‌ها افزایش داد اما هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی ارتقای صفحات و پست‌های وبلاگ برای کلیدواژه‌های موردنظر تأثیرگذار نیست.

 

3) تبدیل و حفظ مخاطبان

در نهایت و شاید مهم‌تر از همه، محتوای درون وب‌سایت یک استراتژی اولیه‌ی برقراری ارتباط با مشتریان و کسانی است که در آینده احتمالاً مشتری شما خواهند شد. هنگامی‌که شما مرحله‌ی جذب مخاطب برای برند خود را طی کردید، محتوای درون وب‌سایت چیزی است که موجب حفظ آن‌ها می‌شود. به سراغ وب‌سایت خود بروید و محتوای جدید مناسبی را تولید کنید. به‌علاوه، پست‌های وبلاگ درون وب‌سایت فرصتی برای انتشار دانش تخصصی و ایجاد فرصت‌های تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان است. در مقایسه، محتوای برون وب‌سایت تنها می‌تواند کاربران را یک گام به هدف نهایی نزدیک‌تر ‌کند.

 

کاربردهای محتوای برون‌ وب‌سایتی

1) رتبه‌‌ی وب‌سایت

برخلاف باور عموم، لینک‌سازی خطرناک نیست. در واقع، لینک‌ها برای ایجاد اعتبار لازم هستند. وقتی‌ که گوگل اعتبار یک وب‌سایت را ارزیابی می‌کند، مهم‌ترین عاملی که در نظر می‌گیرد کیفیت و کمیت لینک‌هایی است که به آن ارجاع می‌دهند؛ در اصل، هر چه لینک‌های بیشتری به شما دهند و هرچه اعتبار دامنه‌ها بیشتر باشد، وب‌سایت شما اعتبار و رتبه بالاتری خواهد یافت. بدون محتوای برون وب‌سایتی برای حمایت از این استراتژی لینک‌سازی، شما به خوانندگانی که به شما لینک می‌دهند بسنده می‌کنید که سرعت سئوی وب‌سایت را کاهش می‌دهد.

 

2) ترافیک ارجاع

ترافیک حاصل از محتوای برون وب‌سایتی شما می‌تواند بسیار بیشتر از ترافیک محتوای درون وب‌سایتی شما باشد. با یک پست مناسب، از بهترین پستی که شما در وب‌سایت خود تولید می‌کنید، ترافیک ارجاع بیشتری به دست می‌آورید. به همین دلیل، فرض کنید شما یک بازدیدکننده‌ی مهمان هستید. محتوای برون وب‌سایت یک راه سریع‌تر برای افزایش ترافیک به درون وب‌سایت و جدا از مزایای SEO آن است.

 

3) ایجاد اعتبار و مخاطب

در نهایت، محتوای برون وب‌سایتی را می‌توان از نظر ایجاد اعتبار برتر دانست. توسعه‌ی محتوای درون وب‌سایتی مانند یک درخت در حال سقوط در جنگل است که هیچ‌کس صدای افتادن آن را نمی‌شنود. اکثر مردم محتوای شما را کشف نمی‌کنند، بلکه به شما برای انتشار آن نیاز دارند. محتوای برون وب‌سایتی، نام و موضوع محتوای وب‌سایت شما را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد که باعث می‌شود محتوای درون‌ وب‌سایتی و برند شما بیشتر دیده شود. اگر از برندهای شخصی برای تبلیغ محتوا استفاده می‌کنید، محتوای برون‌ وب‌سایتی بسیار مؤثرتر است.

در یک چارچوب بلندمدت، اگر می‌خواهید به بهترین نتایج دست‌ یابید، باید بدانید که هیچ‌ یک از محتوای درون‌ وب‌سایتی و برون وب‌سایتی بر دیگری برتری ندارد بلکه هر دو نوع محتوا مورد نیاز است. با این‌ حال، قبل از کار روی استراتژی محتوای برون‌ وب‌‌سایتی به محتوای درون وب‌سایتی نیاز دارید و این یعنی اینکه محتوای درون وب‌سایتی باید اولویت نخست شما باشد. البته، این ارزیابی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. اگر به دنبال توسعه‌ی برندهای شخصی هستید و یا اگر می‌خواهید به ترافیک ارجاع اکتفا کنید، محتوای برون وب‌سایتی مهم‌تر است. اگر به دنبال ایجاد روابط پایدار با مشتری و نرخ تبدیل بیشتر هستید، محتوای درون وب‌سایت مناسب‌تر است.

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 66؛ صفحه‌ی 12 (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم