فراخوان جذب ایده در حوزه محتوا
اطلاعات بیشتر
مشاوره رایگان 02191097118

بهترین شبکه اجتماعی کدام است؟

خانه » انتشار و ارزیابی » بهترین شبکه اجتماعی کدام است؟

بهترین شبکه اجتماعی کدام است؟

بهترین شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما کدام است؟

اینستاگرام، توییتر یا لینکدین ؟

 

بهترین شبکه اجتماعی برای معرفی کسب و کار من کدام است؟ امروزه دایره شبکه های اجتماعی بسیار گسترده شده‌است که استفاده‌ی مناسب از هر کدام از آن‌ها می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. برای معرفی بهتر کسب و کار و برند شخصی‌تان باید شناخت درستی از کاربرد، مزایا و معایب هر شبکه‌ی اجتماعی داشته باشید. این شناخت کمک می‌کند تا با پاسخ صحیح به سوال بهترین شبکه اجتماعی مناسب با نوع کارتان کدام است؟ وقت و انرژی خودتان را صرف کانال‌های ارتباطی کم بازده‌تر نکنید. در این مقاله به بررسی 3 شبکه‌ی اجتماعی پرکاربرد اینستاگرام، توییتر و لینکدین می‌پردازیم:

ایسنتاگرام

توئیتر

لینکداین

اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرامنمی‌توان گفت بهترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است اما می‌توان گفت که این شبکه محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی این روزها با حدود 1 میلیارد کاربر فعال، یکی از قوی‌ترین ابزارهای مارکتینگ به شمار می‌آید. همانطور که می‌دانید، تمرکز اصلی اینستاگرام بر روی عکس و تصاویر است. بر اساس آمار ارائه شده، میانگین سنی کاربران اینستاگرام 18 تا 29 سال است.

چه عکس‌هایی را می‌توان در اینستاگرام به اشتراک گذاشت؟

  • عکس محصولات. اگر محصول فیزیکی مثل غذا یا لباس تولید می‌کنید، می‌توانید عکس‌های با کیفیت و خوش و آب و رنگی از آن‌ها به اشتراک بگذارید و از این طریق جذب مخاطب کنید.
  • فیلم و عکس‌های پشت صحنه. یکی دیگر از انواع عکس‌های پرطرفدار در اینستاگرام عکس‌های پشت صحنه است. می‌توانید عکس و ویدیوهایی از افراد شرکت، نحوه‌ی پیشرفت پروژه‌ها و یا رویدادهای شرکت‌تان به اشتراک بگذارید و مخاطب را با فضای کسب و کارتان بیشتر آشنا کنید.
  • محتوای تولید شده از سوی کاربران. اگر خدمات و یا محصولات شما به گونه‌ای نیست که بتوانید در دو حالت قبلی آن‌ها را معرفی کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. بسیاری از کمپانی‌های معروف از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می‌کنند. به طور مثال، مسابقه‌ی عکاسی برگزار می‌کنند، عکس های مرتبط کاربران دیگر را با ذکر منبع در صفحه‌ی خود به اشتراک می‌گذارند و یا از مخاطبان خود می‌خواهند که تجربه‌ی خودشان را در قالب عکس و فیلم از خدمات آن شرکت بیان کنند.

محدودیت‌های اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام امکان درج لینک در زیر هر پست را به شما نمی‌دهد، در هدایت مخاطب به سمت محتوای خاصی از سایت‌تان کمی مشکل خواهید داشت. (با این وجود می‌توانید لینک سایت را به طور موقت در محتوای استوری وارد کنید.)

اگر در ارائه‌ی محتوای بصری خوب عمل نکنید، موفقیت چندانی از طریق این شبکه‌ی اجتماعی به دست نخواهید آورد.

توئیتر

شبکه اجتماعی توئیترشبکه‌ی اجتماعی توییتر یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های ارتباطی برای کمپانی‌ها و افراد با مخاطبان‌شان به شمار می‌آید. با حدود 330 میلیون کاربر، توییتر یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اطلاع رسانی دنیا است. تمرکز اصلی این شبکه‌ی اجتماعی بر محتوای متنی است و فضایی وبلاگ‌گونه دارد. بر اساس آمار ارائه شده، 37 درصد کاربران توییتر را افراد سنین 18 تا 29 سال تشکیل می‌دهند.

چه محتوایی را در توییتر می‌توان به اشتراک گذاشت؟

  • برای بازاریابی از طریق توییتر باید بتوانید در 140 کاراکتر، محتوایی را به اشتراک بگذارید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد و بخواهد بیشتر در رابطه با آن بخواند. اغلب افراد هنگام چک کردن توییت‌ها خیلی سریع از هر توییت رد می‌شوند، در نتیجه محتوای شما باید به قدری جذابیت داشته باشد که مخاطب لحظه‌ای متوقف بشود و ترغیب شود تا روی لینکی که در ادامه به سایت‌تان دادید کلیک کند.
  • می‌توانید از نقل قول‌ها، آمار و یا سوالاتی مرتبط با فعالیت‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کنار محتوای متنی از عکس، گیف و حتی ویدیوهای کوتاه برای افزایش جذابیت محتوا بهره ببرید.
  • از هشتگ استفاده کنید. یکی از ابزارهای اصلی توییتر هشتگ یا همان برچسب‌های متنی است. از هشتگ‌های مرتبط با نوع فعالیت‌تان، محل فعالیت و سبک کاری‌تان استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

محدودیت‌های توییتر

یکی از معایب این شبکه‌ی اجتماعی، چرخه‌ی حیات کوتاه مدت آن است. به این معنی که برخلاف شبکه‌های اجتماعی دیگری مثل فیسبوک، پست شما تنها تا 18 ساعت قابل مشاهده توسط دیگر کاربران است. در نتیجه اگر فعال نبوده و دائما پست‌های جدیدتری ارائه ندهید مخاطبان خود را از دست خواهید داد.  

لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدینلینکدین یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کارها و برند شخصی است. این شبکه‌ی اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با کمپانی‌های دیگر و افراد مطرح در زمینه‌های کاری مختلف به شمار می‌آید. لینکدین با داشتن 250 میلیون کاربر فعال یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کارها محسوب می‌شود. 61 درصد کاربران لینکدین را افراد سنین 30 تا 64 سال تشکیل می‌دهند.

چه محتوایی را در لینکدین می‌توان به اشتراک گذاشت؟

  • اطلاعات شغلی و حرفه‌ای. از آنجایی که لینکدین یک شبکه‌ی حرفه‌ای برای کسب و کارها به شمار می‌آید، مناسب‌ترین محتوایی که می‌توانید در آن ارائه‌ بدهید اطلاعات شغلی و حرفه‌ای است. صفحه‌ی لینکدین شما کانال بسیار خوبی برای آشنایی افراد و متخصصین مختلف با شرکت‌تان است.
  • اخبار شرکت را منتشر کنید. در رابطه با پیشرفت‌های شرکت، رویدادها و موفقیت‌های شرکت تولید محتوا کنید.
  • محتوای حرفه‌ای ارائه بدهید. به طور مثال، اگر کسب و کارتان در زمینه‌ی طراحی وبسایت است، یک سری محتوای آموزشی کوتاه اما مفید در رابطه با طراحی سایت و سئو ارائه بدهید.
  • بهتر است در صفحه‌ی لینکدین خود فرهنگ کاری، تجربه‌ی کاری و تخصص کارکنان شرکت، دستاوردهای شرکت و موقعیت‌های شغلی را وارد کنید.

محدودیت‌های لینکدین

از آنجایی که لینکدین یکی از شبکه‌ها‌ی اجتماعی حرفه‌ای است که اغلب کاربران آن را افراد بالای 30 سال تشکیل می‌دهند، ابزار بازاریابی خوبی برای شرکت‌هایی که مخاطبان جوان‌تر (زیر 30 سال) دارند نخواهد بود.

همچنین حرفه‌ای بودن این شبکه باعث می‌شود تا برای کسب و کارهای کوچک و یا مشاغلی که بیش از ایجاد ارتباطات حرفه‌ای با سایر افراد و شرکت‌ها، صرفا به مشتریان بیشتری نیاز دارند (به طور مثال یک بستنی فروشی) مناسب نباشد.

در انتها می‌توان گفت که نباید در مورد بهترین شبکه اجتماعی حکم کلی داد زیرا ممکن است برای کسب و کاری با شرایط کسب و کار شما با توجه به مزایا و معایب آن بهترین شبکه اجتماعی ایستاگرام باشد اما برای کسب و کار دیگری با ویژگی‌های دیگر لینکدین بهترین شبکه اجتماعی باشد.

برای ما بنویسید که به چه موضوعی علاقه مند هستید تا برای شما تولید محتوا شود ؟

۰ دیدگاه

نظر خود را بنویسید

اطلاعات شما اسپم نمیشود ، اگر راهکاری پیرامون نظر شما داشته باشیم رایگان مشاوره و همکاری میکنیم