فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

آنچه محتوا باید در آینده باشد

خانه » استراتژی محتوا » آنچه محتوا باید در آینده باشد

آنچه محتوا باید در آینده باشد

نگاه همه‌ی شرکت‌های موفق همواره رو به آینده است و همین موضوع باعث می‌شود که اغلب آن‌ها در تلاش برای گسترش و بزرگ شدن باشند. این دلیلی است که آن‌ها را با چالش شکل محتوا در آینده روبرو کرده است. چالشی که آن‌ها را وادار می‌کند مخاطبان فعلی خود را حفظ کرده و از نظر تعداد و سطح سلیقه گسترش دهند. شرکت‌ها باید بدانند چگونه می‌توان بهترین محتوا را تولید کرد و چطور با سرعت رو به رشدی محتوای ایجاد شده را نشر داد. این در حالی است که تنوع محتواهای تولیدی به نسبت تعداد و سلیقه‌ی مخاطب و مصرف‌کنندگان در حال گسترش است.

این مقاله سعی دارد با ارائه‌ی 7 نکته‌ی مهم در مورد آنچه محتوا در آینده باید باشد، راهنمایی‌های مفیدی برای شرکت‌ها در زمینه‌ی تولید محتوا ارائه دهد. محتوایی که به درد آینده‌ی یک سازمان یا مجموعه خورده و همگام با پیشرفت‌های سریع تکنولوژی‌های جدید باشد. بنابراین آنچه در این مقاله می‌خوانید شامل موارد زیر است:

  • شرکت‌ها باید شروع به پرورش فن‌آوری‌های جدید کنند.
  • روش‌های تکامل بازاریابی محتوا در آینده.
  • شرکت‌ها باید ساختار ارتباطات آنلاین خود را بسازند.
  • شرکت‌ها باید فرآیندهای بازاریابی محتوای خود را بازخوانی و بررسی کنند.
  • شرکت‌ها باید از مرزهای موجود محتوایی، فراتر روند.
  • برای هر گروه کاربری محتوای مخصوص تولید کنند.
  • شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر با تکنولوژی رابطه دوستانه‌تری برقرار کنند.
  • اولویت شرکت‌ها باید کیفیت محتوای تولیدی باشد.
  • شرکت‌ها باید استراتژی بازاریابی محتوا را روی نقاط قوت خود بنا کنند.

 

تا زمانی که فرمت و قالب محتوا ترکیبی از نوع سنتی و مدل‌های جدید محتوا باشد، مخاطبان هدف‌گذاری شده‌ی آن از محدوده‌ی میلیون‌ها مشتری فراتر خواهد رفت. فن‌آوری‌های جدیدی همچون واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، ماشین‌های یادگیرنده و دستگاه‌های رفتارشناسی و تجزیه‌ و تحلیل رفتاری آماده‌ی کمک به شرکت‌ها از طریق استفاده از فرمت‌های ایجاد شده توسط کانال‌های ارتباطی جدید هستند. اما برای بهره‌گیری از این امکانات شرکت‌ها باید شروع به پرورش فن‌آوری‌های جدید کنند. اما چگونه شرکت‌ها می‌توانند برای پیشرفت و گسترش وسیعی که طی 5 تا 10 سال آینده به کمک ارائه‌ی محتوای هدفمند ایجاد می‌شود خود را آماده کنند؟

کسب تجربه و استفاده از فن‌آوری‌های جدید پاسخ اصلی این سؤال است. به‌این‌ترتیب شرکت‌ها در میابند که کدام‌ یک از تکنولوژی‌های روز به‌ خوبی عمل کرده و کدام‌ یک سودی برای رشد و پیشرفت آن‌ها ندارد و کمکی به جذب مخاطب کنونی یا مشتریان جدید نخواهد کرد. به‌ عنوان‌ مثال اگر مخاطب سابق و وفادار مجموعه جذب محتوای ویدیویی می‌شده است، امروز با کدام‌ یک از تکنولوژی‌هایی اعم از واقعیت مجازی یا محتوای ترکیبی از چند فن‌آوری می‌توان او را راضی نگه داشت؟

شرکت‌ها باید از نرم‌افزارهای تشخیص چهره برای طبقه‌بندی و بازیابی تصاویر استفاده کنند. چرا که اجزای بصری محتوا به طرز چشمگیری در ارائه‌ی بهتر محتوا نقش ایفا می‌کنند.اجزای بصری مواردی همچون عکس‌ها، تصاویر، تصاویر ترکیبی، اینفوگرافیک و ویدیو هستند.

 

روش‌های تکامل بازاریابی محتوا در آینده

پیش‌بینی شرکت‌ها برای آینده‌ی محتوا از دیدگاه بازاریابی چیست؟ تیم‌های بازاریابی محتوا به چه ابزاری نیاز دارند تا برای آنچه در آینده‌ی آن رخ می‌دهد، آماده باشند؟

پاسخ به پرسش‌های فوق در 7 مورد زیر خلاصه می‌شود:

  • شرکت‌ها باید ساختار ارتباطات آنلاین خود را بسازند.

برای ارائه‌ی محتوا در آینده‌ی شرکت‌ها باید استراتژی بازاریابی محتوای خود را برای تولید ” اثرات شبکه” طراحی کنند. ارتباطی که در آن مشتریان یک مجموعه با یکدیگر رابطه برقرار می‌کنند. ارتباطی که در نهایت به نفع شرکت‌ها تمام می‌شود و اثر آن از محتوایی که سازمان‌ها به‌ طور مستقیم در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند بیشتر است.

همان‌طور که نیروی کاری جوان می‌شود، مشارکت آنلاین نیز باید رشد کند. تصمیم‌گیرندگان در این زمینه می‌خواهند محصول و محتوای بیشتری تولید کنند. آن‌ها می‌خواهند با برندهای مورد نظر خود که تقریباً یک هدف را دنبال می‌کنند، ارتباط برقرار کنند. اما در این راستا شناخت پلتفرم‌های جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد. چرا که افراد جامعه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حامیان یک شرکت محسوب می‌شوند.

برای بسیاری از شرکت‌ها ارزش تعامل و همکاری مخاطبان از خود محصول تولیدی نیز بیشتر است و اگر شرکتی هنوز به این دیدگاه نرسیده باید رویکرد خود را تغییر دهد تا به موفقیت بیشتری در بازاریابی محتوا در آینده دست یابد. ایجاد ساختار ارتباطات آنلاین به معنی  ساختن جامعه‌ای است که به اهداف تجاری شرکت‌ها کمک می‌کند.

 

  • شرکت‌ها باید فرآیندهای بازاریابی محتوای خود را بازخوانی و بررسی کنند.

موفق‌ترین سازمان‌های فردا آن دسته از شرکت‌هایی هستند که بازاریابی محتوای خود را به تیم‌های قوی در این زمینه سپرده‌اند. اگر شرکتی می‌خواهد در مسیر پیشرفت آینده قرار گیرد باید برای غلبه به مشکلات آماده بوده و سیاست‌های بازاریابی محتوای خود را تغییر دهد. بهترین کار سپردن این فرآیند به دست تیم‌هایی است که شیوه‌های نوین بازاریابی محتوا را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. اما برای رسیدن به هدف‌های متعالی باید صبور بود چراکه در شرکت‌های بزرگ زمان زیادی طول می‌کشد تا شکاف بین تئوری و عمل پرشده و تغییرات نتیجه دهد.

به یاد داشته باشید که متن هرگز ارزش بالقوه و همیشگی خود را از دست نمی‌دهد اما برای داشتن محتوای موفق در آینده باید بیش از استفاده از متن روی محتوای بصری و ویدیویی کار شود. این موضوع جدیدی نیست و عملکرد مثبت آن در بازاریابی محتوا جواب داده است پس شرکت‌ها باید بنگرد که چقدر در زمینه‌ی بازاریابی محتوا به محتوای بصری پرداخته و به آن عمل کرده‌اند. این یعنی بازخوانی سیاست‌های بازاریابی محتوا برای آماده شدن یک شرکت برای ورود به آینده‌ای که از امروز موفق‌تر است.

 

  • شرکت‌ها باید از مرزهای موجود محتوا فراتر روند.

بهترین و کامل‌ترین مجموعه‌های بازاریابی گروه‌های متشکل از تیم‌های فروش، تیم‌های مشتریان موفق و نفوذی‌های بین مشتریان هستند. این مجموعه‌ای است که می‌تواند محتوای تولید شده را توسعه بخشیده، تقویت کند و به حل مشکلات احتمالی آن کمک کند.در حقیقت باید استراتژی محتوایی شرکت‌ها از تولید محتوا تا کشف بهترین روش‌های ارائه‌ی محتوا پشتیبانی شده و متحد باشد.

برای انجام این کار شرکت‌ها باید با افرادی که محتوا را پشتیبانی می‌کنند، همکاری داشته و به دنبال استخدام افرادی باشند که تجربه‌ی تولید محتوای مربوط به استفاده از یک محصول را داشته باشند و بتوانند برنامه‌ی مدونی را برای ارسال یک محصول تازه به بازار ارائه دهند.

در یک تیم موفق بازاریابی محتوا همه‌ی افراد از تیم بازاریابی تا فروش و حتی مشتریان سابق و وفادار باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

 

  • برای هر گروه کاربری محتوای مخصوص تولید کنند.

شخصی‌سازی و توجه به فرد از نیازهای فردای بازاریابی محتوا است. لازم است شرکت‌ها با مشتریان بالقوه صحبت کرده و آن‌ها را در زمان و مکان خاص و بر اساس محصولی که از آن استفاده می‌کنند راهنمایی و هدایت کنند.

نکته‌ی دیگر این است که هرساله مردم نسبت به پیام‌های عمیق بی‌اهمیت‌تر می‌شوند. آنچه مردم به آن نیاز دارند پیام‌های ساده و گویا است . البته ساده‌سازی پیام و تهیه‌ی یک محتوای ساده به معنای یک چالش واقعی برای تأمین‌کننده‌ها و تولیدکنندگان محتوا است.چراکه باید محتوایی تولید شود که کاملاً منطبق بر نیازها و استفاده‌ی کاربر باشد.

 

  • شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر با تکنولوژی رابطه دوستانه‌تری برقرار کنند.

آینده‌ی بازاریابی محتوا بسیار شبیه رفتار شرکت‌ها در گذشته خواهد بود. اضافه کردن تکنولوژی به موضوع بازاریابی محتوا نتایج روشنی خواهد داشت و روبات‌ها به‌طور فزاینده‌ای جای خود را میان محتوا و مخاطب بازخواهند کرد. بنابراین شرکت‌ها برای دست‌یابی به موفقیت در زمینه‌ی بازاریابی محتوا باید ارتباط و استفاده از فن‌آوری‌های روز را گسترش دهند.

اما در این راستا باید به سه نکته توجه کرد :

  1. حرکت‌های جدید با تمرکز و توجه صورت گیرد. به این معنی که نیازی نیست شرکت‌ها همه‌چیز را در کانال‌های ارتباطی در اختیار همگان قرار دهند.
  2. شرکت‌ها باید ساختار محتوای خود را برای استفاده در سراسر کانال‌ها و برای شخصی‌سازی و اتوماسیون بازاریابی تعیین کنند.
  3. مجموعه باید رابطه‌ای قوی با فن‌آوری اطلاعات برقرار کند و بودجه‌ی مناسبی برای این بخش در نظر بگیرد. بازاریابی محتوا بدون شک با صرف بودجه مناسب در کنار استفاده از فن‌آوری اطلاعات موفق عمل خواهد کرد.

 

  • اولویت شرکت‌ها باید کیفیت محتوای تولیدی باشد.

همه‌ی ما می‌دانیم که بازاریابی مؤثر محتوا یعنی به دست آوردن مشتری و این مهم تنها با ارائه‌ی محتوای عالی امکان‌پذیر است. بدون شک گفتن عبارت ” تولید محتوای عالی ” از عمل کردن به این اصل ساده‌تر است. بهتر است شرکت‌ها روی نحوه‌ی تولید و ارائه‌ی یک محتوای عالی به‌اندازه‌ی کافی وقت بگذارند. چرا که محتوای باکیفیت در حقیقت شخصیت فوق‌العاده‌ای است که به یک برند داده می‌شود.

یک مجموعه‌ی سازمان‌یافته روی کیفیت محتوای ارائه‌ شده‌اش انرژی صرف می‌کند. محتوای تولیدی‌اش را از نظر تطابق با استانداردهای مورد نظر بررسی می‌کند. تولیدکنندگان و نویسندگان محتوای خود را هدایت و راهنمایی کرده و بازخوردهای محتوای تولیدی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و در نهایت تضمین می‌کند که تولیدکنندگان محتوایش به درک درستی از مطالب تولیدی رسیده و در صورت بروز خطا می‌توانند آن‌ها را رفع کنند.

 

  • شرکت‌ها باید استراتژی بازاریابی محتوا را روی نقاط قوت خود بنا کنند.

آنچه به‌عنوان فرصت‌های کسب موفقیت برای تیم‌های بازاریابی وجود دارد در استفاده‌ی آن‌ها از فن‌آوری‌های روز نیست، بلکه فرصت کسب موفقیت در واقع به معنی طراحی استراتژی‌های بازاریابی محتوا در بازار پر رقابت امروز است.

به‌ عنوان‌ مثال محتوای طولانی متنی می‌تواند محتوای موفقی باشد اما نه همیشه و نه در ارائه به هر گروه یا فرد مخاطب و البته نه برای انتقال هر پیغامی. تیم‌های موفق بازاریابی باید همواره یک روش جایگزین درست مثل یک بازیکن تعویضی برای یک تیم را پیش‌بینی کنند تا در صورت عدم موفقیت نوع خاصی از محتوا توان ارائه‌ی روش جایگزین وجود داشته باشد. این به معنی انتخاب و تدوین استراتژی بازاریابی محتوا است. چیزی که کلید اصلی کسب موفقیت در بازاریابی محتوا است.

در پایان باید گفت که در سال‌های اخیر تولید محتوا به بلوغ رسیده است و شرکت‌های بیشتری باکیفیت بالا به تولید محتوا می‌پردازند.در این محیط به‌شدت رقابتی امروز تنها استفاده از فن‌آوری‌های روز رمز دست‌یابی به موفقیت محتوا نخواهد بود. چالش اصلی تمام شرکت‌های موفق که با نیم‌نگاهی به آینده قدم برمی‌دارند کسب تجربه و به دست آوردن دانش در مورد رویکردهای بازاریابی محتوا و برنامه‌ریزی استراتژیک بر روی نقاط قوت خودشان است.

 

 

منابع:

www.cmswire.com

www.contentmarketinginstitute.com

 

 

تولید شده در فرامحتوا و چاپ شده در هفته‌نامه‌ی شنبه؛ شماره‌‌ی 70؛ صفحه‌ی 12 (لینک نشریه)

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

ترتیبی که فرامحتوا برای خواندن این دسته از مطالب پیشنهاد میکند :

مطالب مرتبط با این مقاله  
۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم