فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

8 روش تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین وب‌ سایت

خانه » استراتژی محتوا » 8 روش تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین وب‌ سایت

8 روش تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین وب‌ سایت

با جذب 100 هزار بازدیدکننده به وب‌سایت، احساس بسیار فوق‌العاده‌‎ای به شما دست می‌دهد؛ اما اگر نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین وب‌سایت شما کم باشد، ترافیک بالا کارایی زیادی برای شما نخواهد داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که بر روی تبدیل ترافیک خود به مشترکین و در نهایت تبدیل مشترکین به مشتری تمرکز کنید؛ اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در اینجا چند راه برای تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشترکین را ذکر می‌کنیم:

 

 

1) تولید محتوای با کیفیت و مطابق با هدف جستجوی کاربر

محتوا | تولید محتوا | ترافیک سایت | 8 روش تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین وب‌سایت

می‌دانیم که گوگل کیفیت صفحات وب را ارزیابی می‌کند؛ اما چیزی که گوگل واقعاً می‌خواهد این است که به جستجوگران محتوایی را نمایش دهد که بهترین پاسخ را به جستجوگر می‌دهد. بنابراین همیشه محتوایی تخصصی و مطابق با هدف جستجوی کاربر تولید کنید. این نوع از محتوا علاوه بر تأثیر بر رتبه‌ی شما، ترافیک هدفمند را به سایت شما ارجاع می‌دهد که خود عاملی تأثیرگذار برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به اعضای وب‌سایت خواهد بود. برای اینکه محتوای جذاب بنویسید عنوان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. می‌توانید از 4 رویکرد زیر برای نوشتن عنوان جذاب برای محتوا استفاده کنید تا مخاطبان جزءِ مشترکین شوند.

  • منحصربه‌فرد بودن

محتوای شما باید دسته اول باشد که طبیعتاً این موضوع نیازمند بررسی و تحلیل محتوایی از رقبا خواهد بود. بهنیه‌کاوی رقبا از لحاظ محتوایی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا موضوعات جدید و نیاز محتوایی بازار را به خوبی درک کنید.

  • ضرورت داشتن

در مرحله‌ی بعد شما باید این حس را در مخاطب ایجاد کنید که زمان کمی دارد؛ به این معنی که اگر در زمان مشخص کاری را انجام ندهد، پیشنهاد و ارزش ویژه‌ای را از دست داده است.

  • تیترهای فوق‌العاده خاص

عنوان باید بسیار دقیق باشد. هر چه تیتر محتوای شما دقیق‌تر باشد، اعتبار آن بیشتر خواهد بود و مخاطبان حرفه‌ای‌تر را جذب خواهد کرد.

  • مفید بودن

محتوای شما باید به مخاطب کمک کند که به هدف خود برسد و نیازش را برطرف سازد.

 

2) استفاده از CTA (گزینه‌ی فراخوان) مناسب

محتوا | تولید محتوا | ترافیک سایت | 8 روش تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین وب‌سایت

 

گزینه‌ی فراخوان یا Call To Action مناسب بین داشتن محتوایی که بازدیدکنندگان سایت شما برای گذراندن وقت خود می‌بینند؛ در مقابل محتوایی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان سایت، کاری که شما می‌‌خواهید را انجام دهند، تفاوت ایجاد می‌کند. به نمونه‌ی CTA زیر توجه کنید:

 

این نمونه‌ی یک CTA عالی است زیرا فقط از شما نمی‌خواهد عضو شوید، بلکه شما را وسوسه می‌کند. این CTA طراحی بسیار مناسبی هم دارد.

چگونه CTA ایجاد کنید؟

شما باید نشان دهید که برای مخاطبان هدف، ارزش قائلید. با ترکیب مناسبی از محتوای جذاب و یک CTA عالی، می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به مشترکین سایت تبدیل‌کنید. پس‌ از آن، شما باید به اعتمادسازی و متقاعد کردن مشترکین خود ادامه دهید به این معنا که محصولات و یا خدمات شما بهترین خریدی است که آن‌ها انجام می‌دهند.

 

3) تمرکز بر طراحی برای اشتراک‌ها

انتخاب طرح زمینه خوب برای محتوا، عاملی برای جذب بازدیدکننده و تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکین است. خلاق باشید. به‌ جای اینکه CTAها را همه جای سایت بگذارید به یک یا دو CTA اکتفا کنید و اجازه دهید طراحی صفحه گویای آن باشد.

 

4) تولید انواع مختلف محتوا

انتشار انواع محتواهای متنوع به شما کمک می‌کند به مخاطبان مختلف دست یابید. از هر چیزی که فکر می‌کنید تأثیر متفاوتی بر محتوای شما در زمان انتشار می‌گذارد، استفاده کنید مثل:

 

مطالعه‌ی شرکت Eye View Digital نشان داده است که شما می‌توانید با قرار دادن ویدیوهای کوتاه در صفحه‌ی فرود، نرخ تبدیل را تا 80 درصد افزایش دهید. برخی از مطالعات آن‌ها این نتایج را نشان داد:

  • پخش بیش از 14000 نسخه‌ی تبلیغات و افزایش 7 درصدی در CTR برای سایت Capital One
  • افزایش 23 درصدی در CTR در فناوری eyeview با انتشار 5000 ویدیو در سراسر کشور.
  • افزایش 34.8 درصدی در آگاهی از برند محلی در Custom Comfort Mattress

 

5) استفاده از کادرهای روشن برای گزینه‌ی اشتراک

استفاده از کادرهای روشن برای تأکید بر CTA ها و تمرکز روی عضویت برای اشتراک است. این نوع کادرهای روشن برای درخواست از مشترکین بسیار مؤثر و عالی است.

 

6) تبلیغ اشتراک و حل مسائل کاربران

محتوایی که بهترین نرخ تبدیل‌ها را دارد، بدون شک مفید و سودمند است. بسیاری از مردم از گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند تا راه‌حل یک مشکل را بیابند و یا چیزی را یاد بگیرند. در صورتی که محتوای شما با موفقیت به این دسته از مردم کمک می‌کند و در عین‌ حال خدمات یا محصولاتی که می‌فروشید را تبلیغ می‌کند. در این صورت، شما برنده هستید. به خوانندگان اندکی اطلاعات درباره‌ی چگونگی حل یک مشکل را ارائه کنید اما از آن‌ها بخواهید برای راهنمایی‌های بیشتر به مشترکین بپیوندند.

Hubspot در این کار استاد است. آن‌ها عنوان‌هایی را منتشر می‌کنند که یک مشکل را حل می‌کند و به شما اندکی درباره راه‌حل خود اطلاعات ارائه می‌دهد، اما پس‌ از آن از شما می‌خواهد کار دیگری انجام دهید. به‌ عنوان‌ مثال، برای دریافت کتاب‌های الکترونیکی ثبت‌نام کنید؛ یا در یک خبرنامه عضو شوید. هدف از نوشتن محتوا این است که مخاطبان خواسته‌ی شما را انجام دهند. برای اینکه به این هدف برسید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. شناسایی مشکل بازدیدکننده

مشکل واقعی که مخاطبانتان دارند را شناسایی کنید. این مشکل می‌تواند مقدار زیادی بدهی وام دانشجویی یا فرسودگی شغلی یا بیماری باشد. اولین خطوط مطلب شما باید چیزی شبیه این بگوید که آیا شما از خشکی پوست خود رنج می‌برید؟»، بدین طریق بازدیدکنندگان هدف را شناسایی می‌کنید.

  1. تحریک مخاطب

هنگامی که شما مشکل مخاطب را شناسایی کردید. آن‌ها را تحریک کنید. به آن‌ها اشاره کنید اگر کاری و راه‌حلی برای مشکل خود پیدا نکنند، چه پیامدهایی برای آن‌ها خواهد داشت.

  1. حل مشکل

هنگامی که شما به نحو احسنت، مشتری را از پیامدها آگاه کردید و احساس کردید که آن‌ها قطعاً نگران پیامدها خواهند شد، محصول خود را به‌ عنوان راه‌ حل معرفی کنید.

 

7) تحلیل محتوا

هنگامی که مشترکین بیشتری جذب کردید، اشتباه نکنید! مطمئن شوید که مشترکین را می‌توانید حفظ کنید. روی محتوای خود تمرکز کنید. به‌طور خاص، محتوای خود را تحلیل کنید.

باید بسنجید که چگونه محتوای تولید شده به شما کمک می‌کند؟ بدانید کدام روش‌ها و یا موضوعات تأثیر مثبت بیشتری دارند و کدام روش‌ها را باید دوباره تکرار کنید. برخی مطالعه‌ درباره‌ی معیارهای سنجش محتوای زیر را پیشنهاد می‌کنند:

تعیین اهداف بسیار مهم است زیرا کمک می‌کند بفهمید چه نوع محتوایی در دستیابی به اهدافتان بهتر به شما کمک می‌کند. برای مثال، اگر هدف ماه گذشته‌ی شما این بوده است که تعداد مشترکین وب‌سایت خود را افزایش دهید، یک تحلیل کامل نشان می‌دهد در جذب افراد چه چیزی تأثیر داشته و یا اثرگذار نبوده است. بنابراین شما می‌توانید استراتژی محتوای خود برای این ماه را تنظیم کنید.

 

8) افزودن اثبات اجتماعی

شما می‌توانید به بازدیدکنندگان به شیوه‌های مختلفی درباره موفقیت‌های خود بگویید به‌عنوان‌مثال از طریق:

  • تعداد مشترکین:

تعداد مشترکین وبلاگ و یا لیست خبرنامه‌ی ایمیلی را اعلام کنید.

  • تعداد فالوورهای شما در شبکه‌های اجتماعی:

به افراد نشان دهید چند نفر از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط دارند.

  • آرم‌ها:

آرم شرکت‌های معتبر که کالای شما را تأیید کرده‌اند، نمایش دهید. از این طریق می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید.

 

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 64؛ صفحه‌ی 12

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۲ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم